Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat is het meest verwerpelijke gebruik van partijdotaties?
Aankoop vastgoed. 4 36,36%
Publiciteit op sociale media. 0 0%
Financiering studiediensten. 1 9,09%
Andere (specificeer). 6 54,55%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2024, 17:35   #21
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat laatste was de REDEN dat zowat 30 jaar geleden beslist werd dat de PARTIJEN naar mate van hun omvang uit de staatskas mochten slobberen....

Dat was toen,met de gebeurtenissen en gedachten van toen,nu is nu.

Het kan me niet echt schelen van welke legale privé-entiteit een (kandidaat-) politicus centen ontvangt om gelijk welke reden....

Het moet gewoon geregeld worden,....Als je WERKINGSgeld krijgt van het VOKA,of van de Vakbond,of van Arcelor Mittal,dan moet dat kunnen,maar mag niet geheim zijn,of toch voor de Kamervoorzitter gemakkelijk te consulteren zijn of straffe van schorsing.
En zet dan van den eerste keer de herkenbare hoed op in plaats van een of andere verheven morele troon te beklimmen...We lachen ze daar nu al af,van die "troon"....
Ik zie het al voor me. De EU die voor miljarden euro's belastinggeld NGO's subsidieert die dan dat geld door een kluwen van organisaties doorschuiven naar groenlinkse partijen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 17:44   #22
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.769
Standaard

Trollen financieren, zoals al het linkse gespuis dat het op het forum zit. Dat was een goedkoop inkoppertje dade

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 20 januari 2024 om 17:45.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 18:02   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.438
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Op die manier kan ik volgen, ben ook voor een directere democratie. Maar zolang er politieke partijen zijn heb ik liever dat ze gesubsidieerd worden dan dat ze het van giften (uit het bedrijfsleven met nog meer corruptie tot gevolg) moeten hebben.
En denkt u nu echt dat de partijbonzen vies zijn van koffertjes onder't tafel?

Da's gewoon extra, en kunnen ze de (r)overheidsfondsen gebruiken voor betere zakkenvulling.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2024, 18:50   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Op die manier kan ik volgen, ben ook voor een directere democratie. Maar zolang er politieke partijen zijn heb ik liever dat ze gesubsidieerd worden dan dat ze het van giften (uit het bedrijfsleven met nog meer corruptie tot gevolg) moeten hebben.
OK maar die subsidies mogen gehalveerd worden !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2024, 21:11   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK maar die subsidies mogen gehalveerd worden !

2

Al in meer of mindere mate voorgesteld door nva en belang,
maar zeer vaag klonk het woord "neen",
en tegelijk zeer luid en vastberaden "non".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 00:25   #26
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Als het zo verder gaat worden de politieke partijen "beleggingsclubs".

De nieuwe partij "Blanco" is daar een mooi voorbeeld van:
geen politiek programma, maar wel een "businessplan".
Er waren vorige keer 800.000 blanco stemmers, ongeldig, of niet gaan stemmen.

Als ze daarvan een groot deel voor Blanco kunnen laten stemmen hebben ze 3,3 euro per stem

In de Kamer ontvangt iedere partij 3,3 euro per behaalde stem

tel uit je winst

Voor de Europese verkiezingen van zondag stonden 8.063.053 Belgen ingeschreven op de kieslijsten, uiteindelijk brachten 7.186.677 mensen hun stem uit. Toch werden maar 6.732.157 geldige stemmen uitgebracht. Dat betekent dat er 876.376 stemgerechtigden niet kwamen opdagen en dat 454.520 mensen blanco of ongeldig stemden. Dat is ongeveer dezelfde verhouding als bij de verkiezingen in 2014. bron: Nieuwsblad

Laatst gewijzigd door N-Vb : 22 januari 2024 om 00:39.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 09:33   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was omdat de Rawoel onder zijn voeten kreeg omdat de PvdA (veel) reclame maakt op sociale media.
Ik vraag mij af wat daar mis mee is. Het is toch de bedoeling dat partijen kiezers overtuigen?
Dat wil niet zeggen dat ik mij niet erger aan reclame in het algemeen en reclame voor partijen in het bijzonder op b.v. Youtube, maar waarom zou dat niet mogen?
Ik had het over de regimepers die gratis en voor niks weer de commies uit de wind zette en die clown volop naar de mond praate, behalve dan dat akefietje over de colruyt dat ze niet onder de mat konden vegen, maar dan toch nog een verdienstelijke poging deden, om de boel toch nog om te buigen.

Als ik in de raad va bestuur van de vrt zou zetelen kon de voltallige redaktie van de afspraak zijn valies pakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 11:06   #28
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En denkt u nu echt dat de partijbonzen vies zijn van koffertjes onder't tafel?

Da's gewoon extra, en kunnen ze de (r)overheidsfondsen gebruiken voor betere zakkenvulling.
Er zijn inderdaad wel weer een paar sossen betrapt met zakken cashgeld. #qatargate #maroccogate
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 11:32   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er zijn inderdaad wel weer een paar sossen betrapt met zakken cashgeld. #qatargate #maroccogate
Niemand die daar nog van verschiet denk ik.

Zitten die zalen ook niet te afgeladen vol met met mensen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 11:35   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Eén aspect van de kritiek op het aanwenden van de partijdotaties, begrijp ik helemaal niet. Helemaal niet.

De aankoop van een kantoorgebouw voor je kantoren, zowel voor het hoofdkantoor als de provinciale of lokale afdelingen.

Zelfs al koop je dan een gebouw dat je nog gedeeltelijk kan of moet verhuren, omdat het te groot is, maar wel zeer goed gelegen (vb. nabij station, parlement en ministeries)

Die grootste criticasters op dat onderdeel, pleiten wellicht om te huren, zodat grote eigenaren van immobiliën er vet op kunnen verdienen.
Of willen ze dat de nva hun kantoor verkoopt, om het onmiddellijk Verafstootgewijs terug te huren?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 12:39   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén aspect van de kritiek op het aanwenden van de partijdotaties, begrijp ik helemaal niet. Helemaal niet.

De aankoop van een kantoorgebouw voor je kantoren, zowel voor het hoofdkantoor als de provinciale of lokale afdelingen.

Zelfs al koop je dan een gebouw dat je nog gedeeltelijk kan of moet verhuren, omdat het te groot is, maar wel zeer goed gelegen (vb. nabij station, parlement en ministeries)

Die grootste criticasters op dat onderdeel, pleiten wellicht om te huren, zodat grote eigenaren van immobiliën er vet op kunnen verdienen.
Of willen ze dat de nva hun kantoor verkoopt, om het onmiddellijk Verafstootgewijs terug te huren?
Jaloers omdat ze zelf in een tweede hands vluchtelingentent moeten resideren.

En direct een Kremlin met mousloleum en mini rode plein en boulevard laten optrekken van zodra ze de kans hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 14:10   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had het over de regimepers die gratis en voor niks weer de commies uit de wind zette en die clown volop naar de mond praate, behalve dan dat akefietje over de colruyt dat ze niet onder de mat konden vegen, maar dan toch nog een verdienstelijke poging deden, om de boel toch nog om te buigen.

Als ik in de raad va bestuur van de vrt zou zetelen kon de voltallige redaktie van de afspraak zijn valies pakken.
Het Blok zit al jarenlang in de RVB van VRT, en die weten dat ze dat helemaal niet kunnen beslissen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 14:42   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het Blok zit al jarenlang in de RVB van VRT, en die weten dat ze dat helemaal niet kunnen beslissen.
Het doet denken aan de bluawe dweil die helemaal niets kan beslissen wat de PS niet wil.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 15:40   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Naar aanleiding van de Afspraak op Vrijdag.

Laat u gaan.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!

De partijdotaties werden goedgekeurd onder Martens 8. En dat was niet niks!

https://www.dekamer.be/kvvcr/pdf_sec...te/dotatie.pdf

Wie had toen verwacht dat de Volksunie in twee zou splitsen, en dat die twee partijen 30 jaar later de twee grootste Vlaamse partijen zouden zijn?

Zolang het de traditionele partijen waren die het gros van partijdotaties binnenrijfden heeft zich daar niet één dadeemelee of andere belgisch-nationalistische hypocriet aan gestoord.

Nu de twee Vlaams-nationalistische partijen de grootste zijn, en dus het meest profiteren van de dotatiewetgeving, nét zoals de traditionele partijen dat altijd hebben gedaan, moet de dotatiewetgeving op de schop.
De "democraten" van de VLD wilden aanvankelijk enkel de dotaties van de twee grootste partijen aanpakken.

Citaat:
Vivaldi wil vooral minder geld voor ‘rijkste’ partijen (lees: N-VA en Vlaams Belang) met plafond toelage

De hele affaire rond Sihame El Kaouakibi (Open Vld) heeft het debat over de hervorming van de partijfinanciering doen oplaaien. Die lijkt zich te focussen op de dotaties aan de partijen, waarover eigenlijk een consensus bestaat in de Wetstraat: iedereen is het achter de schermen eens dat partijen veel te veel geld krijgen. Maar het voorstel dat in de coulissen van de meerderheid wordt voorbereid, zou vooral de ‘grootste’ partijen viseren: bedoeling is vanaf een bepaald niveau de dotaties af te toppen. Op basis van hun stemmen krijgen vooral N-VA en Vlaams Belang erg veel geld de komende jaren. Van andere hervormingen, zoals het verminderen van de nog steeds erg royale uittredingsvergoedingen, het afschaffen van de persoonlijke medewerkers voor oud-ministers, of het verkleinen van de kabinetten, is geen spoor te bekennen.

Concreet: Echt doorduwen op snoeien in te veel middelen voor de politiek deed Vivaldi tot nu toe allerminst.

Vivaldi slaagde er bij de start ook niet in aan te knopen bij een recentere traditie in de Wetstraat, om de grootte van de kabinetten, en de bijhorende uitgaven, verder terug te dringen: het was de eerste federale regering sinds lang, die weer net meer kabinetards in dienst heeft, in plaats van verder af te slanken.

Maar ook andere concrete dossiers over het verder afbouwen van de privileges voor de politieke klasse werden niet aangepakt, integendeel. De absurde regeling dat elke uittredende minister liefst twee persoonlijke medewerkers in dienst houdt, gedurende een volle legislatuur, moest en zou bewaard blijven. Vooral de MR, die op dat moment zeven uittredende ministers had, vocht met hand en tand hiervoor. De kosten van die liberale ‘njet’ zijn voor de belastingbetaler.
Hetzelfde geldt voor de uittredingsvergoedingen van de parlementsleden. Die zijn al een keer hervormd en verminderd, maar blijven bijzonder royaal.

Bij N-VA is over heel de aanpak wel frustratie te horen: zij stelden eind vorig jaar al voor om de partijdotaties niet te indexeren. Dat ging meteen om een paar miljoen euro besparing, maar dat voorstel werd door de meerderheid net afgeschoten: dergelijke besparing doet net meest ‘pijn’ voor de kleintjes, die het geld minder kunnen missen.
https://businessam.be/vivaldi-wil-vo...jkste-partijen

Citaat:
Uiteindelijk was het dezelfde VLD die weigerde om een besparing van 6 procent op de werkingskosten van het Vlaams Parlement én op de dotaties voor de partijen. Dat was het plan - een symbool om het protest te counteren, maar de besparing komt er niet: Open Vld weigerde steun.
https://www.dekamer.be/kvvcr/pdf_sec...te/dotatie.pdf
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 15:50   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Het was nochtans Crootje de dweil himself die schaamteloos uitbazuinde dat 10 ipv van 20 kabinetards volstonden.

Crootje werd de dweilpremier waarvoor hij beweerde te passen, én vergrootte zijn kabinet ipv van het te verkleinen.

Wat is het meest verwerpelijke gebruik van BEWEZEN LEUGENS, Dadeeke?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 15:50   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén aspect van de kritiek op het aanwenden van de partijdotaties, begrijp ik helemaal niet. Helemaal niet.

De aankoop van een kantoorgebouw voor je kantoren, zowel voor het hoofdkantoor als de provinciale of lokale afdelingen.

Zelfs al koop je dan een gebouw dat je nog gedeeltelijk kan of moet verhuren, omdat het te groot is, maar wel zeer goed gelegen (vb. nabij station, parlement en ministeries)

Die grootste criticasters op dat onderdeel, pleiten wellicht om te huren, zodat grote eigenaren van immobiliën er vet op kunnen verdienen.
Of willen ze dat de nva hun kantoor verkoopt, om het onmiddellijk Verafstootgewijs terug te huren?

Toen ik jonger was en vaker dan tegenwoordig in 'linkse' kringen verkeerde, pleitte ik regelmatig voor een collectieve aankoop van landbouwgronden en bedrijfsgebouwen door "arbeiders- en volks-coöperatieven" (gespijsd door partijkassen en zo) om op z'n minst daar dan reeds kibboets-gewijs een klassenloze samenleving in de praktijk te brengen en aldus de Heerlijke Nieuwe Mens te doen/laten ontstaan.

Zoals u inmiddels wel al zult hebben gemerkt, was/is het 'linkse' enthousiasme voor dit complexloos-pragmatisch utopisme omgekeerd evenredig aan de genialiteit van het voorstel
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 16:03   #37
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had het over de regimepers die gratis en voor niks weer de commies uit de wind zette en die clown volop naar de mond praate, behalve dan dat akefietje over de colruyt dat ze niet onder de mat konden vegen, maar dan toch nog een verdienstelijke poging deden, om de boel toch nog om te buigen.

Als ik in de raad va bestuur van de vrt zou zetelen kon de voltallige redaktie van de afspraak zijn valies pakken.
Dikke 2
de VRT wordt niet betaald door belastinggeld om de mensen met linkse propaganda vol te pompen en te doen alsof links de regel is en rechts foei.
Bij een neutrale objectieve berichtgeving kan er niet gesproken worden van een 'zwarte zondag'.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 16:06   #38
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het was nochtans Crootje de dweil himself die schaamteloos uitbazuinde dat 10 ipv van 20 kabinetards volstonden.

Crootje werd de dweilpremier waarvoor hij beweerde te passen, én vergrootte zijn kabinet ipv van het te verkleinen.

Wat is het meest verwerpelijke gebruik van BEWEZEN LEUGENS, Dadeeke?
En Rutten deed het nog eens dunnetjes over. 0VLD-blauw en hypocrisie lopen hand in hand verliefd naar mekaar te kijkenn.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 16:10   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Wat een hypocriete zever weer!

Het gaat Dadee en co niet over de partijdotaties, maar over welke partijen ze wél of niet mogen krijgen.

Ik heb hoe dan ook geen weet van Vlaams-nationalisten die een villa met wijngaarden bezitten in Italië.

Ik heb ook nog niet één Belgische nationalist horen memmen over het historisch gebouw van Verhofstadt dat hij op kosten van de belastingbetaler niet renoveren en verhuurt.

Maar o wee als de Vlaams-nationalistische partijen 3,5 euro per stem krijgen, nét zoals alle andere partijen toen zij de grootsten waren, daarover zal je de belgicistische hypocrieten NOOIT horen zeiken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 16:13   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En Rutten deed het nog eens dunnetjes over. 0VLD-blauw en hypocrisie lopen hand in hand verliefd naar mekaar te kijkenn.
Hopelijk zakken de blauwe zeikerds niet alleen in Antwerpen, Vlaanderen's grootste en belangrijkste stad, onder de kiesdrempel.

Als er één partij die schande verdient, is het die van Crootje de leugenaar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be