Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2007, 21:58   #1
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard Fractie van nationalisten in Europa

Vandaag raakte bekend dat alle rechts-nationalistische partijen in de EU zich verzamelt hebben in een fractie. In deze fractie zit onder meer het VB, maar ook de heer Le Pen (die de Holocaust een detail noemt in de wereldgeschiedenis), de kleindochter van Mussolini (die van partij veranderd is omdat haar partij niet akkoord ging met de standpunten van Il Duce), met ex-medewerkers van Ciaocescu enzovoort ....

Graag uw repliek hierop.
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:03   #2
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

zeg, 'k ben deze sessie wat aan't volgen. 'k Ben nu ook nie echt een vb aanhanger maar stel diene mens op zijn minst degelijke vragen é. Hierboven staat zelfs geen ? ?

Wat is het eigenlijk stemmenaantal van die fractie? zetels?
Met welk gewicht denken jullie hiermee te kunnen wegen en wat wil je eigenlijk met dat gewicht bereiken dat het zo nodig was een aparte fractie op te richten?
the_dude is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:09   #3
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zeg, 'k ben deze sessie wat aan't volgen. 'k Ben nu ook nie echt een vb aanhanger maar stel diene mens op zijn minst degelijke vragen é. Hierboven staat zelfs geen ? ?

Wat is het eigenlijk stemmenaantal van die fractie? zetels?
Met welk gewicht denken jullie hiermee te kunnen wegen en wat wil je eigenlijk met dat gewicht bereiken dat het zo nodig was een aparte fractie op te richten?

Volledig mee akkoord.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:12   #4
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Mijn vraag was anders duidelijk, me dunkt.
Ik vroeg hem zijn mening over die fractie, en over de samenstelling ervan in het bijzonder.
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:15   #5
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zeg, 'k ben deze sessie wat aan't volgen. 'k Ben nu ook nie echt een vb aanhanger maar stel diene mens op zijn minst degelijke vragen é. Hierboven staat zelfs geen ? ?

Wat is het eigenlijk stemmenaantal van die fractie? zetels?
Met welk gewicht denken jullie hiermee te kunnen wegen en wat wil je eigenlijk met dat gewicht bereiken dat het zo nodig was een aparte fractie op te richten?
Dé reden was natuurlijk dat men pas subsidies krijgt als men een fractie van, ik dacht, 18 zetels heeft verspreid over 5 verschillende landen.

Eens men dieper op bepaalde dossiers ingaat, komen de grote inhoudelijke verschillen boven.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:20   #6
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Ik weet meteen waar sommigen naartoe willen: die Europese rechtse partijen zijn stuk voor stuk nazi's! En diene Fransman staat voor de rechter! Hij wordt zelfs veroordeeld wegens ontkennen van de Holocaust!

Jongens toch, wat vermoeiend. Ik beloof een omstandig antwoord na de gerechtelijke uitspraak in Lyon.
Wellicht eind volgende week op www.filipdeman.be!
Bye, bye.
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:23   #7
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Ik weet meteen waar sommigen naartoe willen: die Europese rechtse partijen zijn stuk voor stuk nazi's! En diene Fransman staat voor de rechter! Hij wordt zelfs veroordeeld wegens ontkennen van de Holocaust!

Jongens toch, wat vermoeiend. Ik beloof een omstandig antwoord na de gerechtelijke uitspraak in Lyon.
Wellicht eind volgende week op www.filipdeman.be!
Bye, bye.


Meneer de Man, hoe kan u nog serieus genomen worden?
Er wordt u gevraagd naar uw mening en u begint over mensen die de rechtse partijen nazi's noemen.
Mensen vragen voorstellen die uw partij doet en u betrekt links erbij
U blijft gewoon alle vragen hier ontwijken en praat ondertussen zonder enig respect over uw politieke tegenstanders, u ontgoochelt mij.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:24   #8
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Is het niet vreemd dat uw partij zich steeds distantieert van rascisten, nazisten en consoorten terwijl er toch HOPEN connecties zijn? VB-leden die neo-nazi bijeenkomsten bijwonen, de skinheads, de knopploegen van VB, het gerechterlijke verleden van vele van uw leden, enzovoort ...
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:45   #9
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

niet zeveren he, het Vlaams Belang heeft NIETS met neo-nazi's vandoen en dat was al zo van het prilste begin. Lepen evenmin, Mussolini evenmin .... En wat er zo misdadig is aan de ideologie van de Duce zou ik wel eens willen vernemen.
PAJOT is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:46   #10
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
niet zeveren he, het Vlaams Belang heeft NIETS met neo-nazi's vandoen en dat was al zo van het prilste begin. Lepen evenmin, Mussolini evenmin .... En wat er zo misdadig is aan de ideologie van de Duce zou ik wel eens willen vernemen.

Degene die hier over nazi's begon was de heer de Man, hoewel men vroeg naar zijn mening over deze fractie.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 16 januari 2007 om 22:47.
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:47   #11
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
Is het niet vreemd dat uw partij zich steeds distantieert van rascisten, nazisten en consoorten terwijl er toch HOPEN connecties zijn? VB-leden die neo-nazi bijeenkomsten bijwonen, de skinheads, de knopploegen van VB, het gerechterlijke verleden van vele van uw leden, enzovoort ...
knopploegen van het VB ? Daar is die onzin weer. Welke mogen dat dan wel niet zijn.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:49   #12
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Allicht bedoelt hij de alliantie van spiritisten en allochtone jongeren die Vb'ers die willen vergaderen bekogelen met glazen flessen en die het vrij recht op vergaderen proberen te verhinderen.

trouwens niet moeilijk dat het Vb steeds wint met zulke dogmatische tegenstanders die steeds dezelfde leugens afratelen; terwijl hetVB gewoon anwtorode formuleert op de muticriminele realiteit.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:56   #13
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Degene die hier over nazi's begon was de heer de Man, hoewel men vroeg naar zijn mening over deze fractie.
dat was een zeer gevatte repliek. Men kan mensen niet beschuldigen op basis van een ideologie (of een uit de context gehaalde zin) zonder op de inhoud daarvan in te gaan.
PAJOT is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:58   #14
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht


Meneer de Man, hoe kan u nog serieus genomen worden?
Er wordt u gevraagd naar uw mening en u begint over mensen die de rechtse partijen nazi's noemen.
Mensen vragen voorstellen die uw partij doet en u betrekt links erbij
U blijft gewoon alle vragen hier ontwijken en praat ondertussen zonder enig respect over uw politieke tegenstanders, u ontgoochelt mij.
Ik schrik ook van dat antwoord. Het is helemaal niet ernstig.


Ik heb gelezen dat je 20 leden moet hebben en die moeten van meer dan 20% van de lidstaten komen. Dat betekent nu dus minstens zes van de 27.
De huidige fractie kan gelezen worden op deze Wikipedia pagina : http://en.wikipedia.org/wiki/Identit...nty#Membership

Ik doe nog een poging : meneer de Man, hoe kan het Vlaams Belang nog serieus genomen worden?
Vlaamsnationalisten die samenwerken met de Franse nationalist Le Pen en met extreem-rechtsen die fervent tegen de veroordeling van het communistische regime in Roemenië zijn?
Moeten we hieruit concluderen dat Vlaams Belang eigenlijk helemaal niet meer draait om Vlaams nationalisme maar enkel en alleen om het vreemdelingenprobleem?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 16 januari 2007, 23:02   #15
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

@evilbu= de VU vormde zelfs een fractie met communisten.

Indien je geen fractie vormt dan wordt je helemaal niet erkend in het EU parlement. geen spreekrecht, geen rechten.

Me dunkt dat wat telt datgene is wat het Vb in belgie doet en dat is nl een consequente vlaam-nationale partij zijn itt de n-va die zowat alles bedriegt en beliegt wat er te beliegen valt.


trouwens de n-va zit ook in een fractie met staatsnationalisten? Dus wat is uw probleem eigenlijk. Dat men niet over alles hetzelfde denkt?

Er is GEEN enkele fractie in het EU parlement waar men eensgezind over alles hetzelfde denkt.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 23:06   #16
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@evilbu= de VU vormde zelfs een fractie met communisten.

Indien je geen fractie vormt dan wordt je helemaal niet erkend in het EU parlement. geen spreekrecht, geen rechten.

Me dunkt dat wat telt datgene is wat het Vb in belgie doet en dat is nl een consequente vlaam-nationale partij zijn itt de n-va die zowat alles bedriegt en beliegt wat er te beliegen valt.


trouwens de n-va zit ook in een fractie met staatsnationalisten? Dus wat is uw probleem eigenlijk. Dat men niet over alles hetzelfde denkt?

Er is GEEN enkele fractie in het EU parlement waar men eensgezind over alles hetzelfde denkt.
Dat begrijp ik wel, maar het is bijvoorbeeld niet bij Basken of Catalanen dat het zijn vrienden zoekt. Waarover gaat Vlaams Belang eigenlijk echt?
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 16 januari 2007 om 23:10.
evilbu is offline  
Oud 16 januari 2007, 23:18   #17
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@evilbu= de VU vormde zelfs een fractie met communisten.

Indien je geen fractie vormt dan wordt je helemaal niet erkend in het EU parlement. geen spreekrecht, geen rechten.

Me dunkt dat wat telt datgene is wat het Vb in belgie doet en dat is nl een consequente vlaam-nationale partij zijn itt de n-va die zowat alles bedriegt en beliegt wat er te beliegen valt.


trouwens de n-va zit ook in een fractie met staatsnationalisten? Dus wat is uw probleem eigenlijk. Dat men niet over alles hetzelfde denkt?

Er is GEEN enkele fractie in het EU parlement waar men eensgezind over alles hetzelfde denkt.
bij wie zit NVA eigelijk dan?
toch niet bij dezelfde als spirit?
Ambiorix is offline  
Oud 16 januari 2007, 23:33   #18
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
bij wie zit NVA eigelijk dan?
toch niet bij dezelfde als spirit?
n-va zit bij de EVP
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europes...ese_Democraten

het lidmaatschap van de NVA tot EVA (groep met spirit) werd geweigerd.

Citaat:
Geen lid
De Vlaams-nationalistische partij Nieuw-Vlaamse Alliantie is niet als lid toegelaten, omdat deze partij een natie/regio vertegenwoordigt, die reeds door een andere partij in EVA vertegenwoordigd is, Spirit, die geen samenwerking op Europees vlak wil aangaan met de N-VA.
Andersom is de Partij voor het Noorden in gesprek met de Fryske Nasjonale Partij over het vormen van één nationale en Europese lijst en delegatie.
De Front Démocratique des Francophones is niet als lid toegelaten, omdat de partij zich cultuurimperialistisch opstelt, hetgeen niet in overeenstemming is met het programma van de EVA.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 16 januari 2007, 23:35   #19
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik schrik ook van dat antwoord. Het is helemaal niet ernstig.


Ik heb gelezen dat je 20 leden moet hebben en die moeten van meer dan 20% van de lidstaten komen. Dat betekent nu dus minstens zes van de 27.
De huidige fractie kan gelezen worden op deze Wikipedia pagina : http://en.wikipedia.org/wiki/Identit...nty#Membership

Ik doe nog een poging : meneer de Man, hoe kan het Vlaams Belang nog serieus genomen worden?
Vlaamsnationalisten die samenwerken met de Franse nationalist Le Pen en met extreem-rechtsen die fervent tegen de veroordeling van het communistische regime in Roemenië zijn?
Moeten we hieruit concluderen dat Vlaams Belang eigenlijk helemaal niet meer draait om Vlaams nationalisme maar enkel en alleen om het vreemdelingenprobleem?
Zou het Vlaams Belang, de partij van het volk, dan rond kapitalisme draaien ?
Ze zien er toch allemaal heel netjes gekleed uit. Zullen ze hun mantelpakjes verdelen zoals St. Maarten deed om de naakten te kleden die voor hen gestemd hebben ?
Het is normaal dat we zelf naar antwoorden zoeken vermits mijnheer de Man zo weinig antwoord geeft.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 januari 2007 om 23:41.
labyrinth is offline  
Oud 16 januari 2007, 23:36   #20
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
bij wie zit NVA eigelijk dan?
toch niet bij dezelfde als spirit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Europea..._%28Belgium%29

Zoals je hier ziet hebben zij ook voor de Europese verkiezingen in 2004 met CDV als kartel meegedaan, zij hebben vier van de veertien Vlaamse zetels (van de 24 Belgische) veroverd. Maar slechts een daarvan is voor een N-VA'er : Frieda Brepoels.
Zij zit samen met die drie anderen in de fractie van de Europese Volkspartij (Christen-democraten) en de Europese Democraten. Andere Belgen in die fractie zijn de enige CDh-er en de enige Duitstalige vertegenwoordiger.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be