Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2024, 16:35   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.605
Standaard Dennis Schouten hoeft geen hulp na uitspreken euthanasiewens (Satan roept hem hel in)

onderwerp
Dennis Schouten hoeft geen hulp na uitspreken euthanasiewens (Satan roept hem hel in)


analyse

1) Ach Dennis Schouten heeft niets te klagen, hij is lang, grootgeschapen, superieure Blank Arisch dus logisch dat Satan hem nu roept om dood te gaan via euthanasie behandelingen en dan lekker in de hel te komen genieten van 72 maagdelijke meiden of misschien wil hij wel 72 TOP HOMO kerels he.

2) Wat is zijn probleem, hij wil DOOD gaan en is niet depressief en niet suicidaal, heeft Dennis Schouten een psychiatrische verleden?? Gebruikt hij neuroleptica, is hij ooit in een psychiatrische inrichting opgesloten?? Ik weet het niet, hij is rijk, blank, sterk, potent, heeft GEEN psychiatrische Bottom HOMOhoeren probleem toch? ?

3) Of wil GOD dat hij nu DOOD gaat, zo jong, 28 jaar, succesvolle blanke man, niemand haat hem, hij is HOOG Arisch, superieur, grootgeschapen, geen seksuele problemen, alle meiden willen hem aflikken.

4) Mijn euthanasie wilsverklaring ondertekende ik echt medio juni 2016 en ik was al jaren suicidaal vereenzaamd depressief wilde dood gaan jarenlang, en ja Wieroe heeft mij toen gered. Nu ben ik half kat, half hond, en half mensaap, of maak er 1/3 van elk, want genetisch is het dan ook de harde waarheid. Ik ben geen HOGERE, superieure, LANGE, Blank Arische, Hetero man met grote LUL. Blank zijn is iets hogers ok, ik moet het nog verder analyseren met het nieuwe metafysica model, mede om te verklaren waarom ik niet geboren ben als HOGERE lange, grootgeschapen, Blank Arische heteroman.

5) Nu ben ik toch Untermensch van Surikoelie apenkleur en verdoemd in Blank Arisch Nederland, waar de nieuwe, supersnelle, milieu vriendelijke, HI TECH, geruisloze en clean Holocaust zeker vanaf 2040 zal losbarsten in heel Arisch Europa, ja joh binnen pakweg 9 maanden kunnen ULTRA Hi Tech Arische terminators dan alle Untermenschen van Apenkleur in heel Europa geruisloos laten verdwijnen en door de Media blocks en absolute STILTE, censuur zal niemand iets te weten komen buiten Europa, het zal gemaskeerd worden mbv een Virus pandemie hype, waarbij de NOODtoestand zal worden afgekondigd met verplichte censuur en blocks van alle media en journalisten.

6) Deze grote Holocaust van Untermenschen van KLEUR is iets dat nu al veel Extreemrechtse leiders al flink fantaseren, rectaal erop vingeren, en heimelijk promoten via hun boeken en hilarische speeches, oa joost eerdmans, geert wilders, thierry baudet, ea. WLM neonazi aktivisten. Te gevaarlijk nu om hier nog te wonen tussen Boze Witte Wolfsmenschen, dus ons project Expansie FB SS is een slim, Low Tech en spotgoedkoop Reddingsplan voor al deze zielige, te domme, onderontwikkelde, minder potente, minderwaardige Untermenschen van KLEUR in Nederland in ons heden, anno 2024.



====================================
https://www.nu.nl/achterklap/6302459...nasiewens.html


Dennis Schouten hoeft geen hulp na uitspreken euthanasiewens
Door onze entertainmentredactie
22 feb 2024 om 06:34 Update: 2 uur geleden
509 reacties
Dennis Schouten heeft veel hulp aangeboden gekregen na het uitspreken van zijn euthanasiewens, maar zegt dat hij die niet nodig heeft. "Ik heb er ondertussen al een tijdje vrede mee", vertelde de 28-jarige presentator woensdag in zijn YouTube-serie RoddelPraat.

"De vorige uitzending en hoe dat allemaal werd opgepakt, was niet heel moeilijk voor mij", legde hij uit. "Omdat ik al jaren weet wat ik wil en hoe ik erin sta. Dat is oprecht geen grap. Ik heb er ondertussen al een tijdje vrede mee. Mensen die mij goed kennen wisten al langer dat het zo is, dus die schrokken er ook niet zo heel erg van."

Schouten vertelde ook dat hij veel mails met advies ontvangt. "Ik moet me bekeren tot de islam, ik moet aan de ayahuasca (een Zuid-Amerikaanse hallucinerende drank, red.), ik moet een microdosering van lsd. Ik hoef die hulp niet, het is goed zo voor mij."

De presentator deelde vorige week op Instagram dat hij in april een boek over zijn euthanasiewens uitbrengt. Dat het verhaal een publiciteitsstunt zou zijn om meer boeken te verkopen, weersprak hij eerder op X. "Ik verdien ongeveer 1 euro per verkocht boek", schreef hij. "Het zou ontzettend gestoord zijn als ik zo'n verhaal verzin om een boek te verkopen."

Denk jij aan zelfdoding? Je bent niet alleen. Neem contact op met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl of bel 113 (lokaal tarief) of 0800-0113 (gratis).


=====================

angemeld als
Waldo_en_Wieroe
Ben je dit niet?

Welkom bij NUjij! Hier kan je discussiëren over het nieuws, vragen stellen en inhoudelijk iets bijdragen aan artikelen.

Om de discussies constructief en leesbaar te houden, hebben we een aantal huisregels opgesteld. Wees bijvoorbeeld inhoudelijk (ga niet off-topic), speel niet op de man en onderbouw je mening met argumenten. Geef je je mening of spreek je een vermoeden uit dat (nog) niet is bewezen, benoem dat dan ('ik vind', 'ik denk', enzovoorts). Lees eerst alle huisregels voor je reageert. Reacties die daar niet aan voldoen, verwijderen we. Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen.

Ook een expertlabel achter je gebruikersnaam? Kijk dan snel hier.

Je reactie moet uit minimaal honderd tekens bestaan. Onderbouw je mening met argumenten, anders wordt je reactie niet geplaatst.




Sorteer op
Heb veel reacties gelezen. Wederom veel goede bedoelingen en hulp opmerkingen gezien. Maar ook, altijd moet een ander de handeling uitvoeren om te kunnen sterven.. dus toestemming nodig, enz.

Wordt het mogelijk niet eens tijd dat er wat beschikbaar komt wat mensen zelf in kunnen nemen die dat nog kunnen zonder hulp van anderen? Dan is het ook niet zo moeilijk voor die artsen en dergelijke..

Is zo maar eens een gedachte..
Waarom mag iemand geen doodswens hebben? Er is nog veel onbegrip als het gaat om een doodswens. Als de wens oprecht is moet de wens in vervulling kunnen gaan is mijn idee.
Wanneer je depressief bent , kan dat ook weer veranderen naar een positieve gedachten.
Een jong iemand ga je helpen
Even een vraagje, u geeft aan, een jong iemand ga je helpen.

Wanneer is iemand nog jong en wanneer niet meer dan? Is hier een leeftijd aan te verbinden?
Een doodswens hoeft niets te maken te hebben met depressie. De persoon kan voor zichzelf bepalen dat het genoeg is geweest. Een voltooid leven dus.
Het lijkt me erg vervelend want dat betekent dat hij ook geen huisdier kan nemen en dat om een boek te laten publiceren door een gemankeerd auteur waar je 1 euro aan overhoudt. Klinkt als een slecht verhaal.
Het
Leven is zo mooi de wereld is ook prachtige iedere dag dat ik wakker wordt denk ik dit is een sprookje dat maar even duurt jammer genoeg.
ik zou graag het eeuwige leven willen hebben ik gruwel over de dood ik ben 58 dus al een eind op weg.
Het leven is kort de dood is eeuwig en weetnu hoelang eeuwig is,?
"Het leven is kort de dood is eeuwig en weetnu hoelang eeuwig is,?"

Ik ben het eens met wat Mark Twain hierover zei (vrij vertaald). Je bent na je dood net zo min levend als de miljoenen jaren voor je geboorte. En daar heb je ook geen last van gehad.
Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat deze wens zomaar in vervulling wordt gebracht. Allereerst moet een arts het er nog maar mee eens zijn, en vervolgens moet er nog iemand gevonden worden die hier aan mee wil werken. Dat is bij zulke jonge mensen lastiger dan bij ouderen.
Hier zal idd ook een heel traject aan voorafgaan voordat dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Als de desbetreffende arts zijn verhaal duidelijk genoeg vindt, dan zal hij of zij dit echt niet afkeuren...
Enerzijds is het voor de meeste mensen onbegrijpelijk dat een jong mens uit het leven wil stappen. Anderzijds vind ik wel dat dit moet kunnen. Het moet ten allen tijde kunnen om uit dit leven te stappen op eigen verzoek. Of je nu psychisch niet gezond bent of lichamelijk, mijn mening is dat je in ieder geval de keuze moet kunnen maken. Dat dit zorgvuldig dient te gebeuren is uiteraard wel een voorwaarde, maar we moeten echt naar wetgeving die het voor artsen, psychologen, enz. makkelijker maakt om aan een dergelijk verzoek van de patient te voldoen.
Een miljoen euro per verkocht boek? Hoe duur is dat boek dan wel niet? Moet dat niet zijn per uitgebracht boek?
Er staat 1 euro per verkocht boek, niet een miljoen euro per verkocht boek. En ik weet niet hoe die contracten lopen. Het kan zijn dat hij per verkocht boek uitbetaald wordt. Waarbij het de vraag is of verkoop aan een boekhandel telt als verkoop of dat het pas verkoop is als een consument het boek koopt.
"Ik verdien ongeveer 1 euro per verkocht boek", schreef hij. "Het zou ontzettend gestoord zijn als ik zo'n verhaal verzin om een boek te verkopen.""dit staat notabene in de tekst.
Misschien goed bedoeld, heel goed bedoeld al die adviezen. Maar als iemand gewoon erkend wil worden en de wens gerespecteerd wil zien is dat denk ik het mooiste wat we iemand kunnen geven.
Ik vind het moeilijk om te lezen dat iemand die zo jong is al niet meer wil leven. Ik heb zelf in m’n somberheid en ‘gekte’ heel vaak gedacht mijn leven te beëindigen, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Dood kun je nog zijn tot vervelends toe. Het is de moeite waard om een goede psychotherapeut te zoeken en je verleden, hoe moeilijk het ook was, te verwerken. Ik ben zelf ook in een onveilig gezin opgegroeid (en dat is een eufemisme). Ik heb zeker 30 jaar psychotherapie gehad en daarnaast ook nog wat familieopstellingen gedaan. Pas op mijn 47ste werd m’n leven wat lichter. Kon ik o.a. de boosheid die ik voelde loslaten. Naast m’n therapie heb ik natuurlijk, dankzij mijn psychotherapeut, ook gewoon gestudeerd en gewerkt en ben ik na diverse mislukte relaties met een lieve man getrouwd.
Natuurlijk maakt ieder mens zijn/haar eigen keuzes, maar ik zou richting jonge mensen willen roepen: “Geef niet te snel op, zoek tot je goede hulp vindt, je bent geboren om te leven, dus leef!”
Euthanasie kan pas wanneer de behalende arts en een onafhankelijk arts het er mee eens zijn dat een patiënt is behandeld en genezen niet mogelijk is. Dit geld voor zowel fysieke als psychische aandoeningen.

Als iemand dus echt voor euthanasie wilt gaan, dan zal hij dus ook eerst een psychotherapeut moeten zoeken en zich laten behandelen.
Dat is het kromme en betuttelende van de Nederlandse wet. Het negeert het recht op zelfbeschikking. Waardoor mensen andere wegen zoeken en vinden.
We kunnen er allemaal wat van vinden, maar we kunnen niet in zijn hoofd kijken. We kunnen dus ook niet oordelen hoe zwaar het leven voor hem is, en dus ook niet over z'n beslissing.
Als hij, niet lichtvaardig en na lang nadenken, daartoe gekomen is, wie zijn wij dan om er wat van te vinden ?
Ik begrijp hem niet, maar dat hoeft ook niet. Als hij er vrede mee heeft dan is dat z'n eigen keuze en dat respecteer ik. Ik zal het echter zelf nooit overwegen omdat ik leef op deze wereld voor m'n geliefden en familie en niet in het nihilisme geloof. Mezelf opofferen voor iemand die ik lief heb, daar kan ik me nog wel enigszins in verplaatsen.
Beste Luna, je noemt het nihilisme. Alsof depressief zijn geen ziekte is. Mensen kunnen ook geestesziek zijn. Nihilisme is een negatieve houding. Depressie is een ziekte, dat gaat echt veel verder dan wat nihilisme.
Bij hem zal het inderdaad meer zijn dan enkel nihilisme. Vooral ernstige depressiviteit en daar kan iedereen zich in verliezen en dat wil ik ook absoluut niet bagatelliseren! Maar je merkt wel dat er anno 2024 steeds meer nihilistisch gedachtegoed verspreid wordt. Het is alsof de geschiedenis zich herhaalt. Dat zie je ook erg goed terug in de reacties op dit artikel. Waar is Nietzsche wanneer je hem nodig hebt :')
"Nihilistisch gedachtegoed " ? Wat moet ik me daarbij voorstellen ? "De geschiedenis zich herhaalt" ? Je spreekt in raadselen.
Het zou fijn zijn als je je iets duidelijker uitdrukt.






https://www.nu.nl/achterklap/6302459...nasiewens.html
=======================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 10:19   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
onderwerp
Dennis Schouten hoeft geen hulp na uitspreken euthanasiewens (Satan roept hem hel in)


analyse

1) Ach Dennis Schouten heeft niets te klagen, hij is lang, grootgeschapen, superieure Blank Arisch dus logisch dat Satan hem nu roept om dood te gaan via euthanasie behandelingen en dan lekker in de hel te komen genieten van 72 maagdelijke meiden of misschien wil hij wel 72 TOP HOMO kerels he.

2) Wat is zijn probleem, hij wil DOOD gaan en is niet depressief en niet suicidaal, heeft Dennis Schouten een psychiatrische verleden?? Gebruikt hij neuroleptica, is hij ooit in een psychiatrische inrichting opgesloten?? Ik weet het niet, hij is rijk, blank, sterk, potent, heeft GEEN psychiatrische Bottom HOMOhoeren probleem toch? ?

3) Of wil GOD dat hij nu DOOD gaat, zo jong, 28 jaar,....
28 Jaar, dat is het probleem als een einde van de jeugd en de overgang naar de volwassenheid, overgave aan de wereld.
Het is een psychisch sterven voor de geest van de wereld.
Ik heb dat zelf meegemaakt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be