Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2020, 09:44   #4981
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
er is dan ook geen enkele wetenschappelijke of medische reden waarom opflakkeringen in scholen een probleem zou moeten zijn. De psychologische impact van niet naar school te mogen gaan is ondertussen wel al voldoende gedocumenteerd, en primeert over de eerder minimale mogelijke gezondheidseffecten van een corona-infectie bij een kind onder de 14.
Inderdaad. Ja, natuurlijk zijn er ook volwassenen, en soms volwassenen van een zekere leeftijd, in een school, voor hen is het wat lastiger natuurlijk.

Maar zoals je zegt, het punt is dat men dat gewoon toch niet kan vermijden. Als men de scholen NU sluit, zal men die problemen weer hebben als ze weer open gaan.

Nu is het WEL zo dat een vaccin WEL zou kunnen helpen om onderwijzend personeel te beschermen door kinderen te vaccineren. Maar men moet dan ook duidelijk zijn, en aankondigen dat de volgende 2 jaar de school is afgeschaft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:20   #4982
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De psychologische impact van niet naar school te mogen gaan is ondertussen wel al voldoende gedocumenteerd.
Hoe zit het met de psychologische, sociale, culturele, economische impact van wel naar school moeten gaan? Toen ik 18 jaar was had ik een halve openbare bibliotheek uitgelezen, en de school had mij alleen maar belet de andere helft te lezen. Onze leraren beweerden dat we later het nut van hun lessen zouden inzien. Helaas blijk ik te dom te zijn voor dit inzicht, want na vele decennia zie ik het nut van de school nog steeds niet in, en vind ik dat ik daar niets geleerd heb wat achteraf zinvol of, in vele gevallen, ook maar juist bleek te zijn. Nu mag iedereen wat mij betreft naar school willen, als ze mij en mijn kinderen er maar niet naartoe dwingen, en ons niet dwingen om de hele onzin te bekostigen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 14 augustus 2020 om 11:21.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:57   #4983
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hoe zit het met de psychologische, sociale, culturele, economische impact van wel naar school moeten gaan? Toen ik 18 jaar was had ik een halve openbare bibliotheek uitgelezen, en de school had mij alleen maar belet de andere helft te lezen. Onze leraren beweerden dat we later het nut van hun lessen zouden inzien. Helaas blijk ik te dom te zijn voor dit inzicht, want na vele decennia zie ik het nut van de school nog steeds niet in, en vind ik dat ik daar niets geleerd heb wat achteraf zinvol of, in vele gevallen, ook maar juist bleek te zijn. Nu mag iedereen wat mij betreft naar school willen, als ze mij en mijn kinderen er maar niet naartoe dwingen, en ons niet dwingen om de hele onzin te bekostigen.
ge schrijft in volzinnen Nederlands, en redelijk foutloos en coherent als ik het zo vluchtig bekijk. Dat is toch al een zinvol gevolg van het onderwijs
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 12:42   #4984
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

In Europese landen beginnen de "geteste cases" blijkbaar representatief te worden. Het is wat cherry picking, maar hier zijn de plotjes van de RELATIEVE VERANDERINGEN van geteste cases, en de RELATIEVE VERANDERINGEN van het aantal doden.

Men begint een correlatie te zien, verschoven in de tijd.

Het zijn landen die over het algemeen weinig getroffen waren in maart-april, zodat de signalen nog vrij "zuiver" zijn.

Wat merkwaardig is, is dat de "doden" variatie SCHERPER is dan de "cases" variatie. Men zou verwachten dat het meer uitgesmeerd is...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(37).png‎
Bekeken: 45
Grootte:  393,1 KB
ID: 112776  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(36).png‎
Bekeken: 42
Grootte:  425,5 KB
ID: 112777  


Laatst gewijzigd door patrickve : 14 augustus 2020 om 12:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 15:59   #4985
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Er zijn mensen die het allemaal nog erger zien of maken dan het al is.

Zombie outbreak: THIS is how a zombie apocalypse would look based on coronavirus pandemic

Straks klopt de reeks 'Resident Evil' nog ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 16:47   #4986
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ozonconcentratie gaat ook een rol spelen, zeker voor longpatienten
Dit staat er ook in, hier is de link die ik vergeten was blijkbaar.

https://www.sciensano.be/nl/biblio/s...zomer-van-2018
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 16:48   #4987
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
20 doden op 1 dag

Nu hoor je het eens van de viroloog zelf, Corona patiënten sterven door het warme weer. Dat ziekenhuizen en verzorgers tegenwoordig panisch zijn tegenover ventilatoren en koeling zal ook wel niet geholpen hebben. Ze gingen overstappen op koeling via drinken en voetbadjes.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200813_94818635

Hoe komt dat? “Het klopt inderdaad dat we een stijging zien voor die dagen”, zegt viroloog Steven Van Gucht. “De precieze oorzaken voor al die overlijdens weten we niet altijd, maar waarschijnlijk heeft de afgelopen dagen ook de hitte een rol gespeeld.”
zie verslag
https://www.sciensano.be/nl/biblio/s...zomer-van-2018
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:38   #4988
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge schrijft in volzinnen Nederlands, en redelijk foutloos en coherent als ik het zo vluchtig bekijk. Dat is toch al een zinvol gevolg van het onderwijs
In die tijd werden leraren niet betaald werden om zomaar onze tijd te verknoeien; zij werden betaald om in coherente en redelijk foutloze volzinnen onze tijd te verknoeien. Weliswaar was dat aan mij niet besteed, maar ik vond soms in mijn vrije tijd wel hier en daar een volzin, vandaar.

De school als maatschappelijke ramp: net als lockdowns wordt de school ons door de overheid opgedrongen, en wat de overheid doet, doet ze slecht. Als de mensen hun eigen antivirusmaatregelen en hun eigen onderwijs konden organiseren, stond hier een ander verhaal, en was het hele land gezonder en slimmer.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 11:54   #4989
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
20 doden op 1 dag

Nu hoor je het eens van de viroloog zelf, Corona patiënten sterven door het warme weer. Dat ziekenhuizen en verzorgers tegenwoordig panisch zijn tegenover ventilatoren en koeling zal ook wel niet geholpen hebben. Ze gingen overstappen op koeling via drinken en voetbadjes.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200813_94818635

Hoe komt dat? “Het klopt inderdaad dat we een stijging zien voor die dagen”, zegt viroloog Steven Van Gucht. “De precieze oorzaken voor al die overlijdens weten we niet altijd, maar waarschijnlijk heeft de afgelopen dagen ook de hitte een rol gespeeld.”
't Ja, als je weet dat Frankrijk enkele jaren geleden koelcontaires gebruikte als dodenhuisjes om de slachtoffers van de toen heersenede hittegolf op te bergen, dan weet je genoeg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 12:17   #4990
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Denk je nu echt dat al die WZCs een ventilatiesysteem type D hebben met in en uitblaasrooster per kamer.
En als die installatie al ingeregeld zou zijn bij oplevering dan is deze zo ingesteld dat in en uitvoer gebalanceerd zijn. Als je dat moet inregelen naar onderdruk gaat de efficiëntie serieus zakken wat een hogere energiekost met zich meebrengt.
En dan moet je die onderdruk ook nog instandhouden bij het open van de deuren en andere infiltraties, daarvoor heb je nauwkeurig geregelde ventielen en ventilatiegroep nodig. Een te hoge onderdruk is trouwens schadelijk voor het gebouw.
Van een kamer in een rusthuis kan je niet zomaar een 'isolatiekamer' maken, dat is onzin vertellen.
Nu een gebouw gaat niet instorten als je in een kamer de druk verlaagt met 0.1bar.
Om die verlaging te bekomen, moet je niet de druk in de kamer verlagen, maar die in de gang verhogen.
Het wil eigenlijk zeggen, dat je moet zorgen voor een luchtverplaatsing
van de gang naar de kamer.
Je kan dit zelfs doen in elke woning.

Want het enige dat je moet doen, om een medisch geisoleerde kamer te hebben is de luchtverplaatsing tussen de met elkaar toegankelijke verbonden ruimtes regelen.
En daar is echt geen hoog technologische installatie voor nodig.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 14:29   #4991
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

De straffen swingen de pan uit voor Corona overtredingen, Duitsland pakt je kind af en nu Nederland. Straf op overtreden van de quarantaine is daar tot 4 jaar cel en 87.000 euro boete.

https://www.ad.nl/binnenland/hoogler...oete~ad00ba00/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 17:01   #4992
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu een gebouw gaat niet instorten als je in een kamer de druk verlaagt met 0.1bar.
Om die verlaging te bekomen, moet je niet de druk in de kamer verlagen, maar die in de gang verhogen.
Het wil eigenlijk zeggen, dat je moet zorgen voor een luchtverplaatsing
van de gang naar de kamer.
Je kan dit zelfs doen in elke woning.

Want het enige dat je moet doen, om een medisch geisoleerde kamer te hebben is de luchtverplaatsing tussen de met elkaar toegankelijke verbonden ruimtes regelen.
En daar is echt geen hoog technologische installatie voor nodig.
Ventilatietechniek in gebouwen wordt uitgedrukt in Pascal. Een ventilatiegroep kan maximaal ongeveer 1000 Pascal leveren. Luchtkanalen worden getest voor luchtdichtheidsklasse bepaling met min 750 en plus 2000 Pascal.
Uw 0,1 bar is gelijk aan 10.000 Pascal, een luchtdichtheidstest van een gebouw gebeurt met een overdruk van 50 Pascal.
Als referentie, een overdruk van 0,1 bar bij een explosie zorgt ervoor dat alle ramen in het gebouw gebroken zullen zijn.


Een isolatiekamer in een ziekenhuis heeft altijd een sluis met een drukverschil van 7,5 Pa, dus 15 Pa in totaal. In een labo L3 is dat dubbel zoveel.

Verse lucht moet altijd rechtstreeks binnengebracht worden in leefruimtes.
Vanuit de gang naar de kamer mag niet, lucht vanuit de gang wordt niet als verse lucht beschouwt.
Dit is zelfs zo voor woningbouw volgens de EPB regelgeving.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 05:00   #4993
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't Ja, als je weet dat Frankrijk enkele jaren geleden koelcontaires gebruikte als dodenhuisjes om de slachtoffers van de toen heersenede hittegolf op te bergen, dan weet je genoeg.
Ja, maar dat was ook een post-mortem compensatie op de hitte, die door die koude gecompenseerd werd...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 07:49   #4994
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
In die tijd werden leraren niet betaald werden om zomaar onze tijd te verknoeien; zij werden betaald om in coherente en redelijk foutloze volzinnen onze tijd te verknoeien. Weliswaar was dat aan mij niet besteed, maar ik vond soms in mijn vrije tijd wel hier en daar een volzin, vandaar.
Je doet in elk geval al je best om fouten te schrijven.
De verlossing is nabij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De school als maatschappelijke ramp: net als lockdowns wordt de school ons door de overheid opgedrongen, en wat de overheid doet, doet ze slecht. Als de mensen hun eigen antivirusmaatregelen en hun eigen onderwijs konden organiseren, stond hier een ander verhaal, en was het hele land gezonder en slimmer.
Er is geen schoolplicht in Belgie, enkel leerplicht.
Je bent dus perfect in je recht om je kind nooit naar school te sturen en voor 100% je eigen onderwijs te organiseren.

Dat hebben je leraars je blijkbaar nooit verteld.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 07:56   #4995
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

De warmte hakt erin bij de corona patienten, 500% stijging van de doden sinds de hittegolf.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:30   #4996
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Ventilatietechniek in gebouwen wordt uitgedrukt in Pascal. Een ventilatiegroep kan maximaal ongeveer 1000 Pascal leveren. Luchtkanalen worden getest voor luchtdichtheidsklasse bepaling met min 750 en plus 2000 Pascal.
Uw 0,1 bar is gelijk aan 10.000 Pascal, een luchtdichtheidstest van een gebouw gebeurt met een overdruk van 50 Pascal.
Als referentie, een overdruk van 0,1 bar bij een explosie zorgt ervoor dat alle ramen in het gebouw gebroken zullen zijn.


Een isolatiekamer in een ziekenhuis heeft altijd een sluis met een drukverschil van 7,5 Pa, dus 15 Pa in totaal. In een labo L3 is dat dubbel zoveel.

Verse lucht moet altijd rechtstreeks binnengebracht worden in leefruimtes.
Vanuit de gang naar de kamer mag niet, lucht vanuit de gang wordt niet als verse lucht beschouwt.
Dit is zelfs zo voor woningbouw volgens de EPB regelgeving.
En wat heb je nu bewezen?
Je zet gewoon 2 ventilatoren in de gang en zorgt dat er geen luchtstroom vanuit een kamer naar de gang kan en je hebt een kamer die voldoende geisoleert is om aerosols in de besmette kamer te houden.


In België zijn er trouwens slechts enkele ziekenhuizen die een bacteriele en virale isolatiekamer hebben.
Denk dat er over heel de wereld zelfs nog geen 500 ziekenhuizen zijn die een isolatiekamer met luchtsluis hebben.

In de WZC had men dus buiten de box en buiten de regelgeving moeten kijken.
Men had enkel moeten zorgen dat er geen luchtverplaatsing en dus aerosolverplaatsing naar andere ruimtes kon plaats hebben vanuit de besmette ruimtes.

En als een raam niet tegen een gelijkmatig druk verschil van 0.1bar kan, dan kunnen we beter geen ramen steken.
Het drukverschil bij een storm met windsnelheden van 50km/u is groter.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:33   #4997
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De warmte hakt erin bij de corona patienten, 500% stijging van de doden sinds de hittegolf.
Liggen die corona-patienten dan niet in ziekenhuiskamers?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 09:51   #4998
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Liggen die corona-patienten dan niet in ziekenhuiskamers?
Ook thuis en in rusthuizen, ze hebben niet allemaal goeie airco en zijn voor de koeling overgestapt op voetbadjes wegens coronagevaar. Elk jaar vallen er een pak hittedoden, dat is nu niet anders.

Hittegolf, maar Antwerpse woonzorgcentra verbieden ventilator: “Kan coronavirus verspreiden”
https://www.gva.be/cnt/dmf20200807_9...us-verspreiden

https://www.redactie24.be/news/33508...ar-voor-corona

Volgens Agenschap Zorg en Gezondheid worden ventilatoren niet verboden. Hoewel er geen bewijs is, kunnen ventilatoren het coronavirus verspreiden. “Bij airconditioningsystemen waarbij buitenlucht wordt aangezogen, stelt het probleem zich minder. Het gaat in deze vooral over de verplaatsing van de binnenlucht. Ventilatoren worden dus afgeraden in gemeenschappelijke ruimtes waar meerdere mensen samenkomen”, zegt woordvoerder Moonens.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 augustus 2020 om 09:51.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 10:19   #4999
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

De zomer loopt stilaan op zijn einde. In de vakantiemaanden kan je de economische impact nog wat temperen, maar nu komt de tijd van de keuzes. Welke domeinen van economische bedrijvigheid gaat men nog aan banden leggen, en hoe gaat men de economische gevolgen van de voorbije en wellicht nog komende beperkende maatregelen opvangen?

Nu er dreigt geen echte regering te zijn in het najaar zullen de beslissingen terzake afhangen van een minderheidsregering en van expertencomités.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 10:54   #5000
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ook thuis en in rusthuizen, ze hebben niet allemaal goeie airco en zijn voor de koeling overgestapt op voetbadjes wegens coronagevaar. Elk jaar vallen er een pak hittedoden, dat is nu niet anders.

Hittegolf, maar Antwerpse woonzorgcentra verbieden ventilator: “Kan coronavirus verspreiden”
https://www.gva.be/cnt/dmf20200807_9...us-verspreiden

https://www.redactie24.be/news/33508...ar-voor-corona

Volgens Agenschap Zorg en Gezondheid worden ventilatoren niet verboden. Hoewel er geen bewijs is, kunnen ventilatoren het coronavirus verspreiden. “Bij airconditioningsystemen waarbij buitenlucht wordt aangezogen, stelt het probleem zich minder. Het gaat in deze vooral over de verplaatsing van de binnenlucht. Ventilatoren worden dus afgeraden in gemeenschappelijke ruimtes waar meerdere mensen samenkomen”, zegt woordvoerder Moonens.
Dat men niet "alles" weet zal iedereen aanvaarden. Maar wat gebeurt hier? Deskundigen zegden dat dat besmettingen via direct contact gebeurden: geen mondmaskers. Daarna mondmaskers verplicht bij openbaar vervoer. Daarna verplicht buitenshuis in Antwerpen. Ondertussen deskundigen die zeggen dat mondmaskers in open lucht zinloos zijn. Nu zeggen deskundigen dat ventilatoren schadelijk zijn: virussen zijn in de lucht maar het verplaatsen ervan is schadelijk. Ben ik de enige die geïrriteerd is wanneer een dierenarts plots zegt dat ventilatoren schadelijk zijn omdat ze coronavirussen zouden verspreiden.
Is dat een verantwoorde kosten-baten analyse?

Een arts die zou zeggen aan zijn patiënten dat het weliswaar niet bewezen maar toch mogelijk is dat slechte geesten het virus verspreiden zou terecht door de orde van de geneesheren berispt worden voor ondeontologisch handelen.
Deskundigen mogen blijkbaar meer? Er bestaat geen controlemechanisme. Hier schiet het management toch tekort.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Valentinus : 16 augustus 2020 om 11:02.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be