Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2020, 15:24   #6961
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wij hebben die unieke combinatie van veel doden en maximale economische schade.
Tel bij die economische schade ook de morele schade. Reken 1000 Euro (niet veel he) voor 1 maand huisarrest. 22 miljard voor de vorige lockdown, nog eens 11 miljard of meer voor deze ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 15:46   #6962
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Jij bent nu écht dé ideale persoon om zoiets te mogen zeggen sie.
Ik veronderstel dat 1207 de evidente inhoud zou kunnen begrijpen van de link die ik meegaf, blijkbaar niet dus. Soit.
Verder heb ik je onlangs nog gecorrigeerd van je '4-weken-tot-4-maand-immuniteit' mantra.
Het bleek 6 maanden te zijn.
Dus ja, gezien je ook daarin dik fout zat, klopt je bewering.
Geen dank, graag gedaan.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 15:57   #6963
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik veronderstel dat 1207 de evidente inhoud zou kunnen begrijpen van de link die ik meegaf, blijkbaar niet dus. Soit.
Het is dieper en dieper in de nachtmerrie neerdalen he. Ik krijg er kippenvel van. In maart dacht ik nog dat het een tijdelijk verschijnsel van pure paniek zou zijn, nu besef ik dat wij wakker geworden zijn in een wereld beheerd door obscurantisme, hysterie en het totaal afwezig zijn van elke vorm van rationaliteit die nog zou toelaten om enig zinvolle maatschappelijke constructie na te streven. Met andere woorden: wakker worden in een asiel gevaarlijke gekken.

Geen enkele vorm van logisch nadenken is er nog bij, en het ergste is, totaal gevoed door een identiek wereldwijd overheidsdiscours.

Overal moet de rationaliteit wijken, en dat na 8 maanden bezinken. Gewoon pure griezel. Om trachten een waanbeeld in stand te houden, namelijk dat waar "iedereen altijd verzorgd kan worden alvorens dood te gaan", maar zonder zelfs maar iets willen te doen aan het tijdelijk probleem, wat nochtans de eenvoud zelf is:

zorg dat de mensen die 1) er het ziekste van worden en 2) het systeem (dat ondermaats is en niet hierop voorzien was) totaal overbelasten ZICH NIET BESMETTEN.

Nee, daarvoor gaat men het hopeloze willen doen dat mensen die zich zonder teveel problemen besmetten moeten ophouden met normaal te leven, terwijl men die ouderen absoluut met hen wil kunnen blijven mixen, in plaats van doodgewoon zij die de problemen hebben, en zij die voor de problemen zorgen (de 60+) even deftig te motiveren van zich af te zonderen.

Totaal maar totaal waanzinnig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 16:32   #6964
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Deze avond met de 5 maten MTB in het bos met faar op. Nieuwe hobby, zeer plezant.
Daarna rustig pintje drinken in een afgelegen schuur. Maakt me dit nu een egoïst, moordenaar,...?
I dont care, ik laat me niet depressief maken.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 16:46   #6965
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is dieper en dieper in de nachtmerrie neerdalen he. Ik krijg er kippenvel van. In maart dacht ik nog dat het een tijdelijk verschijnsel van pure paniek zou zijn, nu besef ik dat wij wakker geworden zijn in een wereld beheerd door obscurantisme, hysterie en het totaal afwezig zijn van elke vorm van rationaliteit die nog zou toelaten om enig zinvolle maatschappelijke constructie na te streven. Met andere woorden: wakker worden in een asiel gevaarlijke gekken.

Geen enkele vorm van logisch nadenken is er nog bij, en het ergste is, totaal gevoed door een identiek wereldwijd overheidsdiscours.

Overal moet de rationaliteit wijken, en dat na 8 maanden bezinken. Gewoon pure griezel. Om trachten een waanbeeld in stand te houden, namelijk dat waar "iedereen altijd verzorgd kan worden alvorens dood te gaan", maar zonder zelfs maar iets willen te doen aan het tijdelijk probleem, wat nochtans de eenvoud zelf is:

zorg dat de mensen die 1) er het ziekste van worden en 2) het systeem (dat ondermaats is en niet hierop voorzien was) totaal overbelasten ZICH NIET BESMETTEN.

Nee, daarvoor gaat men het hopeloze willen doen dat mensen die zich zonder teveel problemen besmetten moeten ophouden met normaal te leven, terwijl men die ouderen absoluut met hen wil kunnen blijven mixen, in plaats van doodgewoon zij die de problemen hebben, en zij die voor de problemen zorgen (de 60+) even deftig te motiveren van zich af te zonderen.

Totaal maar totaal waanzinnig.
Niks aan toe te voegen.
De waanzin en de gevolgen daarvan blijken dodelijker en destructiever te zijn, dan het virus ooit zou kunnen.
Ik blijf er toch wel verbaasd over, dat dit alles mogelijk is.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 17:09   #6966
groteAntwerpseGust
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2020
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niks aan toe te voegen.
De waanzin en de gevolgen daarvan blijken dodelijker en destructiever te zijn, dan het virus ooit zou kunnen.
Ik blijf er toch wel verbaasd over, dat dit alles mogelijk is.
Ik denk dat we hetzelfde meemaken als de rationeel denkende Duitsers rond 1935 - 1940.
Massa hysterie, toen met als vijand de joden, nu met als vijand de mensen die zich niet aan de maatregelen houden. Ik hoop alleen dat het op tijd stopt.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 17:59   #6967
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Ik denk dat we hetzelfde meemaken als de rationeel denkende Duitsers rond 1935 - 1940.
Massa hysterie, toen met als vijand de joden, nu met als vijand de mensen die zich niet aan de maatregelen houden. Ik hoop alleen dat het op tijd stopt.
Hier werd een gezin bijna aangevallen omdat ze durfden met de hond gaan wandelen in hun quarantaine na een reis, dan nog die arts die doodsbedreigingen kreeg. Massa hysterie en het wordt er niet beter op.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 18:17   #6968
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hier werd een gezin bijna aangevallen omdat ze durfden met de hond gaan wandelen in hun quarantaine na een reis, dan nog die arts die doodsbedreigingen kreeg. Massa hysterie en het wordt er niet beter op.
Ik ben momenteel aan zee. Op de zeedijk zijn mondmaskers terug verplicht (want dat is natuurlijk een gekende broeihaard).
Daar dit gewoonweg een absurde en belachelijke maatregel is, heb ik dat masker niet gedragen.
Niemand heeft me erop durven aanspreken, maar het viel wel op dat iedereen er één droeg. Op het strand daarentegen liep het vol wandelaars zonder masker. Tot daar het draagvlak.
Onwaarschijnlijk hoe bang mensen zijn van een straffende overheid.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 5 november 2020 om 18:18.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 18:20   #6969
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Onwaarschijnlijk hoe bang mensen zijn van een straffende overheid.
Ik ben daar eerlijk gezegd ook bang van. Ik beschouw dat als onbegrensde gevaarlijke zotten met veel sadistische neigingen waar niks tegen te doen valt. Eens je in die hun klauwen zit moet het verschrikkelijk zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 18:30   #6970
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
..................met normaal te leven, terwijl men die ouderen absoluut met hen wil kunnen blijven mixen, in plaats van doodgewoon zij die de problemen hebben, en zij die voor de problemen zorgen (de 60+) even deftig te motiveren van zich af te zonderen.

Totaal maar totaal waanzinnig.
Laat het ons maar onder ogen zien......In West-Europa is dat de grootste kiezergroep......

De rest kan gewoon de boom in....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 18:37   #6971
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik ben momenteel aan zee. Op de zeedijk zijn mondmaskers terug verplicht (want dat is natuurlijk een gekende broeihaard).
Daar dit gewoonweg een absurde en belachelijke maatregel is, heb ik dat masker niet gedragen.
Niemand heeft me erop durven aanspreken, maar het viel wel op dat iedereen er één droeg. Op het strand daarentegen liep het vol wandelaars zonder masker. Tot daar het draagvlak.
Onwaarschijnlijk hoe bang mensen zijn van een straffende overheid.
Als ik met m'n gezin zo ga wandelen is dat 1000 euro boete, als winkelier is dat 3000 euro. Erg lang hou je dat niet vol.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 19:02   #6972
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Ik denk dat we hetzelfde meemaken als de rationeel denkende Duitsers rond 1935 - 1940.
Massa hysterie, toen met als vijand de joden, nu met als vijand de mensen die zich niet aan de maatregelen houden. Ik hoop alleen dat het op tijd stopt.
Idd, de overeenkomsten zijn treffend.
Het is dan ook een beproefde overheidstaktiek, om door psychologische sturing de neuzenmassa in één richting te laten wijzen, om samen ‘het gevaar’ te herkennen en te bekampen.
Goebbels, minister van propaganda, had – ironisch genoeg - in z’n bureau een exemplaar staan van het boek ‘Propaganda’, dat in de jaren ’20 geschreven werd door Edwin Bernays, het joodse neefje van Freud.
De rest is geschiedenis.

Hoe dan ook, dezelfde misleidende taktieken zien we vandaag toegepast op deze ‘coronacrisis’, waar zowat álle overheden ter wereld die beproefde propaganda- en controlemiddelen toepassen op hun bevolking.
En net zoals in de jaren ’30 laat de massa zich weer beetnemen en worden dissidente stemmen gemuilkorfd door een (social) mediatiek cordon of door MSM met een alu-hoedje voorzien.
Mattias Desmet schreef hierover een goed stuk in de Knack:

'In de coronacrisis is de publieke opinie in de greep van absurde oordelen'

https://www.knack.be/nieuws/wetensch...n-1634377.html
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 19:07   #6973
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben daar eerlijk gezegd ook bang van. Ik beschouw dat als onbegrensde gevaarlijke zotten met veel sadistische neigingen waar niks tegen te doen valt. Eens je in die hun klauwen zit moet het verschrikkelijk zijn.
Daar geef ik u gelijk in.
Alleen denkt het grote deel van de bevolking nog steeds dat de overheid het beste met hen voor heeft en aanvaarden daardoor ook zonder morren de meest vrijheidsberovende maatregelen.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 19:18   #6974
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Daar geef ik u gelijk in.
Alleen denkt het grote deel van de bevolking nog steeds dat de overheid het beste met hen voor heeft en aanvaarden daardoor ook zonder morren de meest vrijheidsberovende maatregelen.
Het ergste is dat ik denk dat velen van de *zichtbare* overheid dat ook nog eens van zichzelf denken. Ik denk niet eens dat die snode plannen hebben, ik denk dat die gewoon even zot zijn. Zoals die Chinese zoon in Kuifje en de sigaren van de Farao, die dacht dat hij iedereen de kop moest afsnijden om hen de weg te tonen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 19:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 19:33   #6975
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Een Hollander op feesboek

Mijn vermoeden is, en dat gaan we zien over 14 dagen, dat dit verband houdt met het invoeren van de verplichting tot het dragen van een mondkap in de publieke ruimte. Het is een klassieke psychologische truuk: je neemt eerst iets af, en vervolgens geef je iets terug. Het 'slachtoffer' zal je dankbaar zijn en vergeet dat de boeien steeds strakker worden aangelegd.

Sterke aanwijzingen: invoering van die verplichte mondkap - het stokpaardje van de lokale verlichte despoten (zoals een Halsema), en van Rutte een giftje aan De Jonge die eindelijk zijn puntje mag scoren na een opeenvolging van geklapte luchtballonnetjes - was altijd voorzien voor half november. (de regeling ligt nu nog ter consultatie, zie https://www.rijksoverheid.nl/binarie...n+covid-19.pdf
Sluiting van de winkels in de aanloop naar die invoering was niet opportuun. Juist bij de sluiting van bioscopen, theaters, etc die toch al te maken hadden met beperkte bezoekersaantallen is de economische schade beperkt en zal de maatschappelijke weerstand minimaal zijn (gesubsidieerde cultuur zal trouwens de gemiddelde Nederlander, inclusief de Viruswaarheid aanhanger, aan het achterwerk roesten).

Nog op te merken dat aangekondigd werd dat die huidige extra beperkingen na 14 dagen automatisch zullen vervallen. Een direct verband tussen mondkapplicht en teruggeven van de eerder afgenomen 'rechten' zal men aldus niet kunnen leggen. De timing is echter te toevallig. En toeval bestaat in deze zaken niet.

Opvallend vond ik nog men achteraf via de beproefde methode van de 'deskundige in de media' de extra beperkingen 'rationeel' liet verklaren: tegengaan van reisbewegingen.
Het was te duidelijk dat het verbod zelf bij het verblijf met weinig mensen op grote afstand objectief gezien te weinig kansen op winst biedt. Tegengaan van reisbewegingen is iets anders. Klink goed, kan niemand tegen zijn, en is in lijn met de eerdere oproep. Maar ook hier zal iedereen die zijn ogen niet in zijn zak heeft, kunnen constateren dat het een druppel op een gloeiende plaat is. Afgelopen zaterdag zag ik in Den Haag de gebruikelijke verstopping van de Raamweg. Die mensen waren niet en masse op weg naar theaters of dierentuinen, zo mag ik aannemen.

Ik besluit op te merken dat ik begrip heb voor de lastige afwegingen tussen economie en het in stand houden van een (verzwakt, immers op neo-liberale principes ontmanteld) gezondheidsstelsel. Het machtsspel, het gebruik van politieke trucs en banale beginselen van massa psychologie staan mij echter tegen. Ik ben soms benieuwd of de verkopen van het klassieke werk van Machiavelli zijn gestegen. Het is echt de moeite waard om De Heerser te lezen. Ik twijfel er niet aan dat de huidige Manager die nu weer voor een volgende termijn als PM deze principes kent, al was het maar via een 'Machiavelli for Dummies' editie. De Jonge moet zich nog inlezen...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 20:19   #6976
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was het punt niet. Het punt was dat men beweerde dat de Chinezen nog geweldig maatschappelijk last hebben van corona. Het eigenlijke punt is dat de Chinezen maar op 1 moment last hebben gehad van "corona", namelijk wanneer ze straffe maatregelen hebben genomen. Van zodra ze ginder beslist hebben dat corona er niet meer was, waren hun problemen opgelost, niewaar.
En degene die toch nog problemen zien worden in een kamp heropgevoed.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 20:20   #6977
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.623
Standaard

Denemarken gaat 15 tot 17 miljoen nertsen afmaken nadat coronamutatie op mensen wordt overgedragen

Heeft men een andere dader of is het een slachtoffer gevonden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 20:30   #6978
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wij hebben die unieke combinatie van veel doden en maximale economische schade.

Is dat beter?
Het was altijd besparen in de gezondheid sector(niet alle besparingen zijn onterecht).
Maar nu zwichten VBO,VOKA en rechtse partijen voor Van Ranst om zijn gezondheid sector op het voorplan te zetten.
Zijn dat dan allemaal zwichtende idioten ?
Kennen die niks van economie ? Of is Van Ranst zijn lobby te sterk ?

Laatst gewijzigd door jogo : 5 november 2020 om 20:31.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 20:37   #6979
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Onwaarschijnlijk hoe bang mensen zijn van een straffende overheid.
En dan verwijzen naar Zweden, en....China waar de macht van de overheid het aanzienlijkst zijn.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 20:44   #6980
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
En dan verwijzen naar Zweden, en....China waar de macht van de overheid het aanzienlijkst zijn.
Ik weet niet of u het nieuws gevolgd heeft, maar Zweden heeft zowat de mildste maatregelen van Europa en vertrouwt erop dat haar burgers verantwoordelijkheidszin kunnen tonen.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be