Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2023, 18:57   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard Drugscommisaris

Ja uiteraard maar je kan evengoed dan zeggen wie een trappist drinkt heeft miljoenen doden op zijn geweten.

‘Ik zei ooit in de pers: ‘Als je een lijntje coke koopt, financier je een criminele organisatie.’ De reacties die zo’n uitspraak teweegbrengt’


https://www.demorgen.be/nieuws/ik-ze...engt~b2f88128/


Wereldwijd zijn 3 miljoen overlijdens per jaar gerelateerd aan alcohol, terwijl tabak jaarlijks verantwoordelijk is voor 8 miljoen sterfgevallen
.

Waarom gaat dat mens eens niet praten bij Marlboro of de paters in West Vleteren ??

Natuurlijk niet of zoals onze vriend Xeno zei ...alle drugs zijn slecht behalve de mijne. Afblijven

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 december 2023 om 19:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 22:08   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Omdat alcohol legaal is moeten we alle andere drugs ook maar toelaten?
Is er nog niet genoeg miserie met tabak en alcohol dat we nog eens een paar miljoen doden moeten creëren door alle drugs vrij te laten?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 08:12   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat alcohol legaal is moeten we alle andere drugs ook maar toelaten?
Is er nog niet genoeg miserie met tabak en alcohol dat we nog eens een paar miljoen doden moeten creëren door alle drugs vrij te laten?
Ja?: Zeker als ge aan minderjarigen schenkt moeten meerderjarigen zeker voor zichzelf kunnen beslissen.
Wat zijn we met een infantiele overheid die zelfs medische cannabis van kinderen afpakt.´´

De miserie met drugs als wiet is haar illegaliteit wat medische onderzoeken stagneert. en dat ze kinderen (en volwassenen) nu schadelijkere pillen geven omdat ze legaal zijn.

In een diverse samenleving neemt niet iedereen genoegen met een biertje.
Of wel laat ge alles toe, of wel verhoog je minstens de minimumleeftijd voor alcohol naar 21 jaar.
Binge drinking is veel erger en veroorzaakt veel meer psychoses dan wiet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 december 2023 om 08:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 08:18   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat alcohol legaal is moeten we alle andere drugs ook maar toelaten?
Het verbieden heeft geen nut, mensen vinden toch de weg naar het chemische pleziertje. Dus, waarom niet legaliseren en het belasten?
Natuurlijk, zoals die graaizuchtigen in Brussel nu al merken, zet de belastingen hoog genoeg, en het wordt interessant die te ontduiken. Hoeveel extra "illegale" sigaretten hebben ze al niet onderschept? En hoeveel mensen halen hun drank niet van over de grens?
Citaat:
Is er nog niet genoeg miserie met tabak en alcohol dat we nog eens een paar miljoen doden moeten creëren door alle drugs vrij te laten?
Als iemand zichzelf dood wil spuiten/snuiven/smoren/slikken, waarom zouden we daar in tussen willen komen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 26 december 2023 om 08:18.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 09:00   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het verbieden heeft geen nut, mensen vinden toch de weg naar het chemische pleziertje. Dus, waarom niet legaliseren en het belasten?
Natuurlijk, zoals die graaizuchtigen in Brussel nu al merken, zet de belastingen hoog genoeg, en het wordt interessant die te ontduiken. Hoeveel extra "illegale" sigaretten hebben ze al niet onderschept? En hoeveel mensen halen hun drank niet van over de grens?

Als iemand zichzelf dood wil spuiten/snuiven/smoren/slikken, waarom zouden we daar in tussen willen komen?
Omdat het altijd iemands familie is. Bij de meeste kan het mij ook verdommen, tot het iemand van mijn kring is. Dan is dat ook miserie voor mij en mijn kring.
Elk zijn zin maar ik zou er met ijzeren vuist invliegen. Dealers, importeurs…al wie er in handelt tegen de muur.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 10:42   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat het altijd iemands familie is. Bij de meeste kan het mij ook verdommen, tot het iemand van mijn kring is. Dan is dat ook miserie voor mij en mijn kring.
Awel, dan zou het binnen de familie geregeld moeten kunnen worden nietwaar.
Citaat:
Elk zijn zin maar ik zou er met ijzeren vuist invliegen. Dealers, importeurs…al wie er in handelt tegen de muur.
Doen ze onderling al nietwaar. Het legaliseren zou dat deel toch al verminderen.

En waarom een kogel verspillen? Na het oogsten van de goeie organen gewoon voeten eerst in dit schatje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 12:22   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat het altijd iemands familie is. Bij de meeste kan het mij ook verdommen, tot het iemand van mijn kring is. Dan is dat ook miserie voor mij en mijn kring.
Elk zijn zin maar ik zou er met ijzeren vuist invliegen. Dealers, importeurs…al wie er in handelt tegen de muur.
Als je je dan toch zo betrokken voelt en empathie hebt voor verslaafden hun familie waarom pleit je dan niet eerder voor een verbod op Alcohol en Tabak ?

Ik zou daar dan eerder mijn energie insteken . Ik zou me kwaad maken op al die brave nonkels en tantes die met hun koffer vol Cognac en goedkopere flessen wijn terugkeren uit Frankrijk of toch al eens een kwade brief schrijven naar de paters trappisten en of de CEO van Philip Morris

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 december 2023 om 12:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 12:58   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 december 2023 om 12:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 13:08   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je je dan toch zo betrokken voelt en empathie hebt voor verslaafden hun familie waarom pleit je dan niet eerder voor een verbod op Alcohol en Tabak ?

Ik zou daar dan eerder mijn energie insteken . Ik zou me kwaad maken op al die brave nonkels en tantes die met hun koffer vol Cognac en goedkopere flessen wijn terugkeren uit Frankrijk of toch al eens een kwade brief schrijven naar de paters trappisten en of de CEO van Philip Morris
Maar die mensen zijn helemaal niet bezorgd of begaan. Ze willen enkel hun zure ongelijk opdringen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 13:59   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je je dan toch zo betrokken voelt en empathie hebt voor verslaafden hun familie waarom pleit je dan niet eerder voor een verbod op Alcohol en Tabak ?

Ik zou daar dan eerder mijn energie insteken . Ik zou me kwaad maken op al die brave nonkels en tantes die met hun koffer vol Cognac en goedkopere flessen wijn terugkeren uit Frankrijk of toch al eens een kwade brief schrijven naar de paters trappisten en of de CEO van Philip Morris
Whataboutisme ten top.

Allé, nog eens:
Er zijn al gigantische problemen met alcohol en tabak. Waarom zou je nog andere gezondheidschadende middelen toelaten? Om nog meer miserie te hebben?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 december 2023 om 14:03.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 14:04   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar die mensen zijn helemaal niet bezorgd of begaan. Ze willen enkel hun zure ongelijk opdringen.
Jullie willen enkel jullie verslaving regulariseren.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 14:22   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jullie willen enkel jullie verslaving regulariseren.
Neen een verantwoord en ethisch beleid dat medicinalen helpt en de staatskas spijst.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 14:29   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen een verantwoord en ethisch beleid dat medicinalen helpt en de staatskas spijst.
Medicinale heroïne? Cocaïne? Xtc? Crack? Nog iets?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 14:47   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Medicinale heroïne? Cocaïne? Xtc? Crack? Nog iets?
Ik beperk mij tot cannabis.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 14:54   #15
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Och, dat draait toch allemaal en altijd maar om twee dingen: GELD en CONTROLE.

Tabak en alcohol brengt de staat teveel op om te verbieden dus blijft het bestaan en legaal.

Met drugs kunnen ze wurgregeltjes opleggen, dat kunnen ze dus ook gebruiken want als ze drugs zouden legaliseren, dan zouden ze bijv de belastingen kunnen verlagen omdat er zoveel geld mee gemoeid is dat naar de staatskas zou gaan en dat willen ze niet, ze willen de burgers in de tang en met regeltjes arm en onder controle blijven houden.
Net zoals ook bij legalisering alle de drugsgerelateerde criminaliteit zou verdwijnen...maar dan kunnen politiekers zichzelf geen pluimen meer geven door drugsdealers aan te pakken in hun "war on drugs" die ze zelf snuiven.

Drugs hou je niet tegen, wie wil snuiven die doet dat toch, legaal of illegaal....tis maar wie al die miljarden binnenrijft: drugsbaronnen en drugdealers of de staat.

En de volksgezondheid? Dat kan politiekers geen moer schelen, dat wisten we hopelijk intussen allemaal toch al wel? Of niet?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 15:07   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat alcohol legaal is moeten we alle andere drugs ook maar toelaten?
Is er nog niet genoeg miserie met tabak en alcohol dat we nog eens een paar miljoen doden moeten creëren door alle drugs vrij te laten?
Enkele drugs vrij, met tien miljoen doden jaarlijks tot gevolg.
Maar bijvoorbeeld cannabis, met jaarlijks nul doden, daar sluiten ze mensen voor op in de gevangenis.

Abdeslam, kreeg op Assisen geen straf wegens terrorisme. Had hij nu ook een jointje gerookt, dan kreeg hij wel enkele jaren gevangenisstraf.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 15:49   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Nul doden door cannabis? Ik heb al andere cijfers gelezen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 16:07   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Waarom toch altijd heel die heisa?
Dat wederom terugkerend welles-nietes-spelletje?

Terwijl het goede voorbeeld al 20 jaar te volgen is in Portugal.

Citaat:
De switch kwam er snel. In 2001 decriminaliseerde Portugal het bezit en gebruik van alle drugs. Druggebruik blijft illegaal, maar wordt gezien als een bestuurlijke overtreding en valt onder de bevoegdheid van Volksgezondheid. Het aandeel heroïnegebruikers daalde van 84 procent van de druggebruikers in 2004 naar 17 procent in 2021, de criminaliteitscijfers halveerden. En het aantal dodelijke overdosissen ging van een paar honderd per jaar eind jaren 90 naar 74 in 2021. Ter vergelijking: In België waren er 168 drugsgerelateerde overlijdens in 2019
Ik begrijp echt niet wat er hier nog steeds over geleuterd moet worden. Het voorbeeld is er. En hun systeem werkt blijkbaar beter dan het onze.
En toch moet iedereen er maar steeds weer eindeloos over door kunnen zeuren.

Hou daar nu toch eens gewoon mee op en volg om te beginnen gewoon het voorbeeld dat bewezen heeft te werken.

Al de rest is blablabla en verkiezingspraat.
Want al 20 jaar krijgen we die blablabla te horen en nog steeds lopen we mijlenver achter op landen als Portugal.

Hoe moeilijk kan het in godsnaam zijn? En hoe misdadig is het om daar minstens een voorbeeld aan te nemen?
Meer dan 2x zoveel drugsdoden in België omdat een stel politiekers stemmen winnen door te verkondigen dat ze het wel eens even op gaan lossen.

En al jaar en dag trapt heel de anti-drug-gemeenschap daar in want ze zingen het WoD-evangelie nog altijd even vrolijk mee.

Hoe groot kunnen oogkleppen eigenlijk worden?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 december 2023 om 16:08.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 16:18   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Allez, nog eens een poging van een nieuwe 'free illegal drugs by blaming alcohol'-warrior.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 16:54   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nul doden door cannabis? Ik heb al andere cijfers gelezen.
Overdosis met cannabis is moeilijk. Dood gaan wegens te high om te denken, da's een ander verhaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be