Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2007, 14:47   #1
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard ontwikkelingshulp

beste

wat vindt u van het feit dat sommige afrikanen zodanig wanhopig zijn dat ze in zich verstoppen in het landingsgestel van een vliegtuig om tot hier te raken, dat ze zich met 100-en opeenpakken in gammele bootjes om twee weken op zee rond te zwalpen zonder te weten of ze ooit aankomen, dat er per jaar 1000-en van deze vluchtelingen sterven,... dat ze dit toch doen goed wetende dat het risico groot is, zeer groot...

doet dit bij u dan toch geen enkel belletje rinkelen dat de ontwikkeling van de derde wereld een wereldwijd probleem is waar we met z'n allen aan moeten werken... en dat misplaatst egoisme en plat populistische slogans, zoals uw pleidooi om ontwikkelingshulp afhankelijk te maken van de moeite die landen doen om hun bevolking binnen te houden terwijl ze hierop vanwege gebrek aan middelen niet eens een passend antwoord kunnen geven, gewoon pervers is....

het is duidelijk dat u nog nooit een voet in afrika hebt gezet...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:52   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
beste

wat vindt u van het feit dat sommige afrikanen zodanig wanhopig zijn dat ze in zich verstoppen in het landingsgestel van een vliegtuig om tot hier te raken, dat ze zich met 100-en opeenpakken in gammele bootjes om twee weken op zee rond te zwalpen zonder te weten of ze ooit aankomen, dat er per jaar 1000-en van deze vluchtelingen sterven,... dat ze dit toch doen goed wetende dat het risico groot is, zeer groot...

doet dit bij u dan toch geen enkel belletje rinkelen dat de ontwikkeling van de derde wereld een wereldwijd probleem is waar we met z'n allen aan moeten werken... en dat misplaatst egoisme en plat populistische slogans, zoals uw pleidooi om ontwikkelingshulp afhankelijk te maken van de moeite die landen doen om hun bevolking binnen te houden terwijl ze hierop vanwege gebrek aan middelen niet eens een passend antwoord kunnen geven, gewoon pervers is....

het is duidelijk dat u nog nooit een voet in afrika hebt gezet...
Ik wist het ik wist het...de armoede in de derde wereld is de fout van het VB...
Wat een geluk dat we dat hier nu ook eens lekker hebben opgelost zie...

Ik hoop dat Filip jou in zijn repliek vraagt om een keuze te maken: 11 miljard euro jaarlijks naar Walonië of naar uw "anders-blanken" van Afrika?
Welk van de twee kies jij Khonnortje?
Geen gelul...welk van de twee?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:57   #3
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik wist het ik wist het...de armoede in de derde wereld is de fout van het VB...
Wat een geluk dat we dat hier nu ook eens lekker hebben opgelost zie...

Ik hoop dat Filip jou in zijn repliek vraagt om een keuze te maken: 11 miljard euro jaarlijks naar Walonië of naar uw "anders-blanken" van Afrika?
Welk van de twee kies jij Khonnortje?
Geen gelul...welk van de twee?
doe niet onnozel... ik zeg nergens dat het de schuld is van het vb...
ik stel enkel een vraag aan de heer de man, waar hij hopelijk eerlijk op antwoordt...

en ik ben hier niet om de rekening van het vb te maken... ik stel enkel dat onze luxe een perverse anomalie is in vergelijking met de 80% mensen op deze aardkloot die zich onze luxe NIET kunnen permiteren... en dat vele van die mensen blijkbaar zo wanhopig zijn om gevaren te trotseren om toch tot hier te komen

dat ontwikkelingshulp jou geen reet interesseert is oud nieuws... maar ook in deze discussie, niet relevant...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Laatst gewijzigd door Khonnor : 16 januari 2007 om 14:58.
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:59   #4
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Er zijn twee miljard mensen in de Derde Wereld die moeten leven met 1 tot 2 dollar per dag.
Moeten die allemaal naar hier komen?
Hebt u wat plaats in uw tuinhuisje?
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 15:00   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
doe niet onnozel... ik zeg nergens dat het de schuld is van het vb...
ik stel enkel een vraag aan de heer de man, waar hij hopelijk eerlijk op antwoordt...

en ik ben hier niet om de rekening van het vb te maken... ik stel enkel dat onze luxe een perverse anomalie is in vergelijking met de 80% mensen op deze aardkloot die zich onze luxe NIET kunnen permiteren... en dat vele van die mensen blijkbaar zo wanhopig zijn om gevaren te trotseren om toch tot hier te komen

dat ontwikkelingshulp jou geen reet interesseert is oud nieuws... maar ook in deze discussie, niet relevant...
Ga eens blaffen voor het kot van de 15% mensen die in Vlaanderen onder de armoedegrens leven als gevolg van de jaarlijkse door links geïnstitutionaliseerde diefstal.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 16 januari 2007, 15:02   #6
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Er zijn twee miljard mensen in de Derde Wereld die moeten leven met 1 tot 2 dollar per dag.
Moeten die allemaal naar hier komen?
Hebt u wat plaats in uw tuinhuisje?
naast de kwestie... dat is mijn vraag niet.
dit is populistisch gebral, dat weet u evenzeer....

mijn vraag is: vindt u uw redenering dat wij aan onze ontwikkelingshulp voorwaarden zouden vasthangen waar we van weten dat de donorlanden er niet of slechts met zeer veel moeite aan zullen kunnen voldoen niet een beetje pervers? bijv. de voorwaarde dat ze hun grenzen moeten dichthouden...

en om er ineens nog een vraagje bij te doen: is een vlaamse arme voor u belangrijker dan een afrikaanse arme?
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Laatst gewijzigd door Khonnor : 16 januari 2007 om 15:04.
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 15:03   #7
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ga eens blaffen voor het kot van de 15% mensen die in Vlaanderen onder de armoedegrens leven als gevolg van de jaarlijkse door links geïnstitutionaliseerde diefstal.
eigen volk eerst dus... deze mensen hebben het nog altijd stukken beter dan ten minste 50% van de wereldbevolking...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 15:04   #8
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
eigen volk eerst dus... deze mensen hebben het nog altijd stukken beter dan ten minste 50% van de wereldbevolking...
Dus: links is solidair behalve als het over hun eigen geld gaat en over hun eigen buren...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 16 januari 2007, 15:06   #9
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dus: links is solidair behalve als het over hun eigen geld gaat en over hun eigen buren...
tja, je moet je prioriteiten kennen he:

enne, ik zie hier nogh altijd heel weinig mensen sterven omdat ze gewoon geen eten hebben, he... of omdat ze de allersimpelste medicijnen niet kunnen betalen.

jouw vergelijking slaat als een tang op een varken
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 16:00   #10
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Er zijn twee miljard mensen in de Derde Wereld die moeten leven met 1 tot 2 dollar per dag.
Moeten die allemaal naar hier komen?
Hebt u wat plaats in uw tuinhuisje?

Dat was de vraag niet. Het valt mij overigens op dat u consistent vragen ontwijkt.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 16:01   #11
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ga eens blaffen voor het kot van de 15% mensen die in Vlaanderen onder de armoedegrens leven als gevolg van de jaarlijkse door links geïnstitutionaliseerde diefstal.
U weet toch dat daar een groot deel allochtonen bijzitten?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 16:04   #12
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ga eens blaffen voor het kot van de 15% mensen die in Vlaanderen onder de armoedegrens leven als gevolg van de jaarlijkse door links geïnstitutionaliseerde diefstal.

U weet toch dat daar een groot deel allochtonen bijzitten?
verassend weinig . En zij die bij zitten kiezen er meestal zelf voor door een zeer groot gezin te stichten dat men nooit kan voeden.

De rest krijgen meestal alles wat hen zint; Spotgoedkope sociale woning( ik ken er die 4000 bef betalen) en rijkelijke uitkering.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 16:16   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Er zijn twee miljard mensen in de Derde Wereld die moeten leven met 1 tot 2 dollar per dag.
Moeten die allemaal naar hier komen?
Hebt u wat plaats in uw tuinhuisje?

Nee, de vraag is niet of U deze allemaal in Vlaanderen wil, die mening kennen we al.

De vraag is; hoe ziet het VB ontwikkelingshulp in de toekomst gebeuren, juist opdat deze 2 miljard mensen niet naar Vlaanderen zou komen.

De vraag is dus erg duidelijk volgens mij, hoe denkt het VB ginder de levensstandaard omhoog te brengen opdat de vluchtelingen stroom naar hier zou stoppen.
Jantje is offline  
Oud 16 januari 2007, 17:30   #14
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, de vraag is niet of U deze allemaal in Vlaanderen wil, die mening kennen we al.

De vraag is; hoe ziet het VB ontwikkelingshulp in de toekomst gebeuren, juist opdat deze 2 miljard mensen niet naar Vlaanderen zou komen.

De vraag is dus erg duidelijk volgens mij, hoe denkt het VB ginder de levensstandaard omhoog te brengen opdat de vluchtelingen stroom naar hier zou stoppen.
is dat niet de verantwoordelijkheid van deze landen zelf? welk land heeft er ooit iets voor vlaanderen gedaan opdat het nu zo "welvarend" geworden is?
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 16 januari 2007, 17:38   #15
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys Bekijk bericht
is dat niet de verantwoordelijkheid van deze landen zelf? welk land heeft er ooit iets voor vlaanderen gedaan opdat het nu zo "welvarend" geworden is?
tja, en wij ondertussen maar onze diepvrieskiekens die wij niet willen op de afrikaanse markten dumpen:
1. waar amper dieprviezers zijn zodat die kiekens vol salmonella zitten
2. tegen prijzen waar de lokale boeren niet aankunnen zodat 100.000 en kiekenboeren in afrika er de brui aan moeten geven...

we doen dus echt wel heel veel moeite om afrika welvarend te krijgen...

oh ja, en misschien hebben we hier en daar ook nog wat rijkdommen geplunderd, en hebben de inwijkelingen in zuid afrika een apartheidsregime geuinstalleerd? maar nee, het westen heeft hier nu ineens geen ene reet meer mee te maken
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 17:53   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys Bekijk bericht
is dat niet de verantwoordelijkheid van deze landen zelf? welk land heeft er ooit iets voor vlaanderen gedaan opdat het nu zo "welvarend" geworden is?
Vlaanderen dankt zijn welvaart aan Amerika en de uitbuiting van Congo.

Is het dan werkelijk te veel gevraagd om die rijkdom te gebruiken op een verstandige manier inplaats van de verspillende ontwikkelingshulp van nu.

Trouwens als deze landen dat zelf moeten doen en betalen, kunnen ze dat makkelijk hoor. Ze vragen gewoon een hoger uitvoertaks aan ons. Wedde dat binnen het jaar onze levenstandaard herleid is tot onder hun huidig niveaux. Wij leven hier in luxe op hun koste.
Jantje is offline  
Oud 16 januari 2007, 17:55   #17
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Voor halverwege deze eeuw liggen de diverse voorspellingen tussen 9 en 10 miljard mensen. Momenteel worden bijna 140 miljoen kinderen per jaar geboren: slechts 13 miljoen in het Noorden en niet minder dan 124 miljoen borelingen in het Zuiden (= de bevolking van België per maand!).
Humanisten van het naïeve soort kunnen natuurlijk van mening zijn dat het ‘rijke Westen’ dan maar ieder jaar een deel van die massa moet opvangen. Maar alleen al de cijfers maken duidelijk dat het opnemen van immigranten in Europa (‘om mensen uit de Derde Wereld ook kansen te geven’ of ‘om de druk ginds van de ketel te halen’) even zinvol is als water naar de zee dragen. Zelfs als de EU zo ‘menslievend’ zou zijn om vanaf heden elk jaar opnieuw een miljoen immigranten uit de Derde Wereld toe te laten, komt dat neer op de Afro-Aziatische bevolkingsaanwas van zegge en schrijve vier dagen.
Zoals de gevleugelde uitspraak stelt: condooms voor het Zuiden, baby's voor het Westen!
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 17:58   #18
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Zoals de gevleugelde uitspraak stelt: condooms voor het Zuiden, baby's voor het Westen!

Laatst gewijzigd door ilfalco : 16 januari 2007 om 17:58.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 17:59   #19
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Voor halverwege deze eeuw liggen de diverse voorspellingen tussen 9 en 10 miljard mensen. Momenteel worden bijna 140 miljoen kinderen per jaar geboren: slechts 13 miljoen in het Noorden en niet minder dan 124 miljoen borelingen in het Zuiden (= de bevolking van België per maand!).
Humanisten van het naïeve soort kunnen natuurlijk van mening zijn dat het ‘rijke Westen’ dan maar ieder jaar een deel van die massa moet opvangen. Maar alleen al de cijfers maken duidelijk dat het opnemen van immigranten in Europa (‘om mensen uit de Derde Wereld ook kansen te geven’ of ‘om de druk ginds van de ketel te halen’) even zinvol is als water naar de zee dragen. Zelfs als de EU zo ‘menslievend’ zou zijn om vanaf heden elk jaar opnieuw een miljoen immigranten uit de Derde Wereld toe te laten, komt dat neer op de Afro-Aziatische bevolkingsaanwas van zegge en schrijve vier dagen.
Zoals de gevleugelde uitspraak stelt: condooms voor het Zuiden, baby's voor het Westen!

Dus de vraag blijft: Hoe zit u ontwikkelingshulp? Hpe zou uw partij dat organiseren?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:00   #20
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Voor halverwege deze eeuw liggen de diverse voorspellingen tussen 9 en 10 miljard mensen. Momenteel worden bijna 140 miljoen kinderen per jaar geboren: slechts 13 miljoen in het Noorden en niet minder dan 124 miljoen borelingen in het Zuiden (= de bevolking van België per maand!).
Humanisten van het naïeve soort kunnen natuurlijk van mening zijn dat het ‘rijke Westen’ dan maar ieder jaar een deel van die massa moet opvangen. Maar alleen al de cijfers maken duidelijk dat het opnemen van immigranten in Europa (‘om mensen uit de Derde Wereld ook kansen te geven’ of ‘om de druk ginds van de ketel te halen’) even zinvol is als water naar de zee dragen. Zelfs als de EU zo ‘menslievend’ zou zijn om vanaf heden elk jaar opnieuw een miljoen immigranten uit de Derde Wereld toe te laten, komt dat neer op de Afro-Aziatische bevolkingsaanwas van zegge en schrijve vier dagen.
Zoals de gevleugelde uitspraak stelt: condooms voor het Zuiden, baby's voor het Westen!
voor de tweede maal, u antwoordt niet op de vraag

ik wil uw opinie niet kennen over vluchtelingen die naar hier komen.... die ken ik al...

de vraag van Jatje, enkele posts hierboven , vat de kwestie waar het hier om gaat perfect samen...

Citaat:
De vraag is dus erg duidelijk volgens mij, hoe denkt het VB ginder de levensstandaard omhoog te brengen opdat de vluchtelingen stroom naar hier zou stoppen.
bent u echt zo geobsedeerd door economische vluchtelingen?

en misschien moet u er ook eens over nadenken dat het verhogen van de levensstandaard bijna automatisch het verlagen van het aantal geboortes tot gevolg heeft?

gevolg, meer rijkdom, en vooral een pak minder kandidaat vluchtelingen.

PS de laatste zin in uw antwoord heeft mijn respect voor uw doen dalen tot het absolute vriespunt, nl 0 graden kelvin.... en toont maar weer eens het hopeloze simplisme aan van het gros van uw redeneringen. ik dacht dat u een politicus was, geen hooligan in maatpak.
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Laatst gewijzigd door Khonnor : 16 januari 2007 om 18:04.
Khonnor is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be