Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2007, 18:04   #21
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Vlaanderen dankt zijn welvaart aan Amerika en de uitbuiting van Congo
De uitbuiting? Dan moet het nu allicht VEEL beter gaan in congo... en de andere landen. Want zo ver ik weet zijn ze toch al geruime tijd onafhankelijk...
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:10   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=54086

Deze tread mss eens gaan lezen, staan basis idééën over hoe het zou kunnen.

Want uit de ontwijkende antwoorden moet ik blijkbaar opmaken dat het VB hier evenveel meningen over heeft als sommige andere partijen.
Laat de boel maar waaien, en verder wachten we wel af wat er gebeurd.
Jantje is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:12   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De uitbuiting? Dan moet het nu allicht VEEL beter gaan in congo... en de andere landen. Want zo ver ik weet zijn ze toch al geruime tijd onafhankelijk...
De uitbuiting van afrika gebeurd zelfs vandaag nog.
Jantje is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:13   #24
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

En dan maar klagen dat ze naar hier komen.
Bhairav is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:28   #25
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De uitbuiting van afrika gebeurd zelfs vandaag nog.
nogmaals, wat denk je van het volgende voorbeeld van verdoken uitbuiting...

jaarlijks worden er massa's overschotten aan kippenvlees geproduceerd in europa

wij willen de soepkippen, vleugels, poten niet meer omdat we te verwend zijn...

dit verbranden is duurder dan het in massa diepgevroren op de boot richting afrika te sturen...

dit kippenvlees is

1. veel goedkoper dan de lokale kippen zodat de lokale boeren hun waar niet meer verkocht krijgen... resultaat: 100.000 en kippenboeren die failliet gaan die plots afhankelijk worden van "onze hulp"... cynisme ten top!

2. van slechte kwaliteit omwille van het lange transport en simpelweg omdat het diepgevroren vlees is dat verscheept wordt naar.... landen waar nauwelijks diepvriezers voorradig zijn... resultaat: salmonella en zieke mensen...

maar neen, wij zijn braaf en buiten niemand uit
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:33   #26
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
nogmaals, wat denk je van het volgende voorbeeld van verdoken uitbuiting...

jaarlijks worden er massa's overschotten aan kippenvlees geproduceerd in europa

wij willen de soepkippen, vleugels, poten niet meer omdat we te verwend zijn...

dit verbranden is duurder dan het in massa diepgevroren op de boot richting afrika te sturen...

dit kippenvlees is

1. veel goedkoper dan de lokale kippen zodat de lokale boeren hun waar niet meer verkocht krijgen... resultaat: 100.000 en kippenboeren die failliet gaan die plots afhankelijk worden van "onze hulp"... cynisme ten top!

2. van slechte kwaliteit omwille van het lange transport en simpelweg omdat het diepgevroren vlees is dat verscheept wordt naar.... landen waar nauwelijks diepvriezers voorradig zijn... resultaat: salmonella en zieke mensen...

maar neen, wij zijn braaf en buiten niemand uit
"We" verwachten dan nog dat zij volgens onze spelregels spelen, de spelregels van diegenen met het geld.
Bhairav is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:45   #27
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, de vraag is niet of U deze allemaal in Vlaanderen wil, die mening kennen we al.

De vraag is; hoe ziet het VB ontwikkelingshulp in de toekomst gebeuren, juist opdat deze 2 miljard mensen niet naar Vlaanderen zou komen.

De vraag is dus erg duidelijk volgens mij, hoe denkt het VB ginder de levensstandaard omhoog te brengen opdat de vluchtelingen stroom naar hier zou stoppen.
Dat is natuurlijk een zeer eenvoudige vraag. Het antwoord ken ik niet.
Wallonië krijgt al vele jaren ontzettend veel geld van Vlaanderen en van Europa, en alles zonder resultaat.
Hoe denk jij dat de twee mijard mensen uit de ontwikkelingslanden een hogere levensstandaard kunnen bereiken? Zeg jij het eens!
luc broes is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:48   #28
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
De uitbuiting van afrika gebeurd zelfs vandaag nog
Dit gebeurt enkel en alleen om dat de afrikanen blijkbaar zelf niet in staat zijn om welvaart op te bouwen. Maar ik geef je gelijk voor mijn part mocht men ze
laten rondlopen in strooien rokjes. Zij gelukkig, wij gelukiig.

ik ben dus radicaal tegen kolonialisme. Maar voor zover ik weet waren het geen flaminganten in congo.of ook al de schuld van het VB?
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:49   #29
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een zeer eenvoudige vraag. Het antwoord ken ik niet.
Wallonië krijgt al vele jaren ontzettend veel geld van Vlaanderen en van Europa, en alles zonder resultaat.
Hoe denk jij dat de twee mijard mensen uit de ontwikkelingslanden een hogere levensstandaard kunnen bereiken? Zeg jij het eens!

Dat is de bedoeling van een forumsessie met een politicus niet.
Wij stellen hem/haar een vraag waarop de politicus in kwestie antwoordt, dat antwoord is tot nu nog altijd uitgebleven.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:52   #30
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
..
en om er ineens nog een vraagje bij te doen: is een vlaamse arme voor u belangrijker dan een afrikaanse arme?
Beste Khonnor wordt eens een beetje wakker.
Wat raakt je meest: je oude moeder die ziek is of de moeder van een onbekende Chinees in China.
Wat raakt je meest: dat jezelf ongeneeselijk ziek bent of dat ergens een andere ongeneeselijk ziek is?
luc broes is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:54   #31
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dit gebeurt enkel en alleen om dat de afrikanen blijkbaar zelf niet in staat zijn om welvaart op te bouwen. Maar ik geef je gelijk voor mijn part mocht men ze
laten rondlopen in strooien rokjes. Zij gelukkig, wij gelukiig.

ik ben dus radicaal tegen kolonialisme. Maar voor zover ik weet waren het geen flaminganten in congo.of ook al de schuld van het VB?
ik ben de eerste om toe te geven dat de afrikanen ook een zeer grote verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen ontwikkeling...

maar de manier waarop in het wensen over afrika gedacht wordt, waarop men er handel mee wil drijven, waarop men onze economische en andere waarden wilt opdringen.... is eenvoudigweg pervers...

ontwikkelingshulp als doekje voor het bloeden...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:56   #32
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vlaanderen dankt zijn welvaart aan Amerika en de uitbuiting van Congo..
Vlaanderen dankt zijn welvaart in eerste plaats aan het harde werk van vele generaties.
Niet Vlaanderen, maar het Belgisch koningshuis dankt zijn ontzagelijk fortuin aan de schandalige uitbuiting en uitmoording van de Kongolezen.
luc broes is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:57   #33
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste Khonnor wordt eens een beetje wakker.
Wat raakt je meest: je oude moeder die ziek is of de moeder van een onbekende Chinees in China.
Wat raakt je meest: dat jezelf ongeneeselijk ziek bent of dat ergens een andere ongeneeselijk ziek is?
wat raakt mij het meest?

10.000 kinderen die elk jaar sterven van de honger... dat raakt me... niet de vlaamse arme die onder auspicien van het ocmw in de lidl gaat shoppen... of voedselpaketten krijgt...

armoede in vlaanderen is een probleem, maar nogmaals, ik zie hier niet dagelijks kinderen sterven van de honger of omdat ze niet de juiste medicijnen krijgen...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 18:59   #34
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Vlaanderen dankt zijn welvaart in eerste plaats aan het harde werk van vele generaties.
Niet Vlaanderen, maar het Belgisch koningshuis dankt zijn ontzagelijk fortuin aan de schandalige uitbuiting en uitmoording van de Kongolezen.
Bullshit, dat weet jij net zo goed als ik!!

Gans het westen dankt zijn welvaart voor een groot stuk aan de uitbuiting van de rijkdommen van oa afrika...

en dat duurt nu nog voort...

ewel, laat het maar eens gedaan zijn

of ga jij eens aan een afrikaanse kippenboer uitleggen als hij zijn waar niet meer verkocht krijgt omdat de mart overspoeld wordt door dezelfde landen die hem wat voedsel in zijn hand geven... het cynisme ten top, verdekkes...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:17   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Ik heb het al gepost, ik moet hier niet geantwoord worden door de partijliefjes.
Ik zou graag de persoonlijke mening van de sessiepoliticus krijgen.

Ook de andere politici hebben zelf geantwoord en sommige hebben idd enkel naar hun partijprogramma verwezen, waardoor zijn dan ook direct zichzelf hebben geklasseerd.
Dus laat het woord aan de heer de Man.

Hij heeft trouwens toegang tot dingen die voor andere verborgen blijven.
Jantje is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:23   #36
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard


Geef de hongerigen geen vis, maar een hengel en leer ze vissen.
En laat hen ook toe die vis op de wereldmarkt te verkopen.


Maar ik blijf er bij: als Afrika inderdaad stijgt van 900 miljoen inwoners nu naar 2 miljard in 2050, krijgen ze van mij nog geen vishaakje.
Of draagt u graag water naar de zee?
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:36   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Geef de hongerigen geen vis, maar een hengel en leer ze vissen.
En laat hen ook toe die vis op de wereldmarkt te verkopen.

Maar ik blijf er bij: als Afrika inderdaad stijgt van 900 miljoen inwoners nu naar 2 miljard in 2050, krijgen ze van mij nog geen vishaakje.
Of draagt u graag water naar de zee?
Zo'n 80 jaar geleden waren gezinnen met 6 en zelfs 10 kinderen in Vlaanderen ook heel normaal.
Na een enorme economische revolutie zijn gezinnen met 3 kinderen reeds uitzonderingen aan het worden.
Dit zal ook daar gebeuren als zij zich in levensstandaard kunnen verbeteren.
En het klink mss gek, maar aan een behoorlijke ontwikkelingshulpplan kan Vlaanderen zelfs geld verdienen, inplaats van er geld aan uit te geven.
Het geven van geld en matriaal is trouwens totaal verkeerd, het maakt hen juist afhankelijk van onze liefdadigheid.
Jantje is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:40   #38
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Er zijn twee miljard mensen in de Derde Wereld die moeten leven met 1 tot 2 dollar per dag.
Moeten die allemaal naar hier komen?
Hebt u wat plaats in uw tuinhuisje?
Khonner vindt het tuinhuisje van de buren altijd groot genoeg. We dumpen al deze inwijkelingen in de arme buurten van de grootsteden zodat rijke mannen als Khonner er geen last van hebben.
Geertje is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:48   #39
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Geef de hongerigen geen vis, maar een hengel en leer ze vissen.
En laat hen ook toe die vis op de wereldmarkt te verkopen.

En hoe zal uw partij daar voor zorgen? Want dat was wel degelijk de vraag.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:57   #40
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En hoe zal uw partij daar voor zorgen? Want dat was wel degelijk de vraag.

Hoe zal uw partij ervoor zorgen? Zal uw partij sowieso de rol van wereld-ocmw op zich nemen? Ik betwijfel het.
Online is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be