Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2007, 20:47   #1
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard 0110

Beste,

Hoe stond u persoonlijk t.o.v. het evenement 0110? Het viel namelijk op dat VB hierop zeer bitsig reageerde, sommige militanten overreageerden zelfs. Annemans die z'n boekje te buiten ging met een ware dreigbrief, Tanguy Veys die opriep tot het platleggen van diverse sites (hij legde ook een 'zwarte lijst' aan van personen die iets tégen VB neerschreven op het web), de chantagetaal van Dewinter enzo verder.

Ondertussens wisten we wel al dat dit de stijl was die VB hanteert, maar dat ze zo ver konden gaan ...
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:11   #2
Jéhan
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 april 2006
Berichten: 272
Standaard

Ik had eerder verwacht dat ze het project zouden steunen. Allé wat de motieven van Tom Barman ook moge geweest zijn. Het had toch geen kwaad gekunnen om gewoon te zeggen dat ze ook voor meer verdraagzaamheid waren.

Ze verkozen om zich in hun slachtofferrol te wentelen. Dat vond ik wel veelzeggend.
Jéhan is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:23   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

0110 was expliciet tegen het Vlaams Belang, dat wordt keer op keer genegeerd.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:24   #4
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Ik zou die ethische poseur annex drugssnuiver geen woord gegund hebben.
Nee man, dan liever een pint in de bar.
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:26   #5
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Ik zou die ethische poseur annex drugssnuiver geen woord gegund hebben.
Nee man, dan liever een pint in de bar.
Ik begrijp dat u met zulke platte toogpraat veel dronken vrienden zult maken, maar ik had toch echt een ander beeld van de Vlaams Belang politici.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:27   #6
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Ik zou die ethische poseur annex drugssnuiver geen woord gegund hebben.
Nee man, dan liever een pint in de bar.
Vanwaar VB deze informatie haalt, toont ook aan welk niveau de partij nastreeft. VB verspreidde namelijk (via hun site) een oud artikel met foute informatie (die later rechtgezet werd, maar dat werd niet vermeld door VB) over de heer Barman. Beschamend dat VB zulke laag bij de grondse propaganda gebruikt om zich te verdedigen (tegen wat?). Het siert Barman dan ook dat hij hierop niet is ingegaan, dit in tegenstelling tot menig VB-lid.

Overigens: u hebt nog niet geantwoord op het GEDRAG van VB in heel dit gebeuren, evenals het psychotische handelen van vele van uw partijgenoten.
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:29   #7
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
0110 was expliciet tegen het Vlaams Belang, dat wordt keer op keer genegeerd.
Dat wordt niet genegeerd, juffrouw. Sommige artiesten namen eraan deel als statement tegen extreemrechts, anderen niet. Het evenement op zich had niks te maken met VB.

(Hoe vaak is dat nu al niet gezegd?!)
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:33   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
Dat wordt niet genegeerd, juffrouw. Sommige artiesten namen eraan deel als statement tegen extreemrechts, anderen niet. Het evenement op zich had niks te maken met VB.

(Hoe vaak is dat nu al niet gezegd?!)
Tom Barman sprak nochtans wel die woorden toen hij het initiatief nam - en we willen toch de initiatiefnemer niets misdoen, niet?

Inderdaad, niet iedereen nam dat standpunt in, maar omwille van wat mensen als Axelle Red allemaal gespuid hebben, moet het je logisch lijken dat er van de hoek van het Vlaams Belang enige hoon kwam?

Als libertariër ben ik voor absolute vrije meningsuiting, voor Stalinisten en voor nazisten, voor mensen die beweren dat de aarde zesduizend of tien jaar oud is als voor negationisten. Concerten heb ik daar niet voor nodig, mijn voorbeelden houden die stelling al honderden jaren.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:35   #9
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Vrije meningsuiting heeft zo z'n grenzen me dunkt. Een man als Jurgen Verstrepen gaat daar al ver over, evenals de negationisten en andere door jou opgenoemde consoorten.
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:40   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
Vrije meningsuiting heeft zo z'n grenzen me dunkt. Een man als Jurgen Verstrepen gaat daar al ver over, evenals de negationisten en andere door jou opgenoemde consoorten.
Ah, maar ik ben dan ook een echte verdraagzame die het zelfbeschikkingsprincipe van elk individu ondersteunt. Niet elk ditje of datje dat me stoort of frustreert, wens ik naar mijn hand te zetten.

Leef, en laat leven.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 16 januari 2007 om 21:41.
lombas is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:41   #11
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Ik zou die ethische poseur annex drugssnuiver geen woord gegund hebben.
Nee man, dan liever een pint in de bar.

Uw politieke ethiek verrast mij. Nu muzikanten drugssnuiver noemen, nog net met de originele naam 'Ward De Bever'.
Van gewone posters op dit forum had ik dat verwacht, van een volksvertegenwoordiger niet.
Het getuigt van weinig respect en is zeker niet goed voor het niveau van een politieke discussie.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:43   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Uw politieke ethiek verrast mij. Nu muzikanten drugssnuiver noemen, nog net met de originele naam 'Ward De Bever'.
Van gewone posters op dit forum had ik dat verwacht, van een volksvertegenwoordiger niet.
Het getuigt van weinig respect en is zeker niet goed voor het niveau van een politieke discussie.
Parlementsleden mogen ook spreken hoor.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 16 januari 2007 om 21:44.
lombas is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:45   #13
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Tom Barman heeft reeds openlijk gezegd dat hij drugs heeft gebruikt.

Daarom moet een volksvertegenwoordiger vervallen in woorden als drugssnuiver en 'Ward De Bever' voor zijn politieke tegenstanders?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:50   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Bart doet altijd van die schitterende uitspraken. Maar de beste blijf ik vinden, ik heb het al zo vaak gezegd: "We hebben nog nooit zoveel belastingen betaald en er is nog nooit zoveel overheidsinmenging geweest - we zijn nog nooit zo vrij geweest."

/neer
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:52   #15
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bart doet altijd van die schitterende uitspraken. Maar de beste blijf ik vinden, ik heb het al zo vaak gezegd: "We hebben nog nooit zoveel belastingen betaald en er is nog nooit zoveel overheidsinmenging geweest - we zijn nog nooit zo vrij geweest."

/neer

Wat Dewever zegt interesseert mij op dit moment niet, aangezien dit een forumsessie is met de heer de Man.

Overigens kan ik het sarcamse van Dewever wel appreciëren. Heb tijdens debatten geregeld goed moeten lachen, al ben ik helemaal geen N-VA'er.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:54   #16
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Daarom moet een volksvertegenwoordiger vervallen in woorden als drugssnuiver en 'Ward De Bever' voor zijn politieke tegenstanders?
Hij vond wellicht inspiratie bij Karel Degucht ...en dan is zo'n woordgebruik toch ok ?
Online is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:55   #17
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hij vond wellicht inspiratie bij Karel Degucht ...en dan is zo'n woordgebruik toch ok ?

Neen,helemaal niet. Dat is volkomen verwerpelijk. Maar ik stel vast dat ik dit nog altijd een forumsessie is met de heer de Man en dat die zelf nog altijd verantwoordelijk is voor wat hij zelf schrijft en niet zijn politieke tegenstanders.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:00   #18
alharb
Provinciaal Gedeputeerde
 
alharb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2006
Berichten: 912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
0110 was expliciet tegen het Vlaams Belang, dat wordt keer op keer genegeerd.
Het grappigste aan 0110 was de reactie van sommigen toen bleek dat Bart Moeyaert niet aan het project zou meewerken, velen reageerden verontwaardigd, en vroegen zich af hoe je nu niet kan meewerken aan 0110.
Diezelfde mentaliteit werd enkele jaren geleden door diezelfde mensen gehekeld toen ene G.W. Bush zei "If you're not with us, you're against us."
Voor mij is dat het bewijs dat extreem rechts en links zich van dezelfde smerige populistische bullshit en demagogische prietpraat bedienen.

Dit kan helemaal niet als excuus dienen voor het gedrag van het VB ten overstaan van 0110 of "zonder haat straat". Weer maar eens liet deze partij haar vuile, ondemocratische kantjes zien. Na de veroordeling van het Vlaams Blok riep Vanhecke dat "de namen van de rechters in mijn geheugen gegrift staan", dit is een platte bedreiging. Gezien de scheiding der machten kan de heer Vanhecke die rechters ook niets maken. Gelukkig maar. Andersdenkenden afdreigen en zich bedienen van leugens (drugssnuiver!) is iets wat niet verder zou mogen komen dan 5 meter van de toog.
__________________
Beschaving begint wanneer de eerste boom gerooid wordt, en eindigt wanneer de laatste valt.
alharb is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:04   #19
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Nochtans heb ik de "extreemlinkse" zijde niks horen zeggen over het evenement, dit in tegenstelling tot VB.
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:05   #20
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
Nochtans heb ik de "extreemlinkse" zijde niks horen zeggen over het evenement, dit in tegenstelling tot VB.

Herlees de Humo's uit die periode en je krijgt je broodnodige extreemlinkse bolwassing gratis geserveerd.
Online is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be