Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2015, 13:32   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Toch is het zo; Linkebeek was overwegend Nederlandstalig met in der tijd een zeer actieven pastoor : EH Boon, zoon van in die tijd Boon van de BRT.
Langzaam maar zeker verkochten de Vlaamse Linkebekenaren hun onroerende goederen aan Franstaligen en het toenmalige FDF kreeg er de macht.
Allez, van de ene rechtzetting naar de andere:
't was niet den Boon die flamingant gezind was volgens
https://nl.wikipedia.org/wiki/Herman...%28priester%29
maar hij moest er gaan bemiddelen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 13:39   #82
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dank tweemaal.
Voor de rechtzetting, en voor de manier waarop.
Voor zo'n grove vergissing, schaam ik me. (maar ook weer niet te lang hoor).

Voor de geïnteresseerden, een mooi verhaal van een jongeling die in een vreemd leger dienst nam en die uiteindelijk via een verbeteringsgesticht toch senator werd :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Toon_Van_Overstraeten

.
Ik herinner me het nog omdat ik toen rechten deed aan de UA. Van Overstraeten kwam toen naar een debatavond over die situatie, waar dan twee man en een paardekop zat. Moderator was toen Leo Neels.

Kwestie van niet de indruk te wekken dat ik een superkenner van de Vlaamse beweging zou zijn

Laatst gewijzigd door dalibor : 8 juli 2015 om 13:41.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 13:40   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
In de jaren zestig en zeventig verkochten sommige Vlamingen in de rand stukken grond, maar dan vooral aan portefeuillemaatschappijen. Geen van die mensen had er een idee van dat dit de verfransing in de hand zou werken.
Als we uw logica toepassen worden grote stukken van Limburg plots Nederlands grondgebied.
en stukken Zeeland wordt dan opeens Duits grondgebied. In sommige wijken zie je daar nog enkel Duitse nummerplaten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 13:49   #84
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad de vraag uit dat verslag:

Maar wie van CD&V en/of Open Vld ligt dwars voor zo’n eenvoudige wijziging? Misschien is het nu het moment om kleur te bekennen?
Inderdaad een open stemming in het Vlaams Parlement
om deze voordracht- carrousel te stoppen is nu dringend nodig .

En moest hiervoor geen meerderheid gevonden worden ,
dan kan iedereen tenminste zien wie de bondgenoten,
in het Vlaams Parlement,
van de Franstaligen van Linkebeek zijn .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 13:50   #85
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik herinner me het nog omdat ik toen rechten deed aan de UA. Van Overstraeten kwam toen naar een debatavond over die situatie, waar dan twee man en een paardekop zat. Moderator was toen Leo Neels.

Kwestie van niet de indruk te wekken dat ik een superkenner van de Vlaamse beweging zou zijn
"Tovanov " was anders goed gekend en een aangenaam mens.

De Nederlandstalige politici hebben van de toenmalige meerderheid hebben hem laten vallen ,
toen hij als democratisch verkozen mandataris manu militari belet werd te zetelen in het Waals Parlement.

En dat terwijl er nooit één Franstalige verkozene belet werd te zetelen in het Vlaams parlement.

Maar ja wij zijn zogezegd de onverdraagzamen
en de Franstaligen zogezegd de echte democraten,
terwijl de Franstaligen een democratisch verkozen mandataris met geweld beletten te zetelen in hun Parlement ,
enkel en alleen omdat hij een Vlaming was

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 juli 2015 om 13:59.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 14:02   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Tovanov " was anders goed gekend en een aangenaam mens.

De Nederlandstalige politici hebben van de toenmalige meerderheid hebben hem laten vallen ,
toen hij als democratisch verkozen mandataris manu militari belet werd te zetelen in het Waals Parlement.

En dat terwijl er nooit één Franstalige verkozene belet werd te zetelen in het Vlaams parlement.

Maar ja wij zijn zogezegd de onverdraagzamen
en de Franstaligen zogezegd de echte democraten,
terwijl de Franstaligen een democratisch verkozen mandataris met geweld beletten te zetelen in hun Parlement ,
enkel en alleen omdat hij een Vlaming was
Enkel en alleen omdat hij de knecht was en de Walen de baas.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 14:13   #87
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ooeehhh, kijk! Een alfamannetje!

Uw reactie is benedenmaats , ik zou lichtjaren scherper zijn geweest.
In alle eerlijkheid ,eigenlijk is ze bedroevend zwak, zonder dat ik de intentie heb u met deze vaststelling te willen beledigen .
Maar aan de andere kant : ik had niets anders verwacht.
God, of de natuur, als u deze uitdrukking eerder verkiest, heeft u de mogelijkheid om scherp te kunnen reageren klaarblijkelijk niet geschonken.
Geen ramp, zonder enige twijfel hebt u andere talenten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 15:56   #88
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Uw reactie is benedenmaats , ik zou lichtjaren scherper zijn geweest.
In alle eerlijkheid ,eigenlijk is ze bedroevend zwak, zonder dat ik de intentie heb u met deze vaststelling te willen beledigen .
Maar aan de andere kant : ik had niets anders verwacht.
God, of de natuur, als u deze uitdrukking eerder verkiest, heeft u de mogelijkheid om scherp te kunnen reageren klaarblijkelijk niet geschonken.
Geen ramp, zonder enige twijfel hebt u andere talenten.
Zalig!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 16:42   #89
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Misschien moet ik dan de vraag aan de meerderheid stellen. Als u een andere meerderheid nodig hebt, mag u altijd eens met ons komen praten, misschien kunnen we u depanneren. Maar wie van CD&V en/of Open Vld ligt dwars voor zo’n eenvoudige wijziging? Misschien is het nu het moment om kleur te bekennen?

De voorzitter

De vragen worden aan de minister gesteld, mijnheer Van Grieken.

De vraag om uitleg is afgehandeld.
Waarom antwoord Homans niet op deze vraag?
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 16:46   #90
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waarom antwoord Homans niet op deze vraag?
Ze durft zeker niet tegen de haren instrijken van de Belgicisten in het Vlaamse parlement die daar alleen maar kunnen blijven zitten als het Vlaamse klootjesvolk op hen blijft stemmen tegen beter weten in...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 16:52   #91
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
In de jaren zestig en zeventig verkochten sommige Vlamingen in de rand stukken grond, maar dan vooral aan portefeuillemaatschappijen. Geen van die mensen had er een idee van dat dit de verfransing in de hand zou werken.
Als we uw logica toepassen worden grote stukken van Limburg plots Nederlands grondgebied.
Denkt gij nu echt dat die Vlamingen er rekening mee zouden gehouden hebben dat dit tot verfransing zou leiden? Laat me niet lachen. Ik woon in een streek waar Nederlanders een groot deel van de bevolking uitmaken. Ge denkt toch niet dat iemand die zijn woning verkoopt gaat vragen of de koper Nederlander is? Bij verhuur is dat wat anders. Dan is men terughoudender. Geleerd door ervaring.

PS ge weet toch dat bv in Voeren en Lanaken de Nederlanders een niet onbelangrijk aandeel hebben in de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 17:04   #92
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je bent een spellingscommissaris als je andere mensen eisen stelt, die niets met dit forum te maken hebben.
De grootste dommerik mag flamingant zijn. Zelfs een grote muil op zetten. Dat behoort tot zijn burgerlijke vrijheden.

Maar wat me meest van al stoort aan spellingscommissarissen, is dat ze niet eens rekening houden dat sommige mensen mogelijks dyslectisch zijn, mogelijks om welke sociale of andere reden ook niet lang naar school zijn kunnen gaan, enz. enz.

Dit is een politiek forum en geen afdeling van de Germaanse faculteit.

.
Kan allemaal zijn, maar ik heb de dt-regels er in gedramd gekregen in het tweede en derde leerjaar. Je moet écht geen genie zijn om die te kunnen toepassen, dus ga elders wat lullen over 'niet lang naar school kunnen gaan'. School je dan bij of doe wat moeite, het is écht geen kwantumfysica! Dat soort emo-gezever pakt niet bij mij, net als die dyslexie-uitvluchten.

Ik stel trouwens géén eisen, dat doet de taal. En nogmaals: iemand die niet ééns zijn eigen taal correct kan schrijven, moet niemand anders terecht wijzen dat hij/zij niet Vlaams genoeg is of wat uit de hoogte komen doen. Iemand écht belang zou hechten aan Vlaanderen, begint met de basisschrijfregels van zijn/haar taal correct toe te passen. Simple as that.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 17:05   #93
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denkt gij nu echt dat die Vlamingen er rekening mee zouden gehouden hebben dat dit tot verfransing zou leiden? Laat me niet lachen. Ik woon in een streek waar Nederlanders een groot deel van de bevolking uitmaken. Ge denkt toch niet dat iemand die zijn woning verkoopt gaat vragen of de koper Nederlander is? Bij verhuur is dat wat anders. Dan is men terughoudender. Geleerd door ervaring.

PS ge weet toch dat bv in Voeren en Lanaken de Nederlanders een niet onbelangrijk aandeel hebben in de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen?
Maar zover ik weet is noch Voeren noch Lanaken Nederlands grondgebied geworden en worden daar geen faciliteiten gevraagd voor de Nederlandse inwoners???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 17:07   #94
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Uw reactie is benedenmaats , ik zou lichtjaren scherper zijn geweest.
In alle eerlijkheid ,eigenlijk is ze bedroevend zwak, zonder dat ik de intentie heb u met deze vaststelling te willen beledigen .
Maar aan de andere kant : ik had niets anders verwacht.
God, of de natuur, als u deze uitdrukking eerder verkiest, heeft u de mogelijkheid om scherp te kunnen reageren klaarblijkelijk niet geschonken.
Geen ramp, zonder enige twijfel hebt u andere talenten.
Auwch, zo scherp! Als ik er mij maar niet aan snij.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 8 juli 2015 om 17:09.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 17:12   #95
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Auwch, zo scherp! Ik heb er mij aan gesneden denk ik.
bwa.
Gedraag u een beetje en je hebt nog een hele toekomst voor je.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:02   #96
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"De gemeenteraad van faciliteitengemeente Linkebeek heeft vorige week de beslissing van 4 mei bevestigd om Damien Thiéry aan te stellen als waarnemend burgemeester.
Linkebeek reageert hiermee op de beslissing van Homans om dit raadsbesluit te vernietigen.
Homans vroeg de voordracht van een nieuwe burgemeester en in afwachting de aanstelling van een andere waarnemend burgemeester.

Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 heeft de Vlaamse regering al twee keer de voordracht van Thiéry als burgemeester van Linkebeek geweigerd wegens overtredingen van de taalwetgeving.


'Deze toestand kan niet blijven aanslepen.
We moeten echt iets ondernemen', zei Homans dinsdag.
'Op den duur komt men dan wel bij de filosofie: wie niet horen wil, moet voelen.
We moeten al sinds 2007 ingrijpen, we zijn nu 2015.
Het heeft echt wel lang genoeg geduurd.'

Het voorstel van decreet ligt klaar, maar er is geen consensus in de meerderheid.
'Ik ga ervan uit dat er over een week wel een akkoord is over het voorstel van decreet. Is dat er niet, dan zal ik onmiddellijk en onverwijld een regeringscommissaris naar Linkebeek sturen', besloot de minister. (Belga)"


http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...al-585439.html

Het wordt stilletjes aan tijd dat de Franstaligen beseffen dat ze zich in Vlaanderen zullen moeten onderwerpen aan de Vlaamse overheid.



Laat de Leeuw maar klauwen op 11 Juli,

713 jaar na de Slag der Gulden Sporen
Ik verwacht daar enorm veel volk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:43   #97
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Kan allemaal zijn, maar ik heb de dt-regels er in gedramd gekregen in het tweede en derde leerjaar. Je moet écht geen genie zijn om die te kunnen toepassen, dus ga elders wat lullen over 'niet lang naar school kunnen gaan'. School je dan bij of doe wat moeite, het is écht geen kwantumfysica! Dat soort emo-gezever pakt niet bij mij, net als die dyslexie-uitvluchten.

Ik stel trouwens géén eisen, dat doet de taal. En nogmaals: iemand die niet ééns zijn eigen taal correct kan schrijven, moet niemand anders terecht wijzen dat hij/zij niet Vlaams genoeg is of wat uit de hoogte komen doen. Iemand écht belang zou hechten aan Vlaanderen, begint met de basisschrijfregels van zijn/haar taal correct toe te passen. Simple as that.
Dus een analfabeet kan geen goede Vlaming zijn volgens U
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:54   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus een analfabeet kan geen goede Vlaming zijn volgens U
Hij heeft inhoudelijk niets te zeggen, meer is er niet aan de hand.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 22:17   #99
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het overtreden van de taalwetgeving. Kijk, die franstaligen mogen in Vlaanderen komen wonen, ik heb daar geen enkel probleem mee. Het lijken echter die franstaligen zelf die problemen hebben met het feit dat ze in Vlaanderen komen wonen zijn.
Hoezo?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 22:32   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De franstaligen die neerkijken op ons, bijvoorbeeld.
Who cares.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be