Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2012, 22:57   #41
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Helaas, helaas, pindakaas. Brussel strooit weer eens roet in het eten. Brussel heeft immers 6 voorbehouden zeteltjes. Een eerste simulatie van de zetelverdeling in 2014, op basis van de huidige peilingen.

N-VA 52
0-VLD 18
SP.A 18
CD&V 16
VB 9
Groen 8
LDD 1
UF 1
Pvda 1
Andere 0

Net niet genoeg voor een meerderheid. Het moet gezegd dat er wel wat zetels op de wip staan. Groen en de derde zetel voor CD&V in Limburg, de tweede zetel van VLD in Brussel, de PVDA zetel in Antwerpen, ... Dus het kan nog, toch nog een tandje bijsteken jongens!
Ik tel 52+9+1 (LDD) = 62 van de 124 zetels of juist de helft!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:02   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik tel 52+9+1 (LDD) = 62 van de 124 zetels of juist de helft!
Met deze uitslag komt in 2014 het UF en de PVDA in de anti-Bart regering.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:06   #43
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Met deze uitslag komt in 2014 het UF en de PVDA in de anti-Bart regering.
Een Vlaamse regering met 6 partijen waarvan er twee 1 zetel hebben? Hoeveel ministers gaat die tellen? En O-VLD samen met PvdA? Het wordt dan in ieder geval lachen geblazen tot en met!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 februari 2012 om 23:06.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:14   #44
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Met deze uitslag komt in 2014 het UF en de PVDA in de anti-Bart regering.
Waar haal je die cijfers van de zetelverdeling zo snel?
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:16   #45
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Waar haal je die cijfers van de zetelverdeling zo snel?
Excel spreadsheetje voor systeem D'Hondt. Voor het gemak heb ik maar aangenomen dat de groei van de partijen evenredig gespreid is over de provincies.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:23   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik knip en plak uit De Standaard:

Citaat:
N-VA valt terug maar doet nog altijd beter dan in 2010

N-VA valt 2,8 procent terug tegenover de vorige peiling in november, maar blijft met 37 procent ruim boven de 28 procent van 2010. Het FDF verdubbelt zijn populariteit in Brussel ten opzichte van de vorige peiling tot 11,5 procent.

Ondanks de terugval doet N-VA het nog steeds 9 procent beter dan in 2010. Hierdoor gaan SP.A (12,7 procent), Open Vld (11,7 procent), Groen (6,8 procent), Vlaams Belang (11,1 procent) en CD&V (14,3 procent) nog wat meer achteruit tegenover 2010.

De kanttekening die hierbij moet geplaatst worden is dat tegenover de vorige peiling van november 2011 de CD&V wel wat terrein terugwint (+1,6 procent) net als het Vlaams Belang. Die laatste stijgen zelfs 2,7 procent.
en het blijft me doen denken aan de kermiskoers: wie heeft er gewonnen dit jaar?

De Jan was vorig jaar elfde, en dit jaar derde. Hij is stevig gewonnen !!
De Piet was vorig jaar vierde, en dit jaar tweede. Hij is stevig gewonnen !!
Maar de Pol !! Hij was vorig jaar winnaar met drie minuten voorsprong, en dit jaar maar met één minuut ... hij is verloren !!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:25   #47
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Excel spreadsheetje voor systeem D'Hondt. Voor het gemak heb ik maar aangenomen dat de groei van de partijen evenredig gespreid is over de provincies.
En alle partijen dus in één theoretische kieskring geplaatst? (behalve Brussel)
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:19   #48
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tuurlijk! De andere partijen zijn te versnipperd. We danken hiervoor Victor d'Hondt.



Bijlage 84785

uit: Wikipedia

Bedankt B voor de inlichting...hartverwarmend is dat...

Nu mogen de Niveaantjes even niet uit hun vel springen van koleire maar mijn conclusie is dat diegene die van deze peiling het grootste maagzuur, rash en hoge bloeddruk krijgt ene zekere Bart De Wever is.
In dit specifieke geval zou hij namelijk verplicht worden om aan Vlaanderen en de wereld (urbi et orbi als het ware) zijn ware bedoelingen ivm Vlaamse onafhankelijkheid te tonen.

Hij wordt alzo verplicht te kiezen tussen: Ofwel de grootste heldenstatus (groter dan Artevelde, De Coninck, Breydel en accolieten) of de grootste tjeef en eeuwige macht in een verdwijnende kultuur.

Wat zal het worden vraag ik mij af....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 februari 2012 om 10:19.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:22   #49
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Een Vlaamse regering met 6 partijen waarvan er twee 1 zetel hebben? Hoeveel ministers gaat die tellen? En O-VLD samen met PvdA? Het wordt dan in ieder geval lachen geblazen tot en met!
Was het nu ook niet lachen geblazen met N-VA en o-VLD?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:29   #50
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Was het nu ook niet lachen geblazen met N-VA en o-VLD?
Ik heb het vooral op de voor de Vlaamse regering 'onwerkbare' constructie met 6 partijtjes: die ministerposten wil ik wel eens verdeeld zien! Je gaat toch niet denken dat de 4 groten dan gaan tevreden zijn met 1 postje (traditio's kennende die altijd hun gewicht willen verzilveren), net zoals de twee kleintjes want die zullen ook wel een postje opeisen in die constellatie. Dus op dat gebied wordt het zeker lachen geblazen!!!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:35   #51
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Pardoes de berg af, de volle 2%. Nog maar 37% over.
Niet dat peilingen ooit waardevol zijn maar deze conclusie is nog waardelozer:
Citaat:
bron: de standaard
...
De maximale foutenmarge op de peiling bedraagt 3,3 procent.
...
De enige peiling die van belang is is de verkiezing zelf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:50   #52
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Niet dat peilingen ooit waardevol zijn maar deze conclusie is nog waardelozer:


De enige peiling die van belang is is de verkiezing zelf.
Dat is natuurlijk nog het enige waaraan je je kunt optrekken en het is zelfs voor een stuk terecht. Feit is dat N-VA en nu zelfs nog het VB als een zwaard van Damocles boven de drie Vlaamse traditio's blijft hangen... en dat is maar goed ook. Deze peiling geeft aan dat de Vlaming nog zal verharden in zijn strijd tegen het Belgische establishment als men constant de grootste Vlaamse partij aanvalt en in diskrediet tracht te brengen. Ik veronderstel dat sommige traditio's liever het VB terug aan macht zien winnen??? Nuja, voor mij niet gelaten. Als het doel maar bereikt wordt.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:56   #53
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat is natuurlijk nog het enige waaraan je je kunt optrekken en het is zelfs voor een stuk terecht. Feit is dat N-VA en nu zelfs nog het VB als een zwaard van Damocles boven de drie Vlaamse traditio's blijft hangen... en dat is maar goed ook. Deze peiling geeft aan dat de Vlaming nog zal verharden in zijn strijd tegen het Belgische establishment als men constant de grootste Vlaamse partij aanvalt en in diskrediet tracht te brengen. Ik veronderstel dat sommige traditio's liever het VB terug aan macht zien winnen??? Nuja, voor mij niet gelaten. Als het doel maar bereikt wordt.
Ooh maar ik maak me daar geen illusies over... de N-VA haalt nooit 37% in Vlaanderen. Hun grootste potentieel zit in de federale verkiezingen maar daar werd een pak wind uit hun zeilen gehaald (door de hervormingen... denk bvb. aan BHV die gesplitst zal zijn tegen de volgende verkiezingen) en in een verkiezingscampagne kunnen ze niet veel meer hard maken.
Regionaal maken ze er een iets te groot potje van om echt geloofwaardig te zijn en lokaal moeten ze opboksen tegen thuis-speler CD&V.
Nee nee ik geloof nooit dat ze 37% halen... Misschien indien er nu federale verkiezingen zouden zijn. Dat de regering Di Rupo valt... maar kom... dat gaan die mensen zichzelf niet aandoen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:12   #54
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Wat bizar in deze peiling is dat het fdf rond de 10 % stemmen haalt! Dat is bijna even groot als het vb!! Het stopzetten van de band tussen mr en Fdf heeft de partij blijkhaar heel goed gedaan.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:27   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Wat bizar in deze peiling is dat het fdf rond de 10 % stemmen haalt! Dat is bijna even groot als het vb!! Het stopzetten van de band tussen mr en Fdf heeft de partij blijkhaar heel goed gedaan.
Dit was te verwachten. Ik zie het FDF in Brussel nog verder stijgen in de toekomst.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:35   #56
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de schaam Bekijk bericht
Denk je echt dat de huidige regeringspartijen wind uit de zeilen van de N-VA gaat halen als bij de volgende federale verkiezingen blijkt dat enkel de voor Vlaanderen nadelige delen van de staatshervorming in de grondwet werden gebetonneerd + de 'schenking' aan Burssel en de rest over de verkiezingen worden getild.

Ik geloof het niet...
U mag blijven hopen maar ik denk dat U zelf ook wel beseft dat ze dat niet gaan toelaten. BHV bijvoorbeeld wordt sowieso voor de volgende federale verkiezingen gesplitst. Doen ze dat niet dan komen FDF en N-VA daar sterker uit en MR en de traditionelen in Vlaanderen daar zwakker uit. PS heeft helemaal geen probleem met die splitsing in de rand wonen niet hun kiezers.

En dat is ZEKER wind die uit de zeilen van de N-VA wordt gehaald. In een verkiezingscampagne gaat men zich al te vaak vastpinnen op dossiers... dit is er één waar de N-VA "geloofwaardig" uitkwam.

Verder geloof jij wat je wil natuurlijk (voor mij hetzelfde) alleen verkiezingen kunnen duidelijkheid brengen. Toch zou ik je aanraden, vooral voor de verkiezingen dit jaar, met je voetjes op de grond te blijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:39   #57
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Net gelezen op destandaard.be.
Laten we dus gemakshalve de RTBF en La Libre aanvallen.

De boodschap zal, of men het nu graag heeft of niet, toch even bijblijven.
dat zullen wel weer "gore Waalse leugens" of zoiets genoemd worden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:44   #58
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

N-VA zakt weg. Het is begonnen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:57   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Net gelezen op destandaard.be.
Laten we dus gemakshalve de RTBF en La Libre aanvallen.

De boodschap zal, of men het nu graag heeft of niet, toch even bijblijven.
Daarmee weten waar de maximum score van N-VA ligt.

Nu kan het maar één kant meer uit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:58   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
het electoraat kiest voor een nog stevigere vlaamse lijn. N-VA -2,8, VB + 2,7.

zo wordt de druk weer verder opgevoerd.
U weet echt aan alles een draai te geven zodat het in uw kraam of visie blijft passen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be