Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2013, 09:13   #21
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jan De Nul, u weet wel, van het baggerbedrijf, heeft een opmerkelijke speech gegeven bij de uitreiking van de Trends HR-Manager van het Jaar. Enkele passages:



De volledige toespraak kan u hier lezen.

Hij heeft een punt, uiteraard. Alleen: hoe zit het met de arbeidsvoorwaarden?
En waarschijnlijk geen rekening gehouden met de invaliden en chronisch zieken
Als je Als De Nul ergens in Afrika moet werken, neemt hij Afrikanen aan, verteld hij dat er bij ?
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:14   #22
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind niet dat we eender welke job moeten aanvaarden. Zeker niet als invalide.
Wat wilt die klootzak met invaliden aanvangen? Hen tot bandwerk dwingen omdat ze 'dat best wel aankunnen'?
Waarom zouden invaliden niet moeten werken?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:14   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
En waarschijnlijk geen rekening gehouden met de invaliden en chronisch zieken
Als je Als De Nul ergens in Afrika moet werken, neemt hij Afrikanen aan, verteld hij dat er bij ?
Vraag dat eens aan De Nul, he kerel. Ik ben zijn woordvoerder niet, he.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:16   #24
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Waarom zouden invaliden niet moeten werken?
Niemand moet werken, he vriend.
Alleen is het de vraag of we al die mensen moeten vergoeden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:17   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Denk je dat echt? Zelfs al zou men tevreden zijn met een job als magazijnier of fabrieksarbeider, een voltijds contract voor onbepaalde duur in die sectoren bestaat bijna niet meer. Je weet letterlijk niet of je volgende week nog een job gaat hebben. We zijn terug in de negentiende eeuw beland op dat vlak. En dan komt Jan De Nul (toepasselijke naam) nog eens verkondigen dat het luie parasieten zijn die niet willen werken.
Beetje verzuurd?
Ikzelf als technieker heb met moeite 2 weken gestempeld in mijn 24 jarige werk-periode. Hier en daar een losse dag, en 1 week in vakantie die door de vakbond verkeerd was geïnterpreteerd. Ik was wel niet vies van een weekje in de distributie palletten over te laden, of in de ververij onderdelen aan haakjes te hangen. Maar ik moet zeggen, al die korte ervaringen hebben me wel goed gedaan. In mijn huidige job heb ik een periode door een zure appel moeten bijten. Maar daar ben ik nu door, en ik moet zeggen, ik voel me goed in mijn vel, heb een job waar ik plezier in heb, een inkomen waar vele lagere ambtenaren naar mogen fluiten, en de zekerheid, als mijn werkgever morgen besluit dat ik mag afvloeien, ik overmorgen terug een job heb. Waarschijnlijk veel minder betaald, bijna zeker minder plezant. Maar nog steeds beter betaald dan stempelen. Wat eigenlijk leven is op de kap van een ander. Hoe goed zou U zich voelen als een vriend/familielid U alle dagen voedsel en onderdak zou geven?
Als analogie, hoe voelde U zich als 17 jarige onder uw ouders vleugels?

Mensen zouden eens moeten beseffen dat economie en vooruitgang niet ontstaat uit het volgende regeltje te bedenken, of een papierspoor te verduidelijken, maar door effectief van energie en materie iets te maken waar een ander behoefte aan heeft.

Oftewel, Pol & Soccers , geitenwollen sokken en dergelijke, weinig behoefte aan. Kunstenaars en wannabee's, tof en aardig, zelfs noodzakelijk, maar niet als parasiet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:17   #26
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind niet dat we eender welke job moeten aanvaarden. Zeker niet als invalide.
Wat wilt die klootzak met invaliden aanvangen? Hen tot bandwerk dwingen omdat ze 'dat best wel aankunnen'?
Hoeveel van die 3 miljoen werklozen zijn invalide? Vind je het rechtvaardig dat werkende mensen moeten betalen voor werklozen omdat deze werklozen de beschikbare jobs niet aangenaam genoeg vinden?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:17   #27
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
En dan komt Jan De Nul (toepasselijke naam) nog eens verkondigen dat het luie parasieten zijn die niet willen werken.
Dat zegt hij toch helemaal niet. Hij wijst echter wel heel duidelijk aan hoe onze samenleving, arbeidsmarkt en overheid totaal krom gegroeid zijn tot een punt dat gewoon totaal niet meer werk- en leefbaar is.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:18   #28
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niemand moet werken, he vriend.
Alleen is het de vraag of we al die mensen moeten vergoeden.
Ja, ondertussen had de persoon al geantwoord op een andere poster. Blijkbaar hoeft hij niet te werken omdat de job hem niet aanstaat, en moet daarom iemand anders maar in zijn noden voorzien.

Ik denk dat dat de nagel op de kop is voor de houding die Jan De Nul beschrijft in zijn speech.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:18   #29
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De overheid moet u een managersfunctie aanbieden, liefst één waar je niet met mensen in contact moet komen?

Serieus nu: welk soort werk zou je wel willen doen?
Ik ken geen werk dat ik zou willen doen.
Tenzij acteur of artiest worden. Maar ik heb geen talenten.
Ook niet voor wat voor de meesten haalbaarder zou zijn, ik heb ernstige leerstoornissen.
Bandwerk zou mijn marginaliteit alleen uitvergroten.
Van sectoren ken ik geen reet. Ik weet alleen dat in elke sector ik alleen saai bandwerk of brieven mag sorteren. Daar komt dus echt niks van in huis. Willen ze dat ik gemotiveerder ben, dat ze mij dan van jongsafaan beter begeleiden vanaf er enig vermoeden is van ASS.
NU moeten ze er na al die jaren niet mee afkomen. Ik word ook niet geholpen om andere dingen, die sociaal veel belangerijker zijn, beter aan te kunnen. Waarom dan ineens wel naar werk? Omdat daar geld mee gemoeid is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:19   #30
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik heb ook geen goesting om te werken. Ik heb al gewerkt.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:20   #31
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Ik zou ook graag doppen, maar dan mis ik het plezier van het kankeren op mensen die niet willen werken.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:21   #32
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Denk je dat echt? Zelfs al zou men tevreden zijn met een job als magazijnier of fabrieksarbeider, een voltijds contract voor onbepaalde duur in die sectoren bestaat bijna niet meer. Je weet letterlijk niet of je volgende week nog een job gaat hebben. We zijn terug in de negentiende eeuw beland op dat vlak. En dan komt Jan De Nul (toepasselijke naam) nog eens verkondigen dat het luie parasieten zijn die niet willen werken.
Als een voltijdse vaste job onbetaalbaar wordt voor de werkgever, dan krijg je minder voltijdse vaste jobs, ja.

Waarom zijn de lasten op arbeid in Belgie zo hoog? Tja.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:21   #33
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik ken geen werk dat ik zou willen doen.
Tenzij acteur of artiest worden. Maar ik heb geen talenten.
Ook niet voor wat voor de meesten haalbaarder zou zijn, ik heb ernstige leerstoornissen.
Bandwerk zou mijn marginaliteit alleen uitvergroten.
Van sectoren ken ik geen reet. Ik weet alleen dat in elke sector ik alleen saai bandwerk of brieven mag sorteren. Daar komt dus echt niks van in huis. Willen ze dat ik gemotiveerder ben, dat ze mij dan van jongsafaan beter begeleiden vanaf er enig vermoeden is van ASS.
NU moeten ze er na al die jaren niet mee afkomen. Ik word ook niet geholpen om andere dingen, die sociaal veel belangerijker zijn, beter aan te kunnen. Waarom dan ineens wel naar werk? Omdat daar geld mee gemoeid is.
Zou je het erg vinden, moest je gewoon een uitkering krijgen en dat ze u voor de rest gerust laten?

Ik zou denken dat dit voor iedereen het beste scenario is.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:21   #34
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Hoeveel van die 3 miljoen werklozen zijn invalide? Vind je het rechtvaardig dat werkende mensen moeten betalen voor werklozen omdat deze werklozen de beschikbare jobs niet aangenaam genoeg vinden?
Niet aangenaam, dan zou ik het gewoon niet aankunnen.
Ik heb ASS, en ben meteen overprikkeld en mentaal uitgeput. Plus concentratieproblemen.

Jullie kennen duidelijk NIKS van ASS. Want jullie hebben het zelf niet. Jullie lezen hooguit dat mensen met autisme goed zijn in saai bandwerk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:22   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niemand moet werken, he vriend.
Alleen is het de vraag of we al die mensen moeten vergoeden.
Het is niet gemakkelijk dat ik U gelijk geef. Maar hier moet ik toegeven, Bingo.

Als iemand niet wil werken, dan is hongerig rondzwerven op't straat een optie.


Is de honger te groot, met wat creativiteit en goeie wil de spullen bij elkaar sprokkelen, en een bord maken " Wil werken voor eten".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:22   #36
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Ik heb toen ik pas afgestudeerd was ook een paar jaar een job gedaan die ik niet zo tof vond. Meer zelfs, tijdens mijn studies had ik gezworen een dergelijke job nooit te doen.

Maar de ervaring die ik in die job heb opgedaan heeft me nadien wel in staat gesteld een andere job te vinden die qua inhoud wel overeenkomt met wat ik graag gewild had.

Ik ga niet zeggen er is nog werk genoeg, want ik merk heel goed dat er een pak minder mensen gezocht worden dan een paar jaar geleden. Maar er zijn wel nog altijd heel veel mogelijkheden om jezelf bij of om te scholen en op die manier je kansen op werk serieus te vergroten.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:23   #37
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Waarom zouden invaliden niet moeten werken?
Jij weet over de verste niet waarover je spreekt - doe normaal
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:23   #38
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zou je het erg vinden, moest je gewoon een uitkering krijgen en dat ze u voor de rest gerust laten?

Ik zou denken dat dit voor iedereen het beste scenario is.
Moet ik gepest worden door de VDAB?
Alsof ik nog niet genoeg last heb van autisme, neen, ik moet van de VDAB ook nog eens last hebben.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 juni 2013 om 09:24.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:24   #39
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Niet aangenaam, dan zou ik het gewoon niet aankunnen.
Ik heb ASS, en ben meteen overprikkeld en mentaal uitgeput. Plus concentratieproblemen.

Jullie kennen duidelijk NIKS van ASS. Want jullie hebben het zelf niet. Jullie lezen hooguit dat mensen met autisme goed zijn in saai bandwerk.
Jij misschien niet, maar hoeveel van die 3 miljoen hebben er ASS? Ik kan geloven dat 1 miljoen van de 3 miljoen een goede reden hebben om niet te werken of aangepast werk nodig hebben (zware depressie, autisme, ASS, ziekte,...), maar 3 miljoen? Nee, kan niet.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 09:24   #40
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is niet gemakkelijk dat ik U gelijk geef. Maar hier moet ik toegeven, Bingo.

Als iemand niet wil werken, dan is hongerig rondzwerven op't straat een optie.


Is de honger te groot, met wat creativiteit en goeie wil de spullen bij elkaar sprokkelen, en een bord maken " Wil werken voor eten".
Er zijn nog andere opties, levenslang bij mama en papa blijven, of andere mensen die u willen onderhouden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be