Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2020, 00:29   #81
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik denk eerder de vier fundamentele krachten die het gedrag van de materie bepalen en die daardoor ook verantwoordelijk zijn voor de vorming van structuren die het mogelijk maken evolutie op gang te brengen en te onderhouden. Het belang van toeval gekoppeld aan tijd mag niet onderschat worden.

Maar natuurlijk lost dat de vraag waarom er eerder iets dan niets is niet op. Voor dat bestaansmysterie buig ik het hoofd in het besef dat daar niets over te zeggen valt en dat alles wat sommigen zich daarbij voorstellen verkeerd is. En op niets berust.
Interessant.
Krachten die verantwoordelijk zijn.
Daarover heb ik van natuurkundigen nog nooit iets vernomen.
Die krachten kan je dus ter verantwoording roepen.
Waar zitten die eigenlijk, want ik wil ze wel eens spreken.

En toeval gekoppeld aan tijd is ook interessant.
Waar heb jij eigenlijk natuurkunde en wiskunde gestudeerd?

Het gedrag van materie?
Tjonge, weer een nieuw vakgebied. De psychologische tak van de natuurkunde.
Heb je daarover al gepubliceerd?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 10:33   #82
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Interessant.
Krachten die verantwoordelijk zijn.
Daarover heb ik van natuurkundigen nog nooit iets vernomen.
Die krachten kan je dus ter verantwoording roepen.
Waar zitten die eigenlijk, want ik wil ze wel eens spreken.

En toeval gekoppeld aan tijd is ook interessant.
Waar heb jij eigenlijk natuurkunde en wiskunde gestudeerd?

Het gedrag van materie?
Tjonge, weer een nieuw vakgebied. De psychologische tak van de natuurkunde.
Heb je daarover al gepubliceerd?
Woordspelletjes.

Heel interessant.

Ben je een natuurtalent of waar heb je daarvoor gestudeerd?

En, kan je eens wat publicaties van je daarover onder de aandacht brengen?
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 12:33   #83
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het gedrag van materie?
Tjonge, weer een nieuw vakgebied. De psychologische tak van de natuurkunde.
Heb je daarover al gepubliceerd?
En nu even een meer gefundeerd antwoord.

Heb je al ooit een steen gezien die de berg op ging?

Ik niet. Ik weet dat de fundamentele zwaartekracht de steen dwingt om onherroepelijk naar beneden te gaan. Deze kracht dwingt.

En weet je waarom je met je poep - een Nederlander zal wel van een zitvlak spreken - niet door een stoel zakt wanneer je gaat zitten. Nochtans is er zo veel plaats tussen de materie in je poep enerzijds en de materie in het zitvlak van de stoel anderzijds (2 grote stukken kaas met héél grote gaten en hier en daar een stipje kaas) dat je poep eigenlijk zonder hinder door het zitvlak van de stoel zou moeten zakken. Hierbij geholpen, of eerder gedwongen, door de zwaartekracht. Dat heb je al geleerd en goed onthouden.

Wel, de fundamentele electromagnetische kracht mijn beste is hier aan het werk. Deze kracht dwingt en is dus verantwoordelijk voor het gedrag van je poep. Maar omdat ze -in tegenstelling tot je poep of je hele persoon - wel fundamenteel is kan je ze helaas niet ter verantwoording roepen. Ze is. En stelt haar wetten.

Tot daar een eerste publicatie over de 'psychologische' tak van de natuurkunde zoals je stelt.

Ik noem dat gewoon fysica.

En nu als de bliksem terug naar Flavius en de brieven van Paulus. Al zal je daar niet wijzer worden omtrent wetenschap. Zelfs niet wijzer denk ik.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 6 maart 2020 om 12:35.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 16:31   #84
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zonder wiskunde geen natuurkunde. 1 + 1= 2 = evolutie.
0=1=2=3 etc tot oneindig.

En altijd al zo geweest in alle eeuwigheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 16:34   #85
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nog steeds niet duidelijk ? ER IS GEEN SCHEPPER, IS ER NOOIT GEWEEST. En men noemt iemand schepper als die wat geschapen heeft. Dat het heelal steeds bestaan heeft en geen begin of einde kent is voor de mens wat moeilijk te begrijpen, maar dat maakt het niet minder waar. En wat met de " big bang " ? Dit slaat enkel op het begin van de bubbel waar wij in leven, ons universum. Ontelbare universa zijn deze reeds voorgegaan en ontelbare ' big bang's ' zullen hierop volgen. De mens heeft god bedacht en niet andersom.
Een eeuwig heelal heeft ook een eeuwige evolutie, die in de microkosmos bestaat als een eindeloze reeks hogere culturen, bewoond door de goden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 20:06   #86
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.681
Standaard

kritiek op achterlijkheid is zinloos
lachen moet men er mee doen
maar dat mag niet meer
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 21:08   #87
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Woordspelletjes.

Heel interessant.

Ben je een natuurtalent of waar heb je daarvoor gestudeerd?

En, kan je eens wat publicaties van je daarover onder de aandacht brengen?
tjah en ergens heeft hj wel een punt hé
Als ik die post las dacht ik toch ook meteen aan een aanhanger van het panthëise
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 23:43   #88
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Woordspelletjes.

Heel interessant.

Ben je een natuurtalent of waar heb je daarvoor gestudeerd?

En, kan je eens wat publicaties van je daarover onder de aandacht brengen?
Ik geef toe dat ik met je speel. Maar het is geen woordspelletje. Ik hou je een spiegel voor naar aanleiding van je aanval op Jan. Praha heeft het begrepen. Misschien heeft de titel van deze draad je geïnspireerd. Die vind ik ongenuanceerd. Wat bereik je daar mee?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 09:35   #89
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
kritiek op achterlijkheid is zinloos
lachen moet men er mee doen
maar dat mag niet meer
Alleen mijn atoomtheorie kan de mensheid van de achterlijkheid bevrijden, niet alleen van de Islam, maar evenzeer van het Christendom en dan ook nog de wetenschap erbij.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 09:42   #90
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik denk eerder de vier fundamentele krachten die het gedrag van de materie bepalen
Maar waar komen die krachten dan vandaan?
Zijn die zomaar uit de lucht komen vallen?
Citaat:
en die daardoor ook verantwoordelijk zijn voor de vorming van structuren die het mogelijk maken evolutie op gang te brengen en te onderhouden. Het belang van toeval gekoppeld aan tijd mag niet onderschat worden.
toevallig is daar zomaar het leven ontstaan.
Tja, dat is nog eens wetenschap.
Citaat:
Maar natuurlijk lost dat de vraag waarom er eerder iets dan niets is niet op.
Je zal wel bedoelen dat er eerst Niets was, waaruit het Iets is ontstaan.
Dat wordt verklaard in de logica dat het Niets IS, zelf al reeds een Zijn is.
Niet als een begin van de tijd, maar in alle eeuwigheid als logisch beginsel.
Citaat:
Voor dat bestaansmysterie buig ik het hoofd in het besef dat daar niets over te zeggen valt en dat alles wat sommigen zich daarbij voorstellen verkeerd is. En op niets berust.
Dan heb je mijn atoomtheorie nog niet bestudeerd, noch de Hegeliaanse logica.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 09:45   #91
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zonder wiskunde geen natuurkunde. 1 + 1= 2 = evolutie.
0 is één getal = 1
Zodat er vervolgens al reeds twee getallen zijn, namelijk 0 en 1.
Dat maakt drie getallen, namelijk 0 en 1 en 2 = 3
Dat maakt 4 getallen, enzovoort, tot het oneindige.
Dat is de logica van het ontstaan der getallen dat zichzelf produceert krachtens de tegenstrijdigheid van het getal 0, dat ook 1 is, enzovoort.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 10:07   #92
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik geef toe dat ik met je speel. Maar het is geen woordspelletje. Ik hou je een spiegel voor naar aanleiding van je aanval op Jan. Praha heeft het begrepen. Misschien heeft de titel van deze draad je geïnspireerd. Die vind ik ongenuanceerd. Wat bereik je daar mee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Maar hoe komt Jan tot die 'redelijkheid'?
Welke aanval?
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 10:13   #93
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Het wordt pas onredelijk als ge uw geloof voor werkelijkheid neemt

Allez ik hoop dat ge het verschil ziet
Dus geloven is redelijk maar dat geloof voor werkelijkheid nemen is onredelijk. Wat geloof je dan?

Dat is de onredelijkheid troef.

Het geloof gereduceerd tot een hypothese waar je alleen een beetje mee speelt om niet in de onredelijkheid te vallen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 10:25   #94
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...en om op je vorige post te reageren.


Al die kennis en recente ontwikkelingen zeggen niets over het niet-bestaan van een god
Dat heb ik ook niet beweerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
IK bemerk zelf een compleet absurde én oneerlijke gedachtekronkel
Langs de ene kant zou een vraag zoals : en wie of wat heeft die schepper dan gemaakt de gedachte van een almachtige (het al) god in de kiem moeten smoren
Mijn gedachtengang is niet compleet absurd en nog minder oneerlijk.

Wanneer iemand stelt dat er een 'god' moet zijn omdat alles nooit uit zichzelf kan zijn ontstaan, dan is de vraag 'maar wie heeft die god dan gemaakt' toch volkomen legitiem en normaal. Met andere woorden 'alles heeft altijd al betaan' is volkomen gelijkwaardig met de gedachte 'god heeft altijd bestaan en alles geschapen'.

Ik zie totaal geen verschil tussen beide standpunten. Alleen maakt het postuleren van een scheppende god de zaak nodeloos complex. Wanneer alles een oorzaak moet hebben, dan moet god die ook hebben. Een logica moet worden doorgetrokken.

Anders vervals je het spel.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Langs de andere kant draai je er je hand niet voor om om over multiversa etc te beginnen om het gezever over een begin (en einde) te omzeilen
Het volstaat dus dat een gelovige dus hetzelfde argument gebruikt en daar sta je dan me je vraag
Ik stelde alleen waar de moderne fysica zich onder andere momenteel serieus mee bezig houdt. Noch min, noch meer.

En wat het argument van de gelovige daarbij komt doen is me een raadsel.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 10:27   #95
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar waar komen

....
atoomtheorie nog niet bestudeerd,
.....
de Hegeliaanse logica.
Doe geen moeite Harrie.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 11:01   #96
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat heb ik ook niet beweerd.[/quote
neen niet letterlijk maar zo kwam het echt wel over hoor

Maar vergis je niet ik ben zelf athëist tot in de kist ( maar geen anti-theïst ) dus
God / geen god het maakt niet veel uit we hebben hem/haar/het absoluut niet nodig


[quoute]
Mijn gedachtengang is niet compleet absurd en nog minder oneerlijk.

Wanneer iemand stelt dat er een 'god' moet zijn omdat alles nooit uit zichzelf kan zijn ontstaan, dan is de vraag 'maar wie heeft die god dan gemaakt' toch volkomen legitiem en normaal. Met andere woorden 'alles heeft altijd al bestaan' is volkomen gelijkwaardig met de gedachte 'god heeft altijd bestaan en alles geschapen'.

Ik zie totaal geen verschil tussen beide standpunten. Alleen maakt het postuleren van een scheppende god de zaak nodeloos complex.
Ik vond van wel
Allez ja 't Is te zeggen de algemene gedachtegang dat die vraag een god zou counteren...ik zeg niet dat ze de jouwe was ...en ik begin nu zelf te twijfelen of ge die opzet had...aangezien je impliciet net hetzelfde poneert als ik kwam te stellen:
beide 'stellingen' zijn evenwaardig en borduren alle twee op de gedachtegang dat ze altijd bestaan hebben


Citaat:
Wanneer alles een oorzaak moet hebben, dan moet god die ook hebben. Een logica moet worden doorgetrokken.

Anders vervals je het spel.
Maar wie zegt datte
Een gelovige stelt enkel dat hij niet gelooft dat de wereld of bij uitbreiding het universum geen oorzaak zou hebben... god is oneindig
Jij doet in principe hetzelfde als ge stelt dat dit universum zou onstaan zijn uit een fluctuatie van multversa die dan 'oneindig' of 'eeuwig' te beschouwen moeten worden

Citaat:
Ik stelde alleen waar de moderne fysica zich onder andere momenteel serieus mee bezig houdt. Noch min, noch meer.

En wat het argument van de gelovige daarbij komt doen is me een raadsel.
Dat slaat op het feit dat anders gij het spel vals speelt hé
Waarom zou jij je wel mogen beroepen op geen oorzaak of begin en een gelovige niet ?

Buiten Ockham ( en dat speelt zich dan nog af op ons logische menselijke gedachtegang die toch al behoorlijk gedeukt is geraakt net door de wetenschap ) is er in feite niks dat de stelling god weerhoudt.
En dat is nu net het onderscheid tussen gelovige en ongelovige dacht ik zo
Een ongelovige ( of beter athëist ) ziet geen enkele reden om een extra complex iets toe te voegen als het niks extra bijdraagt of verklaart
Een gelovige doet dat wel omdat het naast een wereldlijkse ('wetenschappelijke' ) verklaring ook zijn/haar eigen zingeving omvat
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 11:57   #97
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Het geloof als geloof moet buiten de politiek gehouden worden...
Wij hebben de elementaire mensenrechten en de rede, al de rest is larie en apekool...
Zolang ik de wet volg en mijn naaste niet schaadt geloof en doe ik wat ik wil...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 13:12   #98
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Maar wie zegt datte
Een gelovige stelt enkel dat hij niet gelooft dat de wereld of bij uitbreiding het universum geen oorzaak zou hebben... god is oneindig
Goed bezig. God is 'per definitie' oneindig stel je. En zo geef je iets waarvan het 'bestaan' in de lucht hangt al attributen en eigenschappen. Dat is pas een vorm van 'valsspelen'. Ik ken veel goden die zelfs sterfelijk zijn, bv de hindoe goden.

Je hebt wel een cultureel bepaald erg nauw beeld van de hypothetische god.

Nochtans haalde je zelf al het begrip pantheïsme aan. Spinoza eens lezen dan. Of Alfred Whitehead. Kan de ogen openen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Jij doet in principe hetzelfde als ge stelt dat dit universum zou onstaan zijn uit een fluctuatie van multversa die dan 'oneindig' of 'eeuwig' te beschouwen moeten worden
Ik stel dat nergens, lees maar na. Ik stelde enkel dat als gevolg van de wiskundige oplossing van een bepaalde theorie die 'alles' van de fysica in één theorie zou verenigen het beeld van een multiversum in zicht komt en dat daar over wordt nagedacht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat slaat op het feit dat anders gij het spel vals speelt hé
Waarom zou jij je wel mogen beroepen op geen oorzaak of begin en een gelovige niet ?
Ik beroep me enkel op het feit dat veronderstellen dat de kosmos altijd al bestaan heeft evenwaardig is aan een god die altijd al bestaan heeft. En dat is in tegenspraak tot wat je me aanwrijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
En dat is nu net het onderscheid tussen gelovige en ongelovige dacht ik zo
Een ongelovige ( of beter athëist ) ziet geen enkele reden om een extra complex iets toe te voegen als het niks extra bijdraagt of verklaart
Een gelovige doet dat wel omdat het naast een wereldlijkse ('wetenschappelijke' ) verklaring ook zijn/haar eigen zingeving omvat
Het aannemen van een 'godsidee' leidt tot geen enkele zingeving.

Het is pas wanneer die goden (want er zijn er al heel wat gekomen en gegaan) door mensen in een heilstheorie worden gegoten tot meerdere eer, gewin en glorie voor zichzelf dat je kan spreken van zingeving.

Feit is vast te stellen dat historisch gezien die 'zingeving' dikwijls duur betaald werd door 'ongelovigen' in die zingeving onder vorm van achteruitstelling, vervolging, foltering, dood.

Zingeving kan evengoed uit je zelf komen - kind van de menselijke ontwikkeling waarin een aantal ethische begrippen zijn ingebakken - dan uit het geloof in anderen die bepalen wat 'god' is. Dat is een zwaktebod.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 15:25   #99
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het geloof als geloof moet buiten de politiek gehouden worden...
Wij hebben de elementaire mensenrechten en de rede, al de rest is larie en apekool...
Zolang ik de wet volg en mijn naaste niet schaadt geloof en doe ik wat ik wil...
???????
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 15:28   #100
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Welke aanval?

#61 begin : Je vindt het geloven van Jan waanzin en onredelijk.

Het is nochtans een primaire eigenschap van dieren.
Geloven is toch een vorm van vertrouwen, in een ander, in ouders om te beginnen, in vrienden, een leraar, een werkgever, geld, een verzekering, een afspraak. Sommigen hebben daarbij nog behoefte aan een God die regels voorschrijft en dingen belooft.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be