Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2006, 13:14   #41
Confucius
Gouverneur
 
Geregistreerd: 1 april 2003
Berichten: 1.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Even dacht ik dat u op de goede weg was qua argumenten maar dan laat u toch weer in uw kaarten kijken.

U vergelijkt de uwen dus met de huurdersbond (=de goeden, de braven, ...) en de Marokkaanse, excuses, Vlaamse spreker van Marokkaanse origine met de kraker (=de slechte, de luie, ...). Terwijl het feitelijk gaat om een nieuwe huurder binnen jullie bond die er gewoon wat anders uit ziet.

Ik heb u trouwens niet in de racistische hoek geduwd, ik heb enkel opgemerkt dat een blanke spreker blijkbaar geen probleem is en een bruine wel. Als u al in een racistische hoek werd geplaatst hebt u er zich zelf in gezet.
Dit zegt veel over Uw manier van denken. Mijn voorbeeld van de huurders bond heeft geen connotatie met goed of braaf, de Marrokaan niet met slecht of lui of blank of bruin. De Ijzerbedevaart ging om de Vlaamse ontvoogding en is overgenomen door precies diegenen die dit ideaal altijd in de wegstonden. Het is een verraad aan de oorspronkelijke gedachte die eervol was en betaald met het bloed van de vlaamse piot. In feite is wat gebeurd van het zelfde gehalte als wat vorig jaar op Ijzerwake gebeurde toen een paar idioten van BUB gingen zwaaien met een Belgische vlag. Ze wilden provoceren. Ik vrees echter dat ze heel wat mensen die net als ik een andere herinnering aan dit gebeuren hebben en weten hoe het tot stand gekomen is en met welke tegenstand van het Belgische establishment, op het hart trappen. En hoewel een volbloed liberaal voel ik mij verweesd in eigen land dat zijn geschiedenis en traditie verloochend.
__________________
Laten we de kerk in het midden van het dorp houden !!!
Confucius is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:14   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Helemaal niet. Zeg gerust wat je wilt, aan mij om er tegen in te gaan.

Nogmaals, leer lezen, ik zeg nergens dat jouw mening verboden moet worden, wel dat ik jouw mening verwerpelijk vind.

Loop gerust het VB achterna, see if I care... Je zal het er in elk geval ver mee schoppen.
Natuurlijk 'care' jij!
Waarom kan je anders geen enkele reactie gepost krijgen zonder op het VB te vitten?
En wordt die partij soms niet VOORTDUREND vervolgd omdat ze er een voor jouw soort ongeoorloofde mening op na houdt?

IK stem VB met één doel: Vlaanderen onafhankelijk! Hetzelfde doel waarvoor deze partij in WERKELIJKHEID wordt uitgesloten. Dezelfde reden waarom er vandaag zo op de IJzerwake wordt gevit. Het gaat daar immers, in tegenstelling tot de huidige IJzerbedevaart, in hoofdzaak over de Vlaamse strijd voor onafhankelijkheid. Een strijd die op vele plaatsen in Europa tot onafhankelijheid leidt ZONDER er een extreem-rechts, fascistisch, racistisch, weet-ik-veel etiket voor opgekleefd te krijgen. Jullie ZOEKEN in de onmogelijkste hoeken naar argumenten om onze strijd te demoniseren en noemen jullie daarbovenop ook nog de verdraagzamen.
Stelletje hypocrieten!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:14   #43
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Waarom? Er bestaan ook Vlamingen (die Nederlands praten, Vlaams bestaat niet als taal) van niet-Europese origine.
vlaams is gewoon een onderverdeling in het Nederlands, zoals Hollands, en slaat op de tongval.Gelieve niet te mierenneuken.Verder, als u mij toestaat, iemand van niet-europese afkomst is voor mij geen Vlaming ,en geen Europeaan .Net zoals ik, als ik 20 jaar in de Magreb ga wonen, geen Magrebijn zal zijn.En als ik ginder kinderen maak met een vrouw van mijn eigen ras, zijn dat ook geen Magrebijnen.Ik denk hier dan ook aan de bloedlijn, en niet de geboorteplaats als kriterium, hetwelk belachelijk is.Moest één van mijn kinderen op de Zuidpool geboren worden, maakt dat van dat kind toch géén Eskimo?
En wat die story aan de Ijzer betreft, dat is een strikt Vlaamse aangelegenheid en daarmee uit. Gaan de Vlamingen mischien in Senegal, of in Bolivië met de nationale vlag rondlopen op die mensen hun Nationale Feestdag of zo? Ieder zijn tradities.En als ge daar een minimum respekt voor hebt, blijft ge daar als vreemde weg.
carlgustaaf is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:15   #44
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Natuurlijk is het belachelijk dat die Marokkaan daar een podium krijgt.
Wat zijn zijn merites in de Vlaamse strijd? Welke zijn z'n strijdpunten?
Gewoon wat spirit-gezeik over hoe wij ons moeten aanpassen aan hem/hen.
Wel, fuck off zou ik zeggen. Daar dient de Ijzerbedevaart niet voor!
Ik argumenteerde niet voor of tegen zijn aanwezigheid. Wel tegen de onderliggende toon van eerdere berichten waaruit valt op te maken dat een blanke Vlaming meerderwaardig is tov een andersgekleurde Vlaming. Omgaan met de multiculturaliteit is trouwens een grotere uitdaging voor Vlaanderen dan de onvermijdelijke splitsing van het land in de (verre) toekomst.
__________________
Metal Tom is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:15   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En waarom is de 'multikul' een 'Rode Multikul' ?
Waar zie jij multikul? Ik zie iemand die in voortreffelijk Nederlands een toespraak houdt op de IJzerbedevaart. Veel multikul is daar toch niet aan...
Jaani_Dushman is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:16   #46
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geen wonder dat de IJzerbedevaart hoe langer hoe minder Vlaamsgezinden aanspreekt.
Ikzelf sta er telkens van versteld wie ik allemaal op de IJzerwake tegenkom. En wie daar zelfs als politieke analbabeet en vermeende België-aanhanger als overtuigde Vlaming weer weggaat.
De IJzerbedevaart is mede door de schuld van collaborerende 'Vlamingen' met het Belgisch establisment, zoals Schiltz en Anciaux, zijn aantrekkingskracht verloren.
Nog even en de IJzerweide dient enkel nog voor multiculturele evenementen, gesponsord door de 'Vlaamse' minister van multicultuur. De Vlamingen zullen dan nog uitsluitend als excuustruus worden opgevoerd.
IJzerbedevaart, IJzerwake... Vlaanderen op zijn best.
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:17   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
De Ijzerbedevaart ging om de Vlaamse ontvoogding en is overgenomen door precies diegenen die dit ideaal altijd in de wegstonden. Het is een verraad aan de oorspronkelijke gedachte die eervol was en betaald met het bloed van de vlaamse piot. In feite is wat gebeurd van het zelfde gehalte als wat vorig jaar op Ijzerwake gebeurde toen een paar idioten van BUB gingen zwaaien met een Belgische vlag. Ze wilden provoceren. Ik vrees echter dat ze heel wat mensen die net als ik een andere herinnering aan dit gebeuren hebben en weten hoe het tot stand gekomen is en met welke tegenstand van het Belgische establishment, op het hart trappen.
Helemaal mee eens!
Of wie heeft Yves Leterme, een spreker op de IJzerbedevaart naar de Marokkaan, over de Vlaamse ontvoogdingsstrijd horen spreken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:18   #48
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waar zie jij multikul? Ik zie iemand die in voortreffelijk Nederlands een toespraak houdt op de IJzerbedevaart. Veel multikul is daar toch niet aan...
De nagels en de koppen
__________________
Metal Tom is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:19   #49
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ik argumenteerde niet voor of tegen zijn aanwezigheid. Wel tegen de onderliggende toon van eerdere berichten waaruit valt op te maken dat een blanke Vlaming meerderwaardig is tov een andersgekleurde Vlaming. Omgaan met de multiculturaliteit is trouwens een grotere uitdaging voor Vlaanderen dan de onvermijdelijke splitsing van het land in de (verre) toekomst.
Moest die vent daar in het publiek zitten (zou hij anders eigenlijk gekomen zijn?), dan had niemand geweten dat hij daar was...
Het was niks meer of minder dan een 'stunt' van het Spirit bestuur dat daar de touwtjes in handen heeft. Een beetje provoceren. Reacties uitlokken, om dan te kunnen zeggen 'kijk toch eens naar die extreem-rechtse reacties, wat zijn we blij dat dat reactionair tuig naar de ijzerwake gaat'
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:20   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
IJzerbedevaart, IJzerwake... Vlaanderen op zijn best.
Niets houdt jou tegen om om met de kliek waar jij de naam van draagt te kiezen voor evenementen in de Belgische justitiepaleizen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:21   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en vlaams praten.
Dus ik eigenlijk vindt u het een schande dat ik al die jaren op de IJzerbedevaart rondliep. Namelijk iemand die Nederlands en Brabants praat. Volgens Karl-Gustav mogen enkel West-Vlamingen en Gentenaars binnen...
Jaani_Dushman is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:21   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
zijn?)

Het was niks meer of minder dan een 'stunt' van het Spirit bestuur dat daar de touwtjes in handen heeft.
Amen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:22   #53
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

die marokkaan op de Ijzerbedevaart op zich is niet verkeerd. Wel dat ze zéggen dat het een marokkaan is, dat speciaal h�*j dan een lesje verdraagzaamheid moet komen geven, etc.

Kijk, ik geef geen fuck om huidskleur. Als ie gewoon als spreker was gekomen om over de Vlaamse strijd te spreken zou ik waarschijnlijk nog niet eens gemerkt hebben dat em van marokkaanse komaf was.

Voor de rest, wat me wél tegenstak over wat ik gehoord en gezien heb: het is een flauwe bedoening. Waar is dat rebelse taaltje, de steken naar het establishment, naar de Belgische Staat?

Verder wil ik toch wel afsluiten met de bemerking dat de neergang van de bedevaart NIET te wijten is aan de "verlinksing" maar aan de afnemende interesse voor actieve politiek. Ons volk verwordt tot een bende geldzakkerige nihilisten die enkel geven om hun individuele probleempjes en enkel hun bek open trekken als "de vreemdelingen" hun straat hebben ontdekt. Zielig gewoon.
Ambiorix is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:22   #54
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
En wat die story aan de Ijzer betreft, dat is een strikt Vlaamse aangelegenheid en daarmee uit. Gaan de Vlamingen mischien in Senegal, of in Bolivië met de nationale vlag rondlopen op die mensen hun Nationale Feestdag of zo? Ieder zijn tradities.En als ge daar een minimum respekt voor hebt, blijft ge daar als vreemde weg.
Blijkbaar heb ik mij tot 2 keer toe vergist:

*ik dacht -blijkbaar ten onrechte- dat de hoofdboodschap van de Ijzerbedevaart 'Nooit meer oorlog' was
*ik dacht -blijkbaar ten onrechte- dat aan de Ijzer niet alleen Vlamingen gesneuveld waren maar ook Canadezen, Britten, Fransen, Amerikanen, Sikh, Indianen, Walen, Duitsers, Hongaren, ...
__________________
Metal Tom is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:24   #55
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Blijkbaar heb ik mij tot 2 keer toe vergist:

*ik dacht -blijkbaar ten onrechte- dat de hoofdboodschap van de Ijzerbedevaart 'Nooit meer oorlog' was
correctie

Zelfbestuur - godsvrede - nooit meer oorlog

(uiteraard zit je er niet ver naast)
Ambiorix is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:24   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
die marokkaan op de Ijzerbedevaart op zich is niet verkeerd. Wel dat ze zéggen dat het een marokkaan is, dat speciaal h�*j dan een lesje verdraagzaamheid moet komen geven, etc.
Citaat:
Het was niks meer of minder dan een 'stunt' van het Spirit bestuur dat daar de touwtjes in handen heeft.
Knuppel is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:25   #57
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Verder wil ik toch wel afsluiten met de bemerking dat de neergang van de bedevaart NIET te wijten is aan de "verlinksing" maar aan de afnemende interesse voor actieve politiek. Ons volk verwordt tot een bende geldzakkerige nihilisten die enkel geven om hun individuele probleempjes en enkel hun bek open trekken als "de vreemdelingen" hun straat hebben ontdekt. Zielig gewoon.
Reeds één van de sterkste argumenten die ik gehoord heb ind deze gehele discussie.
__________________
Metal Tom is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:25   #58
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Vele vlamingen zijn meer geintresseerd in de problemen van alledag, bijvoorbeeld waarom ze zoveel belastingen moeten betalen, waarom de één na de andere gevangen gaat lopen, waarom zij niet in hun eigen taal worden behandeld in ziekenhuizen in de rand.
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 28 augustus 2006 om 13:31.
maarte is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:26   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
correctie

Zelfbestuur - godsvrede - nooit meer oorlog

(uiteraard zit je er niet ver naast)
En? Voor welk soort 'zelfbestuur' heeft Leterme daar gepleit?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:27   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Blijkbaar heb ik mij tot 2 keer toe vergist:

*ik dacht -blijkbaar ten onrechte- dat de hoofdboodschap van de Ijzerbedevaart 'Nooit meer oorlog' was
*ik dacht -blijkbaar ten onrechte- dat aan de Ijzer niet alleen Vlamingen gesneuveld waren maar ook Canadezen, Britten, Fransen, Amerikanen, Sikh, Indianen, Walen, Duitsers, Hongaren, ...
Niet vergeten: Bretoenen.

Citaat:
Aangekondigd:

Vlaams-Bretoense plechtigheid in Diksmuide

Op zondag 27 augustus wordt er in Diksmuide een gedenkplaat onthuld voor de duizenden Bretoense soldaten die tijdens de Eerste Wereldoorlog in Vlaanderen sneuvelden. Op 9 oktober 1914 werden de Bretoenen ingezet aan het front in de buurt van Gent, en nadien te Diksmuide waar zij standhielden tot het bittere einde.
In de ‘Grote Oorlog’ vielen ruim 160.000 Bretoense soldaten , nadien stierven er - naar schatting - nog eens 70.000 aan de gevolgen van onder meer de gas-aanvallen.
Op zondag 27 augustus 2006 , om STIPT 9.30 uur , wordt de gedenkplaat ingehuldigd in het Stadspark te Diksmuide met een korte plechtigheid :
* Welkomstwoord door de heer Jan COLAERT, schepen van de stad Diksmuide
* Korte toespraak door de heer Klaod LE DUIGOU, voorzitter van de Bretoense Liga voor mensenrechten
* Bretoense muziek gebracht door jonge muzikanten van de BAGAD ( typisch Bretoense muziekvereniging ) uit Plañvour (Ploemeur), stadje verbroederd met Diksmuide
* duur : 20 manuten
Nadien ruim gelegenheid om met de delegatie te praten !

* Wie reeds vanaf zaterdag 26 augustus te Diksmuide zou zijn, kan de Bretoenen ‘s avonds ontmoeten , vanaf 20 uur, in het hotel DE VREDE aan de Markt.

* Vriendelijk verzoek dit bericht zoveel mogelijk te verspreiden ! Dank !

(Organisatie ‘Bretoense Liga voor de Mensenrechten’ en Piet De Pauw).
Jaani_Dushman is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be