Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2018, 13:44   #61
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mensen helpen = links. Dat is nu eenmaal een feit
Helpen op zijn links=op kosten van anderen hangmatten creëren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 14:58   #62
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Helpen op zijn links=op kosten van anderen hangmatten creëren.
Humanitaire hulp is niet onder links onder te brengen. Dat dringt precies niet goed door hé. Het is algemeen menselijk. Net zoals andere filantropie.

Centrum rechts creëert en houdt ook sociale zekerheid in stand. Zelfs ver-rechts doet dat.



Door allerlei rampen getroffen mensen, armen en behoeftigen zonder bijstand laten verrekken is jouw luxepaardje recept?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:02   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Mensen helpen in ruil voor seks = links. Als je A zegt, moet je ook B zeggen.
Ik heb het nog al gezegd: het feit dat er personen bij Oxfam (en waarschijnlijk ook de NVA en andere partijen) naar de hoeren gaan bewijst:

1) dat er hoeren zijn
2) dat er hoerenlopers zijn

Meer niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:19   #64
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb het nog al gezegd: het feit dat er personen bij Oxfam (en waarschijnlijk ook de NVA en andere partijen) naar de hoeren gaan bewijst:

1) dat er hoeren zijn
2) dat er hoerenlopers zijn

Meer niet.
En dat er niet goed genoeg daarop geanticipeerd en gereageerd is. En dat er niet genoeg openheid gegeven is over afgehandelde en lopende zaken. Dat wordt nu bijgesteld.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:25   #65
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mensen helpen = links
zichzelf helpen noemt men anders... Je wordt er, naar het schijnt, doof van.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:29   #66
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het gaat ook over sexual harasment en dat wordt sinds kort niet meer toegedekt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:30   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En dat er niet goed genoeg daarop geanticipeerd en gereageerd is. En dat er niet genoeg openheid gegeven is over afgehandelde en lopende zaken. Dat wordt nu bijgesteld.
Als daar geen strafbare feiten begaan zijn (kinderen, gedwongen prostitutie,...) dan was dat gewoon een zaak van intern reglement en is het correct afgehandeld.

Als er strafrechtelijke feiten begaan zijn moeten de schuldigen aangeklaagd en vervolgd worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:44   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb het nog al gezegd: het feit dat er personen bij Oxfam (en waarschijnlijk ook de NVA en andere partijen) naar de hoeren gaan bewijst:

1) dat er hoeren zijn
2) dat er hoerenlopers zijn

Meer niet.
Ah ok, meer niet ?? Ik vind anders dat ge er nogal licht overgaat.
Het gaat hier niet over even "naar de hoeren gaan", maar over misbruik door "hulpverleners", in vele gevallen zelfs van minderjarigen, kinderen dus

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...en-ze~ac26f9de

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...edden~a107fb93


https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-seks~a5030bce
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:48   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ah ok, meer niet ?? Ik vind anders dat ge er nogal licht overgaat.
Het gaat hier niet over even "naar de hoeren gaan", maar over misbruik door "hulpverleners", in vele gevallen zelfs van minderjarigen, kinderen dus

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...en-ze~ac26f9de

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...edden~a107fb93


https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-seks~a5030bce
Heb ik al op geantwoord in de post juist boven de jouwe.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 februari 2018 om 15:48.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:50   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb ik al op geantwoord in de post juist boven de jouwe.
en daarna stelde je terug dat heel dit schandaal uitsluitend over hoerenlopen zou gaan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:52   #71
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als daar geen strafbare feiten begaan zijn (kinderen, gedwongen prostitutie,...) dan was dat gewoon een zaak van intern reglement en is het correct afgehandeld.
Waardoor de onderdirecteur van Oxfam ontslag nam? Ze heeft trouwens gezegd waarom. En dat was niet dat het correct afgehandeld is...

Citaat:
Als er strafrechtelijke feiten begaan zijn moeten de schuldigen aangeklaagd en vervolgd worden.
Niet aanklagen was
een onderdeel van het falen van Oxfam

Ik relativeerde ook meteen de gebeurtenissen. (Maar minimaliseren is er niet bij). Toch beschikken we niet over alle elementen. Dit wordt helemaal uitgespit en vanaf nu strenger en open behandeld. Voor de humanitaire hulporganisaties is dit (terugwinnen van vertrouwen) een kwestie van survival.

Daar valt niet naast te kijken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:53   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en daarna stelde je terug dat heel dit schandaal uitsluitend over hoerenlopen zou gaan.
En als bewezen is dat het niet zo is moeten de schuldigen strafrechtelijk vervolgd worden. Zo simpel als dat.

En ik zou hetzelfde zeggen moest nu in de kranten komen dat De Wever, Francken of Jambon naar de hoeren zouden lopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:53   #73
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

https://doorbraak.be/de-geile-gutmensch/

Citaat:
De geile Gutmensch
Wat voor mensen trekt Oxfam eigenlijk aan?
16 februari 2018 Dominique Laridon
Over de grootste schandalen verneem je jarenlang niets. Maar dan barst de buil en blijkt elke keer weer dat de media al jarenlang ‘op de hoogte’ waren van zekere ‘geruchten’. Alle kranten kunnen dan steevast in recordtempo uitvoerige analyses produceren over schandalen waar ze eerder nooit een letter over bericht hebben.
Zo ook met de seksschandalen bij de hulporganisaties Oxfam en Artsen Zonder Grenzen. Plots blijkt het heel eenvoudig te verklaren waarom hulpverleners van internationale NGO’s zich misdragen met (minderjarige) prostituees in rampgebieden. Zo opereren deze NGO’s per definitie in wetteloze conflicthaarden zonder veel politiegezag. Grote en rijke organisaties zoals Oxfam delen bovendien de lakens uit in afhankelijke ontwikkelingslanden.

Eén factor blijft relatief onderbelicht: het psychologisch profiel van dit soort hulpverleners

Eén factor blijft relatief onderbelicht: het psychologisch profiel van dit soort hulpverleners. Hoe is het mogelijk dat er een significant aantal seksuele roofdieren schuilgaat in de rangen van een organisatie als Oxfam? Als er veel rotte appels in een bepaalde mand zitten, is het altijd interessant om je even af te vragen of die mand misschien rotte appels aantrekt.

Kerk en consorten

Vergelijk het even met de seksuele schandalen binnen de katholieke Kerk. We proberen het fenomeen van pedofiele pastoors te verklaren door het celibaat, door de machtsrelatie tussen een geestelijke en een jonge misdienaar, maar dus óók door een profielschets van priesters. Je kan in ontelbare analyses lezen dat het priesterambt veel jonge mannen aantrekt die sowieso al in de knoop zitten met hun seksualiteit. Ook machtswellustelingen en zelfs sociopaten zouden gefascineerd zijn door het priesterschap.

Die redenering kan je doortrekken naar de opvolgers van de katholieke missionarissen: hulpverleners van internationale NGO’s. Net zoals bij priesters zijn een grote meerderheid idealisten die goed werk doen. Maar net zoals bij priesters trekt het hoog aangeschreven beroep van bewonderde hulpverlener ook beschadigde mensen aan, narcisten en navelstaarders. In dat opzicht komen de seksschandalen die nu bekend raken misschien niet uit de lucht vallen.
Het is niet normaal om als jonge man je seksualiteit te onderdrukken en je te schikken in het strak gereglementeerde leven van een priester. Het is evenmin normaal om aangetrokken te zijn tot conflicthaarden of om te leven van rampgebied tot volgend rampgebied. Het leven van deze compleet ontwortelde kosmopolieten is buitenissig, avontuurlijk en extreem in zowat elk opzicht. Wie durft er met zekerheid te zeggen dat zo’n buitengewoon leven geen aantrekking uitoefent op grote en af en toe gevaarlijke ego’s?
Het zijn net mensen
Misschien schuift u bij het lezen van bovenstaande passages ongemakkelijk over uw stoel. Fundamentele kritiek op NGO’s en hun heldhaftige hulpverleners zit nog altijd een beetje in de taboesfeer. De veldwerkers van internationale hulporganisaties zijn immers de ultieme Gutmenschen: knuffelprogressieven die ons allemaal tot voorbeeld moeten strekken. Hoe zouden deze kampioenen van de naastenliefde ooit verknipte figuren kunnen zijn?
Die verering van NGO-medewerkers is precies het probleem. In het gepolariseerde publieke debat van vandaag zijn de dingen simpel: de goeien zijn diegenen die vluchtelingen uit hun bootje halen of voedselpakketten uitdelen in Calais. De onmensen zijn al diegenen die geen domiciliëring voor Oxfam of Artsen Zonder Grenzen lopen hebben. NGO-medewerkers zijn supermannen en -vrouwen die ons inzake ‘menselijkheid’ allemaal het nakijken geven. Maar hoe vaak kan je horen dat jij meer menselijkheid bezit dan het kleinburgerlijke klootjesvolk vooraleer je zelf gaat geloven dat je inderdaad superieur bent, verheven boven elke wet?

NGO’s baden nog steeds in een sfeertje van morele superioriteit.

NGO’s baden nog steeds in een sfeertje van morele superioriteit. Daar werken NGO’s en hun sympathisanten ook stevig aan mee. Voortdurend zwaaien ze met de meest hooggestemde argumenten. Ze slaan je om de oren met hun deugdzaamheid. Ze koesteren een toxisch zelfbeeld. We moeten dringend genuanceerder over NGO’s gaan denken. Soms is iemand die met kindsoldaten werkt ook best een klootzak. Soms slaat een Arts Zonder Grenzen zijn vrouw en al zijn kinderen. Het zijn ook maar mensen, niet beter dan een ander. Soms is een hoge pief bij de VN corrupt. Soms is een Gutmensch geil.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 februari 2018 om 15:54.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:55   #74
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En als bewezen is dat het niet zo is moeten de schuldigen strafrechtelijk vervolgd worden. Zo simpel als dat.

En ik zou hetzelfde zeggen moest nu in de kranten komen dat De Wever, Francken of Jambon naar de hoeren zouden lopen.
dus die misbruikte vrouwen/meisjes/kinderen, zijn hoeren in uw ogen ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:56   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dus die misbruikte vrouwen/meisjes/kinderen, zijn hoeren in uw ogen ???
Ik zal het geen drie keer zeggen hé.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:57   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zal het geen drie keer zeggen hé.
Zoals het er nu naar uitziet, is het idd beter dat ge zwijgt
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:58   #77
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En als bewezen is dat het niet zo is moeten de schuldigen strafrechtelijk vervolgd worden. Zo simpel als dat.

En ik zou hetzelfde zeggen moest nu in de kranten komen dat De Wever, Francken of Jambon naar de hoeren zouden lopen.
ze opereren net daarom in staten die compleet ontregeld zijn en waar Oxfam ook financieel veel sterker is dan die staat ...

open je ogen Dadeemelee, de multinational Oxfam trekt structureel roofdieren aan net vanwege die macht en mogelijkheden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:58   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zoals het er nu naar uitziet, is het idd beter dat ge zwijgt
Oei heb ik op een zere teen getrapt? Mijn excuses daarvoor.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:59   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oei heb ik op een zere teen getrapt? Mijn excuses daarvoor.
Neen, ge hebt die misbruikte vrouwen vergeleken met hoeren. Dus, als je je toestand niet wil verergeren, zwijg je beter.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 16:00   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze opereren net daarom in staten die compleet ontregeld zijn en waar Oxfam ook financieel veel sterker is dan die staat ...

open je ogen Dadeemelee, de multinational Oxfam trekt structureel roofdieren aan net vanwege die macht en mogelijkheden.
Ja maar er wordt hier weer veel geveralgemeniseerd. En het is uiteraard weer een aanleiding om vanuit een bepaalde hoek humanitaire organisaties (de vuile linksen) in diskrediet te brengen.

Het is niet omdat er ene bij een politieke partij losse handjes heeft dat de ganse partij zo is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be