Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2018, 22:23   #721
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...wat impliceert dat Europa naar een Moslim-meerderheid evolueert?

(los van uw claim dat er geen democratisch land met Moslim-meerderheid zou bestaan...)
Democratisch? Gelijke rechten???
Citaat:
De grondwet van Maleisië geeft de islam een voorkeurspositie: het staatshoofd is tevens islamitisch godsdienstig leider. Islamitisch godsdienstonderricht is verplicht in de staatsscholen. Moslims hebben een eigen stelsel van rechtspraak en betalen speciale belastingen zoals bijvoorbeeld de zakaat.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 maart 2018 om 22:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:30   #722
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Democratisch? Gelijke rechten???


Natuurlijk reageer je op het stuk tussen haakjes en negeer je het eerste.

Nogmaals, zie jij Europa evolueren naar een bevolking met meerderheid Moslims?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:34   #723
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht


Natuurlijk reageer je op het stuk tussen haakjes en negeer je het eerste.

Nogmaals, zie jij Europa evolueren naar een bevolking met meerderheid Moslims?
Zie jij een andere demografische evolutie mss???
Dat duurt geen 35 jaar meer.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 maart 2018 om 22:35.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:39   #724
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Zie jij een andere demografische evolutie mss???
Dat duurt geen 35 jaar meer.
http://www.pewforum.org/2017/11/29/e...im-population/

Zelfs onder een hoog-migratie scenario komen we op 14% in 2050. 14%. In 2050. Met een aanname van hoge migratie. Zonder die aanname landen we in 2050 op 7.4%.

Die studie is een vodje papier misschien...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 14 maart 2018 om 22:40.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 22:56   #725
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
http://www.pewforum.org/2017/11/29/e...im-population/

Zelfs onder een hoog-migratie scenario komen we op 14% in 2050. 14%. In 2050. Met een aanname van hoge migratie. Zonder die aanname landen we in 2050 op 7.4%.

Die studie is een vodje papier misschien...
Heb jij ze wel gelezen die studie?

Citaat:
Pew Research Center has modeled three scenarios that vary depending on future levels of migration.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:00   #726
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Heb jij ze wel gelezen die studie?
Euhm...

Citaat:
Zelfs onder een hoog-migratie scenario komen we op 14% in 2050. 14%. In 2050. Met een aanname van hoge migratie. Zonder die aanname landen we in 2050 op 7.4%.
Staat dat er niet misschien?!

En gij claimde doodleuk nog 2 posts geleden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Zie jij een andere demografische evolutie mss???
Dat duurt geen 35 jaar meer.
als reactie op

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht


Natuurlijk reageer je op het stuk tussen haakjes en negeer je het eerste.

Nogmaals, zie jij Europa evolueren naar een bevolking met meerderheid Moslims?

Dus, euhm, geen moslimmeerderheid, wat jij claimde.

Tja
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:02   #727
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik wil ook even deze studie citeren, om alvast te counteren dat Islam langzaam de dominante godsdienst wordt in Europa:

http://www.pewforum.org/2017/11/29/e...im-population/

Zelfs onder een hoog-migratie scenario komen we op 14% in 2050. 14%. In 2050. Met een aanname van hoge migratie. Zonder die aanname landen we in 2050 op 7.4%.
Dat is voor heel Europa, inclusief het nagenoeg moslim-loze Oost-Europa. En jouw laatste cijfer is onder het utopische zero-migration scenario.

Voor België zijn de cijfers: 15.1% (medium migration) en 18.2% (high migration). Niet rooskleurig aangezien we met 7.6% al het leger op straat moeten laten patrouilleren.

Wat we wel zeker weten is dat steden zoals Brussel en Antwerpen nu al demografisch gedoemd zijn om moslim enclaves te worden. De meerderheid van de scholieren is er moslim, en hun percentage blijft maar stijgen. De scholieren van vandaag zijn de stemgerechtigden van morgen. Voorbij een bepaald omslagpunt vertrekken alle niet-moslims. Ook linkse luchtfietsers en verdraagzame voorleesmama's. Die laatste categorieën zullen daar wel een andere reden voor verzinnen maar vertrekken doen ze.

Wat gebeurt op school-niveau gebeurt ook op wijkniveau. De hardnekkigste deugkneuzen worden desnoods met geweld buiten gezet.

Wat op wijkniveau gebeurt voltrekt zich uiteindelijk op stedelijk niveau. BDW zal wellicht één van de laatste niet-moslim burgemeesters van Antwerpen zijn. In Rotterdam waren veel autochtonen blij met de o zo goed geïntegreerde Aboutaleb, maar daar is recentelijk toch de aap uit de mouw gekomen.

We zien dat in ons land elke jongere generatie moslim allochtonen als groep radicaler is dan haar ouders. Hoe hoger hun percentage in een bepaalde stad hoe minder druk er nog is om dat proces te vertragen, laat staan om te keren. En hoe minder leefbaar de stad wordt voor niet-moslims. Of voor gematigde moslims die aan de groepsdruk willen weerstaan.

Dit zorgt voor een demografisch omslagpunt en je eindigt met een stad die functioneert als moslim-enclave binnen de rest van het land. Met sharia rechtspraak. En met een bevolking die autonoom beslist om het hele leven op islamitische leest te schoeien. De rest van het land staat besluiteloos toe te kijken want de schaal van het probleem is te groot geworden om er nog iets aan te doen. Alleen militair ingrijpen is dan nog een optie.

In heel West-Europa zijn er tientallen steden in dezelfde situatie. En dan hebben we het nog niet gehad over kleinere steden die dezelfde weg op gaan, zij het met enkele decennia vertraging.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:03   #728
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik heb deze discussie over anekdotisch bewijs al met u gevoerd; ik ga dat écht niet nog eens doen.
Jaarlijks weerkerende massa-aanrandingen zijn geen anekdotisch bewijs.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:05   #729
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat is voor heel Europa, inclusief het nagenoeg moslim-loze Oost-Europa. En jouw laatste cijfer is onder het utopische zero-migration scenario.

Voor België zijn de cijfers: 15.1% (medium migration) en 18.2% (high migration). Niet rooskleurig aangezien we met 7.6% al het leger op straat moeten laten patrouilleren.

Wat we wel zeker weten is dat steden zoals Brussel en Antwerpen nu al demografisch gedoemd zijn om moslim enclaves te worden. De meerderheid van de scholieren is er moslim, en hun percentage blijft maar stijgen. De scholieren van vandaag zijn de stemgerechtigden van morgen. Voorbij een bepaald omslagpunt vertrekken alle niet-moslims. Ook linkse luchtfietsers en verdraagzame voorleesmama's. Die laatste categorieën zullen daar wel een andere reden voor verzinnen maar vertrekken doen ze.

Wat gebeurt op school-niveau gebeurt ook op wijkniveau. De hardnekkigste deugkneuzen worden desnoods met geweld buiten gezet.

Wat op wijkniveau gebeurt voltrekt zich uiteindelijk op stedelijk niveau. BDW zal wellicht één van de laatste niet-moslim burgemeesters van Antwerpen zijn. In Rotterdam waren veel autochtonen blij met de o zo goed geïntegreerde Aboutaleb, maar daar is recentelijk toch de aap uit de mouw gekomen.

We zien dat in ons land elke jongere generatie moslim allochtonen als groep radicaler is dan haar ouders. Hoe hoger hun percentage in een bepaalde stad hoe minder druk er nog is om dat proces te vertragen, laat staan om te keren. En hoe minder leefbaar de stad wordt voor niet-moslims. Of voor gematigde moslims die aan de groepsdruk willen weerstaan.

Dit zorgt voor een demografisch omslagpunt en je eindigt met een stad die functioneert als moslim-enclave binnen de rest van het land. Met sharia rechtspraak. En met een bevolking die autonoom beslist om het hele leven op islamitische leest te schoeien. De rest van het land staat besluiteloos toe te kijken want de schaal van het probleem is te groot geworden om er nog iets aan te doen. Alleen militair ingrijpen is dan nog een optie.

In heel West-Europa zijn er tientallen steden in dezelfde situatie. En dan hebben we het nog niet gehad over kleinere steden die dezelfde weg op gaan, zij het met enkele decennia vertraging.
Europa gaat vergaan, door 14% moslims, niet eens allemaal praktiserend. Da's uw stelling.

Mja, ik denk het niet...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:25   #730
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Europa gaat vergaan, door 14% moslims, niet eens allemaal praktiserend. Da's uw stelling.

Mja, ik denk het niet...
Jawel mijn beste. En ik hoop dat ik ongelijk heb.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:45   #731
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Het probleem met islam is dat het een religie is die historisch helemaal onder dwang is verspreid. Het mocht nooit een voet aan de grond gekregen hebben in Europa. Deze religie verdraagt geen andere religies om zich heen en het verdraagt helemaal geen democratie. Alleen militaire dictaturen kunnen zoiets meester. Toegegeven het christendom heeft ook zich schuldig gemaakt hieraan in het verleden, maar heeft de laatste paar honderd jaar wel geleerd dat staat en godsdienst gescheiden moet zijn. Islam heeft dit nooit aanvaard. We kunnen alleen maar hopen dat dit religieus systeem ook zichzelf eens van binnen uit gaat bekritiseren en ondermijnen. Maar ik zie dat nooit gebeuren.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 14 maart 2018 om 23:53.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 00:40   #732
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Daar gaat het niet over...



...hier gaat het over:

Die "tig", hoeveel zijn er dat?
Volgens de Zweden zelf véél te véél:

Zweedse ondernemers hebben genoeg van toenemende criminaliteit

“De Kamer van Koophandel van de Zweedse hoofdstad Stockholm publiceert een alarmerend bericht over de toename van criminaliteit in de regio. Niet minder dan één op elke drie bedrijven is er al met een misdaad geconfronteerd. Bijna één op de tien bedrijven overweegt om het bedrijf te verplaatsen of te sluiten.

Deze negatieve trend moet worden omgekeerd. In wijken waar bedrijven en restaurants sluiten wordt veiligheid en ontwikkeling op langere termijn onmogelijk. Dat geldt voor het ganse land. Zonder een functionerend bedrijfsleven komt alles tot een einde.

Finito. Met als gevolg een ontwrichte samenleving.
En dan de eindconclusie, wat iedereen al lang wist trouwens:

Het gaat om gewelddaden en seksuele agressie gepleegd door georganiseerde bendes. Het fenomeen wordt door de Zweedse politie in verband gebracht met de sterke toename in immigratie die in 2015 op gang kwam.”

https://nl.express.live/2017/10/25/z...criminaliteit/

Kristal kan niet helderder zijn.

Hoeveel ‘-tig’ juist is kan ik niet bij benadering zeggen, gezien Zweden de etnische grondslag van criminele allochtonen niet vrijgeeft in haar misdaadstatistieken, itt bv Nederland, maar elk leven dat door toedoen van een selectiefloze immigratie/vluchtelingenpolitiek ‘ontwricht’ geraakt is er alvast één te veel.
Citaat:
Dáár gaat het over. Die "tig" wil ik in perspectief plaatsen.
Wat me bij de vluchtige gedachte brengt in hoeverre jij die –tig slachtoffers ‘in perspectief’ wil blijven plaatsen (tov wat juist?), tot wanneer het ook bij jou genoeg zal zijn.
Als er in elke Zweedse familie iemand woont, die lang geleden of recent beroofd/ineengeslagen/verkracht is geweest door ’n allochtoon/vluchteling, mss ?
Pas dan ?
Citaat:
Is Zweden (en bij extrapolatie Europa) een ontwrichte samenleving omdat er wat vluchtelingen zijn bijgekomen? Please...
Als een naaste van jou (m/v) door zo’n groep gewelddadig mishandeld/verkracht wordt, dan heeft die gebeurtenis ook ’n impact op jou leven.
En als die naaste daardoor voor jaren of levenslang fysiek-mentaal hulpbehoevend en/of afhankelijk van je wordt, ja, dan is dat alvast ’n ontwrichtend gevolg voor het hele gezin.

Anyway, ik hoop alvast dat zoiets dramatisch jou nooit zal overkomen, gemeend, maar mocht het ooit onverhoopt toch zover komen, dan wens ik je alle kracht toe die je zult nodig hebben, om ook dié ontwrichtende impact op je leven en dat van je gezin duidelijk ‘in perspectief’ te kunnen (blijven) zien.
Courage, mon ami.

En verder, voor ‘n genuanceerd antwoord op je vraag lees je beter het hele artikel eens door, dan heb je daar ineens de formele bevestiging van, want mocht er (volgens jou) geen sprake zijn van ‘n ‘ontwrichte samenleving’, dan zouden deze topambtenaren het alvast niet in hun politiek-correcte hoofd halen, om deze intrieste feiten konde te maken.

Het feit dat ze dat wél deden, toont minstens aan dat – bij gebrek aan daadkrachtige actie van overheidswege – er binnen afzienbare tijd wél ‘een ontwrichte samenleving’ zal ontstaan.
De maatschappelijke contouren zijn er al.
Citaat:
Dus, nogmaals, ja er is een probleem; nee, dat probleem is niet...
…de Afrikaanse/moslimse massa-immigratie, bedoel je ? Toch wel.
De Zweedse Kamer van Koophandel en de Flikken daar spreken je dan ook deftig tegen, maar die hun conclusies zijn dan ook gebaseerd op échte ervaringen, itt jou utopische wensdenken.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 00:46   #733
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Dus, euhm, geen moslimmeerderheid, wat jij claimde.
Jij redeneert (nog) vanuit je westers perspectief mbt democratie, moslims redeneren anders:

The Peaceful Majority are IRRELEVANT

https://www.youtube.com/watch?v=YnOF7y-KuHE
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 01:01   #734
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Voila...

De rest van uw post is ballast (...maar ik zal er toch op reageren hoor)
Wat voila? U maakt de vergelijking tussen Zweden en Chicago. Chicago is altijd een stad geweest met veel geweld. Dat kan men moeilijk van Zweden zeggen. Dus een super idiote vergelijking.

De rest van mijn post zijn verduidelijkingen.

Citaat:
Ja, Ijsland had andere problemen. Economische. Call me crazy, maar ik vind dat belangrijker. Gelukkig gaat het beter nu.
Volledig naast de kwestie.



Citaat:
Ik kan ook straffe voorspellingen doen...

Gewoon, zo zeggen dat de aanzet is gemaakt, zonder verdere argumentatie. Da's wel makkelijk he.
Die heeft u al tot vervelens toe gedaan, zonder verdere argumentatie:

Citaat:
Die is hier al uitvoerig aan bod gekomen Lukkas. Die is toegenomen.

Ik ontken dat niet. Ik tracht dat enkel in perspectief te plaatsen.

Basically, 't is niet het einde van de wereld...
Citaat:
Yup, er zijn problemen met het integreren van vluchtelingen in Zweden (en já het is een probleem dat dat niet altijd benoemd wordt), maar het is een klein probleem, het is niet ontwrichtend.
Citaat:
want die situatie zal zich niet voordoen in Europa (zie mijn reactie)
Citaat:
Dus, nogmaals, ja er is een probleem; nee, dat probleem is niet...
Citaat:
En Zweden heeft zeker problemen, edoch niet het einde van De Beschaving.


Citaat:
Ah is dat zo? Rechtsextremisten vallen geen homo's aan? Rechtsextremisten vallen geen Islamieten aan? Rechtsextremisten slaan geen vrouwen?

Extremistisch geweld (links, rechts, religieus) is verwerpelijk; ge moet niet doen alsof extreemlinks of -rechts zo heilig zijn...

U gaat mij nu waarschijnlijk een ellenlange lijst bezorgen met geweldplegingen van rechtsextremisten tegenover hoofddoeken .... Over het crimineel gedrag van islamieten tegenover onze eigen mensen verwijs ik u graag naar de rubriek: https://forum.politics.be/showthread.php?t=130351.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 maart 2018 om 01:11.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 06:22   #735
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Nog eentje?
Ik heb haar in mijn slaap verkracht? Hoedoededa?

http://www.savemysweden.com/arab-rap...lmo-sex-sleep/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 07:13   #736
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Lees en huiver :

https://fenixx.org/2018/03/14/zweeds...-niet-stemmen/

bron :

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...ats-fran-att-r
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 08:17   #737
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Euhm...



Staat dat er niet misschien?!

En gij claimde doodleuk nog 2 posts geleden:



als reactie op




Dus, euhm, geen moslimmeerderheid, wat jij claimde.

Tja
demografie, geboortecijfers Voltian

in Mechelen heeft van de kinderen 0-12 jaar VANDAAG meer dan de helft een migratieachtergrond bvb.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 08:19   #738
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
demografie, geboortecijfers Voltian

in Mechelen heeft van de kinderen 0-12 jaar VANDAAG meer dan de helft een migratieachtergrond bvb.
Amaai, ge gelooft die studie gewoon niet...

Ja dan houdt het op natuurlijk.

(de studie houdt rekening met hogere fertiliteit van migranten).

Voor een analytisch ingesteld persoon ga je wel snel voorbij aan deze studie...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 08:21   #739
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Volgens de Zweden zelf véél te véél:

Zweedse ondernemers hebben genoeg van toenemende criminaliteit

“De Kamer van Koophandel van de Zweedse hoofdstad Stockholm publiceert een alarmerend bericht over de toename van criminaliteit in de regio. Niet minder dan één op elke drie bedrijven is er al met een misdaad geconfronteerd. Bijna één op de tien bedrijven overweegt om het bedrijf te verplaatsen of te sluiten.

Deze negatieve trend moet worden omgekeerd. In wijken waar bedrijven en restaurants sluiten wordt veiligheid en ontwikkeling op langere termijn onmogelijk. Dat geldt voor het ganse land. Zonder een functionerend bedrijfsleven komt alles tot een einde.

Finito. Met als gevolg een ontwrichte samenleving.
En dan de eindconclusie, wat iedereen al lang wist trouwens:

Het gaat om gewelddaden en seksuele agressie gepleegd door georganiseerde bendes. Het fenomeen wordt door de Zweedse politie in verband gebracht met de sterke toename in immigratie die in 2015 op gang kwam.”

https://nl.express.live/2017/10/25/z...criminaliteit/

Kristal kan niet helderder zijn.

Hoeveel ‘-tig’ juist is kan ik niet bij benadering zeggen, gezien Zweden de etnische grondslag van criminele allochtonen niet vrijgeeft in haar misdaadstatistieken, itt bv Nederland, maar elk leven dat door toedoen van een selectiefloze immigratie/vluchtelingenpolitiek ‘ontwricht’ geraakt is er alvast één te veel.

Wat me bij de vluchtige gedachte brengt in hoeverre jij die –tig slachtoffers ‘in perspectief’ wil blijven plaatsen (tov wat juist?), tot wanneer het ook bij jou genoeg zal zijn.
Als er in elke Zweedse familie iemand woont, die lang geleden of recent beroofd/ineengeslagen/verkracht is geweest door ’n allochtoon/vluchteling, mss ?
Pas dan ?

Als een naaste van jou (m/v) door zo’n groep gewelddadig mishandeld/verkracht wordt, dan heeft die gebeurtenis ook ’n impact op jou leven.
En als die naaste daardoor voor jaren of levenslang fysiek-mentaal hulpbehoevend en/of afhankelijk van je wordt, ja, dan is dat alvast ’n ontwrichtend gevolg voor het hele gezin.

Anyway, ik hoop alvast dat zoiets dramatisch jou nooit zal overkomen, gemeend, maar mocht het ooit onverhoopt toch zover komen, dan wens ik je alle kracht toe die je zult nodig hebben, om ook dié ontwrichtende impact op je leven en dat van je gezin duidelijk ‘in perspectief’ te kunnen (blijven) zien.
Courage, mon ami.

En verder, voor ‘n genuanceerd antwoord op je vraag lees je beter het hele artikel eens door, dan heb je daar ineens de formele bevestiging van, want mocht er (volgens jou) geen sprake zijn van ‘n ‘ontwrichte samenleving’, dan zouden deze topambtenaren het alvast niet in hun politiek-correcte hoofd halen, om deze intrieste feiten konde te maken.

Het feit dat ze dat wél deden, toont minstens aan dat – bij gebrek aan daadkrachtige actie van overheidswege – er binnen afzienbare tijd wél ‘een ontwrichte samenleving’ zal ontstaan.
De maatschappelijke contouren zijn er al.

…de Afrikaanse/moslimse massa-immigratie, bedoel je ? Toch wel.
De Zweedse Kamer van Koophandel en de Flikken daar spreken je dan ook deftig tegen, maar die hun conclusies zijn dan ook gebaseerd op échte ervaringen, itt jou utopische wensdenken.
ik ga me niet laten verleiden tot een nieuwe lange discussie.

Die "tig" is duidelijk in de officiële misdaadstatistieken, en die tonen aan dat de boel niet op instorten staat.

Perceptie is één zaak, objectieve cijfers een ander.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 08:24   #740
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Jij redeneert (nog) vanuit je westers perspectief mbt democratie, moslims redeneren anders:

The Peaceful Majority are IRRELEVANT

https://www.youtube.com/watch?v=YnOF7y-KuHE
So? gij hebt schrik dat 14% moslims "onze" democratie gaan kapot maken.

Dat lijkt me onwaarschijnlijk
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be