Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2022, 07:10   #61
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De allerzwaksten en gepensioneerden genieten sowieso van de indexaanpassingen.
De aanpassing gebeurt echter steeds procentueel. 2 procent van 200 is het dubbel van 2 procent van 100.
Bijgevolg. Gepensioneerden met een aanzienlijk pensioen (bijvoorbeeld) krijgen meer opslag dan wie moet leven van een vervangings minimuminkomen.
De grote opslorpers zijn de zogezegde illegalen ....alles gratis zonder enige tegenprestatie.

En de beroepsdoppers moeten eruit.....leefloners diegene die de profiteurs zijn eruit.....meer dan vb 5j dan klopt het niet meer

Gepensioneerden hebben hun hele loopbaan afgedragen .....ik heb 45 j gewerkt waarvan meer dan de helft ploegenarbeid .

Laatst gewijzigd door chris k : 11 april 2022 om 07:12.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 09:03   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Een klein koekebroodje kostte tot onlangs 2,5 euro.
Deze morgen was het plots 2,75 euro.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 09:55   #63
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een klein koekebroodje kostte tot onlangs 2,5 euro.
Deze morgen was het plots 2,75 euro.
Heb zins vorige maand elke dag vers brood van buur voor 2 euro.
Hij bakt al voor 7 buren( hobby gepensioneerde) brood en brengt het aan huis.
Naar zijn zeggen verdiend hij er aan 80 eurocent aan.
Zoon heeft zaak van Aveve .
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 16:01   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik kwam vorige week tot mijn grote spijt en ergernis tot de conclusie dat ik een stevig sponsorcontract ten voordele van een academisch ziekenhuis aan mijn kloten genaaid krijg.
Wel, wellicht gaat het mij meer kosten aan parkinggeld dan aan remgeld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 16:15   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het was algemeen geweten dat na de pandemie en de miljarden stroom er een hoge inflatie ging gebeuren om de schulden weg te werken.

(geldontwaarding)

Of hoe zou je het anders oplossen?
Nu ja, iedereen, behalve Lagarde dan blijkbaar, kon het vermoeden. Maar welke oplossing men ook kiest, er zullen altijd winnaars en verliezers zijn. Maar er waren wel andere oplossingen (meer besparingen, minder Sinterklaasgedoe). Trouwens het verhaal is nog niet ten einde. De minder populistische maatregelen moeten nog komen (drastische besparingen, bomende rentevoeten...).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 20:17   #66
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
De grote opslorpers zijn de zogezegde illegalen ....alles gratis zonder enige tegenprestatie.

En de beroepsdoppers moeten eruit.....leefloners diegene die de profiteurs zijn eruit.....meer dan vb 5j dan klopt het niet meer

Gepensioneerden hebben hun hele loopbaan afgedragen .....ik heb 45 j gewerkt waarvan meer dan de helft ploegenarbeid .
De grote opslorpers zijn overheid en haar belangengroepen, met illegalen en werklozen als schaamlapjes om de olifant buiten beeld te houden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 20:22   #67
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het was algemeen geweten dat na de pandemie en de miljarden stroom er een hoge inflatie ging gebeuren om de schulden weg te werken.

(geldontwaarding)

Of hoe zou je het anders oplossen?
Zelfs meer dan "algemeen geweten": het was de hele enige reden voor virus verexcuseerde lockdowns en nu sancties.
Die laatste zijn maar tijdelijkheden, prijzen zouden erna gewoon moeten terugkeren naar wat ze waren.
Dat verhinderen, is nu prioriteit 1 voor de nazi's.
Daarom dat ze snel indexaanpassingen en hun hele manipulatie santekraam maneuvreren in de richting oude prijzen in de vergetelheid schuiven.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 04:47   #68
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een klein koekebroodje kostte tot onlangs 2,5 euro.
Deze morgen was het plots 2,75 euro.
Eind jaren negentig, toen de prijzen al dubbel werden aangeduid als frank + euro, was die 2.5 / 100 frank de prijs van een GROOT koekebrood.

De "prestatie" van de Euro: helft koopkracht gejat.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 15 april 2022 om 04:48.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 20:38   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Het is nog niet gedaan met index-stijgingen. Vivaldi wordt daardoor zeer hard gegeseld.

Mijn pensioen maakt sprongen. (niet dat ik er meer mee kan kopen ... helaas)

titel: Planbureau verwacht nieuwe overschrijding spilindex in september én in januari
https://moneytalk.knack.be/geld-en-b...etter-RNBAVUKN

Citaat:
Het Federaal Planbureau verwacht dat de spilindex opnieuw zal worden overschreden in september, zo blijkt uit de jongste vooruitzichten vrijdagmiddag op zijn website. Een overschrijding in september is een maand vroeger dan bij de vorige prognose werd voorspeld. Bovendien wordt alweer een nieuwe overschrijding verwacht: in januari volgend jaar.

Planbureau verwacht nieuwe overschrijding spilindex in september én in januari
© Getty Images

Bij het overschrijden van de spilindex worden de sociale uitkeringen de maand nadien verhoogd, als compensatie voor de gestegen levensduurte. De ambtenarenweddes volgen de maand daarop. De ambtenaren zien hun loon dit jaar daarmee vier keer omhoog gaan, telkens met 2 procent.

Ook begin volgend jaar - in maart als de vooruitzichten van het Planbureau worden bevestigd - kunnen ze een nieuwe loonaanpassing verwachten. Het Planbureau verhoogde vrijdag ook zijn verwachtingen voor de jaarinflatie. Het gaat nu uit van 8,1 procent, tegen 7,8 procent bij de vorige prognose. In 2023 zou de inflatie uitkomen op 3,5 procent.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 07:42   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is nog niet gedaan met index-stijgingen. Vivaldi wordt daardoor zeer hard gegeseld.

Mijn pensioen maakt sprongen. (niet dat ik er meer mee kan kopen ... helaas)

titel: Planbureau verwacht nieuwe overschrijding spilindex in september én in januari
https://moneytalk.knack.be/geld-en-b...etter-RNBAVUKN
Ik kan wel meer kopen met mijn pensioe.
Alleen voor mijn spaarcentjes ziet het er maar belabberd uit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 16:56   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik wou eigenlijk meer de aandacht vestigen op het feit dat die galopperende inflatie zeer ambetant is voor die Vivaldi-regering. Niet in het minst omdat de diverse partijen wel erg verschillend aankijken hoe je met die stijgingen moet omgaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 21:05   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wou eigenlijk meer de aandacht vestigen op het feit dat die galopperende inflatie zeer ambetant is voor die Vivaldi-regering. Niet in het minst omdat de diverse partijen wel erg verschillend aankijken hoe je met die stijgingen moet omgaan.
Ze zouden één of twee indexsprongen voor ambtenarenpensioenen kunnen overwegen ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 juni 2022 om 21:06.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 21:42   #73
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik kan wel meer kopen met mijn pensioe.
Alleen voor mijn spaarcentjes ziet het er maar belabberd uit.
Natuurlijk, inflatie is zeer simpel. De schuldenaars zijn de winnaars, de spaarders de verliezers, en de loontrekkenden (en de meeste andere trekkenden) spelen ex aequo.
Of om het nog anders te zeggen, het zijn de spaarders die bij inflatie, een stuk van de overheidsschuld betalen. Daarvoor heeft men geen bijkomende vermogensbelasting nodig, inflatie volstaat. Zeker als het ecb het spel meespeelt door de intresten kunstmatig (zeer) laag te houden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 21:50   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Natuurlijk, inflatie is zeer simpel. De schuldenaars zijn de winnaars, de spaarders de verliezers, en de loontrekkenden (en de meeste andere trekkenden) spelen ex aequo.
Of om het nog anders te zeggen, het zijn de spaarders die bij inflatie, een stuk van de overheidsschuld betalen. Daarvoor heeft men geen bijkomende vermogensbelasting nodig, inflatie volstaat. Zeker als het ecb het spel meespeelt door de intresten kunstmatig (zeer) laag te houden.
De huidige toestand (hoge inflatie en zero rente) hebben we enkel en alleen aan de bankencrisis (de hedgefunders te wijten).
En de banken zijn nog altijd niet geleerd. Nu hebben we de etf’s en hedged etf’s.
Drama komt eraan.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 09:31   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze zouden één of twee indexsprongen voor ambtenarenpensioenen kunnen overwegen ?
Dat zouden ze kunnen. Maar durven ze niet.
Wegens ruzie in Vivaldi.

Noot: ik betaal nog altijd iets meer dan 100 euro solidariteitsafhouding, per maand. Dat hangt mijn kloten uit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 09:34   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Natuurlijk, inflatie is zeer simpel. De schuldenaars zijn de winnaars, de spaarders de verliezers, en de loontrekkenden (en de meeste andere trekkenden) spelen ex aequo.
Of om het nog anders te zeggen, het zijn de spaarders die bij inflatie, een stuk van de overheidsschuld betalen. Daarvoor heeft men geen bijkomende vermogensbelasting nodig, inflatie volstaat. Zeker als het ecb het spel meespeelt door de intresten kunstmatig (zeer) laag te houden.
De specifieke toestand nu, creëert nog een paar categorieën van gelukkigen:
- wie (voldoende) zonnepanelen op zijn dak liggen heeft
- wie een elektrische auto heeft en op het werk kan opladen, of zelfs thuis opladen
- wie zijn kot nu al verwarmt met een warmtepomp, liefst gecombineerd met een zonnepaneeltje natuurlijk
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 10:33   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De specifieke toestand nu, creëert nog een paar categorieën van gelukkigen:
- wie (voldoende) zonnepanelen op zijn dak liggen heeft
- wie een elektrische auto heeft en op het werk kan opladen, of zelfs thuis opladen
- wie zijn kot nu al verwarmt met een warmtepomp, liefst gecombineerd met een zonnepaneeltje natuurlijk
Alhoewel, zij die een hoop schulden gemaakt hebben, en dit hebben geinvesteerd in onroerend goed zijn toch nog grotere winnaars.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 10:43   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De huidige toestand (hoge inflatie en zero rente) hebben we enkel en alleen aan de bankencrisis (de hedgefunders te wijten).
En de banken zijn nog altijd niet geleerd. Nu hebben we de etf’s en hedged etf’s.
Drama komt eraan.
Het zijn wel niet de banken en de hedgefunders die de problemen hebben trachtten op te lossen door een massa geld te drukken en daarna geweigerd hebben van de oa daarmee gepaard gaande inflatieproblemen tijdig te onderkennen en te bestrijden.
We kennen ook de geheime agenda van het ecb niet, we kunnen hem alleen maar vermoeden. In elk geval beginnen ze (veel) te laat met de korte termijnrente niet langer negatief te laten zijn, en met het geld drukken te reduceren en daarna te stoppen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 12:32   #79
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Natuurlijk, inflatie is zeer simpel. De schuldenaars zijn de winnaars, de spaarders de verliezers, en de loontrekkenden (en de meeste andere trekkenden) spelen ex aequo.
Of om het nog anders te zeggen, het zijn de spaarders die bij inflatie, een stuk van de overheidsschuld betalen. Daarvoor heeft men geen bijkomende vermogensbelasting nodig, inflatie volstaat. Zeker als het ecb het spel meespeelt door de intresten kunstmatig (zeer) laag te houden.
2 x 2!

Ze doen gewoon wat ze willen zoveel is duidelijk.
Enkel wie een hoop schuld heeft zoals de overheid zelf komt hier goed weg.
De brave huisvader die z'n leven lang gewerkt en gespaard heeft is nog maar eens de dupe.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 15:25   #80
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.467
Standaard

Maar dat eerste is net de oorzaak van dat laatste.
Wat gebeurt er:
- Een deel van de bevolking leent andermans spaargeld om andermans productie te kopen.
- Daarna moet het eerste deel voor dezelfde productie zorgen om andermans geleend spaargeld dezelfde koopkracht te geven.
Wel, dat laatste is wat niet gebeurt.
Spaar en kredietrentes worden gemanipuleerd door overheid en daartoe gepriviligieerde aanhang. Gemanipuleerd door met BIJGEMAAKT geld krediet te verschaffen, waarmee ook andermans productie wordt gekocht. Dat bijgemaakte geld wordt dan als uitleg gegeven om spaarrente te verlagen. Quantitative Easing was/is een gelijkaardige tactiek met zelfde motief/gevolg: het monetaire balanstotaal verhogen, waardoor eenzelfde rente% meer euro's betekent.

Inflatie is eigenlijk een frontrun op macroeconomische schaal. Van kredietnemers op (onbedoelde/ongewilde) kredietverschaffers (spaarders). De eersten kopen aan oude prijzen, en drijven in het proces die prijzen op. De laatste kopen aan de nieuwe hogere prijzen, erna rinse en repeat.

Kijk naar wat overheid uitvreet met cash: ze dwingen werkgevers om lonen op bankrekeningen te storten.
Wat betekent dat eigenlijk: dat de werknemers hun loon in handen van een andere (banken) gedwongen zien, die dat mogen uitlenen naar eigen en overheidswens, aan meelopende vrindjes, en overheid zelf.
Waarom sparen mensen loon tot grotere bedragen: voor grotere uitgaven.
De veruit grootste uitgave die iemand in zijn leven doet, is een huis kopen.
Wat doet overheid: ze verbiedt het met cash kopen van huizen.
Dat impliceert dat spaarders worden gedwongen bij derden (banken) te sparen voor een huis. Alzo het risico lopende dat als die derde hun geld verkwanselt, dat geld verloren.

Het ware nu de logica zelve, dat overheid, daar ze die risiconame dwingt, alle spaargeld garandeert. Niet. Overheid garandeert (met welk/wiens geld, is een volgende vraag...) maar 1/3 van de waarde van een gemiddeld huis.

Meer zelfs: overheid dwingt banken die beperkte depositogarantie jaarlijks te communiceren naar spaarders, een verwittiging dus, en bij niks doen en dan je bankgeld verliezen = eigen schuldlegging.

Nog meer zelfs: de spaarders die besluiten bij die verwittiging actie te ondernemen, en hun zogezegd legaal bankgeld gaan afhalen als cash, wordt dat cash direct als zwart geld gebrandmerkt, en GEDWONGEN terugstorten (om een huis te kopen) geweigerd.


Dat, is het motief van centrale planning, inflatie.
Hoe groter de schaal waarop ze opereert, hoe driester de uitvoering ervan is geweest in het verleden, en zal worden in de toekomst.
Want, het eerste is gevolg van het laatste. Dat is waarom "inflatie spiraal". Om de zelfversterkende factor erin tegen te houden, moet je spaargeld kunnen weg editeren.

De zogenaamde "war on cash" van overheden, is eigenlijk een oorlog tegen spaarders die hun koopkracht beter pogen te behouden dan banken voor hen doen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be