Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2011, 18:36   #1
jefke_812
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 maart 2011
Berichten: 1
Standaard vraag naamvervalsing

Beste leden,

aangezien ik net nieuw ben en niet kan afleiden waar ik dit bericht moet plaatsen, heb ik het hier geplaatst. Ik denk dat ik niet juist zit bij voorbaad mijn excuses.

ik heb een vraag waar wij hier thuis nogal weinig van af weten. Het gaat over naamvervalsing van de dochter van mijn stiefvader.

Het zit dus zo, de dochter van mijn stiefvader die nu 18 geworden is een tijd terug, heeft haar familienaam openbaar vervalst in de krant naar de familienaam van haar eigen stiefvader, hoewel dit niet wettelijk gebeurd is.

De dochter heeft in de krant een interview afgelegd en heeft daar een valse naam in gebruikt. Waarop wij getelefoneerd hebben naar de biologische moeder, waaraan wij gevraagd hebben waarom ze dat deed. Waarop ze antwoordde dat niemand op haar sportschool haar biologische vader kent dus ze de andere familienaam heeft vernoemd.

Ze gaat dus nog naar school en haar biologische vader betaald nog steeds allimentatie. Mijn stiefvader staat dus te koken en vroeg zich af of hij niet kon stoppen met allimentatie betalen, de dochter voelt haar volwassen genoeg om zelf beslissingen te maken dus wilt hij ze zelf voor de gevolgen laten opdraaien.

Is er iets van mogelijkheid om haar een geldboete op te leggen, mijn stiefvader een schadevergoeding te doen krijgen, maakt niet uit wat, maar ze moet zelf voelen hoe het zit.

Naar het scheint (volgens de stiefvader van haar) zou het de schuld zijn van de journalisten omdat hij zijn voornaam en naam heeft vernoemd en dat de journalisten daaruit de conclusie hebben genomen dat ze anders heette.

Bij voorbaad dank voor jullie tijd en interesse en eventueel hulp.

Laatst gewijzigd door jefke_812 : 17 maart 2011 om 18:43.
jefke_812 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 02:00   #2
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Ik denk dat je dit inderdaad op de verkeerde plaats hebt gepost

Doch ik wil wel antwoorden
Jouw tante Adelle - stiefbroer (omdat d-ze transexueel is) kan steeds een hoger bod aanbieden bij neef de Notaris die jaren geleden naast de pot heeft geplast en eigenlijk de echte stiefvader is van je stiefzuster.
Als je stiefneef nu mee zou tekenen tot herkenning van voogdijschap (art 38 van de dementen) kunnen zij 2 letters in hun naam veranderen - vb : van Lul naar Prul.
Dan kan je grootmoeder ook de naam van Tante Prulleke aannemen en wordt zij eveneens de broer van je stiefdochter.

Voor meer info --< seniorennet
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 09:23   #3
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jefke_812 Bekijk bericht
Beste leden,

aangezien ik net nieuw ben en niet kan afleiden waar ik dit bericht moet plaatsen, heb ik het hier geplaatst. Ik denk dat ik niet juist zit bij voorbaad mijn excuses.

ik heb een vraag waar wij hier thuis nogal weinig van af weten. Het gaat over naamvervalsing van de dochter van mijn stiefvader.

Het zit dus zo, de dochter van mijn stiefvader die nu 18 geworden is een tijd terug, heeft haar familienaam openbaar vervalst in de krant naar de familienaam van haar eigen stiefvader, hoewel dit niet wettelijk gebeurd is.

De dochter heeft in de krant een interview afgelegd en heeft daar een valse naam in gebruikt. Waarop wij getelefoneerd hebben naar de biologische moeder, waaraan wij gevraagd hebben waarom ze dat deed. Waarop ze antwoordde dat niemand op haar sportschool haar biologische vader kent dus ze de andere familienaam heeft vernoemd.

Ze gaat dus nog naar school en haar biologische vader betaald nog steeds allimentatie. Mijn stiefvader staat dus te koken en vroeg zich af of hij niet kon stoppen met allimentatie betalen, de dochter voelt haar volwassen genoeg om zelf beslissingen te maken dus wilt hij ze zelf voor de gevolgen laten opdraaien.

Is er iets van mogelijkheid om haar een geldboete op te leggen, mijn stiefvader een schadevergoeding te doen krijgen, maakt niet uit wat, maar ze moet zelf voelen hoe het zit.

Naar het scheint (volgens de stiefvader van haar) zou het de schuld zijn van de journalisten omdat hij zijn voornaam en naam heeft vernoemd en dat de journalisten daaruit de conclusie hebben genomen dat ze anders heette.

Bij voorbaad dank voor jullie tijd en interesse en eventueel hulp.
Het lijkt er vooral op dat uw stiefvader onder zijn allimentatie uit wil. Schandalig.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 09:27   #4
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het lijkt er vooral op dat uw stiefvader onder zijn allimentatie uit wil. Schandalig.
Dat was ook het eerste wat ik dacht.
Hij heeft weet van die partner, dat ligt al lang op z'n maag, en krijgt nu de kans eronderuit te geraken.
Allez, hij hoopt die kans nu te hebben...
Zielig en héél onvolwassen.
Dat 'm nog een beetje wacht, als zijn dochter stopt met naar school te gaan kan hij haar afschrijven

EDIT
Oh ja, en trouwens, nergens staat vermeld dat men verplicht zijn echte naam moet opgeven bij een bijdrage in de krant, je kan perfect onder een schuilnaam werken.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 18 maart 2011 om 09:28.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 09:29   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Ik denk dat je dit inderdaad op de verkeerde plaats hebt gepost

Doch ik wil wel antwoorden
Jouw tante Adelle - stiefbroer (omdat d-ze transexueel is) kan steeds een hoger bod aanbieden bij neef de Notaris die jaren geleden naast de pot heeft geplast en eigenlijk de echte stiefvader is van je stiefzuster.
Als je stiefneef nu mee zou tekenen tot herkenning van voogdijschap (art 38 van de dementen) kunnen zij 2 letters in hun naam veranderen - vb : van Lul naar Prul.
Dan kan je grootmoeder ook de naam van Tante Prulleke aannemen en wordt zij eveneens de broer van je stiefdochter.

Voor meer info --< seniorennet
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 10:53   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Zo'n dingen zoekt ge toch niet via een forum...
Bel de 1700, he.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 11:03   #7
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.262
Standaard

Ik ga echt niet inhoudelijk gaan op een "dag allemaal" verhaal, maar wat ik me nu afvraag. Dat kind is 18. Tot wanneer moet je allimentatie betalen voor een kind?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 11:06   #8
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ga echt niet inhoudelijk gaan op een "dag allemaal" verhaal, maar wat ik me nu afvraag. Dat kind is 18. Tot wanneer moet je allimentatie betalen voor een kind?
Tot hij zijn eigen inkomen heeft.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 11:07   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ga echt niet inhoudelijk gaan op een "dag allemaal" verhaal, maar wat ik me nu afvraag. Dat kind is 18. Tot wanneer moet je allimentatie betalen voor een kind?
Tenzij een vonnis anders bepaalt, blijft de alimentatieplicht bestaan zolang het kind zijn opleiding niet heeft voltooid en minstens tot het meerderjarig is. De alimentatieplichtige mag niet stoppen met betalen wanneer zijn kind 18 is geworden maar wel nog studeert, voor zover de studies een normaal verloop kennen en het kind blijk geeft van voldoende ijver en bekwaamheid.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 11:08   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Tot hij zijn eigen inkomen heeft.
Daar komt het op neer, ja.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 11:09   #11
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daar komt het op neer, ja.
Ik ben een beetje lui vandaag. Ik wou niet zoveel als u schrijven.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 11:13   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik ben een beetje lui vandaag. Ik wou niet zoveel als u schrijven.
Mijn hoofd staat niet op veel schrijven, nochtans... aiaiai
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 11:14   #13
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Mijn hoofd staat niet op veel schrijven, nochtans... aiaiai
Dan kan je je een voorstelling maken hoe lui ik ben.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 11:23   #14
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Op een gegeven moment hebben die ouders beslissingen genomen die ook niet positief voor het kind overkwam. Dus dat kind mag beslissen wat ze wil zonder dat aan haar rechten mag geraakt worden. Een echte naam is niet noodzakelijk in een krant (bv's bv), en dan nog ... men kan makkelijk en goedkoop een rechtzetting laten publiceren.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 12:23   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Op een gegeven moment hebben die ouders beslissingen genomen die ook niet positief voor het kind overkwam. Dus dat kind mag beslissen wat ze wil zonder dat aan haar rechten mag geraakt worden. Een echte naam is niet noodzakelijk in een krant (bv's bv), en dan nog ... men kan makkelijk en goedkoop een rechtzetting laten publiceren.
Weet je nog wat Pink Floyd zong?

The lunatic is in the hall.
The lunatics are in my hall.
The paper holds their folded faces to the floor
And every day the paper boy brings more.

Wie in de gazetten komt...
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 13:10   #16
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Nee, dit kan niet als excuus gebruikt worden om onder uw ouderlijke plichten uit te komen. Dokken tot als ze afgestudeerd is.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 13:40   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Tot hij zijn eigen inkomen heeft.
Amaai, dan kunt ge als vader goe gevogeld zijn...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 13:54   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Amaai, dan kunt ge als vader goe gevogeld zijn...
Er zit een limiet op, hoor.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 14:00   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er zit een limiet op, hoor.
Ja maar ja als uwe kleine na zijn studies als chirurg nog nen MBA business science in Harvard wil gaan doen heeft hij u wel dik met uw pietje he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 14:39   #20
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Amaai, dan kunt ge als vader goe gevogeld zijn...
Bwa, niet echt, dop is ook een inkomen, zelfs al is het als "schoolverlater" en dus het minimum.
De regel is eigenlijk, gestopt met school lopen? Einde alimentatie
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be