Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2013, 14:38   #4741
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Waarom zou het een stropop zijn?
Is dat niet duidelijk?
De N-Va-boot kwam niet ter sprake.
Jij haalt hem aan alsof het mijn idee is, en breekt het idee af.
Klassieker kan niet.

Citaat:
Als je de logica doortrekt dan kan een letterlijke interpretatie evenmin uitgesloten worden.
Dan is je stropop eveneens een reductio ad absurdum.
In elk geval schrijf je me uitspraken toe die ik niet deed.


Citaat:
Het is er inderdaad deels vanaf maar dat verandert evenwel niets aan het feit dat partijen ook zo invloed kunnen uitoefenen. Wat stel je overigens anders voor, dat we de verkiezingen maar afschaffen omdat ze toch steeds dezelfde coalitie kunnen vormen in het huidig bestel tenzij er nog een grote aardverschuiving gebeurt?
De invoering van het bindend referendum op burgerinitiatief, dat is wat ik voorstel.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 14:54   #4742
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het doel is politiek.
Dat heiligt alle politieke middelen.
De N-Va'ers op een zinkend schip dumpen is ten eerste een uitspraak die niet letterlijk hoeft genomen te worden, is ten tweede een uitspraak die ik niet deed, en is ten derde geen politiek middel (als we het dan toch letterlijk willen nemen).
Als je dat in de discussie wil betrekken doe rustig, maar mijn conclusie is simpel: je solide argumenten zijn op of te dunnetjes, want anders zou je de stropoppen en rode haringen niet introduceren.

Alles hangt af van de bereidheid tot bochtenwerk van in de eerste plaats CD&V, dan OVLD, dan SP-a.
Wat leert ons de realiteit: geen van de drie is er vies van.
Conclusie: N-Va zit reeds op voorhand in een besmuikt cordon, want de wil om voort te regeren is bij de traditionelen een vaststaand feit.
En de uitweg om met VB en LDD te regeren, sluit N-Va op voorhand uit.
Niet mijn schuld als ze de boksring in gaan met één hand op de rug gebonden.
Niet vergeten dat de N-VA,en indien nodig met de CD&V, in 2014 haar eigen hyper-moderne Vlaamse boksring gaat openen.

De Walen mogen dan buiten in de regen zoveel staan roepen als ze willen ,wij zullen droog zitten
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 15:00   #4743
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Niet vergeten dat de N-VA,en indien nodig met de CD&V, in 2014 haar eigen hyper-moderne Vlaamse boksring gaat openen.

De Walen mogen dan buiten in de regen zoveel staan roepen als ze willen ,wij zullen droog zitten


Als je op de CD&V van 'Wouter-nooit-zonder-de-NV-a-Beke' moet rekenen om het dak te leggen, zou je wel eens kunnen samen met de Walen in de regen staan roepen....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 15:08   #4744
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is dat niet duidelijk?
De N-Va-boot kwam niet ter sprake.
Jij haalt hem aan alsof het mijn idee is, en breekt het idee af.
Klassieker kan niet.

Dan is je stropop eveneens een reductio ad absurdum.
In elk geval schrijf je me uitspraken toe die ik niet deed.

De invoering van het bindend referendum op burgerinitiatief, dat is wat ik voorstel.
Grappig hoe je mij verwijt wat je zelf toepast, een beetje consequent zijn mijn beste. Je haalt hier zelf mijn uitspraak uit de context door te negeren dat ik dit als een voorbeeld aanhaal van het doel heiligt de middelen en nergens beweerd heb dat je dit gezegd hebt .

Een bindend referendum over wat dan juist? Welke methodologie?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 16:43   #4745
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Grappig hoe je mij verwijt wat je zelf toepast, een beetje consequent zijn mijn beste. Je haalt hier zelf mijn uitspraak uit de context door te negeren dat ik dit als een voorbeeld aanhaal van het doel heiligt de middelen en nergens beweerd heb dat je dit gezegd hebt .
Logisch: als ik op jouw uit de context getrokken voorbeeld doorga, dan is het vervolg ook niet koosjer.

Citaat:
Een bindend referendum over wat dan juist? Welke methodologie?
CFr. Zwitserland.
In een echte demokratie beslist de burgermeerderheid letterlijk.
De burger kan daar referenda inrichten die de overheid passeren en bindend zijn als ze voldoen aan de voorwaarden.
Er kunnen ook referenda komen om door de overheid gemaakte wetten af te schaffen, en er kunnen zelfs personen van hun wetgevende job mee verwijderd worden.
Kortom een écht demokratisch middel.
Lees hier waarover het gaat.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 16:57   #4746
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Een uitspraak als "het doel heiligt de middelen" haalt niets uit de context, het is dan ook een gevaarlijke uitspraak die snel misbruikt kan worden.

Ik ken het Zwitsers model, ik ben ook meer een fan van zo'n model. Het belangrijkste is dan natuurlijk dat er voldoende sensibilisering is en er niet enkel naar korte termijn voordelen gekeken wordt. Die bedenking maak ik me natuurlijk ook bij de huidige methdoe van verkiezingen waar velen enkel kijken naar de "mooie woordjes" van politici maar geen moeite doen omm het programma of de werkelijke uitvoering ervan na te kijken.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 17:10   #4747
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ken het Zwitsers model, ik ben ook meer een fan van zo'n model. Het belangrijkste is dan natuurlijk dat er voldoende sensibilisering is en er niet enkel naar korte termijn voordelen gekeken wordt. Die bedenking maak ik me natuurlijk ook bij de huidige methdoe van verkiezingen waar velen enkel kijken naar de "mooie woordjes" van politici maar geen moeite doen omm het programma of de werkelijke uitvoering ervan na te kijken.
Sensibilisering?
Door wie?
Korte termijn focus?
Door wie?
Het is simpel: meerderheden binnen de bevolking grijpen in, om iets of iemand in of af te voeren. Op eigen risico. Macht en verantwoordelijkheid liggen bij dezelfde(en).
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 17:27   #4748
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Sensibilisering?
Door wie?
Korte termijn focus?
Door wie?
Het is simpel: meerderheden binnen de bevolking grijpen in, om iets of iemand in of af te voeren. Op eigen risico. Macht en verantwoordelijkheid liggen bij dezelfde(en).
Als je dat werkelijk gelooft zou ik toch eens naar Amerika kijken en zien hoe daar stemmingen over voorstellen gebeuren, je leert misschien nog wat bij want ik vrees dat je nu te optimistisch bent.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 17:38   #4749
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht


Als je op de CD&V van 'Wouter-nooit-zonder-de-NV-a-Beke' moet rekenen om het dak te leggen, zou je wel eens kunnen samen met de Walen in de regen staan roepen....

De CD&V-ers staan nu al warm te draaiën in hun startblokken om de N-VA desgewenst aan een absolute meerderheid te helpen in het Vlaams Parlement.

Sommigen Kortrijkzaanse CD&V-ers staan al zo warm gedraaid ,dat ze het nu , 5 maanden voor de verkiezingen ,al niet meer kunnen houden en hun diensten al openlijk aanbieden

Ja, Haven-Tjeef Van Peel heeft furore gemaakt bij de andere CD&V-ers.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 18:02   #4750
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Als je dat werkelijk gelooft zou ik toch eens naar Amerika kijken en zien hoe daar stemmingen over voorstellen gebeuren, je leert misschien nog wat bij want ik vrees dat je nu te optimistisch bent.
Wat heeft het Zwitsers referendum te maken met Amerika?
Optimistisch?
Over wat?
Ik was optimistisch noch pessimistisch.
Ik zei gewoon hoe democratie gaat in Zwitserland.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 18:07   #4751
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De CD&V-ers staan nu al warm te draaiën in hun startblokken om de N-VA desgewenst aan een absolute meerderheid te helpen in het Vlaams Parlement.
Mogelijks.
Maar zelfs als ze hun woord houden, zal het zijn prijs hebben.
Peeters heeft al laten verstaan dat de NV-a'ers hun 6e confederalistische staatshervorming in hun reet mogen duwen.

Citaat:
Sommigen Kortrijkzaanse CD&V-ers staan al zo warm gedraaid ,dat ze het nu , 5 maanden voor de verkiezingen ,al niet meer kunnen houden en hun diensten al openlijk aanbieden
Tsja, een of ander rancuneus ventje, in 't zak gezet door QuickOVLD, mocht een balonnetje oplaten, maar ik denk niet dat wat die uitgerangeerde knoeier vertelt mainstream-CD&V is.

Citaat:
Ja, Haven-Tjeef Van Peel heeft furore gemaakt bij de andere CD&V-ers.
Ik denk niet dat Van Peels lokale esbattement wordt doorgetrokken naar het Vlaamse of Belgische niveau.
Daar zit de Sp-a er minder slecht voor en in een andere verhouding tot de rest dan in de Antwerpse gemeente.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 18:08   #4752
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Als je dat werkelijk gelooft zou ik toch eens naar Amerika kijken en zien hoe daar stemmingen over voorstellen gebeuren, je leert misschien nog wat bij want ik vrees dat je nu te optimistisch bent.
Ben je wel zeker dat je het over stemmingen hebt in staten waar er directe demokratie bestaat?
Geef eens een concreet voorbeeld misschien.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 19:19   #4753
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat heeft het Zwitsers referendum te maken met Amerika?
Optimistisch?
Over wat?
Ik was optimistisch noch pessimistisch.
Ik zei gewoon hoe democratie gaat in Zwitserland.
Oh ik vind "Het is simpel: meerderheden binnen de bevolking grijpen in, om iets of iemand in of af te voeren. Op eigen risico. Macht en verantwoordelijkheid liggen bij dezelfde(en)." gewoon wat optimistisch. Vaak worden stemmen "gekocht" via mediacampagnes gesponserd door belangengroepen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 19:50   #4754
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mogelijks.
Maar zelfs als ze hun woord houden, zal het zijn prijs hebben.
Peeters heeft al laten verstaan dat de NV-a'ers hun 6e confederalistische staatshervorming in hun reet mogen duwen.

Peeters mag zijn 6-e staatshervorming houden.

Wij gaan voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Elke dag wordt het meer en meer duidelijk dat we ons alleen nog op eigen benen kunnen redden.

De hoogste belastingen en de laagste pensioenen van West- Europa ,ontelbare bedrijven die over kop gaan door de pestbelastingen van de regering Di Rupo .

Dit kan onmogelijk blijven duren.
De Vlaamse onafhankelijkheid wordt een kwestie van zelfbehoud.
Zo niet gaan we samen ten onder met de PS.

P.S.Ook al opgemerkt dat Peeters het Kasteel D'Ursel in Hingene als nieuwe residentie van de toekomstige Vlaamse President stilletjes aan het promoten is?
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 20:28   #4755
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Oh ik vind "Het is simpel: meerderheden binnen de bevolking grijpen in, om iets of iemand in of af te voeren. Op eigen risico. Macht en verantwoordelijkheid liggen bij dezelfde(en)." gewoon wat optimistisch.
U vindt dat optimistisch.
Ik vind dat vertrouwen hebben in de medemens-burger-kiezer
Ik zie geen enkele reden waarom burgers minder competent zouden zijn dan politici, te meer daar ze, zoals gezegd, beslissingen nemen voor eigen rekening, terwijl politici dat doen voor andermans rekening.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Vaak worden stemmen "gekocht" via mediacampagnes gesponserd door belangengroepen.
Gesteld dat dat voorvalt, wat is het verschil tussen burgers, en politici hierin?
Het zijn niet de burgers die een ego te verdedigen hebben voor de camera's.
Het zijn niet de burgers die belangengroepen voor te schuiven hebben.
Het zijn niet de burgers die sponsoren met andermans geld.
Macht en verantwoordelijkheid, liggen bij dezelfden, en dat is een drijfveer voor interesse, betrokkenheid, en de moeite doen zich te informeren. En zoniet is er nog altijd het recht om anderen, die misschien wel in staat zijn daartoe, te mandateren om die keuze in jouw plaats te maken. Gewoon door niet op te dagen bij de stemming.
En dit is allemaal geen 'raketwetenschap' toch?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 20:36   #4756
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Peeters mag zijn 6-e staatshervorming houden.

Wij gaan voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Elke dag wordt het meer en meer duidelijk dat we ons alleen nog op eigen benen kunnen redden.

De hoogste belastingen en de laagste pensioenen van West- Europa ,ontelbare bedrijven die over kop gaan door de pestbelastingen van de regering Di Rupo .

Dit kan onmogelijk blijven duren.
De Vlaamse onafhankelijkheid wordt een kwestie van zelfbehoud.
Zo niet gaan we samen ten onder met de PS.

P.S.Ook al opgemerkt dat Peeters het Kasteel D'Ursel in Hingene als nieuwe residentie van de toekomstige Vlaamse President stilletjes aan het promoten is?
X hebben dat voor u gezegd.
X kwamen aan de macht.
X zetten dezelfde trends verder die hun voorgangers aanhielden.
Een halve eeuw later.
En waarom?
Omdat macht corrumpteert?
Kijk naar de schrijfsels van de politieke Grote Smurfen die de voorbije decennia de revenue passeerden. Stuk voor stuk penden ze neer wat kiezers wilden lezen. Stuk voor stuk raakten de schrijfsels in de vergetelheid, en gingen hun daden dezelfde richting op als hun voorgangers.
U zegt hier 'zoniet gaan we samen ten onder met de PS'.
Voor mijn part mag de hele kliek tenondergaan.
Ik zie ze graag terugkeren om te helpen op de figuurlijke werkvloer van de echte economie.
Zoveel man meer, zoveel lasten minder, zoveel competitie meer, veel dingen kunnen weer betaalbaar worden.
Armpjes open. Wellekom in de privé sector!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 31 december 2013 om 20:36.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 07:57   #4757
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wij gaan voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Elke dag wordt het meer en meer duidelijk dat we ons alleen nog op eigen benen kunnen redden.

De hoogste belastingen en de laagste pensioenen van West- Europa ,ontelbare bedrijven die over kop gaan door de pestbelastingen van de regering Di Rupo .

Dit kan onmogelijk blijven duren.
De Vlaamse onafhankelijkheid wordt een kwestie van zelfbehoud.
Zo niet gaan we samen ten onder met de PS.

P.S.Ook al opgemerkt dat Peeters het Kasteel D'Ursel in Hingene als nieuwe residentie van de toekomstige Vlaamse President stilletjes aan het promoten is?
Disney-studio's® laat weten dat uw script, ingezonden in de categorie fictie, niet weerhouden werd, wegens té oubollig, té ongeloofwaardig, en plagiaat van duizenden gelijkaardige inzendingen de laatste 100 jaar.

__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 08:12   #4758
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Disney-studio's® laat weten dat uw script, ingezonden in de categorie fictie, niet weerhouden werd, wegens té oubollig, té ongeloofwaardig, en plagiaat van duizenden gelijkaardige inzendingen de laatste 100 jaar.

Gelukkig maar dat Disney ons project van de Vlaamse onafhankelijkheid afgewezen heeft.

De Disney-studios handelen in sprookjes.

Als de Disney-studios de Vlaamse onafhankelijkheid afwijzen ,dan is dat het beste bewijs dat de Vlaamse onafhankelijkheid geen sprookje is ,
maar de toekomstige realiteit .
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 08:22   #4759
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Gelukkig maar dat Disney ons project van de Vlaamse onafhankelijkheid afgewezen heeft.

De Disney-studios handelen in sprookjes.

Als de Disney-studios de Vlaamse onafhankelijkheid afwijzen ,dan is dat het beste bewijs dat de Vlaamse onafhankelijkheid geen sprookje is ,
maar de toekomstige realiteit .
Zelfs sprookjes moeten een minimum aan waarheid of waarschijnlijkheid of gelijkenis aan een mogelijke realiteit bevatten.
Dat mankeert het verhaal der Vlaamsche Republiek totaal.

Als jij dat niet wil inzien en blijven dromen, mij niet gelaten, maar na zoveel tijd krijgt het iets zieligs zo steeds maar met hetzelfde hoofd tegen dezelfde muur oplopen, en uittentreure hetzelfde gevecht tegen dezelfde bierkaai voeren...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 januari 2014 om 08:23.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 09:34   #4760
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zelfs sprookjes moeten een minimum aan waarheid of waarschijnlijkheid of gelijkenis aan een mogelijke realiteit bevatten.
Dat mankeert het verhaal der Vlaamsche Republiek totaal.

Als jij dat niet wil inzien en blijven dromen, mij niet gelaten, maar na zoveel tijd krijgt het iets zieligs zo steeds maar met hetzelfde hoofd tegen dezelfde muur oplopen, en uittentreure hetzelfde gevecht tegen dezelfde bierkaai voeren...
Moest de Vlaamse onafhankelijkheid een utopie zijn ,dan is het toch eigenaardig dat al die wanhopige Belgicisten ons steeds maar weer proberen te overhalen met allerlei drogredenen en onmogelijke argumenten om die "utopie" toch maar niet ten uitvoer te brengen.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be