Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2006, 20:41   #1
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard multiculturele samenleving

Voor mij is de definitie van de multiculturele samenleving dat iedereen zijn individuele vrijheid ten volle kan gebruiken.
Dit is een vrij recente term maar in principe bestaat die vorm van samenleving al langer. Niet al eeuwen maar toch al enkele decennia. De multiculturele samenleving heeft zijn oorsprong in de Verlichting, waarna men een vrije mening mocht hebben, waar het niet de dogma’s van de Katholieke Kerk de boventoon hadden, maar dat ieder individu een mening mocht hebben en ze ook nog mocht uiten. Uiteraard wat dat niet zo van in het begin, maar daar zijn de kiemen ontstaan. Zo is de democratie ontstaan tot zijn huidige vorm, is de secularisering verder gegaan. Zo had iedereen een stem hoe het land moest regeren en was de scheiding van Kerk en Staat begonnen. Nadien kwamen de migratiegolven van in eerste instantie Europeanen en nadien (Noord-)Afrikanen. Ook de mondialisering heeft een handje geholpen om tot de multiculturele samenleving te komen.

De multiculturele samenleving is dus er gekomen omdat er verschillende culturen gedoogd werden, meer zelf, ieder individu kan een verschillende cultuurbeleving hebben. Ook zonder vreemdelingen zouden we hier een multiculturele samenleving hebben, je kan toch moeilijk zeggen dat de streng katholieke Opus dei-leden dezelfde cultuur hebben als atheïsten?

Om deze multiculturele samenleving te laten werken is er dan ook een goede democratie nodig, geen dictatuur van de meerderheid maar respect voor de minderheden.

Om alle culturen vreedzaam te laten samenleven moet men uiteraard afspraken maken. Sommigen gaan zo ver om een “leidcultuur” voor te stellen, maar dat gaat volgens mij te ver. Eerder een grondlaag is te prefereren. Een grondlaag bestaande uit de wet, democratisch gestemd en zeker de grondwet. De rechten van de mens zitten vervat in die wetten en zijn dus ook héél belangrijk. De scheiding van kerk en staat is niet volledig in ons land (kerken worden nog steeds onderhouden door de gemeenschap, priesters worden betaald door de overheid) maar is toch extreem belangrijk. Het gelijkheidsbeginsel tussen man en vrouw is iets waar er jaren voor gevochten is (en die mss nog niet volledig is) en daar kan men dus ook niet aan tornen. Omdat communicatie uiteraard belangrijk is in elke samenleving is de kennis van de taal waar je je bevindt ook een fundament. Als men geen Nederlands kan in Vlaanderen, kom je gewoon in problemen.

Voor de rest? Geen beperkingen zou ik zeggen, alhoewel bepaalde normen en waarden het best gerespecteerd worden. Alhoewel die kunnen veranderen in de tijd. Zo was het in de jaren 70 nog verboden om naakt te zonnen, nu is het naaktstrand van Bredene top.

Dit vereist uiteraard wat respect van iedereen. Iedereen heeft het recht van zijn eigen cultuur en een ander moet dat respecteren omdat die zijn cultuurbeleving ook gerechtvaardigd is.

Heden ten dagen is het bon ton om criminaliteit te vereenzelvingen met de multiculturele samenleving, vooral als ze door allochtonen gebeurt. Maar dit is een beetje vals. Uiteraard zou de criminaliteit door de allochtonen niet gebeuren mochten ze hier niet zijn, maar de totale criminaliteit zou niet dalen, het zou gewoon verschuiven. Het probleem is eerder socio-economisch van aard, eerder dan raciaal.

Wat er wel mis in onze maatschappij is dat het integratiebeleid voor de migranten uit Noord-Afrika gewoon mislukt is. Die mensen zijn aan hun lot overgelaten met alle gevolgen vandien. Ook de allochtone gemeenschap heeft niet altijd hun best gedaan om perfect te integreren. Uit schrik om te assimileren? Zou kunnen.
Zo is de kennis van het Nederlands bij sommigen nog altijd ondermaats. Niemand redelijk vraagt aan hun om volledig hun taal af te zweren, maar men moet kunnen communiceren en dat is soms moeilijk.
Volgens mij is dat probleem miniem tot onbestaande in gezinnen bestaande uit mensen die hier geboren zijn, dus vader en moeder beiden in Vlaanderen geboren. Een groot probleem zijn nog steeds de schijnhuwelijken en de groteske familieherenigingen. Deze 2 fenomenen moet enerzijds dringend gestopt worden en anderzijds serieus herbekeken worden.

Een ander probleem van sommige allochtonen is de machocultuur die er heel sterk is. Sommige jongeren van allochtone afkomst worden duidelijk opgevoed alsof ze koning zijn, ze kunnen niets misdoen. Eens in de echte wereld brengt dat uiteraard tot problemen, sommigen vinden dat autochtonen hun niets te zeggen hebben, zeker geen vrouwen. Zo komen ze in problemen op school waar ze in een waterval terechtkomen en uiteindelijk ver onder hun niveau onderwijs volgen.
Alhoewel toch hier een beetje nuancering, ook onder autochtonen is de machocultuur sterk aanwezig, maar blijkt eerder positief te werken. Denk maar aan de bouwvakkers die een mooi meisje in korte rok achterna fluiten. Als zij dat doen, is de reactie: “ach het zijn mannen!”. Sommige vrouwen zijn zelf geflatteerd, zijn kwaad als het niet gebeurt. Maar owee als een groepje allochtonen dat doet, dan zijn het racisten, ligt het aan hun cultuur en is het allemaal crapuul met geen normen en waarden.

En zo komen we aan de andere kant van de problemen van de multiculturele samenleving. Het racisme is aanwezig in Vlaanderen ook onder autochtonen. Sommigen nemen liever een slechte Belg aan dan een goede allochtoon. Sommigen vinden dat autochtone jongeren mogen fuiven, alles mogen kapotslaan na een voetbalmatch, maar owee als allochtonen wat rondhangen ’s avonds. Ontkennen dat er racisme is, sorry, naïef en dom. Alles racisme noemen is dan weer overdreven. In sommige kringen mag men zelf al niet meer zeggen dat in de gevangenis opvallend veel allochtonen zitten. Ook wat harde taal tov allochtonen wordt nogal snel als racisme bestempeld, terwijl racisme van allochtonen gedoogd wordt in sommige kringen.

Vraagt men aan de autochtonen om hun cultuur op te geven? Neen, integendeel, de multiculturele samenleving is net de garantie voor iedereen om zijn eigen cultuur, geloof, taal te blijven belijden, spreken. Zo kan men in een steeds meer ontkerkelijk Vlaanderen nog steeds wekelijks naar de kerk gaan, dat is toch mooi? Amper 5% van de Vlamingen gaat nog wekelijks naar de kerk, maar toch worden ze niet scheef bekeken door de minder-gelovigen, ongelovigen of atheïsten. Dat is multiculturele samenleving ten top.

Deze samenleving is niet perfect en zal nooit perfect zijn, maar toch moeten er dringend zaken veranderen, verbeteren.

Ten eerste moeten allochtonen of Belgen van allochtone afkomst beter geïntegreerd worden en beter integreren. Ik richt me hier niet op de meerderheid maar wel op degenen die vinden dat men hier een Eurabia moet stichten met de Islam als leidende cultuur. Ik richt me hier ook op degenen die vinden dat men niet moet integreren, dat de maatschappij maar zich moet aanpassen aan hun.
Het onderwijs heeft hier, zoals overal in de maatschappij, een cruciale rol. Zoals men altijd al bij “moeilijke” leerlingen speciale maatregelen heeft toegepast, moet dit bij de moeilijke leerlingen van allochtone afkomst en hun ouders ook doen. Zo moet spijbelen harder aangepakt worden, zowel bij autochtonen als bij allochtonen. Ook het verenigingsleven kan hierin helpen, maar dan kom je soms in conflict met de individuele vrijheid.

Ten tweede moeten de autochtonen ook snappen dat een vreemde cultuur geen bedreiging is, in het beste geval een verrijking, in het slechtste geval iets waar je niets mee te maken krijgt.

Ten derde moet de overheid dringend nog meer werk maken van een gevecht tegen schijnhuwelijken en moeten familieherenigingen strenger gereglementeerd worden.

Verder moeten er maatregelen op Europees vlak komen. Uiteraard moeten alle culturen en talen beschermd en behouden worden. Maar tevens moet er op Europees vlak werk gemaakt worden van een gemeenschappelijk migratiebeleid. Uiteraard humaan, maar toch strenger, in het belang van degenen die hier nu al zijn. Echte asielzoekers moeten uiteraard blijven toegelaten worden, zonder discussie. Economische asielzoekers moeten zo snel mogelijk weer (op een humane manier) naar hun land gebracht worden, hoe hard het ook klinkt, voor hun eigen goed.
Uiteraard heeft onze economie ook nood aan andere migranten, vanwege de mondialisering, vanwege de vergrijzing. Ik heb het niet alleen over de Amerikanen en de Chinezen die in feite de boel hier proberen over te nemen louter voor eigen gewin (maar niet altijd met slechte gevolgen voor onze economie), ik heb het ook over een systeem als green cards zoals in de USA. En waarom zouden we niet mensen die onze economie kunnen gebruiken en die we hier niet direct vinden, naar hier laten komen?? Winwin-situatie voor iedereen, zolang het gecontroleerd en niet massaal gebeurt.

Als slot kan ik dus zeggen dat de multiculturele samenleving er wel is maar nog verdomd veel werk aan is.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 31 juli 2006 om 20:45.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 14:32   #2
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

en dat staat hier nu al een halve dag en geen kat die reageert. tsss.
waarschijnlijk een te gematigde, evenwichtige mening om tegen te kunnen uitvliegen.
waren alle tekstjes hier op het forum maar van dit niveau, niet dat ik volledig akkoord ben met de inhoud.

Zo laat ik economische vluchtelingen liever wel binnen. Zeker als er een internationaal beleid rond komt. Economische vluchtelingen zijn de consequentie van onze internationale handel. Eigenlijk komen ze gewoon terughalen wat wij hen hebben ontnomen.
Liever zou ik dus zien dat we onze handelswijzen zouden veranderen, met respect voor het zuiden, zodat zij in de mogelijkheid zijn om hun economie zelf te organiseren. Zo pak je de oorzaak aan van de vlucht naar het westen.
Nu, dat is een nogal extreme mening, niet meteen toepasbaar, aangezien daarvoor heel onze economie overhoop moet gegooid worden. Kleine stappen in die richting zijn toch aan te raden.

Wel zou ik heel sterk de mensenhandel en -smokkel willen aanpakken. (Als economische vluchtelingen mogen komen is er ook geen illegaal netwerk meer nodig). Ik denk dat er nu meer vluchtelingen zijn, dan er zouden zijn moest er geen geld verdiend worden aan mensensmokkel. Het westen wordt mooier voorgesteld dan het is.
Tegengaan van mensensmokkel en duidelijke informatie hoe het leven van een vluchteling hier is zou velen er misschien al van kunnen weerhouden om de grens over te steken. Doen ze het toch, is dat het teken dat hun vlucht echt wel noodzakelijk is en kunnen wij ons de moeite besparen om dat van naaldje tot draadje volledig uit te pluizen. Wat dan weer veel wachttijden uitspaart. Enkel kijken of ze niet voortvluchtig zijn voor criminele daden.

Over de criminaliteit in eigen land kan ik je enkel maar bijtreden en zou ik het ook van de daken willen schreeuwen: criminaliteit heeft geen culturele maar wel een socio-economische oorzaak!
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 14:44   #3
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Indien mensen rationele wezens zouden zijn, was een probleemloze multiculturele wereld waar eenieder zich vrij kan vestigen op de plaats waar hij het liefst is en zijn leven, zijn streven naar geluk naar eigen goeddunken zou kunnen inrichten. Wat we vandaag in het Midden-oosten meemaken is de komplete negatie van dit rationele ideaal (utopie?). De problemen die de doorsnee of een grote minderheid van Vlamingen heeft met multiculturaliteit
(een eufemisme voor discriminatie en racisme) zijn peanuts in vergelijking met wat er elders op deze aarde te zien is :
-misprijzing van "lagere" kasten
-haat van grote minderheidsgroepen moslims tegen alles wat niet-moslim is
-"Black Power"
-Etnische moordende straatbendes
-Ommuurde wijken in Belfast.

Multiculturele samenleving sedert een paar decennia ?

Kent Europa misschien geen anti-semitisme sinds ca. 1090 ? De eerste slachtoffers van de kruistochten waren joden in Oost Europa.
Alle grotere imperia van in de oudheid waren multiculturele samenlevingen
inclusief de "barbaarse mongolen". China, India en Indonesië zijn grote
multiculturele staten evenals de Angesaksische staten Canada, Australië
en natuurlijk de U.S.A.

De monoculturele ideologie zou betekenen dat we allemaal het statuut van "lijfeigene" krijgen : e zouden allen aan onze "geboortegrond" vastgeklonken worden met een absoluut migratieverbod. Alle staten zouden een soort DDR status krijgen, waar het "eigen volk" niet alleen opgesloten maar bovendien door buren en familie bespionneerd wordt.

Steeds meer mensen op deze aarde geeft inderdaad problemen, zoals het steeds groter worden van de welvaartskloof ook een groot probleem is.
Deze problemen eventjes alleen maar in Vlaanderen oplossen is een
evidente denkfout.

Ik zou zeggen : leer om te beginnen wat Esperanto en wordt wereldburger.

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 1 augustus 2006 om 14:52.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 15:08   #4
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Steeds meer mensen op deze aarde geeft inderdaad problemen, zoals het steeds groter worden van de welvaartskloof ook een groot probleem is.
Deze problemen eventjes alleen maar in Vlaanderen oplossen is een
evidente denkfout.

Ik zou zeggen : leer om te beginnen wat Esperanto en wordt wereldburger.
Maar er daarom in vlaanderen niets aan proberen doen is ook geen bijster goeie oplossing. Ik zou graag zien dat we op kleine (belgische, europese) schaal de welvaartskloof aanpakken. Dat kan, door een betere bedrijfsethiek.
We zouden ook kunnen proberen om conflicten tussen andere groepen (vb: middenoosten) niet te voeden. We kunnen in zekere zin als bemiddelaar optreden, maar enkel als we neutraal zijn, en dat zijn we niet.
Veel haat van islamieten voor het westen komt door onze arrogante houding.
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 15:12   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

der staan goei dingen in en der staan slechte dingen in...
maar om dat in stukskes te hakken en daar telkens op te reageren heb ik geen goesting en geen tijd...

maar wil wel reageren op:
Citaat:
Heden ten dagen is het bon ton om criminaliteit te vereenzelvingen met de multiculturele samenleving, vooral als ze door allochtonen gebeurt. Maar dit is een beetje vals. Uiteraard zou de criminaliteit door de allochtonen niet gebeuren mochten ze hier niet zijn, maar de totale criminaliteit zou niet dalen, het zou gewoon verschuiven. Het probleem is eerder socio-economisch van aard, eerder dan raciaal.
Heb je enig bewijs voor deze bewering ?
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 15:45   #6
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
der staan goei dingen in en der staan slechte dingen in...
maar om dat in stukskes te hakken en daar telkens op te reageren heb ik geen goesting en geen tijd...

maar wil wel reageren op:

Heb je enig bewijs voor deze bewering ?
http://vl.attac.be/breve122.html
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 15:49   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Mooie discutie, maar hier zal ze tot niets leiden omdat er een te groot links-rechts tegenstelling is
Ik hou echt waar van een multiculturele samenleving, ik betrap mij erop om naar den aldi te gaan op het Sint jans plein (migrantenbuurt)
Ik vind het echt fijn om al die culturen samen bezig te zien
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 15:59   #8
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Een goei, maar :

De "misdadigste plek" in België is het Wijngemse Shoppingcenter & inderdaad er zullen weinig marokkanen en andere zgn. meer misdadige
vreemdelingen in die gemeente resideren. De uitleg op zijn "VB's" is simpel : misdadigers plegen geen misdaden in hun eigen gemeente/wijk
maar bij voorkeur in die van een ander. Autobussen met roemenen en Polen steken onze grenzen over : vliegensvlug zwermen de expert-inbrekers uit plegen hun wraakroepende daden en zijn nog dezelfde dag terug in hun misdaadvrije dorpen !

---

In Brasschaat is een asielcentrum : het gerucht wil dat er sedert dat centrum open is er regelmatig ondergoed van de wasdraden van de brave autochtone en Nederlandse villabewoners verdwijnt... Asielzoekers komen vanzelfsprekend naar hier wegens de kwaliteit van ons ondergoed.

Ontkennen dat er een stelende "onderklasse" bestaat is futiel, vroeger was die onderklasse helemaal "eigen volk" - nu hebben zich daar "vreemdelingen" bij gevoegd - onderklassevreemdelingen vanzelfsprekend -
de goed opgeleide professionelen zowel vreemd als autochtoon plegen ook wel eens misdaden maar dat zijn er dan andere..

De meeste moorden worden in de slaapkamers bedreven, wanneer gaat men daar camera's plaatsen ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 16:21   #9
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Soms kan men enkel zwijgzaam lezen en bewonderen, hoewel ik niet met alles volledig akkoord ben.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 16:36   #10
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mooie discutie, maar hier zal ze tot niets leiden omdat er een te groot links-rechts tegenstelling is
Ik hou echt waar van een multiculturele samenleving, ik betrap mij erop om naar den aldi te gaan op het Sint jans plein (migrantenbuurt)
Ik vind het echt fijn om al die culturen samen bezig te zien
In De Van De Wervestraat in de Lidl ook een goed winkeltje, en dan via St. Janspleinlangs Dambruggestraat enz.; naar de Lange Beeldekensstraat wandelen en naar die gezellige Bazaars gaan winkelen & een kommeke muntthee in "De Sultan" nuttigen, waar ge bovendien de Algerijnse TV en "Al Jazera" kunt zien (& als ge wat arabisch kunt, kunt ge het nog verstaan ook !). Ge kunt eventueel een omeggetje langs de Offerandestraat doen, waar vroeger de winkels er at slordig en vuil bijstonden wordt de zaak tegenwoordig at beter onderhouden en komt er een meer gevarieerd publiek. er zijn alleszins interessante zaken te zien.

Mischien ga ik er een van de dagen eens een "klassieke" wandeling
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 16:38   #11
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mooie discutie, maar hier zal ze tot niets leiden omdat er een te groot links-rechts tegenstelling is
Ik hou echt waar van een multiculturele samenleving, ik betrap mij erop om naar den aldi te gaan op het Sint jans plein (migrantenbuurt)
Ik vind het echt fijn om al die culturen samen bezig te zien
Ge kunt ook in de Van de Wervestraat de Lidl eens bezoeken om dan van daar als startplaats te wandelen tot aan de Lange Beeldekensstraat en het Stuivenberggasthuis, dan heb je een echte vreemdelingenbuurtwinkelwandeling gedaan, met een kleine omweg langs de Offerandestraat, waar veel mooie bazaars zijn.

Ge geeft me een gedacht : een van de dagen pak ik mijn camera en maak er wat foto's voor mijn Blog, ant er zijn nogal wat interessante gebouwen.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 17:00   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Soms kan men enkel zwijgzaam lezen en bewonderen, hoewel ik niet met alles volledig akkoord ben.
en met wat ben je niet volledig akkoord? ik heb de waarheid uiteraard niet in pacht hé.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 17:05   #13
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Mooie thread tot nu toe.

En KeyserH, bedankt voor de link. Interesting to say the least.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 17:57   #14
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Hoe verklaar je dan dat gisteren in het Nieuwsblad stond dat in de gevangenis van de Begijnenstraat 70 % allochtonen zitten waarvan het overgrote van Marokkaanse afkomst ?

Dat komt neer voor een percentage van 15 % vreemdelingen dat ze wel goed zijn voor 70 % van de criminaliteit.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 17:59   #15
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

erg betrouwbare site zal dat wel zijn zekers.... LOL
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:00   #16
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Het is niet omdat het niet in jouw kraam past...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:06   #17
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

reageer eens op mijn cijfers he... allez die van het Nieuwsblad...

of passen die niet in je kraam ?
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:09   #18
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Wat volgens mij het meest waarschijnlijke is dat dat de relatie tussen etnische groep en criminaliteit via de intermediaire factor sociaal-economische situatie te verklaren valt. Een oude sociologische waarheid.

Wat al eerder op deze thread gezegd is, trouwens.

Laatst gewijzigd door Casca : 1 augustus 2006 om 18:10.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:13   #19
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Wat volgens mij het meest waarschijnlijke is dat dat de relatie tussen etnische groep en criminaliteit via de intermediaire factor sociaal-economische situatie te verklaren valt. Een oude sociologische waarheid.

Wat al eerder op deze thread gezegd is, trouwens.
wat een hoop wollige praat....

bevallen de cijfers van het Nieuwsblad je niet...?
tja klaag het Nieuwsblad aan wegens aanzetten tot racisme he...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:41   #20
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
wat een hoop wollige praat....
Een genuanceerde benadering van sociologische problemen wollige praat?

Citaat:
bevallen de cijfers van het Nieuwsblad je niet...?
tja klaag het Nieuwsblad aan wegens aanzetten tot racisme he...
Natuurlijk bevallen ze mij niet. Ik hou niet van criminaliteit. Alleen vind ik het jammer dat je deze thread komt verzieken met ongenuanceerd gestook, precies waar de threadstarter duidelijk een probleem mee heeft. Verdachtmakingen als de jouwe vertroebelen alleen het debat en brengen ons geen stap dichter bij een oplossing.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be