Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2024, 17:24   #1
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard 9/11 Truth beweging gesteund door twee presidentskandidaten

In navolging van een update m.b.t. een persoonlijke aanval dat mogelijk te maken heeft gehad met de 9/11 Truth beweging, bij deze een topic toegewijd aan het onderwerp 9/11 Truth en meer specifiek de actualiteit en groei van de beweging in 2024.

Een brandweerkorps met 3.000 medewerkers stemde recent unaniem over een resolutie waarin wordt beweerd dat het bewijs voor gecontroleerde sloop onmiskenbaar is.

Een door de overheid gefinancierde brandweer heeft geen enkele prikkel om, na twintig jaar van hoge druk om elke potentiële complottheorie uit te roeien, nepnieuws te produceren of dubieuze theorieën onder de aandacht van het publiek te brengen.

Dit staat in hun resolutie, op basis waarvan zij een nieuw onderzoek eisen.

Terwijl het overweldigende bewijsmateriaal dat in het verzoekschrift wordt gepresenteerd zonder enige twijfel aantoont dat voorgeplante explosieven en/of brandbommen – en niet alleen vliegtuigen en de daaruit voortvloeiende branden – de vernietiging van de drie gebouwen van het World Trade Center hebben veroorzaakt, waarbij de overgrote meerderheid van de slachtoffers omkwam die dag omgekomen.

Naam: firefighter-chris-gioia.jpg
Bekeken: 127
Grootte: 19,0 KB

Commissaris Christopher Gioia in 2023: "We zijn een hechte gemeenschap en we vergeten onze gevallen broeders en zusters nooit. Je kunt maar beter geloven dat als de hele brandweer van de staat New York aan boord is, we een niet te stoppen strijdmacht zullen zijn," zei Gioia. "Wij waren het eerste brandweerdistrict dat deze resolutie heeft aangenomen. We zullen niet de laatste zijn," voegde hij eraan toe.


Naam: ff911truth-200.png
Bekeken: 128
Grootte: 61,4 KB

De resolutie werd onthaald met absolute media stilte. Het brandweerkorps wordt genegeerd als zijnde 'conspiracy nuts'.

Ook in het officiele onderzoek zijn ooggetuigen compleet genegeerd.

Citaat:
Wat was het dat het World Trade Center op 11 september 2001 verwoestte? Veel wijst erop dat het om een gecontroleerde sloop ging, zeggen deskundigen.

FDNY-kapitein Karin DeShore: "Ergens rond het centrum van het World Trade Center kwam er een oranje en rode gloed van licht uit. In eerste instantie was er maar één, maar daarna bleef hij rondom het gebouw opduiken, dat begon te ontploffen. Er was een knallend geluid en bij elke knal verschenen er eerst oranje en vervolgens rode lichtflitsen, helemaal rondom het gebouw aan beide kanten, zover ik kon zien. De knalgeluiden en explosies werden groter en gingen zowel op en neer als door het hele gebouw.

Het is niet verrassend dat het FEMA-rapport, gepubliceerd in mei 2002, geen enkele ooggetuigenverklaring over de ineenstorting bevat. NIST, dat de taak van het verklaren van de instorting van het WTC op zich nam nadat het FEMA-rapport was ingediend, ontkende aanvankelijk dat er tekenen van explosies waren. "
Ik geloof niet dat het eerlijk is om mensen die op de grond waren toen de gebouwen instortten, als complotgekken te behandelen als ze vertellen wat ze hebben waargenomen. Als hun observaties aanleiding geven tot het idee van gecontroleerde sloop, dan moet dat serieus worden genomen.

Het is twintig jaar later. Er is sprake van een doorzettingsvermogen bij een door de overheid gefinancierde organisatie. De context is niet indicatief voor conspiracy nut motivatie.

FDNY-medewerker nederig tegen zijn kapitein op de dag van 9/11: 'Ik weet niet of ik gek ben, maar ik wilde het je gewoon vragen omdat je vlak naast me stond. Hij zei: heb je iets gezien bij het gebouw? Zie je rode flitsen? Ik zei: ja, ik dacht dat het aan mij lag. Hij zei nee, ik heb ze ook gezien.'

Hun getuigenissen werden genegeerd in het officiële onderzoek.

Meer: https://nl.gmodebate.org/911-truth/#firedepartment

Nieuwsberichten van de afgelopen maanden:

Naam: 911-news-2023-families.png
Bekeken: 122
Grootte: 25,7 KB

Naam: 911-news-2023.png
Bekeken: 122
Grootte: 30,9 KB

Naam: 911-news-2023-politician.png
Bekeken: 121
Grootte: 31,0 KB

Er zijn veel serieuze organisaties die de aanslag van 9/11 in twijfel trekken.

- 9/11 Truth
- Wetenschappers voor waarheid
- Brandweerlieden voor waarheid
- Architecten en ingenieurs voor de waarheid over 9/11
- Geleerden voor waarheid
- Gerechtigheid voor 9/11
- Piloten voor 9/11 Truth
- Advocaten voor de waarheid over 9/11
- Medische professionals voor de waarheid van 9/11
- Geleerden voor 9/11 waarheid en gerechtigheid
- Natuurkunde 9/11
Vele tientallen meer...

De beweging is nog steeds actief in 2024 en heeft nog steeds prominente leiders.

Naam: ramaswamy.jpg
Bekeken: 121
Grootte: 22,1 KB

In 2023 eiste presidentskandidaat Vivek Ramaswamy "de waarheid van 11 september".

Was 9/11 een inside job?

Vivek Ramaswamy: Ik geloof niet dat de regering ons de waarheid heeft verteld. Nogmaals, ik word gedreven door bewijs en gegevens. Wat ik de afgelopen jaren heb gezien, is dat we sceptisch moeten zijn over wat de overheid ons vertelt. Ik heb geen bewijs van het tegendeel gezien, maar geloof ik alles wat de regering ons hierover heeft verteld? Absoluut niet. Geloof ik de Commissie 11 September? Absoluut niet.

(2023) Vivek Ramaswamy wil 'de waarheid over 9/11'
Bron: The Atlantic
https://nl.gmodebate.org/911-truth/#ramaswamy

Naam: robert-kennedy.jpg
Bekeken: 121
Grootte: 12,8 KB

Enkele maanden eerder, in 2023, trok presidentskandidaat Robert F. Kennedy, Jr. de aanslag van 11 september ook publiekelijk in twijfel. Hij zei dat "er vreemde dingen gebeurden" tijdens de ineenstorting van het World Trade Center en dat hij de "officiële verklaring" niet gelooft.

(2023) RFK Jr. is niet zo zeker van 11 september: 'Er zijn vreemde dingen gebeurd'
https://nl.gmodebate.org/911-truth/#kenedy

Persoonlijke aanval en Christchurch Truth

Mijn onderzoek naar de achtergrond van de aanval op mijn woning in Utrecht leidde tot de terroristische aanslag in Noorwegen in 2011, hetzelfde jaar als de Amerikaanse oorlog in Libië.

De lokale bevolking in Noorwegen spreekt van "de 9/11 van Noorwegen".

Na de terreuraanslag in 2011 werd de premier van Noorwegen het hoofd van de NAVO (hoogste functie).

Noorwegen had de NAVO-bombardementencoalitie van 2011 tegen Libië verworpen en leidde onafhankelijk vredesbesprekingen en was dicht bij het voorkomen van de oorlog in Libië, totdat er in 2011 een verdachte terroristische gebeurtenis plaatsvond, waarna de premier van Noorwegen het hoofd van de NAVO werd , en waarna Noorwegen van alle landen de meeste bommen op Libië liet vallen.

De NAVO voerde een geheime spionageoperatie uit in Oslo, 18 maanden vóór de terreuraanslag in 2011, en de minister van Justitie van Noorwegen zei later dat "hij het niet wist".

Meer hier: https://gmodebate.org/911-truth/#libya

Mijn onderzoek leidde naar de website Christchurch Truth.

Naam: psyop.png
Bekeken: 121
Grootte: 37,3 KB

Bron: chchtruth.com

De president van Turkije deelde een video van de terroristische aanslag in Christchurch, een paar dagen vóór een terroristische aanslag in de stad Utrecht in 2019, en mijn onderzoek bracht een verband met de NAVO aan het licht.

Naam: erdogan-200.jpg
Bekeken: 122
Grootte: 17,9 KB

(2019) Utrecht Attack: the Erdogan connection?
Source: Arab News

Mijn woning die in 2019 werd aangevallen, bevond zich in Utrecht.

- Buitenlandse NAVO-mensen bezochten het hotel van mijn zus [link]
- Paranormale visie van het hoofd van de NAVO [link]
- Moord op een jeugdvriend [link]
- NAVO-evenement opgeroepen door Turkije [link]
- Terroristische aanslag in Utrecht door een Turkse dader [link]
- De president van Turkije deelt een video van de terroristische aanslag in Christchurch, een paar dagen voor de terroristische aanslag in Utrecht. [link]

Meer hier: https://nl.gmodebate.org/911-truth/

De website Christchurch Truth begint met een verwijzing naar Operatie Gladio. Tijdens de Koude Oorlog voerde de NAVO terroristische aanslagen uit in Europese steden onder de naam Operatie Gladio, waarvoor linkse groeperingen ten onrechte de schuld kregen.

Een filosofisch perspectief op overheids-terrorisme

Mijn persoonlijke mantra is om het kwade naar het goede te keren.

In maart 2020, na een 'mass shooting' corruptie-evenement door de gemeente Utrecht, waardoor ik persoonlijk werd bedreigd (een achterbakse actie dat volgde nadat ik - door corruptie door de Rechtbank van Utrecht - mijn woning had verloren), startte ik een onderwerp op een filosofie-forum met het onderwerp "een vis rot van boven naar beneden" - voorbeeldfunctie van de overheid waarin ik het volgende schreef:

Volgens veel partijen werd de terroristische aanslag van 9/11 uitgevoerd door de overheid. Als mensen dat diep in hun hart geloven, dan kunnen ze misschien op basis van de aangehaalde Russische wijsheid ‘a fish rots from the top down’ worden aangezet/gemotiveerd tot terrorisme.
https://onlinephilosophyclub.com/for...hp?f=5&t=17208

In die tijd schreef ik ook het topic "Dit forum" op dit forum. (26 maart 2020)

In een podcast met als gast Lisa Monaco, voormalig adviseur terrorismebestrijding van president Barack Obama die leiding gaf aan de transformatie van de FBI na 9/11, gaat ze in op de betekenis van een gezond moreel kompas, en laat ze doorschemeren dat moraliteit meer kan inhouden dan alleen sociale en culturele instincten. In de podcast vermeldt ze dat bij moraliteit een ‘zesde zintuig’ betrokken is:

"Je moet de juiste toon zetten. We kennen de uitdrukking ‘de toon komt van boven’. Natuurlijk is dat waar.
..
Ik heb een aantal fantastische mentoren en leiders gehad met wie ik heb gewerkt. Van Bob Muller bij de FBI. Geweldige leider wiens leiderschapsstijl werd gevormd in zijn tijd bij de mariniers. "Het goede voorbeeld geven". Ik heb enorm veel van hem geleerd.
"

https://nl.gmodebate.org/911-truth/#lisa

Dit zou het idee bevestigen.

Een Amerikaanse politicus, bijzonder mooi van uiterlijk, antwoordde het volgende op mijn vragen:

In het geval dat de regering de aanslag van 11 september heeft uitgevoerd, wat zou dit dan moeten impliceren?

Politicus: "Ik denk dat dit impliceert dat onze regering een terroristische organisatie IS. Terwijl we slechts burgers zijn; we moeten de meer moorddadige activiteiten ervan niet goedkeuren of steunen. Hoewel ik denk dat de wapens nu op ons gericht zijn."

Meer: https://nl.gmodebate.org/911-truth/#politician

Ik reageerde met het volgende over de verklaring van de regering als een terroristische organisatie:

Citaat:
“Wat betreft de verklaring van de regering als een ‘terroristische organisatie’. Hoewel ik begrijp dat het een natuurlijk doel is, kan het vanuit het perspectief van de resultaten het beste zijn om een duidelijke visie te hebben van hoe het zou moeten zijn.

Het idee dat de overheid een terroristische organisatie is, leidt mogelijk niet tot gunstige resultaten.

Een gezegde in Rusland luidt: "een vis rot van boven naar beneden".

Een dergelijke wijsheid, vertaald naar de algemene aard van mensen, maakt het logisch dat mensen geneigd zijn informatie aan de kaak te stellen die het idee bevordert dat de overheid een terroristische organisatie is. Mensen zijn (in het algemeen) logischerwijs verplicht (of voelen zich geneigd) om te doen wat belangrijk is voor het behouden van een vredige geest, wat essentieel is voor stabiliteit en vooruitgang.

Is 'waarheid' belangrijker dan wat van belang is voor het welvarende bestaan van individuele mensen en volkeren? Welke 'waarheid' zou er zonder de (terroristische) regering overblijven die voor hen van belang is?

Om de kans op twist weg te nemen, zal het hogere doel van mensen gediend moeten worden. "
Dit zou het belang van de 9/11 Truth beweging kunnen verklaren en waarom deze blijft bestaan en zelfs na twintig jaar steeds meer terrein wint, in het geval dat er daadwerkelijk corruptie heeft plaatsgevonden.

De vraag naar gerechtigheid is misschien niet alleen een persoonlijke of politieke kwestie, maar kan ook belangrijk zijn om morele welvaart in de menselijke cultuur, een hoger doel, veilig te stellen.

Waarom is de waarheid belangrijk? Waarom ‘vechten mensen voor gerechtigheid’? Is waarheid belangrijker dan een vredige gemoedstoestand?

Wat is uw mening over het bestaan van de 9/11 Truth beweging en het feit dat deze na twintig jaar nog steeds actief is en nieuwe prominente leiders krijgt?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 20:22   #2
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Hier een debunk over WTC 1 & 2. Gaat gedetailleerd in op materie en constructie van deze gebouwen. Inside job is uitgesloten.

https://youtu.be/1NkBfLBov5Q?si=d8TzTyz6FP_mDRlD

PS
Een dergelijke video over Gebouw 7 heb ik nochtans niet kunnen vinden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 februari 2024 om 20:27.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2024, 10:44   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Hier een debunk over WTC 1 & 2. Gaat gedetailleerd in op materie en constructie van deze gebouwen. Inside job is uitgesloten.

https://youtu.be/1NkBfLBov5Q?si=d8TzTyz6FP_mDRlD

PS
Een dergelijke video over Gebouw 7 heb ik nochtans niet kunnen vinden.
Sommige ontploffingen van 'ladingen' waren op lagere etages dan daar waar de vliegtuigen ingeslagen zijn.

Wie heeft die aangebracht is dan de vraag die sommigen zich stellen?

De mensen die denken dat 9/11 misschien een 'inside job' is geweest
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2024, 13:44   #4
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

De 9/11 Truth organisatie Architecten en ingenieurs voor 9/11 Truth is nog steeds erg actief, en werkt ook nauw samen met Brandweerlieden voor 9/11 Truth dat eveneens nog zeer actief is.

Naam: aetruth.png
Bekeken: 73
Grootte: 44,1 KB

https://www.ae911truth.org/ (ingenieurs)
https://www.ff911truth.org/ (brandweer)

Een recente bron laat zien dat een nieuwe studie heeft aangetoond dat het bewijs voor gecontroleerde sloop van WTC 7 onmiskenbaar is.



"Het nieuwe onderzoek concludeerde dat “ongecontroleerde branden in gebouwen” er niet toe hebben geleid dat het gebouw in zijn voetafdruk viel – meer dan 30 meter tuimelen met de snelheid van de vrije val van de zwaartekracht gedurende 2,5 seconden na de instorting van zeven seconden – zoals officieel wordt beweerd. In plaats daarvan ontdekte de studie – geschreven door Dr. J. Leroy Hulsey, Dr. Feng Xiao en Dr. Zhili Quan – dat “brand niet de ineenstorting van WTC 7 op 11 september veroorzaakte, in tegenstelling tot de conclusies van NIST [Nationaal Instituut of Standards and Technology] en particuliere ingenieursbureaus die de instorting bestudeerden”, terwijl ze ook concludeerden “dat de ineenstorting van WTC 7 een mondiale [d.w.z. alomvattende] mislukking was, waarbij elke kolom in het gebouw vrijwel gelijktijdig bezweek.”

Dit “bijna gelijktijdige falen van elke colonne” in WTC 7 suggereert sterk dat explosieven betrokken waren bij de instorting ervan, wat verder wordt ondersteund door de verklaringen van Barry Jennings, de toenmalige adjunct-directeur van de afdeling Emergency Services van het New York City Housing Centre Autoriteit.

Jennings vertelde op de dag van de aanval aan een verslaggever dat hij en Michael Hess, de toenmalige bedrijfsadviseur van New York City, enkele uren vóór de instorting explosies hadden gehoord en gezien in WTC 7.

De eerstehulpverleners die hielpen bij de redding van Jennings en Hess beweerden ook explosies te hebben gehoord in WTC 7.
"

https://www.mintpressnews.com/americ...idence/261744/
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 20 februari 2024 om 13:45.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2024, 13:50   #5
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Wat van belang is om te beseffen, is dat de getuigenissenverklaringen zijn uitgesloten in het officiele onderzoek. Het is dan niet eerlijk om mensen als 'complotgekken' af te schilderen wanneer ze vertellen wat ze hebben waargenomen.

Wat is uw mening over het feit dat twee presidentskandidaten in het afgelopen jaar zich hebben uitgelaten over "9/11 Truth"?

Naam: 911-news-2023-politician.png
Bekeken: 72
Grootte: 31,0 KB

Het is 20 jaar later. Er is een doorzettingsvermogen zichtbaar.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 19:10   #6
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Een filosoof op een ander forum zei het volgende:

"Dit is een schokkende reflectie op het meest fundamentele falen van het onderwijs- en redeneervermogen van het Amerikaanse publiek en hun wanhopige verlangen om betekenis en verklaring te vinden voor gebeurtenissen die zij ondoorgrondelijk vinden."

Het argument dat de meeste mensen in de VS geen basisopleiding en redeneervermogen hebben, doet naar mijn mening geen recht.

Er zijn duizenden mensen die strijden voor ‘rechtvaardigheid’ m.b.t. 9/11, mensen die hebben volgehouden en die na twintig jaar sterker lijken te zijn geworden, met twee presidentskandidaten aan hun zijde anno 2024.

Complotgekken... Een brandweer kazerne met 3.000 man personeel die al 20 jaar volhoudt en die nu nog krachtiger naar buiten lijkt te treden, en daarbij vermeldt:

"We zijn een hechte gemeenschap en we vergeten onze gevallen broeders en zusters nooit. Je kunt maar beter geloven dat als de hele brandweer van de staat New York aan boord is, we een niet te stoppen strijdmacht zullen zijn," ... "Wij waren het eerste brandweerdistrict dat deze resolutie heeft aangenomen. We zullen niet de laatste zijn," voegde hij eraan toe."

Ik geloof niet dat het eerlijk is om mensen die ter plaatse waren toen de gebouwen instortten, als complotgekken te behandelen als ze vertellen wat ze hebben waargenomen. Als hun observaties aanleiding geven tot het idee van gecontroleerde sloop, dan moet dat serieus worden genomen.

Ik pleit zelf niet voor welk verhaal of theorie dan ook. Vanuit een filosofisch perspectief zou mij slechts corruptie zelf interesseren, omdat het afwijkt van rede.

Ik herinner mij een film die ik tegenkwam op Vimeo. Het liet inwoners van een stad als New York zien, die de visie uitdraagden dat ze graag weer naar een 'goede' wereld terugwilden.

De vragen in dit topic:
  1. Waarom is de waarheid belangrijk?
  2. Waarom ‘vechten mensen voor gerechtigheid’?
  3. Is waarheid belangrijker dan een vredige gemoedstoestand?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 04:00   #7
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Ik heb een meertalig eBoek over dit onderwerp gemaakt (PDF en ePub in meerdere formaten) dat nu in meer dan 50 talen wordt gepromoot op een website die maandelijks vanuit letterlijk elk land ter wereld wordt bezocht. Natuurlijk met oog voor de verschillen tussen België en Nederland, dus wanneer iemand met een Belgisch IP het eBoek aanvraagt, dan zal de inhoud met een Belgische toon zijn geschreven (Uw eBoek iv. Je eBoek bijvoorbeeld). De website is bijvoorbeeld ook beschikbaar in Belgisch Frans.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  belgisch-frans.png
Bekeken: 5
Grootte:  15,6 KB
ID: 119339

Het eBoek kan worden aangevraagd op het volgende adres: https://nl.gmodebate.org/911-truth/

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  911-truth-ad-nl.png
Bekeken: 3
Grootte:  80,7 KB
ID: 119336

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  911-truth-email.png
Bekeken: 4
Grootte:  146,6 KB
ID: 119337

Nogmaals: ik ben niet politiek geëngageerd en het artikel bevat geen complottheorie.

Zoals in mijn antwoord aan een filosoof op een ander forum, die betoogde dat de meeste mensen in de VS basisonderwijs en redeneervermogen missen:

"Dit is een schokkende reflectie op het meest fundamentele falen van het onderwijs- en redeneervermogen van het Amerikaanse publiek en hun wanhopige verlangen om betekenis en verklaring te vinden voor gebeurtenissen die zij ondoorgrondelijk vinden."

Ik vind het niet eerlijk om mensen die ter plaatse waren toen de gebouwen instortten, als complotgekken te behandelen wanneer ze vertellen wat ze hebben waargenomen. Als hun observaties aanleiding geven tot het idee van gecontroleerde sloop, dan dienst dat serieus te worden genomen.

Het is twintig jaar later. Er is sprake van een doorzettingsvermogen bij een door de overheid gefinancierde organisatie. De context is niet indicatief voor een conspiracy nut motivatie.

Het Belgisch-talige eBoek kunt u hier aanvragen:

https://nl.gmodebate.org/911-truth/

Mijn motief: de feiten gunstig maken, in lijn met mijn persoonlijke mantra. De eBoek-e-mail eindigt met een filosofisch pleidooi voor de Lévinasiaanse eschatologie voor vrede, met een praktisch voorbeeld van MacGyver.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  closure.png
Bekeken: 3
Grootte:  335,7 KB
ID: 119338

De onderliggende strategie is altijd een verdediging van de natuur geweest met betrekking tot eugenetica.

Hopelijk helpt het mensen die vanwege de 9/11 aanval te maken hebben gekregen met verlies van familie of vrienden.

Lévinas (professor filosofie in Parijs, Frankrijk) verloor zijn familie door de nazi's, dus zijn werk over vrede is een voorbeeld van wat mogelijk is met filosofie, om haat en wraak daadwerkelijk te overwinnen en de cyclus van geweld te doorbreken.

Wat betreft het filosofische belang van het onderwerp en het nastreven van de waarheid. Ik heb dat een keer ter sprake gebracht toen ik persoonlijk werd bedreigd door achterbakse massa schietpartij corruptie door de gemeentelijke overheid in Utrecht, kort nadat al mijn persoonlijke bezittingen waren vernield en nadat ik mijn huis verloor als gevolg van corruptie door de rechtbank in Utrecht.

Ik had geholpen om pedofilie bij Justitie aan het licht te brengen: https://nl.gmodebate.org/pedophilia/

Tijdens die achterbakse bedreigings-situatie in maart 2020 schreef ik een onderwerp op dit forum waar sommigen hadden aangegeven mij te ‘steunen’ (mijn kritisch filosofische blog), wat mogelijk een aanzienlijk effect heeft gehad op het verloop van de gebeurtenissen. En, in lijn met mijn persoonlijke mantra, startte ik een onderwerp op een filosofie forum, waarin ik de volgende vraag stelde:

Volgens veel partijen is de terroristische aanslag van 11 september gepleegd door de overheid. Als mensen dat diep in hun hart geloven, dan kunnen ze op basis van de aangehaalde Russische wijsheid wellicht worden aangezet/gemotiveerd tot terrorisme."

"Een vis rot van boven naar beneden" - voorbeeldfunctie van de overheid
https://onlinephilosophyclub.com/for...hp?f=5&t=17208

Er zijn vandaag eenvoudigweg mensen die zich voor het onderwerp inzetten.

Enkele jaren geleden stelde ik de volgende vraag aan een Amerikaanse politicus:

Wat betreft de waarheid over de aanslag van 11 september. Zou het mogelijk zijn om uw motief voor uw inzet te delen?

"Ik werd een politiek activist nadat ik de film JFK had gezien en onderzoek deed naar de CIA. Ik was woedend en vond dat ik iets moest doen om een beleid ter discussie te stellen dat mensen martelt, doodt en terroriseert."

De filosofische vragen m.b.t. het onderwerp zijn nog steeds relevant:

Waarom is de waarheid belangrijk? Waarom ‘vechten mensen voor gerechtigheid’? Is waarheid belangrijker dan een vredige gemoedstoestand?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 8 maart 2024 om 04:05.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be