Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Heeft u ervaring met datingsites?
Ja, eerder positief. 4 22,22%
Ja, eerder negatief. 1 5,56%
Nee, maar ik zou ze wel gebruiken. 2 11,11%
Nee, en ik zou ze nooit gebruiken. 8 44,44%
Ik heb een vierkant hoofd. 3 16,67%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2012, 14:28   #141
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Je impliceert hier dat mensen alleen naar een datingsite gaan omdat ze hun status willen verbeteren. Misschien zoeken ze gewoon iemand met dezelfde interesses online omdat ze die offline niet vinden?
Als ik rondom mij kijk betwijfel ik dat zeer sterk, maar het kan wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 14:28   #142
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Nee, niet door dat laatste. Eerder door het gebrek aan het zogenaamde modernisme dat velen zich beklagen. De fratsen die je in de gemiddelde katholieke parochie meemaakt:

Is het echt zo erg? Ik heb gehoord dat de missen nogal verwaterd waren maar deed het welal af als geklaag door droogstoppels. Maar als het zo ver is...


Citaat:
De westerse riten zijn vrij middelmatig qua kwaliteit. Slechts een kleine groep "westerse orthodoxen" zet zich in voor echte goede westerse mystiek en liturgie, maar die bevinden zich sinds de hereniging met het patriarchaat vooral bij de oudkalenderisten.
I see.
Ga jij soms eens naar een mis?

Citaat:
Luther heeft het kind met het badwater weggesmeten. Louter liturgisch kan ik de hoogkerkse Lutheranen wel smaken, maar hun leer is veel te rennaisancistisch.
Verklaar dat renaissancistische? Ik snap wel wat je bedoelt maar het is altijd interessant om te zien hoe mensen zulke dingen een invulling geven.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 14:37   #143
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Is het echt zo erg? Ik heb gehoord dat de missen nogal verwaterd waren maar deed het welal af als geklaag door droogstoppels. Maar als het zo ver is...
Het is vaak zo ver.

Nu moet ik wel zeggen dat de Tridentijnse Mis die de traditionalisten aanbieden ook erg kan zijn, vooral de laagmis.

Citaat:
I see.
Ga jij soms eens naar een mis?
Soms, maar hier in mijn kleine gehuchtje is er weinig aanbod.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Verklaar dat renaissancistische? Ik snap wel wat je bedoelt maar het is altijd interessant om te zien hoe mensen zulke dingen een invulling geven.
Het Sola Fide, bovenal, wat correspondeert met de renaissancistisch-humanistische zoektocht naar de meest oorspronkelijke teksten (op zich niet erg), met dan een totale afkeer voor alles wat er in de loop van tijd is bijgekomen. De gehele christelijke mystiek en andere tradities werden zo overboord gesmeten. Uiteindelijk werd er zo een nieuwe leer geschreven die nooit hetgeen zal kunnen bieden wat de katholieke (opnieuw in de universele zin) leer nog steeds biedt. Door trouwens de geloofsbelijdenis van Nicea aan te nemen zijn ze eigenlijk ook nog eens erg inconsistent in hun afwijzingen, maar soit.

In hun humanistische zoektocht naar de "bron" hebben ze élk gevoel met de bron kwijtgeraakt.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 14:41   #144
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Als kunstliefhebber kan ik de erg middeleeuwse kerkarchitectuur van de Duitse Lutheranen in de tijd van het Tweede Rijk natuurlijk wel waarderen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 14:50   #145
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Het is vaak zo ver.

Nu moet ik wel zeggen dat de Tridentijnse Mis die de traditionalisten aanbieden ook erg kan zijn, vooral de laagmis.
Vertel? Ik dacht dat de Tridentijnse juist heel tr00 was.




Citaat:
Het Sola Fide, bovenal, wat correspondeert met de renaissancistisch-humanistische zoektocht naar de meest oorspronkelijke teksten (op zich niet erg), met dan een totale afkeer voor alles wat er in de loop van tijd is bijgekomen. De gehele christelijke mystiek en andere tradities werden zo overboord gesmeten. Uiteindelijk werd er zo een nieuwe leer geschreven die nooit hetgeen zal kunnen bieden wat de katholieke (opnieuw in de universele zin) leer nog steeds biedt. Door trouwens de geloofsbelijdenis van Nicea aan te nemen zijn ze eigenlijk ook nog eens erg inconsistent in hun afwijzingen, maar soit.

In hun humanistische zoektocht naar de "bron" hebben ze élk gevoel met de bron kwijtgeraakt.


Ben je het met mij eens als ik stel dat het zich baseren op enkel de Bijbel bij het teruggaan naar de bron een inherent foutieve manier is van teruggaan naar de bron (omdat de Bijbel zelf een product is van die traditie) ?

Wat is je visie over de Deuterokanonieke boeken?

Hoe verklaar je het ontstaan van degradante Amerikaanse stromingen (Southern Baptists,...)?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 15:01   #146
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Vertel? Ik dacht dat de Tridentijnse juist heel tr00 was.
Jaren-'50-missen die gewoon hersenloos routinewerk zijn. De Tridentijnse rite vind ik een betere rite, maar die wordt gewoon vaak slecht gecelebreerd. Dit wordt dan al gauw een ideaalbeeld:

Uiteindelijk ook cargocultisme. Zo'n laagmis was oorspronkelijk een misbruik, maar nu is het bij velen het ideaal omdat als meer priesters alleen een Mis vieren (i.p.v. allen tezamen) je dan "meer" goddelijke genade (of iets anders) hebt.

Citaat:
Ben je het met mij eens als ik stel dat het zich baseren op enkel de Bijbel bij het teruggaan naar de bron een inherent foutieve manier is van teruggaan naar de bron (omdat de Bijbel zelf een product is van die traditie) ?
Ja, helemaal.

Citaat:
Wat is je visie over de Deuterokanonieke boeken?
The more, the merrier. Ik vind ook de orthodoxe apocriefen erg interessant om te lezen. Het protestantse canon is een Joods canon van na Christus, het katholieke canon van het Concilie van Trente (een concilie van huichelaars, feitelijk). Zo'n canon mag voor mijn part best een beetje los zijn zoals in de Orthodoxe kerken.

Citaat:
Hoe verklaar je het ontstaan van degradante Amerikaanse stromingen (Southern Baptists,...)?
Iedereen interpreteert de Bijbel maar zoals ze willen, want ze missen de context errond en werken vooral in oppositie tegen anderen.

In Amerika is het gewoon zo dat een bepaalde erg strenge tak van protestanten (vergelijk ook de Nederlandse bible belt) convergeert met steeds conservatieve politieke bewegingen die zelf ook steeds meer radicaliseren.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 19 juni 2012 om 15:02.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 15:07   #147
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Meer foto's:




De totale decadentie en verwording tot cargocult.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 00:30   #148
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

rdv , eerder pos
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 00:33   #149
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
rdv , eerder pos
Hou u maar in Boelvaar Siegaar.
Straks je zoveelste ban.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 00:48   #150
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
De reden dat ik ze niet gebruik is allereerst omdat ik visueel niets te bieden heb en ten tweede dat ik me toch afvraag wat voor een figuren toch achter die leuke smoeltjes zitten.
Mensen die geen tijd te verliezen hebben in café's vol boertige zatlappen
misschien ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 00:52   #151
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

de truk is : zoek op internet een foto van een zanger die op jou lijkt en plaats die bij je profiel , het gaat er vooral om met veel wijven te kommuniseren
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 16:31   #152
KatjaP
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 1
Standaard

Iemand recente ervaringen met een goede datingsite? Ik ben nu al geruime tijd vrijgezel en ik wil me ergens inschrijven. Ik lees zo nu en dan dat Be2 wel goed is (http://www.datingsucces.be/algemene-datingsites/). Heeft iemand daar wel ervaring mee? Het lijkt me wel een beetje teveel van het goede om me in te schrijven bij meerdere websites tegelijk.
KatjaP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 14:41   #153
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KatjaP Bekijk bericht
Iemand recente ervaringen met een goede datingsite? Ik ben nu al geruime tijd vrijgezel en ik wil me ergens inschrijven. Ik lees zo nu en dan dat Be2 wel goed is (http://www.datingsucces.be/algemene-datingsites/). Heeft iemand daar wel ervaring mee? Het lijkt me wel een beetje teveel van het goede om me in te schrijven bij meerdere websites tegelijk.

Als je een smart phone hebt kan je "Tinder" gebruiken. Ik denk dat "Twoo" marktleider is op vlak van dating sites, het is een vervolg van Netlog.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 16:46   #154
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Er gaat niets boven elkaar leren kennen via chat of fora. Eerst elkaar wekenlang zitten opgeilen met lieve woordjes en puberaal geflirt om dan op de dag van het allereerste afspraakje je ontgoocheling te moeten verbergen met een domme grijns op je gezicht. Daar kan echt niks tegen op.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 17:59   #155
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Kan alleen spreken over rendez-vous.

Heeft mij al tientallen interessante ontmoetingen opgeleverd.

Ik vind het een fantastisch medium, op basis van een profiel en een paar mails heen en weer, heb je al snel door wie een boeiende gesprekspartner kan zijn en wie niet.

Dat je dan daadwerkelijk, soms dezelfde avond nog, met je nieuwste 'vondst' een glas kan gaan drinken, lovely !

Voor mij is 't socializen.

En da's dan ook het enige aspect dat me stoort : dat de meeste vrouwen je toch zitten te scannen op je 'value' als mogelijke levenspartner.

Uitzonderlijk ontspoort het socializen es, vroeg of laat kost het me een arm of een been, zoveel is zeker.
Hier kan ik nog in volgen. Was ook mijn bedoeling: gewoon socializeren, nieuwe mensen leren kennen, en verder kan je nooit weten.

Probleem is ondertussen dat de meeste mannen zelfs niet meer willen weten wie of wat je bent, maar liefst ineens tussen de lakens willen kruipen. Als het kon vanachter het scherm. Ben ermee gestopt omdat ik een bloedhekel heb aan dat sexueel gesmies over en weer.

gaat zo:

o wat een leuk smoeltje heb jij, ben je ook geschoren onderaan?

Ikke: pardon?

hij: willen we eens afspreken, ik zit hier al te geilen.

Ikke: pardon?

Komaan, doe eens uw best

Ikke: heb daar geen zin in mijnheer

Hij: onnozele trut, waarom zit ge hier dan op een datingsite.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 18:01   #156
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hier kan ik nog in volgen. Was ook mijn bedoeling: gewoon socializeren, nieuwe mensen leren kennen, en verder kan je nooit weten.

Probleem is ondertussen dat de meeste mannen zelfs niet meer willen weten wie of wat je bent, maar liefst ineens tussen de lakens willen kruipen. Als het kon vanachter het scherm. Ben ermee gestopt omdat ik een bloedhekel heb aan dat sexueel gesmies over en weer.

gaat zo:

o wat een leuk smoeltje heb jij, ben je ook geschoren onderaan?

Ikke: pardon?

hij: willen we eens afspreken, ik zit hier al te geilen.

Ikke: pardon?

Komaan, doe eens uw best

Ikke: heb daar geen zin in mijnheer

Hij: onnozele trut, waarom zit ge hier dan op een datingsite.
Moet je mijn manier eens proberen.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 19:01   #157
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Moet je mijn manier eens proberen.
Dat IS jouw manier dacht ik. Nee dankjewel.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 19:20   #158
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik heb geen ervaring met datingsites, en ik vind dat je toch vrij wanhopig moet zijn om via een datingsite iemand te krijgen.
Facebook is ook een officieuze datingsite.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be