Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2020, 11:14   #1
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard ik bescherm jou, jij beschermt mij

Ik bescherm jou, jij beschermt mij.

En als jij mij niet beschermt, wel dan steek ik met een mes naar jou :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200701_93324488


Dat zijn dan de lichtende voorbeelden. De maskerdragers met het grote morele gelijk. Dronken van hun fanatisme spreken ze iedereen aan die geen maskertje draagt en als je pech hebt grijpen ze ook naar wapens om hun willetje door te drijven. Het mondmasker is intussen even beladen als de swastika.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:26   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik bescherm jou, jij beschermt mij.

En als jij mij niet beschermt, wel dan steek ik met een mes naar jou :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200701_93324488


Dat zijn dan de lichtende voorbeelden. De maskerdragers met het grote morele gelijk. Dronken van hun fanatisme spreken ze iedereen aan die geen maskertje draagt en als je pech hebt grijpen ze ook naar wapens om hun willetje door te drijven. Het mondmasker is intussen even beladen als de swastika.
Die vent was duidelijk in dronken toestand, verstand op nul.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:30   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik bescherm jou, jij beschermt mij.

En als jij mij niet beschermt, wel dan steek ik met een mes naar jou :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200701_93324488


Dat zijn dan de lichtende voorbeelden. De maskerdragers met het grote morele gelijk. Dronken van hun fanatisme spreken ze iedereen aan die geen maskertje draagt en als je pech hebt grijpen ze ook naar wapens om hun willetje door te drijven. Het mondmasker is intussen even beladen als de swastika.
Tja, messteken is nu bepaald niet de meest aangewezen oplossing. Maar het dragen van een mondmasker is wel verplicht op het openbaar vervoer. En dat mag wat mij betreft rustig uitgebreid worden naar bv. het winkelen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 13:18   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, messteken is nu bepaald niet de meest aangewezen oplossing. Maar het dragen van een mondmasker is wel verplicht op het openbaar vervoer. En dat mag wat mij betreft rustig uitgebreid worden naar bv. het winkelen.
Ik vind dat eerlijk gezegd ook. Hier is dat trouwens het geval. Het zijn twee activiteiten die niet lang duren. Het is stukken vervelender om gans de dag een masker moeten te dragen. Maar "winkelen" en 'de tram pakken' is normaal gezien iets dat geen uren duurt. De kleine moeite om een masker te dragen, en het potentieel om de hoeveelheid virus in de lucht hierdoor flink omlaag te halen, is toch wel een kosten-baten analyse die interessant is.

Het is wel idioot om mensen op straat of zo te verplichten van een masker te dragen: dat is totaal zinloos. En hoe meer zinloze dingen je oplegt, hoe minder de zinvolle dingen zichtbaar zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2020 om 13:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 13:26   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nog een klein voordeeltje van maskers is dat camera's u niet herkennen.
Vind ik meegenomen.

Dat is trouwens de reden van 5g.
Face recognition.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2020 om 13:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 13:56   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is trouwens de reden van 5g.
Face recognition.
Ah, ik dacht dat de bedoeling van 5G was om corona te veroorzaken ....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 14:46   #7
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik bescherm jou, jij beschermt mij.

En als jij mij niet beschermt, wel dan steek ik met een mes naar jou :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200701_93324488


Dat zijn dan de lichtende voorbeelden. De maskerdragers met het grote morele gelijk. Dronken van hun fanatisme spreken ze iedereen aan die geen maskertje draagt en als je pech hebt grijpen ze ook naar wapens om hun willetje door te drijven. Het mondmasker is intussen even beladen als de swastika.
Mondmaskers zijn nu eenmaal verplicht op het openbaar vervoer en het is de mensen hun plicht anderen daar op te wijzen. Immers zij die er geen dragen, kunnen anderen die er wel dragen besmetten.

Zoals gewoonlijk betreft het hier weer allochtonen die zich van niets aantrekken. Spreek je hen aan op hun wangedrag, dan worden ze agressief en gaan ze hun vriendjes erbij halen. Helaas voor hen was de betrokkene gewapend en kon deze zich verweren door een mes te trekken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 14:53   #8
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat eerlijk gezegd ook. Hier is dat trouwens het geval. Het zijn twee activiteiten die niet lang duren. Het is stukken vervelender om gans de dag een masker moeten te dragen. Maar "winkelen" en 'de tram pakken' is normaal gezien iets dat geen uren duurt. De kleine moeite om een masker te dragen, en het potentieel om de hoeveelheid virus in de lucht hierdoor flink omlaag te halen, is toch wel een kosten-baten analyse die interessant is.
Al is het maar om de winkelmedewerkers te beschermen die wel een masker dragen. Nu kan iemand die corona feestjes houdt en zonder masker gaat winkelen een medewerker besmetten.

De burgemeester van Deinze had zo'n verplichting, die ook door de virologen gesteund wordt, opgelegd, maar werd teruggefloten door De Crem. Kwestie van de juiste prioriteiten te stellen ...
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 15:39   #9
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mondmaskers zijn nu eenmaal verplicht op het openbaar vervoer en het is de mensen hun plicht anderen daar op te wijzen. Immers zij die er geen dragen, kunnen anderen die er wel dragen besmetten.

Zoals gewoonlijk betreft het hier weer allochtonen die zich van niets aantrekken. Spreek je hen aan op hun wangedrag, dan worden ze agressief en gaan ze hun vriendjes erbij halen. Helaas voor hen was de betrokkene gewapend en kon deze zich verweren door een mes te trekken.
Probleem is nu natuurlijk dat er wel altijd een reden kan gevonden worden om een mondmasker te verplichten. Zoals Van Gucht nu al begint met het volgende virus al aan te kondigen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 15:49   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

De jongen heeft goed opgelet.

Hij was het tijdens zijn politieverhoor wel even vergeten, maar op Twitter heeft hij nu wel verduidelijkt dat er sprake zou geweest zijn van racistische motieven.

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 20:48   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, messteken is nu bepaald niet de meest aangewezen oplossing. Maar het dragen van een mondmasker is wel verplicht op het openbaar vervoer. En dat mag wat mij betreft rustig uitgebreid worden naar bv. het winkelen.
Akkoord, maar dan liefst overal in het land.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 20:52   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nog een klein voordeeltje van maskers is dat camera's u niet herkennen.
Vind ik meegenomen.
Vroeger zou je daar een GAS boete voor krijgen wegens niet herkenbaar.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 20:40   #13
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Geachte heren

Een goede Vlaming draagt in het openbaar geen vernederende, belachelijke muilband. Dit oosters schouwspel is hier niet welkom. De verplichting inzake het openbaar vervoer dient onmiddellijk opgegeven te worden. Zo niet, dienen de inwoners van het Vlaams Gewest het gebruik ervan te staken. Laat hier de kracht van het geld zijn gang gaan! Aangezien bijna de helft van de Vlaamse bevolking te dik is, is het raadzaam om zich veel meer te voet of met het rijwiel te begeven.

We zijn in een bijzonder huichelachtige toestand beland waarbij een kleine schare vervelende wereldverbeteraars de meerderheid op dwaze wijze poogt te muilkorven.
Zouden deze wereldverbeteraars echter niet veel beter met zichzelf bezighouden of andere zaken eisen, wel ter bevordering van de volksgezondheid zoals:

- rookverbod
- beperkt gebruik van geestrijke en zoete dranken
- aansporing tot gezond lichaamsgewicht: meer beweging en minder zoet en vet eten
- algemeen sproeiverbod (bestrijdingsmiddelen)
- leefomgevingsvriendelijkere nijverheid en landbouw
- streng nazicht inzake sluikstorten
- erg vervuilende vervoersmiddelen zoals brommers onmiddellijk verbieden
- Het gebruik van kunststoffen en zogezegd "lichaamsverzorgende" zaken (geurwater, ontgeurder, lippenstift,...) sterk beperken


De beleidsmannen, die tegen een godsdienstige hoofddoek zijn, hebben door de instemming van deze vervloekte muilbandverplichting hun eigen keel oversneden. Het "nieuw volk" is niet dom en draagt dit onzinnig lapje stof als spek voor hun bek zodoende de aanwezigheid van hun hoofdoek in het openbaar blijvend of in sterkere mate te laten gelden (bv. onderwijs).

Ons land kon trouwens van deze Kroonziekte volkomen gevrijwaard gebleven, indien het land tijdig van vreemde invloeden afgesloten bleef.

Bij de eerste berichtgeving van de Kroonziekte, diende het Avondland (Europa) "zijn" grondgebied in verschillende kroongebieden verdeeld te hebben. Wij zouden bv. tot het Kroongebied "De Nederlanden" behoren. Deze omvat:

Noord-Nederland met (Oost)-Vriesland
Vlaams en Waals Gewest (Belgenland)
De afdelingen "Nauw van Kales" en het "Noorden"
De Waalse inham Gavelen (Givet, Djivèt; Germaanse vertaling van Fechaux < "fiscalis" vgl. "fiscus" en "gave")
Lutsenburg ofte Lettenburg (Luxembourg)
Een stuk van het Rijnland

Niemand (zonder enige uitzondering) mag het kroongebied betreden. De randgebieden zullen op Griekse wijze bewaakt worden. De vreemde bevolking met bv. hun handel inzake roesmiddelen dient het gebied te verlaten. Uiteraard dienen alle banden, alleszins de bedenkelijke handel, met het ziekelijke Midden Koninkrijk (Sina) onmiddellijk volledig verbroken te worden. Verlof buiten dit gebied is eveneens niet toegestaan. Het is gedaan als Vlaming om tijdens het werkjaar rijk over te komen met hun overbodige, dure, vervuilende vliegtuigreisjes. Deze op weelde beluste opscheppers hebben ons land besmet. Deze mensen zullen boeten, niet u of ik!

Bij een mensaanval, uitgevoerd door een ongewenst zatlapje, dient men als helder iemand snel en krachtig te handelen. Loop snel weg als het kan, roep luidkeels om hulp bij uw naburige medeburger of verdedig uzelf indien u sterk en geoefend bent. Blijf niet staan! Ga niet in op hun gebrabbel! Zatlappen kunnen niet meer deftig lopen.

Hoogachtend
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 21:05   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heren

Een goede Vlaming draagt in het openbaar geen vernederende, belachelijke muilband. Dit oosters schouwspel is hier niet welkom. De verplichting inzake het openbaar vervoer dient onmiddellijk opgegeven te worden. Zo niet, dienen de inwoners van het Vlaams Gewest het gebruik ervan te staken. Laat hier de kracht van het geld zijn gang gaan! Aangezien bijna de helft van de Vlaamse bevolking te dik is, is het raadzaam om zich veel meer te voet of met het rijwiel te begeven.

We zijn in een bijzonder huichelachtige toestand beland waarbij een kleine schare vervelende wereldverbeteraars de meerderheid op dwaze wijze poogt te muilkorven.
Zouden deze wereldverbeteraars echter niet veel beter met zichzelf bezighouden of andere zaken eisen, wel ter bevordering van de volksgezondheid zoals:

- rookverbod
- beperkt gebruik van geestrijke en zoete dranken
- aansporing tot gezond lichaamsgewicht: meer beweging en minder zoet en vet eten
- algemeen sproeiverbod (bestrijdingsmiddelen)
- leefomgevingsvriendelijkere nijverheid en landbouw
- streng nazicht inzake sluikstorten
- erg vervuilende vervoersmiddelen zoals brommers onmiddellijk verbieden
- Het gebruik van kunststoffen en zogezegd "lichaamsverzorgende" zaken (geurwater, ontgeurder, lippenstift,...) sterk beperken


De beleidsmannen, die tegen een godsdienstige hoofddoek zijn, hebben door de instemming van deze vervloekte muilbandverplichting hun eigen keel oversneden. Het "nieuw volk" is niet dom en draagt dit onzinnig lapje stof als spek voor hun bek zodoende de aanwezigheid van hun hoofdoek in het openbaar blijvend of in sterkere mate te laten gelden (bv. onderwijs).

Ons land kon trouwens van deze Kroonziekte volkomen gevrijwaard gebleven, indien het land tijdig van vreemde invloeden afgesloten bleef.

Bij de eerste berichtgeving van de Kroonziekte, diende het Avondland (Europa) "zijn" grondgebied in verschillende kroongebieden verdeeld te hebben. Wij zouden bv. tot het Kroongebied "De Nederlanden" behoren. Deze omvat:

Noord-Nederland met (Oost)-Vriesland
Vlaams en Waals Gewest (Belgenland)
De afdelingen "Nauw van Kales" en het "Noorden"
De Waalse inham Gavelen (Givet, Djivèt; Germaanse vertaling van Fechaux < "fiscalis" vgl. "fiscus" en "gave")
Lutsenburg ofte Lettenburg (Luxembourg)
Een stuk van het Rijnland

Niemand (zonder enige uitzondering) mag het kroongebied betreden. De randgebieden zullen op Griekse wijze bewaakt worden. De vreemde bevolking met bv. hun handel inzake roesmiddelen dient het gebied te verlaten. Uiteraard dienen alle banden, alleszins de bedenkelijke handel, met het ziekelijke Midden Koninkrijk (Sina) onmiddellijk volledig verbroken te worden. Verlof buiten dit gebied is eveneens niet toegestaan. Het is gedaan als Vlaming om tijdens het werkjaar rijk over te komen met hun overbodige, dure, vervuilende vliegtuigreisjes. Deze op weelde beluste opscheppers hebben ons land besmet. Deze mensen zullen boeten, niet u of ik!

Bij een mensaanval, uitgevoerd door een ongewenst zatlapje, dient men als helder iemand snel en krachtig te handelen. Loop snel weg als het kan, roep luidkeels om hulp bij uw naburige medeburger of verdedig uzelf indien u sterk en geoefend bent. Blijf niet staan! Ga niet in op hun gebrabbel! Zatlappen kunnen niet meer deftig lopen.

Hoogachtend
Geachte Heer Koenraad,
Met het meeste ga ik akkoord. Het kost wel een serieuze inspanning. Vooral fysiek.
Ik rook meer dan een Turk.
Met het beperkt gebruik van geestrijke dranken ga niet akkoord, en dit wegens plezant en niet weten waarom.
Zolang het blauw gevaar niets opmerkt op je fiets- of wandelgedrag zie ik geen vuiltje aan de lucht.
Met de meeste hoogachting
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 2 juli 2020 om 21:07.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 21:11   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geachte Heer Koenraad,
Met het meeste ga ik akkoord. Het kost wel een serieuze inspanning. Vooral fysiek.
Ik rook meer dan een Turk.
Met het beperkt gebruik van geestrijke dranken ga niet akkoord, en dit wegens plezant en niet weten waarom.
Zolang het blauw gevaar niets opmerkt op je fiets- of wandelgedrag zie ik geen vuiltje aan de lucht.
Met de meeste hoogachting
Misschien omwille van het gezondheidsaspect ? Daar had hij het toch over ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 18:13   #16
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geachte Heer Koenraad,
Met het meeste ga ik akkoord. Het kost wel een serieuze inspanning. Vooral fysiek.
Ik rook meer dan een Turk.
Met het beperkt gebruik van geestrijke dranken ga niet akkoord, en dit wegens plezant en niet weten waarom.
Zolang het blauw gevaar niets opmerkt op je fiets- of wandelgedrag zie ik geen vuiltje aan de lucht.
Met de meeste hoogachting
Geachte heren

Heer Rudolf ofte Rudy; Goede Vlamingen roken niet, einde verhaal. Rokers die de ongewenste oosterse muilband dragen overschrijden wat mij betreft het uiteinde van het begrip huichelachtigheid. Ik ben het gedacht genegen om rokers voortaan als "Turken" te bestempelen zoals het vreemd gewas maïs eveneens als "Turkse koren" of "Turkse tarwe" bestempeld wordt. Trouwens de Turken vallen in het Vlaams Gewest door hun donkerder vel op. De rokers zijn aan de binnenkant ook donkerder bv. zwarte longen en bloedsomloop.

Heer Vrederijk ofte Fred; Goede Vlamingen onthouden zich van de zogenaamde "geestrijke dranken". Dit niet enkel voor gezondheidsredenen (hersenschade, leverschade, gedaalde mannelijkheid,...) maar ook voor de veiligheid.

Het blauw gevaar (een stelletje lastige nietsnutten) mag mijn inziens onmiddellijk ontbonden worden.

Met de meeste hoogachting
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be