Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2015, 07:46   #121
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Anders denken over mobiliteit, natuurlijk. Zoals ook gedurende jááren in Vlaanderen. Ik blijf het een geweldige naam vinden. En dat mag al eens met een doordenkertje zijn.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 18:30   #122
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En hoe verbuigt men 'gij'? Als 'u'/'uw'. Je zegt 'aan u' en niet 'aan gij'. Dat is geen beleefdheidsvorm hè?

Nederlanders spreken echt wel correcter Nederlands. Nog een voorbeeld. Geen enkele Nederlander zegt 'zo'n dingen' i.p.v. 'zulke dingen'. Het is zelfs zo erg dat de Taalunie 'zo'n dingen' als juist heeft gerekend, puur uit onvermogen van Vlamingen om hier 'zulke' te zeggen. De logica is echter ver te zoeken, aangezien 'zo'n' een contractie van 'zo' en 'een' is, enkelvoud dus. Zo'n + meervoud zou normaal gezien fout gerekend moeten worden en verbannen worden tot louter spreektaal.
verbuiging
  1. gij (nominatief
  2. uwer (genitief)
  3. u (datief)
  4. u (accusatief)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 18:38   #123
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De affiche heeft haar doel bereikt.
U hebt het gelezen en bent er héél actief mee bezig.
De post van quercus sorteert effect bij u.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 21:41   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En hoe verbuigt men 'gij'? Als 'u'/'uw'. Je zegt 'aan u' en niet 'aan gij'. Dat is geen beleefdheidsvorm hè?

Nederlanders spreken echt wel correcter Nederlands. Nog een voorbeeld. Geen enkele Nederlander zegt 'zo'n dingen' i.p.v. 'zulke dingen'. Het is zelfs zo erg dat de Taalunie 'zo'n dingen' als juist heeft gerekend, puur uit onvermogen van Vlamingen om hier 'zulke' te zeggen. De logica is echter ver te zoeken, aangezien 'zo'n' een contractie van 'zo' en 'een' is, enkelvoud dus. Zo'n + meervoud zou normaal gezien fout gerekend moeten worden en verbannen worden tot louter spreektaal.
En ik zeg "zo'n dingen" en ik zal dat blijven zeggen.
Ik ben namelijk geen Hollander.
Desnoods mag heel die taalunie met hun onnozele profkes maar beslissen dat het Nederlands en het Vlaams twee verschillende talen worden.

Goed begrepen ?
Doeeeei.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 21:48   #125
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ik zeg "zo'n dingen" en ik zal dat blijven zeggen.
Ik ben namelijk geen Hollander.
Desnoods mag heel die taalunie met hun onnozele profkes maar beslissen dat het Nederlands en het Vlaams twee verschillende talen worden.

Goed begrepen ?
Doeeeei.

.
"Doeeei" is naar mijn inzicht "Hollands" taalgebruik.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 23:00   #126
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En hoe verbuigt men 'gij'? Als 'u'/'uw'. Je zegt 'aan u' en niet 'aan gij'. Dat is geen beleefdheidsvorm hè?

Nederlanders spreken echt wel correcter Nederlands. Nog een voorbeeld. Geen enkele Nederlander zegt 'zo'n dingen' i.p.v. 'zulke dingen'. Het is zelfs zo erg dat de Taalunie 'zo'n dingen' als juist heeft gerekend, puur uit onvermogen van Vlamingen om hier 'zulke' te zeggen. De logica is echter ver te zoeken, aangezien 'zo'n' een contractie van 'zo' en 'een' is, enkelvoud dus. Zo'n + meervoud zou normaal gezien fout gerekend moeten worden en verbannen worden tot louter spreektaal.
Logica is nu net geen argument om een taalregel als meer of minder "correct" te beooirdelen. De regels zijn niet logisch en de taalunie is de eerste om dat toe te geven. "Zo'n" is gewoon correct Nederlands omdat het heel lang en veel gebruikt wordt. Schaf anders eerst het verschil tussen"ij" en "ei" af als je logica wil invoeren.

Het is waarschijnlijk logisch dat een taal niet logisch is. Zijn er in het Nederlands woorden die mannelijk zijn in het enkelvoud en vrouwelijk in het meervoud ? In het Frans heb je die namelijk wel. Wat is daar dan wel de logica achter ? Geen enkele Fransman zal je dat kunnen uitleggen.
(amour bijv. )
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2015, 23:33   #127
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
"Doeeei" is naar mijn inzicht "Hollands" taalgebruik.
In plaats van 'hollands' zegt de Van Dale "informeel". Met als verklaring "Doeg" nog zo'n dialectwoord dat tot Nederlands gepromoveerd wordt omdat het in Nederland gebruikt wordt.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 02:12   #128
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En hoe verbuigt men 'gij'? Als 'u'/'uw'. Je zegt 'aan u' en niet 'aan gij'. Dat is geen beleefdheidsvorm hè?

Nederlanders spreken echt wel correcter Nederlands. Nog een voorbeeld. Geen enkele Nederlander zegt 'zo'n dingen' i.p.v. 'zulke dingen'. Het is zelfs zo erg dat de Taalunie 'zo'n dingen' als juist heeft gerekend, puur uit onvermogen van Vlamingen om hier 'zulke' te zeggen. De logica is echter ver te zoeken, aangezien 'zo'n' een contractie van 'zo' en 'een' is, enkelvoud dus. Zo'n + meervoud zou normaal gezien fout gerekend moeten worden en verbannen worden tot louter spreektaal.
Wat ge vergeet is dat het Nederlands zogezegd geen meervoud kent voor het onbepaald lidwoord. Nochtans begrijp iedereen (toch in mijn thuisstreek) dat 'een' perfect meervoud kan zijn bij 'zo'n'. Ik vermoed eerlijk gezegd dat het gebruik van 'een' als meervoud gewoon verdwenen is uit het Nederlands maar ooit wel zo gebruikt werd.

Nog een aanwijzing daarvoor is het ontkennend onbepaald lidwoord 'geen' dat nog altijd een meervoud kent. In het Standaardnederlands mag het woord 'geen' dan wel voor alle geslachten gebruikt worden maar in de spreektaal wordt dat nog altijd verbogen: gene (m), geen (v), ge (onz), geen (mv). En feitelijk is dat zelfs te simplistisch, vermits de vrouwelijke en meervoudige 'geen' vaak compleet anders uitgesproken worden. Ons alfabet ontbreekt gewoon klanken.

Standaardtaal is niet 'correcter' dan spreektaal. Vaak zelfs het tegenovergestelde. Wat ik merk is dat de taalregels uit de spreektaal zo goed als altijd een pak logischer zijn. De verklaring is simpel. Spreektaal draagt de herkomst van haar spraakregels nog mee, daar waar men bij de standaardisering van het Nederlands onvoldoende heeft stilgestaan bij de herkomst van vele woorden. De grammatica van het Standaardnederlands is slordig en vaak zelfs compleet fout. Het is duidelijk dat men simpele regels verkozen heeft boven grammaticaal correcte.

Ons taalgebruik afdoen als 'louter spreektaal' getuigt eerder van arrogantie bij de regelschrijvers dan wat anders. De spreektaal bestond eerst, dan pas de standaardtaal. Het is dringend tijd dat de Nederlandse grammatica herzien wordt vanuit het perspectief van de spreektaal om daaruit correcties op te nemen, niet omgekeerd.

TLDR: de 'een' uit 'zo'n' is van herkomst meervoud. Zodoende is het gebruik daarvan volledig in lijn met correct Nederlands.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 02:19   #129
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Wat ge vergeet is dat het Nederlands zogezegd geen meervoud kent voor het onbepaald lidwoord. Nochtans begrijp iedereen (toch in mijn thuisstreek) dat 'een' perfect meervoud kan zijn bij 'zo'n'. Ik vermoed eerlijk gezegd dat het gebruik van 'een' als meervoud gewoon verdwenen is uit het Nederlands maar ooit wel zo gebruikt werd.

Nog een aanwijzing daarvoor is het ontkennend onbepaald lidwoord 'geen' dat nog altijd een meervoud kent. In het Standaardnederlands mag het woord 'geen' dan wel voor alle geslachten gebruikt worden maar in de spreektaal wordt dat nog altijd verbogen: gene (m), geen (v), ge (onz), geen (mv). En feitelijk is dat zelfs te simplistisch, vermits de vrouwelijke en meervoudige 'geen' vaak compleet anders uitgesproken worden. Ons alfabet ontbreekt gewoon klanken.

Standaardtaal is niet 'correcter' dan spreektaal. Vaak zelfs het tegenovergestelde. Wat ik merk is dat de taalregels uit de spreektaal zo goed als altijd een pak logischer zijn. De verklaring is simpel. Spreektaal draagt de herkomst van haar spraakregels nog mee, daar waar men bij de standaardisering van het Nederlands onvoldoende heeft stilgestaan bij de herkomst van vele woorden. De grammatica van het Standaardnederlands is slordig en vaak zelfs compleet fout. Het is duidelijk dat men simpele regels verkozen heeft boven grammaticaal correcte.

Ons taalgebruik afdoen als 'louter spreektaal' getuigt eerder van arrogantie bij de regelschrijvers dan wat anders. De spreektaal bestond eerst, dan pas de standaardtaal. Het is dringend tijd dat de Nederlandse grammatica herzien wordt vanuit het perspectief van de spreektaal om daaruit correcties op te nemen, niet omgekeerd.

TLDR: de 'een' uit 'zo'n' is van herkomst meervoud. Zodoende is het gebruik daarvan volledig in lijn met correct Nederlands.
Dus "hun zijn slimmer dan ons" is ook correct?

Voor zeer veel mensen toch hun "spreektaal"..
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 02:24   #130
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Logica is nu net geen argument om een taalregel als meer of minder "correct" te beooirdelen. De regels zijn niet logisch en de taalunie is de eerste om dat toe te geven. "Zo'n" is gewoon correct Nederlands omdat het heel lang en veel gebruikt wordt. Schaf anders eerst het verschil tussen"ij" en "ei" af als je logica wil invoeren.

Het is waarschijnlijk logisch dat een taal niet logisch is. Zijn er in het Nederlands woorden die mannelijk zijn in het enkelvoud en vrouwelijk in het meervoud ? In het Frans heb je die namelijk wel. Wat is daar dan wel de logica achter ? Geen enkele Fransman zal je dat kunnen uitleggen.
(amour bijv. )
In tegenstelling tot wat beweerd wordt zijn talen zeer logisch opgebouwd. Het probleem ligt bij de formalisering van standaardtaal, die zeer slordig gebeurde. De taalunie zegt liever dat taalregels niet logisch zijn dan toe te geven dat ze grote fouten maken.

Allicht heeft dezelfde soort slordigheid geleid tot die verschillende geslachten in uw Frans voorbeeld. Oorspronkelijk zal er geen sprake geweest zijn van verschillende geslachten maar hadden de schrijvers van de Franse taalregels zelf gewoon zeer slecht vat op de oorsprong van de gebruikte woorden.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 09:46   #131
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus "hun zijn slimmer dan ons" is ook correct?

Voor zeer veel mensen toch hun "spreektaal"..
Als genoeg mensen dat zeggen, zal dat op een gegeven moment correct zijn.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 09:57   #132
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik moet nochtans echt geen 'Ollander zijn om grijs haar te krijgen van zo'n in het meervoud, hun als persoonlijk voornaamwoord, en meer van dergelijke ongein. En dat heeft weinig te maken met al dan niet regionaal gekleurde spreektaal, maar in veel gevallen puur slordigheid van de taalgebruikers.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 10:12   #133
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Ik moet nochtans echt geen 'Ollander zijn om grijs haar te krijgen van zo'n in het meervoud, hun als persoonlijk voornaamwoord, en meer van dergelijke ongein. En dat heeft weinig te maken met al dan niet regionaal gekleurde spreektaal, maar in veel gevallen puur slordigheid van de taalgebruikers.
Bij ons (in Lèje) spreekt men ook regionaal gekleurde spreektaal, maar niemand hier wijst dan beschuldigend naar de Taalunie.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 13:12   #134
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Ik moet nochtans echt geen 'Ollander zijn om grijs haar te krijgen van zo'n in het meervoud, hun als persoonlijk voornaamwoord, en meer van dergelijke ongein. En dat heeft weinig te maken met al dan niet regionaal gekleurde spreektaal, maar in veel gevallen puur slordigheid van de taalgebruikers.
'Zo'n' is gewoon de correcte verbuiging voor het meervoud, naar analogie met 'geen' (welk een ontkennend onbepaald lidwoord is dat ook verbogen wordt in de spreektaal én waarbij het 'een' gedeelte ook meervoud is).

Gene(n) [m], geen [v], ge(en) [onz], geen [mv]
Zo'ne(n) [m], zo'n [v], zo'e(n) [onz], zo'n [mv]

Schuldige voor de verwarring is het afschaffen van verbuigingen.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 13:15   #135
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als genoeg mensen dat zeggen, zal dat op een gegeven moment correct zijn.
Lijkt mij sterk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 18:33   #136
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
"Doeeei" is naar mijn inzicht "Hollands" taalgebruik.
Ja, zelfs Noord-Hollands. Etymologisch is het gelijk te stellen aan het Engelse day.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 18:38   #137
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als genoeg mensen dat zeggen, zal dat op een gegeven moment correct zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Lijkt mij sterk.
Wat vlijmscherp stelt, klopt wel.

Mi lanct nae di, uit het Egidiuslied, bevat een datief die wij niet meer herkennen: Ik verlang naar jou. Verlangen als intransitief is nu volledig ingeburgerd. Hetzelfde gebeurt nu ook met mankeren:

- Mij mankeert niets of
- Ik mankeer niets

Volgens de regels is zin 1 correct. Maar voor hoelang nog?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 20:26   #138
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ja, zelfs Noord-Hollands. Etymologisch is het gelijk te stellen aan het Engelse day.
Leuk!
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 juli 2015 om 20:27.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 20:37   #139
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ja, zelfs Noord-Hollands. Etymologisch is het gelijk te stellen aan het Engelse day.
dat ze zich maar aansluiten bij engeland dan! Noord-Hollanders Raus
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 20:50   #140
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
dat ze zich maar aansluiten bij engeland dan! Noord-Hollanders Raus
In dat geval prefereer ik: doei!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be