Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2009, 13:24   #21
vervreemdebelg
Partijlid
 
vervreemdebelg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: 90km/u weggetje
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe bedoel je ?



Omdat, zoals ik Alice interpreteer, kinderen hebben een dure aangelegenheid is. En waar ik het ook mee eens ben.

Eén kind hebben kan mits wat broekriemgespan haalbaar zijn. Een kleine overheidstussenkomst kan volstaan en is best meegenomen.

Het tweede en derde kind wordt voor velen niet meer haalbaar zonder overheidssteun. Vandaar de ook hogere tussenkomst.
Rubbish, dus wat je zegt is dat de overheid sowieso moet betalen om de mensen het privilege te geven om meer kinderen te hebben?
En degene zonder kinderen of met eentje mogen die die meer willen maar het niet echt kunnen veroorloven subsideren?
De geboortecijfers in Belgie zijn gezond. Jouw redenering zou erin kunnen als dat niet het geval was.
Als een tweede of derde kind niet haalbaar is dan moet er misschien gebroekriemd worden op andere vlakken. Dus Berlingos and Kangos met 5 zitplaatsen ipv mercedessen en BMW's, spaart een hoop in verzekering. En vakantie in de Ardennen ipv het Gardameer
__________________
“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:31   #22
vervreemdebelg
Partijlid
 
vervreemdebelg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: 90km/u weggetje
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vele jonge ouders moeten vanaf de komst van het tweede kindje, verhuizen van een appartementje naar een groter appartement of naar een huis.
Vanaf het derde kind, is een grotere gezinsauto onontbeerlijk ...

Toch ben ik voorstander om de kinderbijslag als volgt te hervormen:
eerste en tweede kind voor iedereen gelijk (zelfstandigen ...) en het bedrag moet omhoog.
derde en volgende kind: alleen de geboortepremie, maar geen kinderbijslag meer.

Grotere auto met 5 zitplaatsen kan goedkoper zijn dan een kleine als je slim koopt.
Zelfde bedrag voor elk kind, maakt niet uit hoeveel er zijn (en zelfstandigen ook evenveel ...)
Wat mij betreft misschien alleen een geboortepremie bij de eerste want daar zijn de meeste kosten aan verbonden.
Kinderen zijn geen recht maar een luxe dus wat verhuizen betreft ... als je het niet kan betalen, pech gehad eigenlijk ...
__________________
“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 14:36   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Grotere auto met 5 zitplaatsen kan goedkoper zijn dan een kleine als je slim koopt.
Je maakt toch een grove redeneerfout.
Als ik slim zou zijn (amai) dat heb ik een kleine auto gekocht op een slimme - dus goedkope - manier.
Als ik dan wegens meer en groter wordende kinderen, een grotere auto koop, dan zal ik toch ook slim kopen. Maar toch meer geld betalen.

Als ik dom zou zijn, dan kost het me meer in beide gevallen.

...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Kinderen zijn geen recht maar een luxe dus wat verhuizen betreft ... als je het niet kan betalen, pech gehad eigenlijk ...
Zo'n uitspraak is van hetzelfde nivo als de meest gore rassistische prietpraat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 15:24   #24
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

kindergeld afschaffen, wie kinderen wil moet er zelf maar voor opdraaien

de kindervrije belastingbetaler betaalt al genoeg voor scholen, kinderopvang en overal waar ge komt dringen mensen hun scheeuwlelijke kinderen aan je op
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:11   #25
vervreemdebelg
Partijlid
 
vervreemdebelg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: 90km/u weggetje
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Zo'n uitspraak is van hetzelfde nivo als de meest gore rassistische prietpraat.
Echt waar? En waarom is het goor om niet te willen neertellen voor de goesting van anderen? Waarom moet mijn gezin gedwongen bijdragen leveren aan een sociaal zekerheidstelsel dat zo discrimineert?

En als je echt slim zou zijn ... dan importeer je een (2de handse)auto uit een buurland en laat hem transfereren naar een Belgisch kenteken en je hebt hem voor ongeveer de helft van de prijs vergeleken wat een identieke zou kosten hier .... zelfs nadat ie zijn gelijkvormigheidsattest en keuring doorstaan heeft.
Geen redeneerfout hier. Ik spreek uit ervaring. En er is genoeg been en hoofd ruimte in mijn auto voor wanneer de kinderen groter worden en ik kan nog minstens 2 kinderen verwekken voordat ik me zorgen hoef te maken over plaatsgebrek.
Huisvesting is een ander verhaal dus er komen simpleweg geen kinderen meer bij wat dat betreft. Ik ken mijn beperkingen ...


Hoeveel mensen ik al gevraagd heb WAAROM ze kinderen willen/wilden over de jaren ...
Geloof me, nie veel geredeneerde antwoorden van biologische ouders op die vraag. Zelfs niet online. Meer in de lijn van 'babys zijn schattig en ze brengen zoveel vreugde in je leven'. "kinderen maken je trots" en "d'r is geen beter gevoel dan je nieuwe baby vast te houden". Echt uitgedachte redenen om kinderen te hebben vind ik da nie.
__________________
“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:16   #26
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht


Hoeveel mensen ik al gevraagd heb WAAROM ze kinderen willen/wilden over de jaren ...
Geloof me, nie veel geredeneerde antwoorden van biologische ouders op die vraag. Zelfs niet online. Meer in de lijn van 'babys zijn schattig en ze brengen zoveel vreugde in je leven'. "kinderen maken je trots" en "d'r is geen beter gevoel dan je nieuwe baby vast te houden". Echt uitgedachte redenen om kinderen te hebben vind ik da nie.
hier een mooi lijstje met "redenen" en de daarbij passende psychiatrishe aandoening

Reasons given: I can't help it, it's a biological urge.
Real reasons: Unexamined motivations.
Suggested alternatives: Institutions await those who can't control their biological urges.

Reasons given: Want to give our parents grandchildren.
Real reasons: Still seeking parental approval.
Suggested alternatives: Live your own life and encourage your parents to do the same.

Reasons given: I just love children.
Real reasons: Out of touch with inner child, and with existing children.
Suggested alternatives: Adopt, step, and foster parenting. Big Brother/Sister. Work with children, teach.

Reasons given: I have superior human genes.
Real reasons: Doesn't recognize an oxymoron. Megalomania.
Suggested alternatives: Do great things with your genes, rather than expecting the next cultured batch to do it.

Reasons given: Need help on farm or in family business.
Real reasons: Too cheap to hire help. Child labor laws inconvenient.
Suggested alternatives: Mechanization gives faster return on investment.

Reasons given: Want someone to care for me in my old age.
Real reasons: Fear of aging. Exploitative personality.
Suggested alternatives: Save money and prepare for retirement. Be nice to people so they will visit you in the home.

Reasons given: Pregnancy and childbirth are life experiences.
Real reasons: Life choices limited by social indoctrination.
Suggested alternatives: Rent pregnancy simulator. Choose different life experiences.

Reasons given: A good family is essential to career advancement and strong standing in the community.
Real reasons: Social insecurity. Wants trophy children to improve social status.
Suggested alternatives: Rent children from talent agency on special occasions. Have white picket fence installed.

Reasons given: We want to create a life which embodies our love for each other.
Real reasons: Ego, times two, minus imagination, equals three plus.
Suggested alternatives: Garden. Adopt a stream, trail, or hiway. Rescue animals. Protect & restore ecosystems to embody love.

Reasons given: I want my kids (who don't exist yet) to have all the things I didn't have.
Real reasons: Unfulfilled childhood desires and fantasies.
Suggested alternatives: Deal with regrets & make best of life. Provide for existing children.

Reasons given: To carry on family name.
Real reasons: Trying to please Dad. Duped by bloodline superstition.
Suggested alternatives: Create something enduring & give it family name. Donate blood to pass on bloodline.

Reasons given: Want to see a little me.
Real reasons: Self-absorption. Lack of ego gratification.
Suggested alternatives: Order custom-made, life-like doll. Create a gratifying life of your own.

Reasons given: God wants us to.
Real reasons: Mindless obedience to dogma peddlers who want larger flocks.
Suggested alternatives: Seek true nature of God, whatever you perceive God to be.

Reasons given: My wife/husband wants a baby.
Real reasons: Giving in out of fear of losing partner.
Suggested alternatives: Communicate true desires. Spouse may feel you're the one who wants to breed. Rent baby simulator doll.
Reasons given: Want a child with our bloodline.
Real reasons: Ego extension. Racial identity.
Suggested alternatives: Recognize value of people with different genetic makeups.

Reasons given: It's a spiritual thing for me.
Real reasons: Other reasons too easily refuted.
Suggested alternatives: Find truly spiritual experiences.

Reasons given: I've always wanted to have children, it's what people do.
Real reasons: Unquestioned cultural conditioning.
Suggested alternatives: Consider alternatives. Question expectations. Adopt.

Reasons given: To cement our relationship.
Real reasons: Fear of failed marriage.
Suggested alternatives: Communicate to strengthen relationship. Attend retreats for bonding couples.

Reasons given: I love babies.
Real reasons: Short-sighted view of reality.
Suggested alternatives: Babies soon turn into children, then adults. Infant care work is available.

Reasons given: Being a mother is a woman's highest calling.
Real reasons: Beguiled into believing compliance is noble free choice.
Suggested alternatives: Motherhood, and fatherhood, may be achieved without breeding. Many children wait for good homes.

Reasons given: My child could find a way to save the world.
Real reasons: "Mother of God" complex. (Also applies to men).
Suggested alternatives: If you want something done right, do it yourself.

Reasons given: We'd like to try for a boy/girl this time.
Real reasons: Ego extension. Gender identity insecurity. Dissatisfaction with existing offspring.
Suggested alternatives: Appreciate who you have, they might resent their sibling whose gender is preferred.

Reasons given: I just want to.
Real reasons: Just wants to.
Suggested alternatives: Choosing to breed precludes most other things you'll just want to do.

Reasons given: I want someone who will love me and not leave me.
Real reasons: Fear of rejection. Unresolved relationship issues.
Suggested alternatives: Give love to get love. Accept change and deal with loss.

Reasons given: Our economy needs young workers to replace retired workers.
Real reasons: Willing to sacrifice offspring to gods of National Economy.
Suggested alternatives: Automation reduces need for wage slaves. Consider rights of unconceived to stay that way.

Reasons given: The world needs more of us or we'll be outnumbered.
Real reasons: Elitism. Xenophobia. Eugenics easier to conceal than genocide.
Suggested alternatives: Convert others to your views so there'll be one more of your kind and one less of Them.

Reasons given: We may as well, the planet is doomed anyway.
Real reasons: Nihilistic natalism.
Suggested alternatives: Consider ethics of sentencing an innocent person to life, and death, in ecological collapse.

Reasons given: I'd like to achieve a sense of immortality.
Real reasons: Fear of death and non-existence.
Suggested alternatives: Accept mortality. Spread memes not genes. Socrates' heirs are not apparent, but his ideas linger strong.

Reasons given: My biological clock has gone off.
Real reasons: Women's normal heightened sexual desire in 30s & 40s difficult to accept in puritanical societies.
Suggested alternatives: Disarm that culturally-implanted mental time bomb. It's okay to make love and not babies.
Reasons given: I don't know.
Real reasons: Never thought about it. Unthinking conformity.
Suggested alternatives: Think before you breed, and you might not.

Reasons given: I might regret not having had the experience later, when it's too late.
Real reasons: Fear of future worries and life passing too fast.
Suggested alternatives: We can't experience everything. Far better to regret not breeding than to regret breeding

Reasons given: I do not want to deny my kids (who do not exist yet) the joy of existence.
Real reasons: Ignoring lack of joy in existing children.
Suggested alternatives: Promote existence of joy rather than imagining joy in mere existence.

Reasons given: Procreation has traditionally been a source of personal empowerment for women.
Real reasons: Feels powerless. Desires power and respect society appears to give to mothers and withholds from others.
Suggested alternatives: Mothers get more lip service than respect. Picking up family's slack is not empowering. Seek self-defined sources of power.
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:39   #27
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Hoeveel mensen ik al gevraagd heb WAAROM ze kinderen willen/wilden over de jaren ...
Geloof me, nie veel geredeneerde antwoorden van biologische ouders op die vraag. Zelfs niet online. Meer in de lijn van 'babys zijn schattig en ze brengen zoveel vreugde in je leven'. "kinderen maken je trots" en "d'r is geen beter gevoel dan je nieuwe baby vast te houden". Echt uitgedachte redenen om kinderen te hebben vind ik da nie.
De drang tot voortplanting is zonder enige twijfel één van de absolute drijvende krachten van elke diersoort. Noem het voor mijn part een soort instinct.

Je mag instincten zoveel doodredeneren en proberen te rationaliseren als je wil, maar uiteindelijk zullen zij altijd blijven bestaan en ze zullen zowel jou als mij overleven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 16:55   #28
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Een off topic vraag betreffende kindergeld: Mijn kinderen hebben de dubbele nationaliteit Belg/VS maar hebben nooit in Belgie gewoond. Heb ik recht op kindergeld? Ik heb ergens gehoord of hier gelezen dat Belgische ouders die in het buitenland wonen recht op kindergeld hebben...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:28   #29
vervreemdebelg
Partijlid
 
vervreemdebelg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: 90km/u weggetje
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een off topic vraag betreffende kindergeld: Mijn kinderen hebben de dubbele nationaliteit Belg/VS maar hebben nooit in Belgie gewoond. Heb ik recht op kindergeld? Ik heb ergens gehoord of hier gelezen dat Belgische ouders die in het buitenland wonen recht op kindergeld hebben...
Voor zover ik weet komt het erop neer dat als je belastingen en sociale zekerheid betaalt aan de Belgische staat (maw, werkt voor een Belgische werkgever) je kindergeld kan aanvragen. Een link http://www.rkw.be/Nl/0to25/who.php maar er wordt wel niks gezegd over kinderen in het buitenland in die link

Wij zijn binnen de EU gebleven dus ik weet niet zeker of de regeling voor niet-EU hetzelfde is.
__________________
“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:37   #30
vervreemdebelg
Partijlid
 
vervreemdebelg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: 90km/u weggetje
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De drang tot voortplanting is zonder enige twijfel één van de absolute drijvende krachten van elke diersoort. Noem het voor mijn part een soort instinct.

Je mag instincten zoveel doodredeneren en proberen te rationaliseren als je wil, maar uiteindelijk zullen zij altijd blijven bestaan en ze zullen zowel jou als mij overleven.
Maar het is niet redelijk of rationeel dat verwacht wordt van gezinnen met weinig of geen kinderen om die met veel kinderen te subsideren omdat ze hun dierlijke instincten niet doordenken
__________________
“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:47   #31
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Voor zover ik weet komt het erop neer dat als je belastingen en sociale zekerheid betaalt aan de Belgische staat (maw, werkt voor een Belgische werkgever) je kindergeld kan aanvragen. Een link http://www.rkw.be/Nl/0to25/who.php maar er wordt wel niks gezegd over kinderen in het buitenland in die link

Wij zijn binnen de EU gebleven dus ik weet niet zeker of de regeling voor niet-EU hetzelfde is.
Bedankt voor de info en link. Buiten BTW op aankopen in Belgie heb ik nog nooit belastingen betaald aan de Belgische staat. Ik verwacht dan ook niet dat ik iets voor niets zou krijgen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 18:11   #32
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Maar het is niet redelijk of rationeel dat verwacht wordt van gezinnen met weinig of geen kinderen om die met veel kinderen te subsideren omdat ze hun dierlijke instincten niet doordenken
Hoe kun je een instinct nu doordenken ? Dat zit in je ingebakken (bij de één uiteraard meer dan bij de andere) en hoeft niet beredeneerd te worden, net daarom is het een instinct.

Je kunt een instinct ontleden, analyseren en bekritiseren, maar het blijft een absoluut, essentieel en onlosmakelijk onderdeel van de mensheid - en van andere dieren.

Hiermee pleit ik uiteraard niet voor gezinnen met veel kinderen, ik wijs er gewoon op dat het instinct om kinderen te willen niet zomaar eventjes uit te schakelen is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 18:19   #33
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Waarom moet mijn gezin gedwongen bijdragen leveren aan een sociaal zekerheidstelsel dat zo discrimineert?
Om dezelfde reden dat kinderloze gezinnen en alleenstaanden gedwongen bijdragen leveren om te betalen voor jouw kinderen. Die kunnen dezelfde vraag stellen: waarom moeten zij betalen voor jouw goesting? Dat heet solidariteit.

Citaat:
Maar het is niet redelijk of rationeel dat verwacht wordt van gezinnen met weinig of geen kinderen om die met veel kinderen te subsideren omdat ze hun dierlijke instincten niet doordenken
Als je zo redeneert is het evenmin rationeel dat verwacht wordt van gezinnen zonder kinderen om die met weinig kinderen te subsidiëren.

De redenen voor dat hogere bedrag vanaf de tweede en de derde zijn trouwens al aangehaald: huisvesting en mobiliteit. Het feit dat de kleren kunnen doorgegeven worden is irrelevant als je dat afweegt tegen een hogere huur of afbetaling. Ah ja, en een grotere auto is in bijna alle gevallen duurder dan een kleinere.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:30   #34
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

De wereldbevolking blijft jaarlijks groeien met miljoenen mensen per jaar erbij.

Het is een feit dat de draagkracht van onze planeet niet onbeperkt is en elke mens laat zijn afdruk na op onze planeet want elke mens moet eten, drinken, ergens slapen, levert afval enz..

Het is onlogisch dat we nog steeds het krijgen van meerdere kinderen aanmoedigen financieel en dit om de vergrijzing aan te pakken economisch gezien. het enige wat men doet is de problemen van de vergrijzing steeds verschuiven naar de toekomst.

Ik vind dat 2 kinderen gefinancierd mogen worden door een kinderbijslag maar vanaf het derde krijg je niet meer kinderbijslag of andere belastingsvoordelen.

dit moet de drang naar grote gezinnen verminderen want dikwijls zijn de grote gezinnen op dit moment te vinden in kansarme groepen of bij allochtonen.
meestal hadden deze personen al geen inkomen en of hebben hulp van het ocmw en met meer kinderen kunnen ze dus meer inkomen genereren wat leid tot heuse kweek moeders die hun jongeren na een aantal jaren niet meer de baas kunnen en dit worden regelrecht hangjongeren en alle criminele activiteiten die er bij komen horen er dan ma bij.

dit moeten we dus niet stimuleren maar ontraden door geen financiele bijdragen meer te leveren voor grote gezinnen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:45   #35
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat hoe meer kinderen je hebt, hoe duurder het leven is, duidelijk zo??
En omdat kinderbijslag al een vorm van sociale solidariteit is, vind u zakaat een beter systeem misschien?
Nee, niet duidelijk.
Bedoel je dat een tweede kind meer kost (duurder is) dan een eerste kind, en een derde nog meer?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:47   #36
vervreemdebelg
Partijlid
 
vervreemdebelg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: 90km/u weggetje
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Om dezelfde reden dat kinderloze gezinnen en alleenstaanden gedwongen bijdragen leveren om te betalen voor jouw kinderen. Die kunnen dezelfde vraag stellen: waarom moeten zij betalen voor jouw goesting? Dat heet solidariteit.

Als je zo redeneert is het evenmin rationeel dat verwacht wordt van gezinnen zonder kinderen om die met weinig kinderen te subsidiëren.

De redenen voor dat hogere bedrag vanaf de tweede en de derde zijn trouwens al aangehaald: huisvesting en mobiliteit. Het feit dat de kleren kunnen doorgegeven worden is irrelevant als je dat afweegt tegen een hogere huur of afbetaling. Ah ja, en een grotere auto is in bijna alle gevallen duurder dan een kleinere.
Solidariteit is subjectief wat mij betreft. And for your information ... ik krijg sowieso geen kinderbijslag voor de mijne van de Belgische staat dus niemand in Belgie betaalt voor mijn kroost wat dat betreft

Afbetaling ... natuurlijk. Met genoeg kinderen kan je zelfs een hypotheek krijgen op grond van inkomen uit kinderbijslag.
__________________
“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:54   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Helemaal niet

Heb deze vraag al aan heel wat ouders gesteld. Online en offline.

Allen zeggen hetzelfde.

Eentje komt duurder uit dan meerdere daar je ALLES moet aanschaffen waar een 2de of 3de het spul van de 1ste of 2de doorgegeven krijgt ...
Is ook mijn mening.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 21:11   #38
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De wereldbevolking blijft jaarlijks groeien met miljoenen mensen per jaar erbij.

Het is een feit dat de draagkracht van onze planeet niet onbeperkt is en elke mens laat zijn afdruk na op onze planeet want elke mens moet eten, drinken, ergens slapen, levert afval enz..

Het is onlogisch dat we nog steeds het krijgen van meerdere kinderen aanmoedigen financieel en dit om de vergrijzing aan te pakken economisch gezien. het enige wat men doet is de problemen van de vergrijzing steeds verschuiven naar de toekomst.

Ik vind dat 2 kinderen gefinancierd mogen worden door een kinderbijslag maar vanaf het derde krijg je niet meer kinderbijslag of andere belastingsvoordelen.

dit moet de drang naar grote gezinnen verminderen want dikwijls zijn de grote gezinnen op dit moment te vinden in kansarme groepen of bij allochtonen.
meestal hadden deze personen al geen inkomen en of hebben hulp van het ocmw en met meer kinderen kunnen ze dus meer inkomen genereren wat leid tot heuse kweek moeders die hun jongeren na een aantal jaren niet meer de baas kunnen en dit worden regelrecht hangjongeren en alle criminele activiteiten die er bij komen horen er dan ma bij.

dit moeten we dus niet stimuleren maar ontraden door geen financiele bijdragen meer te leveren voor grote gezinnen
Als ze de toename van de wereldbevolking willen inperken raad ik toch aan om eerst de derde wereld aan te pakken. Het is daar dat elk jaar het bevolkingsaantal erg toeneemt, ondanks alle miserie en kindersterfte daar.

Ma nu zal er weer ne poco afkomen dit de schuld is van het Westen en dat zij dus hun moeten gaan inhouden om kinderen te krijgen, het is toch tenslotte hun schuld.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 07:44   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, niet duidelijk.
Bedoel je dat een tweede kind meer kost (duurder is) dan een eerste kind, en een derde nog meer?
Je zou toch beter moeten weten. Niemand die zegt dat een tweede kind meer kost. Kinderen hebben kost geld, tout court. En hoe meer kinderen, hoe meer kosten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 07:49   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Rubbish, dus wat je zegt is dat de overheid sowieso moet betalen om de mensen het privilege te geven om meer kinderen te hebben?
Uiteraard. De kroost kost geld voor de ganse maatschappij. De kroost is wel een investering voor de toekomt van diezelfde maatschappij. Uiteindelijk zal die kroost betalen voor de kosten van jou grijze haren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be