Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 22 juni 2004, 09:24   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
God Steve heeft reeds het mondermiddel gevonden omhet VB kleiner te maken. Geniaal in zijn eenvoud. Zowel Steve als het wondermiddel.
Alle partijen (uitgezonderd het VB) moeten stemmen bijwinnen. Aldus schieten minder stemmen over voor het VB dat dus kleiner wordt.
Steve heeft gelijk, je kunt het zelfs nauwkeurig uitrekenen. Dat we daar niet vroeger aan gedacht hebben!!

Die zijn adviseurs zijn nog lomper als ik al dacht, ... wa voor ne clown moete dan zijn om zo'n stoemiteiten te kunnen uitkramen, ...

Die houd ons voor idiooten zeker, ! ? Of denkt hij dat omdat hij op het niveau van een 6 jarige spreekt geweldig intelectueel is. ?
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 09:35   #22
Laudi
Schepen
 
Laudi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het afschaffen van de stemplicht zou een goede zaak zijn, het zal de aanhang van het VB volgens het aantal stemmers alleen maar vergroten, want de meeste VB-kiezers zijn wel degelijk zeer gemotiveerd. Verschillende politicologen dachten in de jaren '90 ook dat dit het Ei van Colombus was om het VB te kelderen, maar verschillende van hen zijn daarop al teruggekomen. Schaf de stemplicht af en het VB haalt 30% van de stemmen! SP.a en vooral CD&V zullen het meeste verliezen.
Akkoord met uw theorie , maar reken de percenten nog maar eens terug door !!
Het zal veel meer zijn als dat : als de stemplicht wordt afgeschaft dan halen we hier in Belgie , in het beste geval 65 - 70 % opkomst , dwz ipv 4 miljoen kiezers zijn het er slechts 2.6 tot 2.8 miljoen.
1 miljoen VB-kiezers op gemiddeld 2.7 miljoen totaal = 37 % !!!
Een opkomst van 70 % is zeker een max. de eerste keer na het afschaffen van de stemplicht .
Laudi is offline  
Oud 22 juni 2004, 09:39   #23
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid
 
Dinosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
God Steve heeft reeds het mondermiddel gevonden omhet VB kleiner te maken. Geniaal in zijn eenvoud. Zowel Steve als het wondermiddel.
Alle partijen (uitgezonderd het VB) moeten stemmen bijwinnen. Aldus schieten minder stemmen over voor het VB dat dus kleiner wordt.
Steve heeft gelijk, je kunt het zelfs nauwkeurig uitrekenen. Dat we daar niet vroeger aan gedacht hebben!!
Volgens mij komt diene kwiet toch echt van een andere planeet, hé...

Waarom beginnen die mannen nu eens niet om het ongenoegen bij de vlamingen weg te nemen in plaats te proberen ervoor te zorgen dat mensen minder op het VB zouden stemmen (wat overigens duidelijk niet lukt )

Stevaert zei vorige week ook dat ze maar eens moesten zwijgen over het VB! Awel ja, als de traditionele partijen nu eens allemaal samen heel hard hun oogjes dichtknijpen, zijn die 1.000.000 miljoen Blok-stemmers morgen misschien weg.
Dinosaurus is offline  
Oud 22 juni 2004, 10:02   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
God Steve heeft reeds het mondermiddel gevonden omhet VB kleiner te maken. Geniaal in zijn eenvoud. Zowel Steve als het wondermiddel.
Alle partijen (uitgezonderd het VB) moeten stemmen bijwinnen. Aldus schieten minder stemmen over voor het VB dat dus kleiner wordt.
Steve heeft gelijk, je kunt het zelfs nauwkeurig uitrekenen. Dat we daar niet vroeger aan gedacht hebben!!
Volgens mij komt diene kwiet toch echt van een andere planeet, hé...

Waarom beginnen die mannen nu eens niet om het ongenoegen bij de vlamingen weg te nemen in plaats te proberen ervoor te zorgen dat mensen minder op het VB zouden stemmen (wat overigens duidelijk niet lukt )

Stevaert zei vorige week ook dat ze maar eens moesten zwijgen over het VB! Awel ja, als de traditionele partijen nu eens allemaal samen heel hard hun oogjes dichtknijpen, zijn die 1.000.000 miljoen Blok-stemmers morgen misschien weg.

In een café na het nuttigen van enige emmers slechte pils, kunde u nog zo'n uitspraken permiteren, nie in de politiek. De volgende die zal hangen is de wonderboy, ...
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:41   #25
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Hoe het Vlaams Blok kleiner krijgen ? Heeeel simpel. Poepsimpel. Ge moet alleen weten hoe.

En in alle bescheidenheid : Ik weet hoe.

Maar 'k ga het nie zeggen. Als Leterme, Verhofstadt, Stevaert en andere pipo's het echt willen weten moeten ze maar zelf kontakt opnemen met mij.

As ik goe gezind zijn en ik krijg veel geld in ruil wil ik mijn waterdicht plan kenbaar maken aan die heren.

Eigen portefeuille eerst he.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 juni 2004, 14:31   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Rroott kwoot:

M.a.w. deze maatregelen zullen enkel in een onafhankelijk vlaanderen kunnen worden doorgevoerd



Eno2 antwoordt:

Misschien over honderd jaar dus?
De separatisten van alle partijen moeten samenwerken en een grondwet beginnen opstellen in onderling overleg.
Mijn (misschien badly) educated guess is, dat het Blok als een ijsblok zal smelten na de onafhankelijkheid. Ze kunnen ondertussen goede diensten bewijzen.

Eno2
eno2 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be