Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2018, 20:30   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij is alles redelijk onschuldig. Zolang je het met mate gebruikt en of doet . Dat geld voor heel veel dingen....seks gokken suikers vetten sigaretten liegen en bedriegen legale en illegale drugs .Zelfs werken kan heel nefast zijn als je geen grenzen stelt
Sommige dingen zoals vetten en suikers zijn levensnoodzakelijk.
Dat kan moeilijk van drugs gezegd worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 16:20   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Sommige dingen zoals vetten en suikers zijn levensnoodzakelijk.
Dat kan moeilijk van drugs gezegd worden.
Klopt drugs zijn niet levensnoodzakelijk. Je kan gerust zonder lang en gelukkig leven.

Inzake suikers en vetten toch even dit ;

Suikers en vetten zijn dan wel levensnoodzakelijk maar enkel natuurlijke vetten en suikers. Geen toegevoegde en of verzadigde. Denk je dat een suikervrij ijsje of croissant alsook een bakje Chips O % vet U zal smaken ?
Vergis U niet net die suikers en vetten zijn zeer verslavend. Net daarom dat dat je er nooit genoeg van lijkt te krijgen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2018 om 16:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 14:29   #23
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Voor alle duidelijkheid: ik had niet de bedoeling om een pro-contra drugsdraad op te starten.
Het gaat mij om het beleid van De Wever.

Met veel getoeter aangekondigd maar de eerste resultaten blijken op zijn minst gezegd magertjes te zijn.

De overgrote hoop pv's zijn gericht tegen de gewone gebruiker. En door gebruikers op te pakken en te bestraffen haal je de drugs niet uit je stad. Het zijn ook niet de gebruikers die voor de overlast zorgen maar wel de onderling, om territorium strijdende drugsbendes die dat doen.

Bovendien moet je, als je druggerelateerde problemen wil aanpakken naar het topje van de piramide. De grote mannen oppakken. De grote trafieken stilleggen.
En dat is nu net waar dit plan klaarblijkelijk niet in slaagt. Dat dit vooraf al dan niet te verwachten was is dan weer voer voor discussie. Volgens mij was dit vooraf overduidelijk te verwachten.

Slechts een klein percentage van de pc's gaat over grote(re) drugstransporten en zelfs van dat klein percentage gaan er nog steeds 1/3 zonder gevolg de lade in.

Wat ik dus wou zeggen is: de war on drugs van BDW werkt duidelijk niet.
Eens of niet?

Of we nu moeten legaliseren (soft- en/of harddrugs) is niet het onderwerp hier.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 14:51   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: ik had niet de bedoeling om een pro-contra drugsdraad op te starten.
Het gaat mij om het beleid van De Wever.

Met veel getoeter aangekondigd maar de eerste resultaten blijken op zijn minst gezegd magertjes te zijn.

De overgrote hoop pv's zijn gericht tegen de gewone gebruiker. En door gebruikers op te pakken en te bestraffen haal je de drugs niet uit je stad. Het zijn ook niet de gebruikers die voor de overlast zorgen maar wel de onderling, om territorium strijdende drugsbendes die dat doen.

Bovendien moet je, als je druggerelateerde problemen wil aanpakken naar het topje van de piramide. De grote mannen oppakken. De grote trafieken stilleggen.
En dat is nu net waar dit plan klaarblijkelijk niet in slaagt. Dat dit vooraf al dan niet te verwachten was is dan weer voer voor discussie. Volgens mij was dit vooraf overduidelijk te verwachten.

Slechts een klein percentage van de pc's gaat over grote(re) drugstransporten en zelfs van dat klein percentage gaan er nog steeds 1/3 zonder gevolg de lade in.


Wat ik dus wou zeggen is: de war on drugs van BDW werkt duidelijk niet.
Eens of niet?

Of we nu moeten legaliseren (soft- en/of harddrugs) is niet het onderwerp hier.
Ik dacht dat hij dat zelf toegegeven heeft.
Het is nu eenmaal onmogelijk alle schepen op drugs te controleren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 09:44   #25
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Nieuwe aanslag in Antwerpse drugsoorlog: pastabar beschoten

Maar vanaf nu gaan we winnen, echt waar! Dees keer wel!
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 10:12   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Nieuwe aanslag in Antwerpse drugsoorlog: pastabar beschoten

Maar vanaf nu gaan we winnen, echt waar! Dees keer wel!
Zolang ze elkaar uitmoorden zijn we inderdaad aan ‘t winnen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 11:23   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zolang ze elkaar uitmoorden zijn we inderdaad aan ‘t winnen.
Op gevels schieten, het moorden is nog niet voor vandaag.

Dat zal nog wat duren, we hebben te doen met fietsendieven die zich langzaam opwerken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 11:43   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

straks te verwachten; straatdealers met cara pilsjes opgelengd met water.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 12:30   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op gevels schieten, het moorden is nog niet voor vandaag.

Dat zal nog wat duren, we hebben te doen met fietsendieven die zich langzaam opwerken.
Niet echt zware jongens he?

Straks schieten ze nog met paintball geweertjes.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:29   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Drugvrij? Laat mij daar even hartelijk om lachen.

Toen we aan de tafel zaten en naar een nieuwsuitzending keken zei ik tegen mijn ouders: 'Ik denk dat nu ver iedereen drugs slikt of spuit'

Een tekst 'leerde' ... ‘Bestond er fair trade coke, ik kocht die’

Op de eerste tekst uit het artikel mompelde ik binnensmonds: stom wijf!

Ik wou er nog een extra draadje over opstarten maar ik dacht, ach ... het kalf is toch al verzopen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:59   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Drugvrij? Laat mij daar even hartelijk om lachen.

Toen we aan de tafel zaten en naar een nieuwsuitzending keken zei ik tegen mijn ouders: 'Ik denk dat nu ver iedereen drugs slikt of spuit'

Een tekst 'leerde' ... ‘Bestond er fair trade coke, ik kocht die’

Op de eerste tekst uit het artikel mompelde ik binnensmonds: stom wijf!

Ik wou er nog een extra draadje over opstarten maar ik dacht, ach ... het kalf is toch al verzopen.
Mijn gedacht.
Niks meer aan te doen zelfs.

Zelfs vegetariërs hangen aan het spul.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 16:39   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijn gedacht.
Niks meer aan te doen zelfs.

Zelfs vegetariërs hangen aan het spul.
Ik kan mij de laatste tijden (bij het in stijgende lijn gaan van het druggebruik, het verheerlijken van ... ) ook niet van de indruk ontmaken dat in het geval van drugsbeleid het 'kalf al lang verzopen is'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 september 2018 om 16:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 17:37   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijn gedacht.
Niks meer aan te doen zelfs.

Zelfs vegetariërs hangen aan het spul.
Niks nieuws. Mensen zijn altijd aan de drugs geweest. In de vorige eeuwen zelfs een pak meer als nu. De Romeinen en de Egyptenaren namen alles wat er te vinden was.

De Chinezen zaten tot nog geen eeuw geleden zowat allemaal aan de opium. De troepen van Napoleon net als de nazi's zaten aan het spul. In Indonesië waren er zelfs cocaïne fabrieken.

En je ziet de wereld is er niet door opgehouden te bestaan.

De grote miserie rond drugs is begonnen sinds de politiek ze gaan aanzien is als een misdaad terwijl het in feite een probleem is van de volksgezondheid zoals het tot begin jaren 30 ook was

Het fenomeen drugs wordt fel overroepen en gebruikt voor allerhande doeleinden die te pas en te onpas kunnen worden gebruikt tegen mensen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2018 om 17:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 19:56   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Sommige dingen zoals vetten en suikers zijn levensnoodzakelijk.
Dat kan moeilijk van drugs gezegd worden.
Inzake drugsbeleid neem ik altijd graag het voorbeeld van tabak. Tabak is vrij te koop en legaal. Er is weinig tot geen criminaliteit die een link heeft met tabakshandel of aanmaak.

Dankzij die legaliteit zijn we de laatste 10 jaren volop kunnen beginnen inzetten op preventie. Overal wordt roken ontraden wordt het rokers moeilijk gemaakt en heel langzaam wordt de prijs opgetrokken.

Wat zien we ? Op een tiental jaren is het aantal gebruikers spectaculair gedaald.

Het gebruik van illegale drugs is daarentegen alleen maar toegenomen.

Iedereen moet daar maar de conclusies uittrekken die hij wil.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2018 om 19:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 20:26   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inzake drugsbeleid neem ik altijd graag het voorbeeld van tabak. Tabak is vrij te koop en legaal. Er is weinig tot geen criminaliteit die een link heeft met tabakshandel of aanmaak.

Dankzij die legaliteit zijn we de laatste 10 jaren volop kunnen beginnen inzetten op preventie. Overal wordt roken ontraden wordt het rokers moeilijk gemaakt en heel langzaam wordt de prijs opgetrokken.

Wat zien we ? Op een tiental jaren is het aantal gebruikers spectaculair gedaald.

Het gebruik van illegale drugs is daarentegen alleen maar toegenomen.

Iedereen moet daar maar de conclusies uittrekken die hij wil.
En is dat een voordeel?
Dankzij die legaliteit zijn steeds meer jongeren beginnen roken.
Nu kost het kapitalen aan preventie om dat te ontraden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 08:58   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En is dat een voordeel?
Dankzij die legaliteit zijn steeds meer jongeren beginnen roken.
Nu kost het kapitalen aan preventie om dat te ontraden.
Hoe kunt U dat staven ? Ik heb geen weet dat tabak ooit illegaal was voordien ? Dus zou ik moeilijk kunnen beweren dat het meer beginnen roken er kwam als gevolg van de legalisering die er altijd al was.

Nogmaals spreken alle ervaringen U tegen. Het legaliseren brengt nergens ter wereld een meer gebruik met zich mee. Tijdens de drooglegging nam het gebruik van Alcohol alleen maar toe. De strengste ZO Aziatische landen op gebied van drugs zitten er tot over hun oren in zelfs al werden dealers als konijnen neergeknald. Thailand verzuipt onder de Yabaa pillen.

Het legale heeft er wel voor gezorgd dat er weinig of geen criminaliteit rond was en de kwaliteit verzekerd. Hadden jongeren minder gerookt ware het ooit illegaal geweest ? Ik denk het niet maar alleszins waren er een hoop meer criminaliteit geweest en jongeren die uw geld hadden gepikt om (dure illegale ) tabak te kopen. Om nog maar te zwijgen van de kostprijs om die illegaliteit proberen te handhaven. De illegaliteit van drugs kost ons miljarden en dient op de koop toe tot niets. Wat je niet kunt zeggen van preventie die wel vruchten afwerpt.

En die preventie kost ons nu veel maar is in de eerste plaats veel te laat begonnen (roken was vroeger niet ongezond). En die preventie zal nu nog altijd goedkoper uitvallen dan het aantal rokers te laten toenemen met alle gevolgen van dien.

Spijtig Bobke maar de realiteit doet uw mening op alle vlakken rammelen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 september 2018 om 09:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 09:12   #37
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niks nieuws. Mensen zijn altijd aan de drugs geweest. In de vorige eeuwen zelfs een pak meer als nu. De Romeinen en de Egyptenaren namen alles wat er te vinden was.

De Chinezen zaten tot nog geen eeuw geleden zowat allemaal aan de opium. De troepen van Napoleon net als de nazi's zaten aan het spul. In Indonesië waren er zelfs cocaïne fabrieken.

En je ziet de wereld is er niet door opgehouden te bestaan.

De grote miserie rond drugs is begonnen sinds de politiek ze gaan aanzien is als een misdaad terwijl het in feite een probleem is van de volksgezondheid zoals het tot begin jaren 30 ook was

Het fenomeen drugs wordt fel overroepen en gebruikt voor allerhande doeleinden die te pas en te onpas kunnen worden gebruikt tegen mensen.
Mooi, maar er niet bij vertellen dat de chinese maatschappij op dat ogenblik wel compleet aan de grond zat en dat er pas verandering is kunnen komen na een diepgaande drugsontwenning....

Liever blijven roepen: 'leve de drugs' want het is en was zogezegd normaal... terwijl de negatieve effecten van drugs overal de spuigaten uitlopen...

Wil je zeggen dat je werkelijk een collectieve zelfmoord nastreeft en dat je hoopt dat dat met iedereen aan de drugs een beetje minder pijnlijk is???

Verslaving aan om het even wat, ook aan godsdienst, ook aan appelsienen, ook aan... is steeds en opnieuw een verzwakking van het individu en dat hier als ideaal en normaal komen voorstellen is de zwakzinnigheid zelve...

In ieder geval puur volksbedrog... Als ze aan de drugs zijn zullen ze waarschijnlijk minder onze beleidsmakers in het oog houden en kunnen die verder ongecontroleerd hun zakken vullen...

Tot daar het slinks nep discour van vandaag...

Wij zijn voor de mensen, iedereen moet toch zijn dialect kunnen blijven spreken, iedereen moet toch taalfouten kunnen maken, iedereen moet toch een diploma kunnen blijven halen zelfs als ze zo lomp zijn als een koe....
Iedereen, iedereen, en ondertussen zakt iedereen verder de afgrond in... Het enige resultaat dat ze kunnen voorleggen...
Maar zijzelf zijn de zogezegde politiek correcte bende die zonder de minste schaamte de andersdenkenden aan de schandpaal van hun politiek correcte wankultuur hangen...

En die wankultuur valt niet meer te verbergen maar loopt van de straatstenen af... en alle mensen die twee ons verstand in hunne kop hebben vallen hen in hele trossen af; dan maar verder de immigratie aanwakkeren in de hoop om hun eigen terechtstelling voor openbaar wanbeleid nog wat uit te sluiten...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 september 2018 om 09:13.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 09:22   #38
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inzake drugsbeleid neem ik altijd graag het voorbeeld van tabak. Tabak is vrij te koop en legaal. Er is weinig tot geen criminaliteit die een link heeft met tabakshandel of aanmaak.

Dankzij die legaliteit zijn we de laatste 10 jaren volop kunnen beginnen inzetten op preventie. Overal wordt roken ontraden wordt het rokers moeilijk gemaakt en heel langzaam wordt de prijs opgetrokken.

Wat zien we ? Op een tiental jaren is het aantal gebruikers spectaculair gedaald.

Het gebruik van illegale drugs is daarentegen alleen maar toegenomen.

Iedereen moet daar maar de conclusies uittrekken die hij wil.
Buiten natuurlijk rekening te houden met de enorme sigarettenzwendels overal...

En waarom is tabak zo afgenomen??? Juist omdat er met man en macht over de gezondheidsproblemen ervan wordt gesproken??? Juist omdat er steeds meer mensen doodgaan aan longkanker; iedereen kent wel gevallen in zijn omgeving... En geen anti-tabak beleid??? Hoeveel koste een sigaret tien jaar, twintig jaar geleden en nu???

Dus wat wil je zeggen; eerst iedereen door een gedoogd beleid aan de drugs en dan kunnen we een aangepast tegenbeleid voeren en dan zullen de resultaten van degene die afhaken in verhouding staan...
Maar nu moeten we ze vrij laten hun dood achternalopen...

Met al uwe linkse zever probeer hier de mensen te indoctrineren dat drugs schadelijk is, wat het is, in plaats van hier over gedoogdheid te komen spreken terwijl anders de mond overloopt van indoctrinatie om zogezegd de mensen op te voeden want ze zijn te lomp om zelf na te denken; terwijl daar heel uwe uitleg compleet mis loopt...
Het zullen inderdaad dezelfde dwazen zijn die met hun ogen open in de linkse drugsval lopen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 09:35   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Buiten natuurlijk rekening te houden met de enorme sigarettenzwendels overal...

En waarom is tabak zo afgenomen??? Juist omdat er met man en macht over de gezondheidsproblemen ervan wordt gesproken??? Juist omdat er steeds meer mensen doodgaan aan longkanker; iedereen kent wel gevallen in zijn omgeving... En geen anti-tabak beleid??? Hoeveel koste een sigaret tien jaar, twintig jaar geleden en nu???

Dus wat wil je zeggen; eerst iedereen door een gedoogd beleid aan de drugs en dan kunnen we een aangepast tegenbeleid voeren en dan zullen de resultaten van degene die afhaken in verhouding staan...
Maar nu moeten we ze vrij laten hun dood achternalopen...

Met al uwe linkse zever probeer hier de mensen te indoctrineren dat drugs schadelijk is, wat het is, in plaats van hier over gedoogdheid te komen spreken terwijl anders de mond overloopt van indoctrinatie om zogezegd de mensen op te voeden want ze zijn te lomp om zelf na te denken; terwijl daar heel uwe uitleg compleet mis loopt...
Het zullen inderdaad dezelfde dwazen zijn die met hun ogen open in de linkse drugsval lopen...
Waarom linkt u drugs aan links ? Hebben drugs een politieke voorkeur dan ? Ik dacht dat de grote dealers zelfs een grote voorkeur hebben voor de heel extreem rechtse aanpak. Hoe strenger de wetgeving hoe groter hun winsten. De drugsmaffia is als de dood voor een legalisering. En de grote afnemers en of gebruikers van Cocaïne zijn helemaal geen linkse drommels. Dat zijn heel welstellende jetset mensen. Linkse drommels hebben wegens beperkte middelen eerder een voorkeur voor cara pils.
Verder is uw gans verhaal heel warrig en veelal geraas.
Het zou me niet verwonderen dat U wat aan de benzodiazepinen bent
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 09:43   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En geen anti-tabak beleid??? Hoeveel koste een sigaret tien jaar, twintig jaar geleden en nu???
We gaan dat eens rustig bekijken. In 1970 was dat ongeveer 36 BFR (marlboro) Nu is dat wat meer dan 200 bfr

Het gemiddeld loon was in 1970 ongeveer 286 BFR netto per maand
Het gemiddeld loon is in 2018 ongeveer 1900 BFR netto per maand.

Gemiddeld verdient een werknemer nu dus meer dan 6 X dan wat hij verdiende in 1970
Een pakje Marlboro kost nu een kleine 6 x zo veel als in 1970

Een pakje sigaretten kost in verhouding nu ongeveer precies hetzelfde als 50 jaar geleden

Waarom vertelt U altijd van die dingen die helemaal niet kloppen ?? Ken uw materie alvorens u in discussie wil treden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be