Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2020, 12:12   #541
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er is hier helemaal geen slavernij.

Er zijn hier enkel Vlamingen die weigeren hun meerderheid te gebruiken als politiek wapen, meer niet.
Loonslaven die werken maar toch verarmen. Jij noemt dat geen slavernij? Vlamingen die politiek geknecht zijn, ondanks hun democratische meerderheid, gedurende 190 jaar al, jij noemt dat geen slavernij?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:13   #542
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er is niets maar dan ook niets dat Vlamingen weerhoudt om hun meerderheid te gebruiken.

Er is geen Franstalig complot.
maar er is wel het "Wallonië Eerst" dat door ALLE Franstaligen als eerste principe ALTIJD in praktijk gebracht wordt.
en dit wordt mede mogelijk gemaakt door een welwillend collaborerende Vlaamse minderheid onder druk van vakbonden en de rest vd zuilen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:14   #543
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er is niets maar dan ook niets dat Vlamingen weerhoudt om hun meerderheid te gebruiken.

Er is geen Franstalig complot.
En het complot om Vlamingen te verjagen uit Brussel? En om Brussel en Vlaams Brabant te verfransen?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:15   #544
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Loonslaven die werken maar toch verarmen. Jij noemt dat geen slavernij? Vlamingen die politiek geknecht zijn, ondanks hun democratische meerderheid, gedurende 190 jaar al, jij noemt dat geen slavernij?


Een slaaf op een katoenplantage die er gewoon vandoor kan gaan zonder te worden gestraft of te worden tegengehouden en een leven kan beginnen als vrij man, is dat een slaaf?

Vlaanderen heeft de demografische en economische meerderheid.

In andere landen is het enige dat een meerderheid kan tegenhouden een leger dat trouw is aan de minderheid.

In België is dat niet het geval. De Franstaligen hebben geen enkel machtsmiddel in handen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:16   #545
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
En het complot om Vlamingen te verjagen uit Brussel? En om Brussel en Vlaams Brabant te verfransen?
Wie verplicht Vlamingen hun huis te verkopen aan Franstaligen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:17   #546
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er is niets maar dan ook niets dat Vlamingen weerhoudt om hun meerderheid te gebruiken.

Er is geen Franstalig complot.
La Belgique bestaat en vanaf het begin was het inderdaad niet meer en/of niet minder dan een franstalig complot...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:17   #547
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar er is wel het "Wallonië Eerst" dat door ALLE Franstaligen als eerste principe ALTIJD in praktijk gebracht wordt.
en dit wordt mede mogelijk gemaakt door een welwillend collaborerende Vlaamse minderheid onder druk van vakbonden en de rest vd zuilen.
Klopt en dat bewijst nu net mijn punt.

De Franstaligen slagen er veel beter in om massaal voor hun standpunten op te komen.

Het enige dat Vlaanderen tegenhoudt is dus een gebrek aan samenwerking aan Vlaamse zijde en niet een Franstalig complot of iets dergelijks.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 januari 2020 om 12:19.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:19   #548
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een slaaf op een katoenplantage die er gewoon vandoor kan gaan zonder te worden gestraft of te worden tegengehouden en een leven kan beginnen als vrij man, is dat een slaaf?

Vlaanderen heeft de demografische en economische meerderheid.

In andere landen is het enige dat een meerderheid kan tegenhouden een leger dat trouw is aan de minderheid.

In België is dat niet het geval. De Franstaligen hebben geen enkel machtsmiddel in handen.
Waarom is er dan nu geen regering??? De Vlamingen laten heel duidelijk horen, zien en blijken wat ze willen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:21   #549
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt en dat bewijst nu net mijn punt.

De Franstaligen slagen er veel beter in om massaal voor hun standpunten op te komen.

Het enige dat Vlaanderen tegenhoudt is dus een gebrek aan samenwerking aan Vlaamse zijde en niet een Franstalig complot of iets dergelijks.
1 m/v 1 stem en even veel gewicht v zetels zou al veel verhelpen daaraan, daar hou je helemaal geen rekening mee.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 januari 2020 om 12:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:22   #550
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wie verplicht Vlamingen hun huis te verkopen aan Franstaligen?
Niemand. Het zijn veelal de beter gestelde Franstalige Brusselaar die Brussel niet langer ziet zitten. Intussen wordt Brussel verder volgebouwd. De verbrusseling draait op volle toeren. De verfransing is veel meer dan huizen verkopen aan Franstaligen alleen. De knechting via alarmbelprocedures, het systeem van stemtellen, toekennen van zetels, de financierswet, de faciliteiten, de transfers, op opgedrongen immigratie etc...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:24   #551
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt en dat bewijst nu net mijn punt.

De Franstaligen slagen er veel beter in om massaal voor hun standpunten op te komen.

Het enige dat Vlaanderen tegenhoudt is dus een gebrek aan samenwerking aan Vlaamse zijde en niet een Franstalig complot of iets dergelijks.
Maar heb toch wat geduld. 2024. Of misschien vroeger.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:26   #552
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
La Belgique bestaat en vanaf het begin was het inderdaad niet meer en/of niet minder dan een franstalig complot...
Een belgicistische unilaterale onafhankelijkheidsverklaring.

Wat houdt Vlaanderen tegen?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:26   #553
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
1 m/v 1 stem en even veel gewicht v zetels zou al veel verhelpen daaraan, daar hou je helemaal geen rekening mee.
Vlaanderen heeft 60% van de zetels.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:27   #554
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wie verplicht Vlamingen hun huis te verkopen aan Franstaligen?
Wie verplichtte Vlamingen om frans altijd en overal te spreken en anders geen werk te krijgen bij de overheid???
Wie verplichtte de Vlaamse kinderen naar franstaligen scholen te gaan en daar zelfs verplicht frans te spreken en tegelijker tijd de francofiele indoctrinatie en de Vlaamse minachting met de hooivork ingelepeld te krijgen... er waren zelfs geen Nederlandstalige scholen????

Als jij denkt dat die fransdolle decennialange en nooit gestopte indoctrinatie in de kleren van de mensen kruipt dan ben het niet ik maar jij die onzin uitkraamt...

Voorbeeld van een tien jaar geleden... In Tunesië richt een franstalige Belgische vrouw die daar getrouwd is met een Tunesiër een school op voor Tunesiers met de steun van een Vlaamse gezant... Zij stelt voor dat Vlaamse kinderen in die school ook Nederlandse les zouden kunnen krijgen...
Veto vanuit Bruxelles... Nederlands daar is 'not done'... La Belgique wordt uitgedragen als een ééntalig franstalige land...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:30   #555
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt en dat bewijst nu net mijn punt.

De Franstaligen slagen er veel beter in om massaal voor hun standpunten op te komen.

Het enige dat Vlaanderen tegenhoudt is dus een gebrek aan samenwerking aan Vlaamse zijde en niet een Franstalig complot of iets dergelijks.
Neen, de verotte Belgisch franse instelling is veel en veel te ver doorgevoerd, ook in Vlaanderen...
Neem dat de basispolitieker van een partij Vlaamsgezind is... Hij zal alleen en alleen dan de partijladder kunnen opklimmen als hij instemt met de top van die partij en die top is vastgelinkt aan la Belgique francofone... Eens was het waarschijnlijk de enige manier om er te geraken...
Weet dat de eerste Vlaamse vertegenwoordiger van een Vlaamse partij zelfs geen Nederlands durfde spreken in het parlement...

Om zulke systemen af te bouwen en om te plooien, zie la Belgique, heb je practisch een hele revolutie nodig... en daar staan we nu voor...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 6 januari 2020 om 12:33.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:56   #556
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een slaaf op een katoenplantage die er gewoon vandoor kan gaan zonder te worden gestraft of te worden tegengehouden en een leven kan beginnen als vrij man, is dat een slaaf?

Vlaanderen heeft de demografische en economische meerderheid.

In andere landen is het enige dat een meerderheid kan tegenhouden een leger dat trouw is aan de minderheid.

In België is dat niet het geval. De Franstaligen hebben geen enkel machtsmiddel in handen.
U voert een semantische en geen inhoudelijke discussie.
Wat heeft het diepe zuiden van Amerika uit de 18de eeuw te maken met Vlaanderen anno 2020?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 13:13   #557
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is dit voor een dikke leugen! 'De ervaring leert u' ... dat zal wel zijn!
Hoe kunt u dat nu weten?
Nog eens, je moet echt een verschrikkelijk dikke nek hebben om te zeggen wat een ander aan ervaringen heeft.
En je loopt met oogkleppen op als je je enkel vastpint op dit forum.
Op facebook zijn er, bij krantenartikels van De Morgen bijvoorbeeld geregeld discussies terug te vinden.
De nepargumenten "jamaar, de grenzen van Vlaanderen zijn niet altijd dezelfde geweest", of "Vlaanderen bestaat niet" of "Breydel was niet echt bij de Guldensporenslag aanwezig", enz. heb ik daar al vele malen mogen lezen.
Het was nooit van mensen die Vlaamsgezind waren, maar steevast van belgicisten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Er is nog nooit iemand, laat staan een 'belgicist', die u ooit iets heeft verteld dat supra identiteiten een illusie is!
Ze gebruiken die term niet, omdat ze iets minder zelfoverschatting hebben dan jij, een term die je nauwelijks terugvindt...
Voor de rest is het dezelfde zever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ge hebt zelfs nooit in uw leven een 'belgicist' tegengekomen!
Hoe kun jij dat weten?
Dat zal wel van jouw definitie van belgicist afhangen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
het is exact hetzelfde! als ik u vraag waarom ge denkt dat ik een belgicist ben, dan is uw antwoord: 'de ervaring leert mij' 'de ervaring leert mij' , alsof uw ingebeelde ervaring een argument is!
Nog eens, wie ik tegenkom daar heb jij geen zaken mee, laat staan dat je er uitspraken hebt over te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik trek in twijfel alles wat ik wil, is dat begrepen?
Jawohl, mein Führer!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Toon mij 1 post op dit forum die hetzelfde schrijft als ik, en zich als belgicist uitgeeft? ge moogt teruggaan tot het begin van dit forum!
1. Het hoeft niet exact hetzelfde te zijn.
2. Er is meer op het internet dan dit forum.
3. Zet uw oogkleppen af!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben Antwerpenaar. Denkt gij dat Antwerpenaren zich iets aantrekken van wat de parking van hun denkt?mag ik u nu ook beledigen, of gaat ge dan direct beginnen huilen?
Bedankt om het stereotiep beeld van de arrogante Antwerpenaar nog eens te bevestigen.
Blijkbaar is het voor u hoogst belangrijk om Antwerpenaren tegen West-Vlamingen op te zetten.
Ik weet nochtans dat er daar ook normale mensen rondlopen...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 13:27   #558
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kortom heb ik liefst:
1) Een volledige BENELUX staat
2) Vermits dat totaal onrealistisch is: NL + Vlaanderen (als het niet kan met Wallonië, dan maar zonder)
3) Vermits daar voorlopig ook vrij weinig animo voor bestaat: een onafhankelijk Vlaanderen dat minder geremd wordt aansluiting te zoeken bij NL en stapje per stapje dichter bij NL kan groeien.
Ik geloof er gewoon niks van.

Alsof 'realisme' er iets mee te maken heeft. Alsof het wel realistisch is dat Nl en vlaanderen te samen gaan.

En toevallig is dat wel: 'iedereen die dezelfde taal spreekt moet binnen dezelfde grenzen leven'. zoals het 500 000 jaar geleden al was.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 13:30   #559
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Cultuurrelativisme..
Vlamingen mogen geen identiteit hebben omdat ze als volkje met te weinig zijn.
Wat is dit voor onzin. waar zeg ik dat? wie anders zegt dat overigens? Gij verzint dat gewoon.

Veel zelfmedelijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Dat is vooral wat belgicisten ons proberen wijs te maken met in hun kielzog het cultureel marxisme van de Vlaamse culturo's.
Ha, we krijgen een opsommling van alle groepen die gij haat.

GEEUW! ZZZZZ....

Zo voorspelbaar

Ik behoor niet tot beide groepen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Vlamingen als volk met een identiteit is de doorn in het oog van Franstalig België omdat dat een bedreiging g vormt voor de artificiele eenheid van België waarvan de identiteit is dat het geen identiteit heeft.
Ik ben een atheist, ik denk dat beide een illusie is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 13:33   #560
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zelfbeklag??? Loopt jij met je ogen in je zak???
Ziet gij dat zelf niet: uw litanie van zelfmedelijden?
Ik zie dat wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom hebben we al meer dan een half jaar geen regering meer???
Omdat de Vlamingen niet buigen voor de francofone eisen...
En hup, hier begint het gemekker weer! we zijn weer weg voor aflevering 2654
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ga elders jouw nonsens vertellen...
Wie klaagt er dat er geen regering is??? De Vlamingen die hun hart vasthouden indien er wel ene zou komen ?* l'ancienne en dus juichen dat er nog gene nieuwe regering is of de Walen die het in hun broek doen van de angst dat ze hun jaarlijkse miljarden uit het noorden moeten ontberen...

Jouw opmerking bewijst alleen maar dat je geen enkele redelijke tegenargument hebt en vastgebetonneerd zit in je eigen bekrompen vooroordelen... Grootheidswaanzin in plaats van realiteitszin.. .
En ik dacht net hetzelfde van u!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 januari 2020 om 13:45.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be