Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2012, 22:12   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Groene leveranciers, zoals Eneco en Ecopower, zijn meestal de goedkoopste.
Bij Ecopower moet je wel aandelen kopen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 22:21   #62
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij Ecopower moet je wel aandelen kopen.
Dat is maar voor een euro of vijfhonderd, geloof ik, en eenmalig. Bovendien krijg je er volgens mij redelijke dividenden op.

Hier thuis hebben we voor Eneco gekozen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 22:30   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
We hebben wel jaren teveel betaald door uw liberaal systeem he!
Wat hebben zij dan gedaan om het omkeerbaarte maken ? just niks!
Vdl. heeft het wel in de media gebracht,en het resultaat van een nieuwe wet komt ook van hem + dat de mensen nu kunnen overstappen zonder opzeg!
dat is dan essentieler wetgevend werk, en dat illustreert hoe politici in het zak gezet woren door de lobbyisten, want inderdad zo'n overstap drempels zorgen er precies voor dat mensen niet kunnen switchen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 12:01   #64
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
2!!

Het zijn niet enkel de gepensioneerden die letterlijk in de koude zijn blijven staan afgelopen winter. Mijn familie en ik hadden er ook last van.
De stookolie blijft duur, dit is ook energie om u te verwarmen, daar hoor ik Johan de sos niks over zeggen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:04   #65
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Electrabel kneep zonder fatsoen
zijn klanten leeg als een citroen.
Die gingen massaal
voorgoed aan de haal
en binden kordaat de bokshandschoen !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 19:22   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
De stookolie blijft duur, dit is ook energie om u te verwarmen, daar hoor ik Johan de sos niks over zeggen.
en de taksen die ze doen stijgen hebben op de auto's

ze mogen van mij alle vliegtuigen en verwarming verviervoudigen, dat is echt geen probleem volgens mij

het is doodeenvoudig, als je een oud huis hebt, verbruik je 300kWh/m2, bouw je passief zak je naar 20kWH/m2 dus j ekunt nietmand in de problemen stoppen door de energieprijzen te doen stijgen integendeel, het is gewoon een mentale switch verzetten en doen

maar ja, de sossen moesten de subsidies voor isolatie afschaffen, die gasten weten waar de prioriteiten liggen voor een ''kroenere' maatskapij' te maken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 19:28   #67
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij Ecopower moet je wel aandelen kopen.
1.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 21:13   #68
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Electrabel ging niet meer investeren in België door Vandelanottes acties.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 21:21   #69
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoi Johan.

Bedankt voor uw inzet en strijd tegen de energiebonzen, waardoor de energieprijzen, nu inderdaad lager gaan uitvallen voor de vele Vlaamse gezinnen.

Spijtig dat er niet meer politici zijn, zoals u.

Goed gedaan!

Paulus.
De politicus die hetzelf eerst allemaal verprutste en nu een tijdelijk lapmiddel moet bovenhalen na jaren van enorme winsten op kap van de gewone mens?

Mai is het al zo erg gesteld met de traditionele partijen dat je daar al blij moet om zijn?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 21:56   #70
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoi Johan.

Bedankt voor uw inzet en strijd tegen de energiebonzen, waardoor de energieprijzen, nu inderdaad lager gaan uitvallen voor de vele Vlaamse gezinnen.

Spijtig dat er niet meer politici zijn, zoals u.

Goed gedaan!

Paulus.
Grappig, eerst is hij de grote held en nu blijkt dat hij zelf belangen had in een concurrent van Electrabel en grotendeels verantwoordelijk is voor de dure windmolens in zee en de extreem hoge certificaat kosten die uiteraard doorgerekend worden aan de consument.

Het kan draaien.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 22:00   #71
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Grappig, eerst is hij de grote held en nu blijkt dat hij zelf belangen had in een concurrent van Electrabel en grotendeels verantwoordelijk is voor de dure windmolens in zee en de extreem hoge certificaat kosten die uiteraard doorgerekend worden aan de consument.

Het kan draaien.
Ligt het echter aan mij, of kreeg dit amper aandacht in de media?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 22:01   #72
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Lees ik dat hier goed dat er dus echt mensen zijn die geloofden dat den Baard een of andere maatschappelijk doel voor ogen heeft ipv zijn eigen zak eerst?
My god
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 22:02   #73
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Lees ik dat hier goed dat er dus echt mensen zijn die geloofden dat den Baard een of andere maatschappelijk doel voor ogen heeft ipv zijn eigen zak eerst?
My god
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  VDL als Godfather.jpg
Bekeken: 69
Grootte:  24,0 KB
ID: 86333
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 22:04   #74
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Ik kan die man zijn façade niet meer aanschouwen
Trop is teveel
Ik ben ook maar een mens hein
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:23   #75
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Electrabel hebben we duidelijk niet geraakt met te veranderen van leverancier. De winst van haar moederbedrijven hoeft ze hier niet aan te geven maar de kosten mag ze hier af trekken
Ze moet een peulenschil betalen aan nucleaire rente en mag die dan nog aftrekken ook
Bedankt Vandelanotte en alle andere politici voor het privatiseren van onze energie.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 19:11   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Electrabel hebben we duidelijk niet geraakt met te veranderen van leverancier.
Vermits Electrabel niet meer investeert, zelfs desinvesteert, is het logisch dat ze grote winsten maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De winst van haar moederbedrijven hoeft ze hier niet aan te geven maar de kosten mag ze hier af trekken
Dat lijkt me nogal logisch.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ze moet een peulenschil betalen aan nucleaire rente en mag die dan nog aftrekken ook
Die peulschil is gewoon een verkapte belasting op elektriciteit. En daar betalen wij uiteindelijk de rekening van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bedankt Vandelanotte en alle andere politici voor het privatiseren van onze energie.
Het probleem is niet de privatisering. Het is de sabotage van eerlijke concurrentie door Vandelanotte en consoorten. Zijn eigen bedrijfjes deden het goed, en stortten het loon netjes in de pot van JVL Comm V. Zo moest Vandelanotte het niet aangeven bij zijn uitgeoefende mandaten.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 20:33   #77
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vermits Electrabel niet meer investeert, zelfs desinvesteert, is het logisch dat ze grote winsten maakt.

Dat lijkt me nogal logisch.

Die peulschil is gewoon een verkapte belasting op elektriciteit. En daar betalen wij uiteindelijk de rekening van.

Het probleem is niet de privatisering. Het is de sabotage van eerlijke concurrentie door Vandelanotte en consoorten. Zijn eigen bedrijfjes deden het goed, en stortten het loon netjes in de pot van JVL Comm V. Zo moest Vandelanotte het niet aangeven bij zijn uitgeoefende mandaten.
Ik bedoelde dochterbedrijven. En het kan toch niet : buitenlandse winsten niet moeten aangeven maar de buitenlandse kosten wel mogen aftrekken. Op wat trekt dat.

Post 63 geeft een link naar nieuwe investeringen van Electrabel in ons land.

Die peulschil is verkapte belasting omdat na de publieke investeringen de winsten nu zijn geprivatiseerd. En eigenlijk heb ik schrik van terug te nationaliseren want dat zou wel eens goed kunnen lukken ... als de kerncentrales mogen afgebroken worden ...

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 29 juni 2012 om 20:34.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 20:41   #78
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik bedoelde dochterbedrijven. En het kan toch niet : buitenlandse winsten niet moeten aangeven maar de buitenlandse kosten wel mogen aftrekken. Op wat trekt dat.
Belgische belastingspolitiek, ingevoerd door de SPA

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Post 63 geeft een link naar nieuwe investeringen van Electrabel in ons land.
Een kleine deelname aan het leegroven van de subsidiepotten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Die peulschil is verkapte belasting omdat na de publieke investeringen de winsten nu zijn geprivatiseerd.
De kerncentrales waren geen publieke investeringen. En de Belgische regering saboteert een echte privatisering, omdat ze de monopolierentes van Electrabel nodig heeft om haar begroting op te smukken. In wezen is dat een belasting, alleen kunnen ze de producenten er de schuld van geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
En eigenlijk heb ik schrik van terug te nationaliseren want dat zou wel eens goed kunnen lukken ... als de kerncentrales mogen afgebroken worden ...
Dan zal de regering als allereerste maatregel het fonds dat voorzien is voor de afbraak leegroven om cadeautjes uit te delen aan de vriendjes. Daarna wodt het fonds dan gefuseerd met het Zilverfonds.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be