Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2012, 10:55   #41
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Zelf kabel leggen kan in principe, maar dan nog wordt alles via belgacom geroute. Neem het schrijnende voorbeeld: bellen van base naar telenet aan 25 cent per minuut. Rara wie verdient er het meeste aan
Neen als ge zelf u kabel legt is er geen nood om uw internet verkeer te routen via belgacom. Dan zoekt ge uw eigen peers en ge zijt er vanaf.
Het is niet omdat Belgacom daar iets aan verdiend dat ze het monopolie hebben.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 11:08   #42
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Neen als ge zelf u kabel legt is er geen nood om uw internet verkeer te routen via belgacom. Dan zoekt ge uw eigen peers en ge zijt er vanaf.
Het is niet omdat Belgacom daar iets aan verdiend dat ze het monopolie hebben.
Ok maar ge hebt wel een kritieke massa van enkele miljoenen peers nodig in België. Vertel me eens hoe ge dat gaat klaarspelen wanneer die peers niet kunnen telefoneren met eender wie op een belgacom, base, mobistar of telenet nummer?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 11:15   #43
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ok maar ge hebt wel een kritieke massa van enkele miljoenen peers nodig in België. Vertel me eens hoe ge dat gaat klaarspelen wanneer die peers niet kunnen telefoneren met eender wie op een belgacom, base, mobistar of telenet nummer?
Daar gaat de discussie niet over hé, ge verwijt ander monopolie te hebben.
Niets houdt u tegen om het te doen, uw falen is niet de fout van de ander.
En die peers gaat over internet niet over telefonie.
Waar trouwens dit topic ook over gaat

Laatst gewijzigd door santos : 22 juni 2012 om 11:16.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 11:24   #44
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Daar gaat de discussie niet over hé, ge verwijt ander monopolie te hebben.
Niets houdt u tegen om het te doen, uw falen is niet de fout van de ander.
gewoon een kleine analogie
in het oostblok waren tijdens het communisme de auto's van de staat.
na het communisme werd alles geprivatiseerd.
stel u nu eens voor dat Moskou tijdens die privatisatie de russische autostrade aan de plaatselijke autoproducent had gegeven?
dan hebt ge een autoproducent die baas is vd gehele russische autostrade en perfect kan bepalen wie daarop mag onder welke omstandigheden hoe vaak en wanneer.
dat bedrijf veprlicht u dus om met een trabantje rond te rijden en verbiedt de audi's en rolls royce maar verhuurt zijn auto's wel aan de burgers voor de prijs van een rolls royce. inderdaad, het gaat om huren, niet kopen

dankzij het monopolie maakt onze trabantproducent miljarden winst en de autostrade moderniseren/uitbreiden kost geld. dan is het logishcer om de gebruiker gewoon meer en meer te beknotten. het kost de producent geen geld en de winstmarges blijven gegarandeerd.

nu komt gij hier vertellen dat ik dan maar een hele eigen nieuwe autostradenetwerk moet aanleggen als ik niet tevreden ben met ons trabantbedrijfje zijn praktijken
ja kijk- en luistergeld, bedoelt om de autostrade te onderhouden/upgraden etc, is afgeschaft dankzij verhofstadt en co.

de analogie gaat op voor zowel telenet als belgacom
de autostrade had in staatshanden moeten blijven zodat bedrijven ECHT met mekaar kunnen concurreren (prijs, hoeveelheid limieten, vrije keuze hardware,...)
de autostrades zijn telefoonlijn, kabel en FTA

Laatst gewijzigd door 1207 : 22 juni 2012 om 11:27.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 11:46   #45
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Aan wat gebruik jij dan 100 gb /maand data ?
Ik kom praktisch nooit aan mijn datalimiet. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor sommigen een probleem is, bijvoorbeeld als ze vaak HD films bekijken of voor hun werk grote hoeveelheden data moeten downloaden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 11:50   #46
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De jaarlijkse aanrekening voor tv verhogen ze met 10 € maar verminderen het aantal zenders dat je kan ontvangen !!!
Inderdaad. Om iedereen digitale televisie te kunnen aansmeren begonnen ze dan maar hun aanbod op de gewone kabel te verminderen. Hun klanten uitroken. Een bende krapuul is het.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 11:54   #47
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Daar gaat de discussie niet over hé, ge verwijt ander monopolie te hebben.
Niets houdt u tegen om het te doen, uw falen is niet de fout van de ander.
En die peers gaat over internet niet over telefonie.
Waar trouwens dit topic ook over gaat
Wat is dat nu voor een belachelijk argument? Als het bestaande duopolie mij niet zint, moet ik maar mijn eigen succesvol telecommunicatiebedrijf oprichten? Ben je dat nu écht aan het zeggen?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 13:14   #48
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik kom praktisch nooit aan mijn datalimiet. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor sommigen een probleem is, bijvoorbeeld als ze vaak HD films bekijken of voor hun werk grote hoeveelheden data moeten downloaden.
Absoluut. Op het werk is dat een dubbel probleem. Maarja dure servicecontracten he da's makkelijk verdiend/verloren.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 13:37   #49
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een belachelijk argument? Als het bestaande duopolie mij niet zint, moet ik maar mijn eigen succesvol telecommunicatiebedrijf oprichten? Ben je dat nu écht aan het zeggen?
Is de kindertuin vrijdagnamiddag ook al gesloten tegenwoordig.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 13:38   #50
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
gewoon een kleine analogie
in het oostblok waren tijdens het communisme de auto's van de staat.
na het communisme werd alles geprivatiseerd.
stel u nu eens voor dat Moskou tijdens die privatisatie de russische autostrade aan de plaatselijke autoproducent had gegeven?
dan hebt ge een autoproducent die baas is vd gehele russische autostrade en perfect kan bepalen wie daarop mag onder welke omstandigheden hoe vaak en wanneer.
dat bedrijf veprlicht u dus om met een trabantje rond te rijden en verbiedt de audi's en rolls royce maar verhuurt zijn auto's wel aan de burgers voor de prijs van een rolls royce. inderdaad, het gaat om huren, niet kopen

dankzij het monopolie maakt onze trabantproducent miljarden winst en de autostrade moderniseren/uitbreiden kost geld. dan is het logishcer om de gebruiker gewoon meer en meer te beknotten. het kost de producent geen geld en de winstmarges blijven gegarandeerd.

nu komt gij hier vertellen dat ik dan maar een hele eigen nieuwe autostradenetwerk moet aanleggen als ik niet tevreden ben met ons trabantbedrijfje zijn praktijken
ja kijk- en luistergeld, bedoelt om de autostrade te onderhouden/upgraden etc, is afgeschaft dankzij verhofstadt en co.

de analogie gaat op voor zowel telenet als belgacom
de autostrade had in staatshanden moeten blijven zodat bedrijven ECHT met mekaar kunnen concurreren (prijs, hoeveelheid limieten, vrije keuze hardware,...)
de autostrades zijn telefoonlijn, kabel en FTA
Uw analogie klopt niet
Belgacom moet de infrastructuur aan een andere provider verhuren aan de zelfde prijs als voor hun skynet. Ge hebt altijd een deel infrastructuur en een deel diensten op die infrastructuur. De diensten daar vraag je voor wat je wil de infrastructuur dat is gereguleerd. Zoals met de electriciteit het geval is.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 13:39   #51
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik kom praktisch nooit aan mijn datalimiet. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor sommigen een probleem is, bijvoorbeeld als ze vaak HD films bekijken of voor hun werk grote hoeveelheden data moeten downloaden.
Als het voor u werk is moet je een bedrijfsgericht abonnement nemen hé.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 17:31   #52
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Belgacom moet de infrastructuur aan een andere provider verhuren
ja
op 1 vd 3 autostrades mogen andere wagens rijden
alleen moeten die zwaar afdokken aan de geprivatiseerde autoproducent en privé eigenaar vd autostrade

over electriciteit zou ik zwijgen
da's even grof
30j lang betaalt de belg die dingen en op de moment dat het zou moeten beginnen renderen geven onze bestuurders de centrales voor een appel en een ei aan Parijs. waarna de belg die installaties nog een keer of 5 mag afbetalen met de veruit hoogste tarieven.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 20:49   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ja
op 1 vd 3 autostrades mogen andere wagens rijden
alleen moeten die zwaar afdokken aan de geprivatiseerde autoproducent en privé eigenaar vd autostrade

over electriciteit zou ik zwijgen
da's even grof
30j lang betaalt de belg die dingen en op de moment dat het zou moeten beginnen renderen geven onze bestuurders de centrales voor een appel en een ei aan Parijs. waarna de belg die installaties nog een keer of 5 mag afbetalen met de veruit hoogste tarieven.
Ja, jongens, blijven stemmen op de 3 klassieke partijen.
Courage !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be