Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2006, 17:37   #1
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard N-Va weigert debat met B Plus

Reeds voor een tweede maal weigert N-Va om deel te nemen aan een debat, georganiseerd door B Plus. Echter, laat deze weigering nu ontzettend hypocriet, lachwekkend en contradictorisch zijn.

Geniet u even mee:

Op de vraag tot deelname aan ons debat op 4 oktober, kreeg ik van de woordvoerder van Bart Dewever te horen dat men niet wenst deel te nemen om volgende reden:
Citaat:
Uw organisatie beschouwt onze partij als een racistische vereniging, zoals bleek uit de klacht die u tegen onze partij indiende. Het Partijbestuur van de N-VA heeft reeds eerder beslist niet deel te nemen aan debatten van organisaties die ons van een dergelijk misdrijf beschuldigen. Uiteraard vinden we het belangrijk om kiezers in te lichten over onze standpunten. We menen evenwel dit op tal van andere manieren te kunnen doen.

Nu, N-Va vergeet hierbij wel even dat men na de bewuste klacht meerdere malen heeft deelgenomen aan debatten met B Plus.

B Plus heeft een hele tijd geleden (8 november 2002) inderdaad klacht neergelegd bij het toenmalige Centrum Leman. Deze klacht werd neergelegd als reactie op één specifieke actie, namelijk de uitdeling van speelgoedauto's als symbool voor de bedragen die per gezin jaarlijks van Vlaanderen naar Wallonië vloeien. Het is dus deze ene actie die geviseerd werd in de betrokken klacht, waarmee B Plus dus geenszins heeft willen zeggen dat zij N-VA op zich een racistische vereniging vindt, zoals u in uw antwoord nochtans stelt. Bovendien heeft N-VA na deze klacht nog herhaaldelijk deelgenomen aan debatten met B Plus. Ik verwijs hierbij o.m. naar het debat dat heeft plaatsgevonden op 2 december 2003, waar N-VA vertegenwoordigd werd door Bart De Wever zelf ( http://www.bplus.be/nl/acties/bplus_...tatiedebat.htm). In het daaropvolgende weekend nam dhr. De Wever deel aan een radiodebat in Antwerpen tegen Tony Van de Calseyde en Dave Sinardet. In 2005 nam dhr. De Wever voorts nog deel aan een debat met Ludo Dierickx, bestuurslid van B Plus, in "Nachtwacht" op Canvas.

Dit is allesbehalve een volwassen manier van politiek voeren. Het zal me worst wezen dat N-Va niet wil deelnemen, maar dat ze dan toch ietwat creatiever worden in hun reden tot weigering. Zeggen dat je niet wenst deel te nemen omwille van een klacht van ondertussen vier jaar geleden, is gewoon lachwekkend. Vooral omdat men na de bewust klacht nog heeft deelgenomen aan debatten met B Plus in 2003, 2004 en 2005.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 september 2006 om 17:37.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 17:40   #2
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Misschien zijn ze in de war met BUB?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 17:42   #3
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Misschien zijn ze in de war met BUB?
Nee, dat denk ik niet.

Ik vraag me trouwens af of ik nog een reactie van N-Va mag verwachten nadat ik hen op hun contradictie wees.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 september 2006 om 17:42.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 17:52   #4
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

tja.. debatten met en georganiseerd door? Een debat met een B-plusser georganiseerd door derden is iets anders dan een een debat met een B-Plusser georganiseerd door B-Plus.

Is het overigens deze keer een discussie tussen iemand van B-Plus enerzijds iemand van N-VA anderzijds? of zullen er ook bijvoorbeeld cd&v'ers zijn?

Soit.. 'k ben ook maar luidop aan het denken.. Ik neem aan dat we het wel zullen horen als er nog reactie komt.

Overigens: waarom contacteer je intussen het VB niet? geef toe - als je dé confrontatie wilt is dat toch het gedroomde debat: VB en B-Plus in de ring.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 17:53   #5
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Wat je er vergeet bij te zeggen: de debatten die wel nog werden gedaan, stonden op de agenda. Daarna heeft men beslist elk debat met BUB-adepten te weigeren.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 17:55   #6
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Trouwens, valt mij nu pas op, die andere debatten zijn niet door jullie georganiseerd.

En hola...dat debat in Antwerpen was een universitair debat!

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 20 september 2006 om 17:57.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:06   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Wat je er vergeet bij te zeggen: de debatten die wel nog werden gedaan, stonden op de agenda. Daarna heeft men beslist elk debat met BUB-adepten te weigeren.
Sinds wanneer is B Plus een BUB-adept????
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:06   #8
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
En hola...dat debat in Antwerpen was een universitair debat!
Georganiseerd door B Plus!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:07   #9
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
tja.. debatten met en georganiseerd door? Een debat met een B-plusser georganiseerd door derden is iets anders dan een een debat met een B-Plusser georganiseerd door B-Plus.

Is het overigens deze keer een discussie tussen iemand van B-Plus enerzijds iemand van N-VA anderzijds? of zullen er ook bijvoorbeeld cd&v'ers zijn?
Ze hebben nog deelgenomen aan debatten georganiseerd door B Plus evenals debatten met B Plus, georganiseerd door derden.

Het debat van 4 oktober zou plaatsvinden tussen CD&V, VLD, SP.a en Groen!.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:08   #10
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Trouwens, valt mij nu pas op, die andere debatten zijn niet door jullie georganiseerd.
Het debat in Antwerpen was wel degelijk georganiseerd door B Plus.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:09   #11
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Soit.. 'k ben ook maar luidop aan het denken.. Ik neem aan dat we het wel zullen horen als er nog reactie komt.

Overigens: waarom contacteer je intussen het VB niet? geef toe - als je dé confrontatie wilt is dat toch het gedroomde debat: VB en B-Plus in de ring.
Ik laat jullie ten volle meegenieten van die soap.

Ik wil het VB gerust uitnodigen, elke partij is welkom.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:14   #12
N-VA'er
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nee, dat denk ik niet.

Ik vraag me trouwens af of ik nog een reactie van N-Va mag verwachten nadat ik hen op hun contradictie wees.
Met alle respect, maar denkt u nu werkelijk dat BDW hier slaap zal voor laten?

Overigens, zoals ook al door anderen vermeld: de door u vermelde debatten werden, op één uitzondering na, niet door B Plus, BUB en consoorten georganiseerd. De deelname aan de betrokken radio- en tv- debatten lijkt me dan ook niet tegenstrijdig met de aan u gerichte N-VA-mail, blijkens dewelke de partij niet meer wenst deel te nemen aan de door B Plus georganiseerde debatten. (Voor zover dit alles ook maar enig belang zou hebben, natuurlijk. Heeft u er ooit bij stilgestaan, dat de N-VA B Plus, Unie, BUB en soortgelijke groepjes misschien gewoon als quantité négligeable beschouwt, waarmee het niet zinvol debatteren is? Misschien was het overigens ook gewoon de gelijkaardige racismeklacht tegen N-VA, in 2004 ingediend door de B Plus-zielsverwanten van de BUB, die voor de N-VA de emmer deed overlopen en verdere deelname aan door Belgicistische groeperingen georganiseerde debatten vanuit N-VA-standpunt definitief onmogelijk heeft gemaakt. En misschien is dat voor B Plus nog niet eens zo'n slechte zaak. Ik herinner me immers levendig hoe Bart De Wever in een Nachtwacht-debat over nationalisme B Plusser Ludo Dierickx ooit eens alle hoeken van de debatzaal liet zien.. Ik kreeg welhaast medelijden met de arme man..)
__________________
Men go crazy in congregations
But they only get better
One by one

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:29   #13
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Met alle respect, maar denkt u nu werkelijk dat BDW hier slaap zal voor laten?
Nee, en dat hoeft ook helemaal niet. Hij zal z'n energie nodig hebben tijdens debatten met Dewinter.

Citaat:
Overigens, zoals ook al door anderen vermeld: de door u vermelde debatten werden, op één uitzondering na, niet door B Plus, BUB en consoorten georganiseerd.
Het gaat hier enkel over de verhouding B Plus - N-Va, BUB en co hebben hier niets mee te maken.

Citaat:
De deelname aan de betrokken radio- en tv- debatten lijkt me dan ook niet tegenstrijdig met de aan u gerichte N-VA-mail, blijkens dewelke de partij niet meer wenst deel te nemen aan de door B Plus georganiseerde debatten.
Tja, als ze consequent zouden zijn, zouden ze ook die debatten weigeren. Maar ja, er is media bij betrokken he.

Citaat:
Voor zover dit alles ook maar enig belang zou hebben, natuurlijk. Heeft u er ooit bij stilgestaan, dat de N-VA B Plus, Unie, BUB en soortgelijke groepjes misschien gewoon als quantité négligeable beschouwt, waarmee het niet zinvol debatteren is?
Nogmaals, het gaat hier over de verhouding B Plus - N-Va, anderen hebben daar niets mee te maken. Ik wil u er overigens aan herinneren dat B Plus heeft deelgenomen aan verscheidene debatten over het Warandemanifest en dat o.m. Tony Van de Calseyde debatten gevoerd heeft met Jan Peumans en dhr. Jambon. Zo'n onbenullig groepje zullen we dus wel niet zijn gezien er reeds vele debatten met B Plus en N-Va hebben plaatsgevonden.

Citaat:
Misschien was het overigens ook gewoon de gelijkaardige racismeklacht tegen N-VA, in 2004 ingediend door de B Plus-zielsverwanten van de BUB die voor de N-VA de emmer deed overlopen en verdere deelname aan door Belgicistische groeperingen georganiseerde debatten vanuit N-VA-standpunt definitief onmogelijk heeft gemaakt.
BUB en B Plus zijn twee verschillende organisaties, dat weet N-Va ook. Het klopt ook niet gezien er nog debatten in 2004 en 2005 met N-Va hebben plaatsgevonden, o.m. over het Warandemanifest.

Citaat:
En misschien is dat voor B Plus nog niet eens zo'n slechte zaak. Ik herinner me immers levendig hoe Bart De Wever in een Nachtwacht-debat over nationalisme B Plusser Ludo Dierickx ooit eens alle hoeken van de debatzaal liet zien.. Ik kreeg welhaast medelijden met de arme man..)
Zegt de naam Benno Barnard u nog iets?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:32   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Nu, zoals ik al eerder zei: het interesseert me niet dat N-Va niet wil deelnemen aan debatten met B Plus (we hebben N-Va niet nodig om aandacht te trekken, er zijn genoeg andere partijen die heel graag in debat treden met ons) maar hun motivatie voor de weigering is gewoon enorm doorzichtig. Het vorige debat in Leuven hebben ze ook geweigerd, ze zeiden vlug dat ze die dag verhinderd waren, ook al wisten ze toen de datum van het debat nog niet.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:32   #15
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik laat jullie ten volle meegenieten van die soap.

Ik wil het VB gerust uitnodigen, elke partij is welkom.
In dat geval kom ik langs! Anders wil ik ook wel.. lijkt mij wel interessant, maar 'k heb al genoeg te doen, eerlijk gezegd.. een verplaatsing middenin de week naar - waar gaat het eigenlijk plaatsvinden? - is niet iets wat ik makkelijk in mijn agenda gepropt krijg, maar voor een debat met FDW en B-Plus wil ik wel een extra 'efforke' doen..

allez... in ieder geval.. ifalco e.a. zullen opzet zijn met de uitnodiging.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:33   #16
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
In dat geval kom ik langs! Anders wil ik ook wel.. lijkt mij wel interessant, maar 'k heb al genoeg te doen, eerlijk gezegd.. een verplaatsing middenin de week naar - waar gaat het eigenlijk plaatsvinden? - is niet iets wat ik makkelijk in mijn agenda gepropt krijg, maar voor een debat met FDW en B-Plus wil ik wel een extra 'efforke' doen..
allez... in ieder geval.. ifalco e.a. zullen opzet zijn met de uitnodiging.
Ik houd u nog wel op de hoogte, het debat zal plaatsvinden op 4 oktober in Antwerpen.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 september 2006 om 18:33.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:38   #17
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zegt de naam Benno Barnard u nog iets?
Ja, die moet altijd het onderspit delven als De Wever tekeer gaat!
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:42   #18
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ja, die moet altijd het onderspit delven als De Wever tekeer gaat!
Laat het nu net even andersom zijn... Maar ja, dat zal jij hier natuurlijk niet toegeven he!

De lezersbrieven destijds in de Standaard zeiden daarover genoeg.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:42   #19
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ja, die moet altijd het onderspit delven als De Wever tekeer gaat!
Laat het nu net even andersom zijn... Maar ja, dat zal jij hier natuurlijk niet toegeven he!

De lezersbrieven destijds in de Standaard zeiden daarover genoeg.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:43   #20
N-VA'er
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nee, en dat hoeft ook helemaal niet. Hij zal z'n energie nodig hebben tijdens debatten met Dewinter.


Het gaat hier enkel over de verhouding B Plus - N-Va, BUB en co hebben hier niets mee te maken.


Tja, als ze consequent zouden zijn, zouden ze ook die debatten weigeren. Maar ja, er is media bij betrokken he.


Nogmaals, het gaat hier over de verhouding B Plus - N-Va, anderen hebben daar niets mee te maken. Ik wil u er overigens aan herinneren dat B Plus heeft deelgenomen aan verscheidene debatten over het Warandemanifest en dat o.m. Tony Van de Calseyde debatten gevoerd heeft met Jan Peumans en dhr. Jambon. Zo'n onbenullig groepje zullen we dus wel niet zijn gezien er reeds vele debatten met B Plus en N-Va hebben plaatsgevonden.


BUB en B Plus zijn twee verschillende organisaties, dat weet N-Va ook. Het klopt ook niet gezien er nog debatten in 2004 en 2005 met N-Va hebben plaatsgevonden, o.m. over het Warandemanifest.



Zegt de naam Benno Barnard u nog iets?
De leden van B Plus, BUB, Unie en eventuele andere Belgicistische groupuscules zijn de laatste jaren meer en meer onderling inwisselbaar. Met alle recente afscheuringen en overlopers, vraag ik me af of de leden van die diverse verenigingetjes eigenlijk allemaal zélf nog weten, waar ze toe behoren.. Het is dus wat flauw, te beweren dat BUB, B Plus, Unie, enz. onderling helemaal niets met elkaar te maken hebben...

Wat de tv - en radiodebatten betreft, waar N-VA aan deelnam en waar ook B Plussers aanwezig waren: tot nader order kan de N-VA niet dicteren wie de Vlaamse audiovisuele media op haar debatten mag uitnodigen...

Overigens ben ik er zelf op zich helemaal niet tegen, indien de N-VA in de toekomst opnieuw zou gaan debatteren met Belgicistische verenigingen. Alleen ziet de N-VA-partijtop daar blijkbaar het nut niet van in, en da's hun goed recht, uiteraard.

Wat Benno Barnard betreft: uiteraard is die (op het pathetische af) rabiate antiflamingant me niet onbekend. U wil hier toch niet beweren dat die huilerige zeurkous ooit een debat tegen een N-VA-kopstuk zou gewonnen hebben? (De wens is in dit geval bij sommgen misschien wat te veel de moeder van de gedachte.. )
__________________
Men go crazy in congregations
But they only get better
One by one

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be