Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2021, 14:47   #21
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
451: Unavailable due to legal reasons

We recognize you are attempting to access this website from a country belonging to the European Economic Area (EEA) including the EU which enforces the General Data Protection Regulation (GDPR) and therefore access cannot be granted at this time. For any issues, contact [email protected] or call 800-362-8333.

meh
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 15:02   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het is wel merkwaardig dat,sedert de Facebook-operaties begin oktober een paar dagen uit lagen ondergetekende geen rare telefoontjes uit het buitenland meer krijgt (waarbij ze zelfs mijn voornaam weten ,als ik eens mijn voicemail beluisterde)...Het was gedurende twee maanden IEDERE DAG,rond hetzelfde uur,vanaf Duitse en Britse nummers....Ik heb zelfs nog nooit naar het buitenland gebeld met dit nummer en dit toestelletje.

En sedert....niks meer....gedaan.....rust....

Ik had niks met smoelboek te maken......en zie het verband met telefonie niet...


Laatst gewijzigd door kelt : 16 oktober 2021 om 15:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 15:05   #23
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is wel merkwaardig dat,sedert de Facebook-operaties begin oktober een paar dagen uit lagen ondergetekende geen rare telefoontjes uit het buitenland meer krijgt (waarbij ze zelfs mijn voornaam weten ,als ik eens mijn voicemail beluister)...Het was gedurende twee maanden IEDERE DAG,rond hetzelfde uur,vanaf Duitse en Britse nummers....Ik heb zelfs nog nooit naar het buitenland gebeld met dit nummer en dit toestelletje.

En sedert....niks meer....gedaan.....rust....

Ik had niks met smoelboek te maken......en zie het verband met telefonie niet...


Misschien heeft iemand die je telefoonnummer heeft een of ander duister app'je gedownload waarbij in de kleine lettertjes staat dat toegang tot het adresboek wordt gegeven. (En heeft die dat app'je omtrent die tijd terug verwijderd.)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 16 oktober 2021 om 15:06.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 15:12   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is wel merkwaardig dat,sedert de Facebook-operaties begin oktober een paar dagen uit lagen ondergetekende geen rare telefoontjes uit het buitenland meer krijgt (waarbij ze zelfs mijn voornaam weten ,als ik eens mijn voicemail beluisterde)...Het was gedurende twee maanden IEDERE DAG,rond hetzelfde uur,vanaf Duitse en Britse nummers....Ik heb zelfs nog nooit naar het buitenland gebeld met dit nummer en dit toestelletje.

En sedert....niks meer....gedaan.....rust....

Ik had niks met smoelboek te maken......en zie het verband met telefonie niet...

Als het een vast telefoonnummer is kunnen ze je gewoon googelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 15:17   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het een vast telefoonnummer is kunnen ze je gewoon googelen.
neen het is een smartphoontje...

Maar zoals een forumgenoot opmerkte,het kan niet anders of dat nummer is in een of ander mij vreemd ecosysteem geraakt,misschien wel via een familielid dat verder wel aan al die sociale mediazever meedoet.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 20:17   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Zou ik de EU kunnen aanklagen voor het krijgen van RSI ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 20:31   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat is dat allemaal wat je daar vertelt ?

Cookies zijn niks anders dan gegevens die een website op uw computer bijhoudt, voor de volgende keer dat je op die website komt. In de mate dat een website puur passief is, en dus geen interactie van uw kant nodig heeft, dient dat tot niet veel nuttigs. Maar veruit de meeste websites stellen een dialoog in met de gebruiker, en dan kan het handig zijn om dingen bij te houden voor het volgende bezoek.

Bijvoorbeeld, het gegeven dat je een zekere gebruiker bent, en dat je je al hebt ingelogd. Dat is uiteraard iets dat op UW computer moet staan, want hoe kan de website anders weten dat JIJ het bent die terug contact opneemt met die website en niet een andere persoon ?

Dat is een van de meest banale gebruiken van cookies, zoals trouwens ook dit forum. Als je bij het inloggen aanklikt "mij onthouden", dan schrijft dit forum een cookie in de database van uw browser, met een unieke code in waarvan de website weet dat die van "universalia" kwam bij het inloggen. De volgende keer dat je forum.politics.be opstart MET DEZELFDE BROWSER, gaat de website eerst vragen of er toevallig geen cookie met een unieke code in gekend is. Indien ja, stuurt uw browser die unieke code naar de website, en daar weet men dat die unieke code van universalia kwam: het is dus niet nodig van nog eens uw paswoord te vragen. (die unieke code is NIET uw paswoord he).

Ga je die cookie wissen, dan gaat, bij de volgende keer dat je inlogt, de website weer vragen of er zo een cookie is, en die is er niet, dus gaat de website aannemen dat je niet ingelogd bent.

Cookies kunnen veel andere dingen bijhouden, bijvoorbeeld, welke de laatste pagina was die je aan het bezoeken was. Als je dan later terug op die website komt, zelfs zonder in te loggen, kan die website vragen waar je de laatste keer was, en U direct terug op die pagina zetten. Als een website eerst wil dat je wettelijke dingen leest (contract of zo, waarschuwingen, .... die wettelijk kunnen vereist zijn), dan gaat zij U die tonen. Eens je die gezien hebt, gaat die website een cookie schrijven bij U, om te zeggen dat je dat dus al gezien hebt en moet die U daar de volgende keer niet mee lastig vallen.

En ja, websites willen soms bijhouden welke pagina's je op hun site bekijkt. Als je geen account hebt bij hen, dan kunnen zij niet weten dat je "dezelfde" bent als vorige keer... tenzij ze hetzelfde toepassen als dit forum, en een cookie geschreven hebben dat U een unieke identifier geeft, zodat de website nadien weet dat je "dezelfde" bent.

Als je op een website dingen opgezocht hebt, kan die dat ook in een cookie bijhouden. De volgende keer dat je diezelfde website bezoekt, kan die website U dan die zoekresultaten direct tonen.

En zo voort. Er is veel nut voor cookies. Cookies maken dat opeenvolgende verschillende bezoeken van eenzelfde website eigenlijk als een lang bezoek kunnen gezien worden.




Dat is een wettelijke verplichting. Zoals gewoonlijk heeft de wetgever er weeral een potje van gemaakt. In Europa mogen websites geen cookies meer schrijven zonder eerst de toelating van de gebruiker te krijgen... wat ze dan weer in een cookie moeten schrijven



Dat is minder en minder het geval. Vooral firefox doet hard zijn best om fingerprinting tegen te gaan, en het is geen betrouwbare techniek. Het is meer een beetje zoals hacken op proberen te gissen dat je weer dezelfde bent.

Normaal gezien zijn cookies enkel maar toegankelijk voor de website die ze zelf geschreven heeft, en kunnen andere websites daar niet aan. Het is wel juist dat er trukken zijn door dat te omzeilen tot op zekere hoogte, maar dat kan enkel met "medewerking" van de originele website.

Als bijvoorbeeld politics.be scripten op zijn website zet die van andere sites komen, dan kunnen die andere sites dus ook hun cookies schrijven terwijl je op politics.be bezig bent, en dus ook informatie bijhouden van uw activiteit op politics.be. Maar de programmeur van de politics.be website heeft dat wel toegestaan aan die andere website dan.

Je kan dus essentieel cookies van een website zien als het "voortzetten van uw uniek, lang bezoek". Ga je die cookies wissen, dan is het alsof je "voor de eerste keer" terug op die website komt.

Een website waar je INLOGT, daar is het wissen van cookies nutteloos. Want aangezien je INGELOGD bent, weten ze aan de server kant uiteraard wie je bent.
Ik wil helemaal niet dat sites weten - op de enkele na waarop ik zelf gekozen heb me te registreren - hoe dikwijls ik hen bezoek. En dus krijg ik RSI van de EU-regels want de cookies worden automatisch na het afsluiten van de browser gewist.

Cookies van derden staat al vijftien jaar uit.

Die adobe flashplayer privacysettings van vroeger, daar denk ik nu net aan, dat was iets heel vreemds. Die moest je op hun site gaan aanpassen ipv op je eigen computer, dat begreep ik al helemaal niet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 22:25   #28
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Overal popup schermen om cookies te aanvaarden
Bovenal bemin één Cookie Monster.

Zweer niet ijdel , vloek noch spot.

Heilig steeds de dag des Cookie Monster.

Cookie Monster zult gij eren.

Weiger geen cookies , geef geen ergernis.

Doe nooit wat onkuisheid is.

Vlucht het stelen en bedriegen ,

ook de achterklap en ’t liegen.

Wees steeds kuis in uw gemoed

en begeer nooit iemands goed.

Nah , 'nuff sed !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 14:49   #29
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Volgens Dobbelaere-Welvaert in Ik weet wie je bent en wat je doet heeft het klikken tot je RSI hebt voor die cookietoestemmingen niets te zien met de GDPR maar is andere wetgeving daar de oorzaak van.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 15:18   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens Dobbelaere-Welvaert in Ik weet wie je bent en wat je doet heeft het klikken tot je RSI hebt voor die cookietoestemmingen niets te zien met de GDPR maar is andere wetgeving daar de oorzaak van.
De regelgeving gaat uit van een EU richtlijn:



Het is mogelijk dat derden informatie op de apparatuur van een gebruiker willen installeren of toegang tot reeds opgeslagen informatie willen krijgen, dit om tal van redenen, gaande van wettige handelingen (b.v. bepaalde types cookies) tot ongeoorloofde indringing in de privésfeer (b.v. spyware of virussen). Daarom is het van kapitaal belang dat gebruikers duidelijke en omvattende informatie krijgen wanneer zij een handeling stellen die kan resulteren in een dergelijke opslag of toegang. De wijze waarop informatie wordt gegeven en een recht van weigering wordt aangeboden moet zo gebruikersvriendelijk mogelijk zijn. Uitzonderingen op de verplichting om informatie te geven en een recht van weigering aan te bieden moeten worden beperkt tot situaties waarbij de technische opslag of toegang strikt noodzakelijk is voor het wettige doel of om het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker heeft verzocht. Wanneer dit technisch mogelijk en doeltreffend is, kan, overeenkomstig de desbetreffende bepalingen van Richtlijn 95/46/EG, de toestemming van de gebruiker met verwerking worden uitgedrukt door gebruik te maken van de desbetreffende instellingen van een browser of een andere toepassing. Deze bepalingen moeten doeltreffender worden afgedwongen via uitgebreide bevoegdheden die aan de desbetreffende nationale instanties worden verleend.


Hoe België deze richtlijn juist geïmplementeerd heeft vind ik niet direct terug.

GPDR is geen richtlijn maar een Europese verordening. Dit wil zeggen dat ze niet in lokale wetgeving gegoten wordt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 december 2021 om 15:19.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 07:31   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Of er ook maar wat van klopt wat er op de site geschreven staat daar heb ik geen idee van.

Wel best leuk om er even op nagelezen te mogen worden.

GDPR

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 11:23   #32
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Met popup blocker en overlay remover (ik vond recentelijk OverlayRemoverAuto voor Firefox) kun je veel van die tijdverspillende ongewenste rommel automatisch voorkomen of sluiten.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 11:29   #33
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Met popup blocker en overlay remover (ik vond recentelijk OverlayRemoverAuto voor Firefox) kun je veel van die tijdverspillende ongewenste rommel automatisch voorkomen of sluiten.
Zeker dat die OverlayRemoverAuto niet erger is dan de kwaal ? Die kan uw paswoorden lezen en wordt niet door Mozilla vertrouwd ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 25 december 2021 om 11:31.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be