Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Vind u dat Onze Kardinaal een goede paus zou kunnen zijn.
ja 30 62,50%
nee 18 37,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2005, 19:05   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Misschien zou u gelijk hebben indien de paus zich geen kl*t*n zou bemoeien met de miljarden niet-katholieken op deze aardbol.

Als hij de Afrikanen had toegelaten de geboortenexplosie te regelen en aids in te perken.
U slaagt er dus in om in u zelf tegen te spreken in twee opeenvolgende zinnen.

Immers, zijn dan alle Afrikanen katholiek?

En bij mijn weten is de paus nog altijd het hoofd van de katholieke Kerk en staan niet-katholieken het volledig vrij hun godsdienst of filosofie aan te hangen die ze willen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 14:27   #122
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U slaagt er dus in om in u zelf tegen te spreken in twee opeenvolgende zinnen.

Immers, zijn dan alle Afrikanen katholiek?
Neen, maar grote delen van Afrika staan door onze westerse bemoeizucht sinds eeuwen onder sterke invloed van de katholieke kerk.
Of gaat u ook al het naarstige missie- en bekeringswerk van de Europese katholieken in Afrika ontkennen?
De Belgische (vooral Vlaamse) paterkes en nonnekes zijn nog maar sinds het einde van de 19de eeuw in Congo en omgeving aan het werk, maar de Portugese en de Franse katholieken deden dat al veel langer in de rest van dat ongelukkige continent.

Laatst gewijzigd door malinois : 30 april 2005 om 14:28.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 14:52   #123
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

En bij mijn weten is de paus nog altijd het hoofd van de katholieke Kerk en staan niet-katholieken het volledig vrij hun godsdienst of filosofie aan te hangen die ze willen.
Waarom zit het Vaticaan dan heel de tijd druk uit te oefenen op regeringen opdat ze abortus/homohuwelijk e.d. toch maar niet zouden goedkeuren? Ik wist niet dat er landen bestaan waar 100% van de bevolking katholiek is. Àls het Vaticaan erin zou slagen om de politiek zodanig te beïnvloeden dat het blijft rijmen met de moraal die zij aanhangen, staat het een niet-katholiek dus niet volledig vrij om het geloof/de filosofie van zijn keuze en de daarbij horende moraal aan te hangen, of er zou tenminste een gevoel van "Kerk superieur - rest inferieur" onstaan.
Nu, beste mijnheer Van Den Berghe, natuurlijk zal u zich hier wel weten uit te mieren, dus bij voorbaat gefeliciteerd met uw grote gelijk.

Laatst gewijzigd door Musketo : 30 april 2005 om 14:53.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:03   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Waarom zit het Vaticaan dan heel de tijd druk uit te oefenen op regeringen opdat ze abortus/homohuwelijk e.d. toch maar niet zouden goedkeuren?
Omdat een mensenleven altijd waardevol is, ongeacht welke godsdienst men aanhangt. En omdat de morele verdwazing geen plaats heeft in een gezond geordende maatschappij, ook al ongeacht welke levensfilosofie of godsdienst men aanhangt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:03   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Nu, beste mijnheer Van Den Berghe, natuurlijk zal u zich hier wel weten uit te mieren, dus bij voorbaat gefeliciteerd met uw grote gelijk.
Graag gedaan!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:04   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Neen, maar grote delen van Afrika staan door onze westerse bemoeizucht sinds eeuwen onder sterke invloed van de katholieke kerk.
Grote delen van zwart Afrika zijn anglicaans, niet katholiek. Ook in die landen verspreidt hiv en aids zich op een rampzalige manier, niettegenstaande een bepaalde gedeelte van de anglicaanse Kerk voorbehoedsmiddelen niet verwerpt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:06   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
De Belgische (vooral Vlaamse) paterkes en nonnekes zijn nog maar sinds het einde van de 19de eeuw in Congo en omgeving aan het werk, maar de Portugese en de Franse katholieken deden dat al veel langer in de rest van dat ongelukkige continent.
Merkwaardig. In Kongo is de besmettingsgraad lager dan in landen als Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe waar de anglicaanse Kerk onder de zwarten domineert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:30   #128
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Omdat een mensenleven altijd waardevol is, ongeacht welke godsdienst men aanhangt. En omdat de morele verdwazing geen plaats heeft in een gezond geordende maatschappij, ook al ongeacht welke levensfilosofie of godsdienst men aanhangt.
Wat een hoop despotisch katholiek gelul. Typisch. Typisch. Typisch.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 16:13   #129
Jezus Christus
Burger
 
Jezus Christus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Omdat een mensenleven altijd waardevol is, ongeacht welke godsdienst men aanhangt. En omdat de morele verdwazing geen plaats heeft in een gezond geordende maatschappij, ook al ongeacht welke levensfilosofie of godsdienst men aanhangt.
Blij ben ik dat u dat zegt. En het gelijk is in deze volledig aan uw zijde. Is het mensenleven van holebi s dan ook niet waardevol ? En ook van diegenen die volgens u een losbandig seksleven hebben. U plijt er op verschillende plaatsen voor dat euthanasie en homohuwelijken verboden worden bijvoorbeeld, waarmee u vind dat deze katholieke dogma's daarrond mogen opgelegd worden aan niet-katholieken, of vergis ik mij weer dan ?
__________________
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 1 mei 2005 om 16:15.
Jezus Christus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 18:15   #130
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus Christus
U plijt er op verschillende plaatsen voor dat euthanasie en homohuwelijken verboden worden bijvoorbeeld, waarmee u vind dat deze katholieke dogma's daarrond mogen opgelegd worden aan niet-katholieken, of vergis ik mij weer dan ?
Jezus, mijn Heer, u moet dringend eens op uw spelling letten...
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 18:16   #131
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus Christus
Blij ben ik dat u dat zegt. En het gelijk is in deze volledig aan uw zijde. Is het mensenleven van holebi s dan ook niet waardevol ? En ook van diegenen die volgens u een losbandig seksleven hebben. U plijt er op verschillende plaatsen voor dat euthanasie en homohuwelijken verboden worden bijvoorbeeld, waarmee u vind dat deze katholieke dogma's daarrond mogen opgelegd worden aan niet-katholieken, of vergis ik mij weer dan ?
Dubbel, mijn Messias!
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 1 mei 2005 om 18:17.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 18:43   #132
Jezus Christus
Burger
 
Jezus Christus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

Farizeeen (schriftgeleerden) kijken naar de letters (vorm ).
De echte christenen (mijn echte volgelingen ) en ook sommige niet-christenen kijken naar de inhoud.
Mijn argumentatie werd niet ontkracht.
__________________
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 1 mei 2005 om 18:46.
Jezus Christus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 18:50   #133
Jezus Christus
Burger
 
Jezus Christus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

Binnenkort zal ik dat eens gaan uitleggen allemaal op een bijeenkomst van Opus Dei. Zou straf zijn immers indien ze me daar de gelegenheid niet toe zouden geven, zij die beweren mijn volgelingen en pleitbezorgers te zijn !
__________________
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 1 mei 2005 om 18:51.
Jezus Christus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 19:17   #134
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Het is algemeen geweten dat Opus Dei hoger staat in de katholieke hiërarchie dan Christus.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 22:55   #135
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Grote delen van zwart Afrika zijn anglicaans, niet katholiek. Ook in die landen verspreidt hiv en aids zich op een rampzalige manier, niettegenstaande een bepaalde gedeelte van de anglicaanse Kerk voorbehoedsmiddelen niet verwerpt.
Ja, er zijn ook grote delen van Afrika anglicaans (de Engelsen zijn ook verwoede kolonialen geweest - en zijn dat nog). En er zullen ook wel andere protestanten en ook veel moslims leven (en aan de macht zijn) in Afrika. En waarschijnlijk hebben die religies en hun leiders ook foute moraalregels verspreid - daar zijn het religies voor. Maar is dat een reden om te zwijgen over de nefaste houding van de katholieke paus?

Laatst gewijzigd door malinois : 2 mei 2005 om 22:56.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be