Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 4 februari 2014, 17:19   #81
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het punt is dat bijna alles verboden gaat worden.
"Gereglementeerd".
six is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:20   #82
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
"Gereglementeerd".
Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Nietzsche is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:20   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Het gebruik van 'bewustzijn-veranderende' substanties kan in bepaalde situaties - pakweg die waarin een 'veranderd' bewustzijn evolutionair voordeel oplevert - misschien beter worden aangemoedigd dan beteugeld.

In het tegenwoordig o zo gemechaniseerd verkeer levert een 'veranderd' bewustzijn ongetwijfeld géén evolutionair voordeel op, maar me dunkt dat de situatie die men doorgaans in een stemhokje aantreft, te weten een pak papier & een potlood - of anders wel een computerscherm en een 'lichtpen' - en verder alleen maar een kaal houten hok toch uitnodigt tot een zekere creatieve impuls en/of contemplatieve afstand, en wie verkiest in zo'n geval géén toestand van 'veranderd' bewustzijn?

Het is een 'feest' van de democratie, zo'n verkiezingszondag.

Geen party zonder party drugs.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 4 februari 2014 om 17:20.
djimi is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:21   #84
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Als je van mij lijnharde definities verwacht en het soort anarchistisch ingevecht dat daarbij komt kijken, zit je verkeerd. Anarchisme is voor de evolutie naar een staatsloze samenleving en een streven, geen duidelijk afgebakend doel.

Ik heb geen zin in een rondje mierenneuken over definities, en dit is geenszins een perfecte definitie: Ik kan niet zeggen: "Hier begint de Staat en daar eindigt ze.".

Een legalistische organisatie die sociale en economische controle uitoefent en met als rechtvaardiging beweert soerveriniteit over haar subjecten ,tegen wil en dank, en territorium te hebben, en dat bekrachtigd met een monopolie op geweld en al de organisaties en takken die erbij komen kijken.
Dat is inderdaad een verre van perfecte definitie, vooral omdat ze zeer subjectief geladen is. 'Tegen wil en dank' is onze overheid alleszins niet (Habermas benadrukt dat een systeem slechts kan bestaan bij goedkeuring van haar elementen/'onderdaden').
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:25   #85
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het punt is dat bijna alles verboden gaat worden.
Er is inderdaad een trend van groeiende 'regelneverij', dat ga ik zeker niet ontkennen, maar dat gebeurt wel met democratische instemming (de man in de straat lijkt alles goed te keuren zolang het maar gebeurt "in teken van de veiligheid").

Het jammere is dat een grote groep mensen niet inziet dat de nu door hen verguisde CVP-staat van de jaren zeventig, veel vrijer was dan de huidige.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 4 februari 2014 om 17:26.
Zeus is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:27   #86
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Er is inderdaad een trend van groeiende 'regelneverij', dat ga ik zeker niet ontkennen, maar dat gebeurt wel met democratische instemming (de man in de straat lijkt alles goed te keuren zolang het maar gebeurt "in teken van de veiligheid").

Het jammere is dat een grote groep mensen niet inziet dat de nu door hen verguisde CVP-staat van de jaren zeventig, veel vrijer was dan de huidige.
Ah, de wil van de meerderheid moet men hanteren zelfs al is het objectief aan te tonen dat het nergens over gaat?

In Rusland vindt de meerderheid homo,s onnatuurlijk, vies/pervers..
Nietzsche is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:29   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

1) Mensen die het recht in eigen handen nemen...

2) Dat zie je bijvoorbeeld in landen als Nigeria, daar worden nog wel eens moordenaars (maar ook criminelen die minder erge dingen hebben gedaan) hardhandig aangepakt door de bevolking.

3) Met het risico dat ze een onschuldig iemand te pakken hebben.
1) Zoals diegenen die zich in een 'staat' hadden/hebben georganiseerd, en dan even de 'staten-lozen' gingen/gaan zeggen wat die te doen hebben?

2) Hier wordt de bevolking ontwapend, en de 'harde aanpak' wordt gedelegeerd: aan politiekers en/of politie.

3) Waar bestaat dat risico niet?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:32   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Zoals diegenen die zich in een 'staat' hadden/hebben georganiseerd, en dan even de 'staten-lozen' gingen/gaan zeggen wat die te doen hebben?

2) Hier wordt de bevolking ontwapend, en de 'harde aanpak' wordt gedelegeerd: aan politiekers en/of politie.

3) Waar bestaat dat risico niet?
Ik ben tegen erg veel wetten. Het was alleen om aan te tonen dat complete wetteloosheid ook niet de oplossing is.

Bepaalde wetten (zoals het feit dat moorden verboden is) is er wel degelijk om de samenleving stabiel te houden.
Nietzsche is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:36   #89
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ah, de wil van de meerderheid moet men hanteren zelfs al is het objectief aan te tonen dat het nergens over gaat?

In Rusland vindt de meerderheid homo,s onnatuurlijk, vies/pervers..
"Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time. Winston Churchill"

Ik zeg zeker niet dat democratie alles vergoelijkt, maar bij gebrek aan een beter alternatief...
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:41   #90
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
"Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time. Winston Churchill"

Ik zeg zeker niet dat democratie alles vergoelijkt, maar bij gebrek aan een beter alternatief...
Je post had niets met democratie te maken. Democratie is namelijk geen dictatuur van de meerderheid.
Nietzsche is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:45   #91
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je post had niets met democratie te maken. Democratie is namelijk geen dictatuur van de meerderheid.
Heb ik in mijn vorige post gebruik gemaakt van de term 'wil van de meerderheid'? Als ik kan lezen, schrijf ik wel degelijk 'democratische instemming', wat betekent dat beschermingsmechanismen daarbij ook zijn inbegrepen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 4 februari 2014, 17:56   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik ben tegen erg veel wetten. Het was alleen om aan te tonen dat complete wetteloosheid ook niet de oplossing is.

Bepaalde wetten (zoals het feit dat moorden verboden is) is er wel degelijk om de samenleving stabiel te houden.

Wélke 'samenleving', en hoe stabiel moet ze worden gehouden?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 6 februari 2014, 14:03   #93
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het gebruik van 'bewustzijn-veranderende' substanties kan in bepaalde situaties - pakweg die waarin een 'veranderd' bewustzijn evolutionair voordeel oplevert - misschien beter worden aangemoedigd dan beteugeld.

In het tegenwoordig o zo gemechaniseerd verkeer levert een 'veranderd' bewustzijn ongetwijfeld géén evolutionair voordeel op, maar me dunkt dat de situatie die men doorgaans in een stemhokje aantreft, te weten een pak papier & een potlood - of anders wel een computerscherm en een 'lichtpen' - en verder alleen maar een kaal houten hok toch uitnodigt tot een zekere creatieve impuls en/of contemplatieve afstand, en wie verkiest in zo'n geval géén toestand van 'veranderd' bewustzijn?

Het is een 'feest' van de democratie, zo'n verkiezingszondag.

Geen party zonder party drugs.
Ik deel je mening zeker, maar ik vroeg mij af of de brave, hardwerkende, bekrompen en bange burger daar ook eens mee was.

Wat ik ondervond: het is teveel "out of the box" voor de burgerman om deze zaak serieus te analyseren.
six is offline  
Oud 6 februari 2014, 14:15   #94
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Nog altijd van de serieuze, ernstige, verantwoordelijke burgerman geen argument gekregen waarom er geen alcoholcontroles nodig zijn op de zeer belangrijke democratische verkiezingen.
six is offline  
Oud 6 februari 2014, 15:04   #95
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wélke 'samenleving', en hoe stabiel moet ze worden gehouden?

Als wij moorden niet criminaliseren, dan wordt het dus ook niet meer bestraft .

Het gevolg daarvan zijn lynchpartijen, de bevolking neemt het recht in eigen handen.

Kortom: chaos.
Nietzsche is offline  
Oud 6 februari 2014, 15:12   #96
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Nog altijd van de serieuze, ernstige, verantwoordelijke burgerman geen argument gekregen waarom er geen alcoholcontroles nodig zijn op de zeer belangrijke democratische verkiezingen.
Omdat overmatig gebruik van alcohol 'tijdelijk' (zo niet permanent) de cognitieve vaardigheden de kop indrukt. Meer bepaald, wordt het rationeel denken ernstig verstoort.

Echter, (en ze zijn talrijk - het aantal stijgt zelfs) lopen er heel wat domkoppen rond op deze aardbol. Volk, dat geen overmatige consumptie van alcohol nodig heeft om beperkt te zijn in zijn analytisch en/of rationeel denken.

De stemming wordt dus zonder meer deels bepaald door een percentage dat niet in staat is (al dan niet ten gevolge van overmatige alcoholconsumptie) om logisch na te denken; en aldus een rationele keuze te maken.

Het maakt dus eigenlijk niet zoveel uit ...
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 6 februari 2014, 17:58   #97
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als wij moorden niet criminaliseren, dan wordt het dus ook niet meer bestraft .

Het gevolg daarvan zijn lynchpartijen, de bevolking neemt het recht in eigen handen.

Kortom: chaos.
Is het wel zo dat het bij een lynchpartij 'de bevolking' is die het recht in eigen handen neemt?

Ik dacht dat ruziestokers daar een hoofdrol in speelden, maar misschien heb ik bétere informatie nodig?

http://en.wikipedia.org/wiki/Lynching


Over 'chaos' kunnen we het een andere keer hebben.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 6 februari 2014, 18:01   #98
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is het wel zo dat het bij een lynchpartij 'de bevolking' is die het recht in eigen handen neemt?

Ik dacht dat ruziestokers daar een hoofdrol in speelden, maar misschien heb ik bétere informatie nodig?

http://en.wikipedia.org/wiki/Lynching


Over 'chaos' kunnen we het een andere keer hebben.
In landen als Nigeria zie je vaak genoeg dat de bevolking zelf opzoek gaat naar criminelen op ze te pakken.

Maar ook in landen als Nederland zie je dit soort zaken: mensen die roepen dat ze een pedofiel willen martelen omdat hij maar "zoveel jaar"" in de cel moest enz.

Vooralsnog zijn dat slechts woorden, maar het toont wel aan dat mensen graag willen dat zulke mensen goed gestraft worden. En wanneer de overheid daar niet meer voor gaat zorgen dan zorgt de bevolking er zelf voor.
Nietzsche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be