Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2005, 21:30   #41
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Ja, inderdaad. Maar ik houd me wel meestal niet bezig met (sorry, nogal belachelijk) verwijten naar het hoofd van anderen te slingeren.
Ik doel natuurlijk niet enkel op u, wees maar gerust.

Mijn 'zelfkennis' is samengeraapt uit uitspraken van enkele voorvechters der direkte demokratie. Aangezien u het steeds goed met hen kan vinden, ben ik van mening dat u die opinie wel (op zen minst gedeeltelijk) deelt.

Maar kom, relativeren is de boodschap. Als ik een Belanger of een Belgicist was, zou ik die van Maerlant misschien ook maar een arrogante zak vinden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 07-10-2005 at 22:30
Reason:
--------------------------------

Ja, inderdaad. Maar ik houd me wel meestal niet bezig met (sorry, nogal belachelijk) verwijten naar het hoofd van anderen te slingeren.
Ik doel natuurlijk niet enkel op u, wees maar gerust.

Mijn 'zelfkennis' is samengeraapt uit uitspraken van enkele voorvechters der direkte demokratie. Aangezien u het steeds goed met hen kan vinden, ben ik van mening dat u die opinie wel (op zen minst gedeeltelijk) deelt.

Maar kom, relativeren is de boodschap. Als ik een Belanger of een Belgicist was, zou ik die van Maerlant misschien ook maar een arrogante zak vinden.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ja, inderdaad. Maar ik houd me wel meestal niet bezig met (sorry, nogal belachelijk) verwijten naar het hoofd van anderen te slingeren.
Ik doel natuurlijk niet enkel op u, wees maar gerust.

Mijn 'zelfkennis' is samengeraapt uit uitspraken van enkele voorvechters der direkte demokratie. Aangezien u het steeds goed met hen kan vinden, ben ik van mening dat u die mening wel (op zen minst gedeeltelijk) deelt.

Maar kom, relativeren is de boodschap. Als ik een Belanger of een Belgicist was, zou ik die van Maerlant misschien ook maar een arrogante zak vinden.[/size]
[/edit]
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 oktober 2005 om 21:30.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 22:09   #42
lofems
Burger
 
lofems's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2005
Berichten: 155
Standaard

Jongens, jongens. Je zou is moeten zien hoe belachelijk jullie bezig zijn. Hou het toch serieus en blijf bij de kwestie.
Quosque tandem abutere, knuppel, patientia nostra?
lofems is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 22:55   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.882
Standaard

De reacties van Hans en Yann vond je dan weer de moeite waard zeker, dat je hen geen veeg uit de pan geeft?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 11:12   #44
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Ik heb lofems toch al zien lachen met de forumnar, Yann.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 14:39   #45
A
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juli 2003
Locatie: Dat is voor mij een weet en voor u een onbekende
Berichten: 1.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Moboetoe en co behoren meestal tot de rijkste mensen van de wereld.
Wat een referentie!
Mobutu is dood. Ergens in de vorige eeuw komen te gaan...

Wat een referentie!8)
__________________
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 16:01   #46
lofems
Burger
 
lofems's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2005
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Mobutu is dood. Ergens in de vorige eeuw komen te gaan...

Wat een referentie!8)
Inderdaad, Mobutu is in 1997 gestorven aan prostaatkanker! Was me zelf ontgaan.
Daar gaat ene Joris Claessens goed af, lol
__________________
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen...
lofems is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 14:09   #47
ghostbuster
Burger
 
ghostbuster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2005
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
België is een eenheid. Bij de mensen is er niet echt een Belgitude te bemerken, maar uit een misplaatste conservatieve reflex wil men de zaken niet te veel veranderen, wil men niet te veel aan de boot schommelen.

Misplaatst, want intussen ligt er een serieuze bom onder dit vorstendom. De staatsschuld bedraagt (op 31/08/2005) 281 809 614 947 €. Ook de sociale zekerheid staat onder druk door de demografische veranderingen en intussen blijft men in Wallonië geld verspillen bv door mensen op te halen via ambulance om radio's te maken in het hospitaal.

Op een zeker moment is de situatie niet meer houdbaar. België barst niet, België is gebarsten. België is wel nog niet gebroken. Maar een barst bepaalt wel de breuklijn bij een slag.

Belgicisten kunnen enkel nog hopen dat het de bom niet ontploft, maar Vlaams-nationalisten weten wel beter: het is onmogelijk om dit land efficiënt te besturen, laat staan oplossingen te zoeken.
In onze huidige samenleving kan je regio's amputeren zoveel je wil (Wallonië om te beginnen, als het aan jou lag, juist?), het gaat de problemen van staatsschuld, werkloosheid, enz. niet wegnemen.

Daar zijn heel andere redenen voor. Ik zou beginnen met ipv de 'Waal' de ware 'profiteurs van het systeem' er eens proberen uit te halen. De staatsschuld verdwijnt immers niet in de zakken van mensen die het geld nodig hebben - ook al spreken ze Frans - maar in de zakken van internationale beleggers.

Is België al gebarsten?... Goeie vraag, met het federalisme en het immobilisme van de Belgische staat loopt het inderdaad niet goed en de gemeenschappen die ons land rijk is, wantrouwen elkaar als de pest... alsof ze vechten om kruimels die van hogere hand hen toegeworpen wordt. (Dit beeld strookt in grote mate met de realiteit.)

Maar tegenover deze vraag staat: is Vlaanderen ontvoogd? Volgens mij in grote mate wel. De Vlaamse cultuur groeit en bloeit, en we zijn baas in eigen huis. Inderdaad, we moeten wel rekening houden met anderen, maar dat moet altijd, als lid van de EU, als lid van de wereldgemeenschap, enz. als het aankomt op vechten voor gelijke rechten, heb je trouwens een zo breed mogelijk draagvlak nodig; dus dwz liefst met Walen en anderen erbij. Stop dus aub met die communautaire crap. Er is genoeg om samen voor te vechten...

Natuurlijk lijkt de VB-top een andere agenda te volgen dan de 51% van hun kiespubliek die voor de staking van jl was.
ghostbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 14:11   #48
ghostbuster
Burger
 
ghostbuster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2005
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Vooral te danken aan Vlaanderen. Mocht Vlaanderen apart bekeken worden dan stonden we in de top 3 van de wereld...
Mocht Antwerpen en Brussel apart bekeken worden, dan stonden 'we' op de tweede plaats.

Mocht alleen mr Dewinter en zijn entourage meegerekend worden, dan stonden 'we' op de eerste plaats.

Wat wil je hiermee bewijzen?
Dat het afsnijden van een deel van de bevolking koosjer is om de getallen op te smukken?
ghostbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 14:29   #49
ghostbuster
Burger
 
ghostbuster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2005
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef_duracell
Dat het al 30 jaar crisis vind ik een beetje overdreven. Maar inderdaad veel economische hoogconjunctuur hebben we de laatste 30 jaar hier niet gehad. De Vlamingen beseffen terdege dat de vele Waals profiteurs hiertoe een probleem vormen. De Belgen weigeren de problemen te zien zoals ze zijn.

BUB wordt wakker AUB.
Walen zijn eigenlijk een heel ander volk, van het ras der profiteurs.
Wat Vlamingen van Walen onderscheid, is dat eerstgenoemden plichtsbewust en hard werkend zijn en een enorm goed normbesef hebben.

Ze hebben dan ook een superieure cultuur die zich niet laat beperken door exogenen invloeden. Want, inderdaad, de Vlaamse cultuur wordt onderdrukt... Vandaar ook dat je nooit Vlaamse cultuur tegenkomt.

Omdat Vlamingen zo hard werken en plichtbewust zijn, hebben ze ook allemaal werk. Er is dan ook geen werkloosheid. Ze werken hard, geenszins voor de zakken van hun baas, en zijn dan ook stuk voor stuk enorm rijk. Vooral degenen die dubbele shiften draaien, nachturen werken en zwaar werk verrichten, zijn steenrijk dankzij hun welgekomen bijdrage aan de maatschappij. Sociale zekerheid is dan ook niet nodig, want alle Vlamingen hebben zo hard gewerkt, en hebben zich zo verrijkt, dat ze hun pensioen aan hun zwembad met privé-verzorging kunnen uitgenieten. Geen enkele Vlaming moet dan ook zijn huis verkopen om zich te laten verzorgen in een veel te duur verzorgingstehuis om in kansarmoede te sterven.

Omdat ze die sociale zekerheid op latere leeftijd niet nodig hebben, willen ze dan ook de loonlasten naar omlaag. Omdat ze zoooo graag werken, doen ze er gerust nog enkele jaartjes bij, tot op hun 60. Voor wat dient een rug anders, juist?

De bedrijven zelf hebben met dit alles NIETS te maken. Ze maken wel graag winst, maar vinden het vooral belangrijk dat al die mensen die voor hen werken zo stinkend rijk worden en zo graag hun job doen. Het leven van de Vlaming is fantastisch...

... ware het niet dat ze zoveel van hun met plezier gegenereerde rijkdom moeten afstaan aan het ras der profiteurs, die 'en passant' de cultuur van dit plichtsbewuste volk onderdrukt. Die Walen werken niet graag. Ze zijn lui, omdat ze toch geld krijgen van de Vlamingen, die allen hard werken.

Maar ja, in Wallonië zijn dan ook bedrijven gevestigd die heel veel geld van de Walen afpakken om - in de naam van concurrentie - enorm veel winsten te maken. Die winsten worden niet geherinvesteerd, en zodoende verdwijnen die in de zakken van enkele profiterende bedrijfsleiders. Wat een vuil vuil volkje.

Gelukkig hebben wij in Vlaanderen geen last van bedrijven die het werkvolk leegzuigen op straffe van delokalisatie, dat wij geen last hebben van 'profiterende' werklozen, of van stakende profiterende werkontduikers, dat wij geen last hebben van een ingekrompen sociale zekerheid omdat de regering ervoor kiest om bedrijven meer winsten te gunnen (3,1% van het BNP tot 2030) ipv dit te spenderen aan de sociale zekerheid (3,4% van het BNP in dezelfde periode).

Gelukkig maar, want, hoewel het met de Waalse politieke elite goed samenwerken is, is er met het Waalse volk niet te praten.

Scheiden die boel!

En als de Limburgers nu niet hun kak inhouden, kunnen we alles op hun nek smijten!
ghostbuster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be