Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2020, 19:02   #5521
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.424
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Heel geweldig , maar wat jullie doen is extreem eenzijdig redeneren en Israel
De realiteit weergeven is niet hetzelfde als goedkeuren.
Citaat:
Hamas bevindt zich hoe dan ook tussen burgers , van er tussen kruipen is geen sprake.
En hoe maakt dat het verschil?
Citaat:
Maar zijn niet onder Israelische controle. Wat die landen willen is een Palestijnse staat met of zonder een Israël er naast.
Vele van die landen hebben in het verleden al duidelijk geprobeerd Israël van de kaart te vegen. De ironie wil dat Jordanië en Egypte 2 decennia stukken land beheerden die u nu aan de palestijnen toewijst.
Citaat:
Een stuk bekendere afkorting dan CCC
Awel, verduidelijk het dan eens. Want ik vind vele acroniemen die er op kunnen slaan.
Voorbeeldjes
Office de Promotion de Tourisme
Open Trading Protocols

Citaat:
Dat de annexatie nog altijd niet begonnen is bijvoorbeeld. In de VS heeft de president veel minder invloed dan lijkt, hun buitenlands beleid verandert bijna niets.
En de rest van de wereld loopt er achter als een reu achter een loopse teef?
Citaat:
We moeten braaf ja knikken en er achter gaan staan .
Dat moet van mij helemaal niet.
Citaat:
Dat er moslim immigranten naar Europa komen is ook een realiteit , steunt u dat dan ook maar ?
Ik steun dat niet. Maar actief er iets aan doen zou mijn veel te comfortabel leventje naar de kloten helpen.
Citaat:
Dat dat bouwen is geweldige fun , maar daar denkt het openbaar ministerie anders over is gebleken, het is te risky voor mij.
Ah, u bent zo eentje die al geseind staat. Dat maakt uw punt echt wel duidelijker.
Citaat:
Ik heb er overigens echt geen Palestijn bij nodig. Eerst KNO3 maken uit een geschikte NPk minerale meststof of "stumpremover" kopen ,
Salpeter. Primitiveling. Ammoniumperchloraat is veel efficienter, met een ferme scheut aluminiumpoeder erbij.
Citaat:
misschien in België nog verkrijgbaar.
Per ton Gemakkelijker dan per kilo.
Citaat:
maar met mijn kennis van gefractioneerde kristallisatie kan ik het uit npk's halen , dan suiker kopen , en een 70/30 mengsel maken door samensmelting , dan casten enz ..
Die dingen deed ik verdorie 35 jaar geleden, met een goedkeurende knik van onze "fysica leraar".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 20:25   #5522
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De realiteit weergeven is niet hetzelfde als goedkeuren.

En hoe maakt dat het verschil?

Vele van die landen hebben in het verleden al duidelijk geprobeerd Israël van de kaart te vegen. De ironie wil dat Jordanië en Egypte 2 decennia stukken land beheerden die u nu aan de palestijnen toewijst.

Awel, verduidelijk het dan eens. Want ik vind vele acroniemen die er op kunnen slaan.
Voorbeeldjes
Office de Promotion de Tourisme
Open Trading Protocols


En de rest van de wereld loopt er achter als een reu achter een loopse teef?

Dat moet van mij helemaal niet.

Ik steun dat niet. Maar actief er iets aan doen zou mijn veel te comfortabel leventje naar de kloten helpen.

Ah, u bent zo eentje die al geseind staat. Dat maakt uw punt echt wel duidelijker.

Salpeter. Primitiveling. Ammoniumperchloraat is veel efficienter, met een ferme scheut aluminiumpoeder erbij.
Per ton Gemakkelijker dan per kilo.

Die dingen deed ik verdorie 35 jaar geleden, met een goedkeurende knik van onze "fysica leraar".
Maar dat is precies hoe de meeste raketten van hamas vervaardigd worden !Niet voor niets noem ik het vuurpijlen.
Voor het maken van ammoniumperchloraat (zoals in de space shuttle zat) moet er een risky electrolyse plaatsvinden met inerte electroden. (MMO coated titanium bv of Platina). Het is vooral effecient vanwege het feit dat de ontledingsproducten gasvormig zijn. De Al zit er in voor het produceren van meer hitte. Hier zie je een ongelukje met duizenden tonnen van dat spul:https://www.youtube.com/watch?v=cPVpzjxRjPk
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 02:36   #5523
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.424
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ken de Pepcon ramp maar al te goed (heb je link niet eens bekeken). En wat betreft catalysatoren en inerte electroden.
Ik moet toegeven, de meest exotische die ik gemaakt heb was titanium plaat electroplated met rhodium.

Maar ja, huisvlijt met schapenkeutels en bouwpuin, dan komt zelfs Einstein niet veel verder dan zwart kruit raketten.

Vraag u dan maar eens af hoe ze er in slagen raketten te lanceren die de eigenschappen hebben van een farj3 of soortgelijken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 21:06   #5524
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Die dingen zijn zelden afgevuurd!

In een gebied met 4 keer zo veel inwoners als Antwerpen zijn na een halve eeuw conflict echt wel mensen in staat zo'n kleine qassam te maken .

Er zijn ook filmpjes waarin men bezig is met het maken van het suiker/ kno3 mengsel.
Hoe dan ook lukt het altijd wel om ze te maken , ongeacht blokkade .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 7 september 2020 om 21:09.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 21:27   #5525
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De realiteit weergeven is niet hetzelfde als goedkeuren.
jaja dat kennen we ! u keurt overduidelijk goed en geeft alleen aan wat Israel doet, van de Palestijnse realiteit heeft u weinig kaas gegeten. [quote]

Citaat:
En hoe maakt dat het verschil?
Israel clamt altijd dat het verschil maakt , zodat ze een moreel excuus hebben, human shields kunnen claimen.

Citaat:
Vele van die landen hebben in het verleden al duidelijk geprobeerd Israël van de kaart te vegen. De ironie wil dat Jordanië en Egypte 2 decennia stukken land beheerden die u nu aan de palestijnen toewijst.
Dat was al lang gedaan door de VN!
Citaat:
Awel, verduidelijk het dan eens. Want ik vind vele acroniemen die er op kunnen slaan.
Voorbeeldjes
Office de Promotion de Tourisme
Open Trading Protocols
OTC= Occupied Palestinian Territories.

IOF = Israeli Offence Force

Citaat:
En de rest van de wereld loopt er achter als een reu achter een loopse teef?
Wel als het gaat om de inzet van geweld.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 14:43   #5526
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.424
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
jaja dat kennen we ! u keurt overduidelijk goed en geeft alleen aan wat Israel doet, van de Palestijnse realiteit heeft u weinig kaas gegeten.
Effe kijken wat de Palestijnse realiteit is. Of ze wonen in Hellhole Gaza. Of in Hellkampen in zandbakkiestan.
Mits wat geluk als niet kampzittende inwoner van zo'n buurland van Israël, maar dan op zijn best als 3derangs allochtonen.
Of in het verderfelijke westen (al is het in Argentinië).
Citaat:
Israel clamt altijd dat het verschil maakt , zodat ze een moreel excuus hebben, human shields kunnen claimen.
Daar staat u weer met dat moreel verhaal. U moet toch wat voorzichtiger omgaan met dat woord. Het ontploft weeral in uw wezen.
Citaat:
Dat was al lang gedaan door de VN!
De VN heeft Gaza aan Egypte toegekend, en de West Oever aan Jordanië?
Citaat:
OTC= Occupied Palestinian Territories.
De West Oever. Ok. Dat schept een beetje duidelijkheid.
Citaat:
IOF = Israeli Offence Force
Welke terreurgroep is dat nu weer? Een hoopje ultra-orthodoxe zionisten di de Protocollen van Zion voor waar aannemen?
Citaat:
Wel als het gaat om de inzet van geweld.
Bedankt om mijn standpunt nog eens in de bloemetjes te zetten.
Indien voldoende geweld gebruikt is, is het probleem opgelost.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 13:41   #5527
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Hoe zal de geschiedenis over de vredesakkoorden met de golfstaten oordelen?

Mij lijkt dsat de Palestijnen meer en meer alleen komen te staan...

Palestijnen: Abbas verhindert vrede en moet vertrekken
http://www.israeltoday.nl/NewsItem/t...L/Default.aspx

Het begon al, nog voordat Israël en de Golfstaten hun handtekening zetten onder het Abraham-akkoord. De Palestijnen beseffen dat de onverzettelijkheid van hun eigen leiderschap de ware hinderpaal is voor vrede en een betere toekomst.
De veiligheidstroepen van de Palestijnse Autoriteit (PA) arresteerden de afgelopen dagen een aantal politieke activisten, die verbonden zijn met Mohammed Dahlan, nadat hij de PA bekritiseerde voor het verbranden van vlaggen van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en het beledigen van Arabische heersers die de normali?*sering van de banden met Israël aankondigden.

De troepen arresteerden verscheidene leden van Dahlan's politieke kamp, terwijl anderen telefonisch werden gewaarschuwd om in de nabije toekomst niet in het openbaar op te treden.

De Palestijnse Autoriteit is nu bezig met het verhinderen van de activiteiten van dr. Sari Nusseibeh, voorzitter van de Al Quds Universiteit, een lid van de Jeruzalemse aristocratie, die verbonden is aan het Dahlan-kamp. Enkele van zijn mannen zijn gewaarschuwd door de Palestijnse inlichtingendienst.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 15:51   #5528
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe kijken wat de Palestijnse realiteit is. Of ze wonen in Hellhole Gaza. Of in Hellkampen in zandbakkiestan.
Mits wat geluk als niet kampzittende inwoner van zo'n buurland van Israël, maar dan op zijn best als 3derangs allochtonen.
Of in het verderfelijke westen (al is het in Argentinië).
U gaat om de hete braai heen lullen.

Citaat:
Daar staat u weer met dat moreel verhaal. U moet toch wat voorzichtiger omgaan met dat woord. Het ontploft weeral in uw wezen.
Nee , het Is juist Israel dat altijd met het morele verhaal aankomt , en u koopt het nog ook. Denk aan de human shielding theorie , die wordt ingezet wanneer men weet dat hun acties moreel niet te verantwoorden zijn.

Citaat:
De VN heeft Gaza aan Egypte toegekend, en de West Oever aan Jordanië?
Fout

Citaat:
De West Oever. Ok. Dat schept een beetje duidelijkheid.
Weer fout the OPT = De west oever + Gaza
Dat u dat nog niet weet na al die tijd is een raadsel.

Citaat:
Welke terreurgroep is dat nu weer?
Het Israelische leger

Bedankt om mijn standpunt nog eens in de bloemetjes te zetten.
Indien voldoende geweld gebruikt is, is het probleem opgelost.[/quote]
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 17:29   #5529
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.424
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U gaat om de hete braai heen lullen.
Ik dacht dat mijn samenvatting net de hele miserie van de Palestijnen omschreef. Dat u dat naast de kwestie lullen noemt, spreekt boekdelen over uw participatie in dit topic.
Citaat:
Nee , het is juist Israel dat altijd met het morele verhaal aankomt
Het is uw dada, dat morele van het verhaal.
Israël kan doen wat het doet omdat het verhaal klopt voor de Israëli.
Citaat:
en u koopt het nog ook.
Dat mag u denken. Het enige Israëli dat ik tot nu toe gekocht heb, op vrijwillige basis is een elektromotor.
Citaat:
Denk aan de human shielding theorie , die wordt ingezet wanneer men weet dat hun acties moreel niet te verantwoorden zijn.
U schrijft telkens dat Hamas en andere vrijheidsstrijders geen keuze hebben , en dat het dicht bevolkte Gaza altijd een human shield zal vormen.
Citaat:
Fout
Dus, waarom hebben Jordanië en Egypte gedurende decennia Palestijns gebied bezet?
Citaat:
Weer fout the OPT = De west oever + Gaza
De Palestijnse leiders van de West Oever hebben weinig op met Hamas.
Dat dit u ontgaat is me geen raadsel. Dat zijn kersen die u niet wil plukken.

Citaat:
Het Israelische leger
Da's IDF volgens het officiële jargon.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 09:04   #5530
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Israël tekent een vredesverdrag met enkele Araben en wat doe de Palestijntjes?
Jazeker, zelfs tijdens het tekenen van het protocol schieten ze vuurpijlen naar Israël.

Een dezer dagen krijgen ze weer eens ferm op hun lelijke bakkes.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...aten~ae30edfc/
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 11:49   #5531
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.424
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het waren maar 15 totaal ongevaarlijke vuurpijltjes. Je zou het feestvuurwerk kunnen noemen voor de verbeterde vredessituatie in het Midden Oosten.

Helaas zijn er debielen die dan afkomen met uitspraken die eigenlijk aantonen :"we hadden die vuurpijlen anaal willen inbrengen bij onze vijanden".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 17:41   #5532
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Israël tekent een vredesverdrag met enkele Araben en wat doe de Palestijntjes?
Jazeker, zelfs tijdens het tekenen van het protocol schieten ze vuurpijlen naar Israël.
En wat hebben De Palestijnen aan dat verdrag dan???

Dat wat hen is toegezegd door Israel en andere landen wordt verder ondermijnd door dit verdrag.
dus hoezo "zelfs tijdens het tekenen van dit verdrag"?

Citaat:
Een dezer dagen krijgen ze weer eens ferm op hun lelijke bakkes.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...aten~ae30edfc/
Jullie begrijpen er ook echt geen reet van , of weigeren te zien hoe logisch de reacties van de Palestijnen zijn. Tja, Dan kom je niet verder als goedkope demonisatie .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 17:43   #5533
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het waren maar 15 totaal ongevaarlijke vuurpijltjes. Je zou het feestvuurwerk kunnen noemen voor de verbeterde vredessituatie in het Midden Oosten.
Nog zo'n dommerik die niet wil begrijpen waarom dit verdrag nadelig is voor Palestijnen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 17:49   #5534
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

De drie grote Abrahamitische gedrochten doen dat toch al 2000 jaar? Ontstaan in de woestijn 2000 jaar geleden... hun missie 'wereldoverheersing'. En alle drie beweren ze de religie van vrede te zijn.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:10   #5535
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik dacht dat mijn samenvatting net de hele miserie van de Palestijnen omschreef. Dat u dat naast de kwestie lullen noemt, spreekt boekdelen over uw participatie in dit topic.
Het gaat over uw vooringenomen standpunt jegens Palestijnen , gewoon door een afkeer van moslims, daar zijn uw feiten op gebaseerd , niet op een evenwichtige niet partijdige analyse.

Ik heb 0,0 minachting voor Israeli of joden, niemand krijgt bij voorbaat al het voordeel van de twijfel


Citaat:
U schrijft telkens dat Hamas en andere vrijheidsstrijders geen keuze hebben , en dat het dicht bevolkte Gaza altijd een human shield zal vormen.
Natuurlijk! wanneer israel kiest voor veel te zware bommen op dichtbevolkt gebied.
Citaat:
Dus, waarom hebben Jordanië en Egypte gedurende decennia Palestijns gebied bezet?
Kom zelf eens met een stelling hierover , in plaats van alleen maar veilig , suggestief en indirect op stellingen van anderen te reageren(zodat u nergens op vastgepind kan worden)

Citaat:
De Palestijnse leiders van de West Oever hebben weinig op met Hamas.
Dat dit u ontgaat is me geen raadsel. Dat zijn kersen die u niet wil plukken.
Waarom zegt u niet gewoon dat er geen O.P.T. bestaat omdat er geen eensgezinde leiders zijn. Dat is concreet stelling nemen.

Dan reageer ik vervolgens dat dit niets afdoet aan hoe men de gebieden beschouwd. Het zijn geen staten of staat onder 1 bestuur. Het is bezet gebied dat bij elkaar hoort volgens de gemaakte afspraken (door Israel erkende) Dat Israel die afspraken niet nakomt veranderd het standpunt van de rest niet.
Citaat:
Da's IDF volgens het officiële jargon.
IOF is het realistische jargon.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 19:06   #5536
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En wat hebben De Palestijnen aan dat verdrag dan???

Dat wat hen is toegezegd door Israel en andere landen wordt verder ondermijnd door dit verdrag.
dus hoezo "zelfs tijdens het tekenen van dit verdrag"?



Jullie begrijpen er ook echt geen reet van , of weigeren te zien hoe logisch de reacties van de Palestijnen zijn. Tja, Dan kom je niet verder als goedkope demonisatie .
Uw Palestijnen krijgen de kans om mee te werken maar weigeren dat andermaal.
Wat mij betreft mogen ze die Palestijnen integraal nuken zodat die regio eindelijk ook eens rust en vrede kent.
Ik kijk er naar uit dat Israël er eindelijk eens echt zijn buik van vol heeft en er met de heel grove borstel door gaat.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 september 2020 om 19:07.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 19:16   #5537
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
De drie grote Abrahamitische gedrochten doen dat toch al 2000 jaar? Ontstaan in de woestijn 2000 jaar geleden... hun missie 'wereldoverheersing'. En alle drie beweren ze de religie van vrede te zijn.
Nee, het jodendom heeft zijn oorsprong 3.000 jaar geleden, het christendom 2.000 jaar geleden en de Islam amper 1.400 jaar geleden. De laatste is veruit de gevaarlijkste.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 19:24   #5538
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee, het jodendom heeft zijn oorsprong 3.000 jaar geleden, het christendom 2.000 jaar geleden en de Islam amper 1.400 jaar geleden. De laatste is veruit de gevaarlijkste.


Het christendom is een perversie van het instinct voor zelfbehoud en hoort niet thuis binnen Europa. De Abrahamitische religiën vernietigen hele beschavingen en bevolkingsgroepen. Het christendom is in de eerste plaats de uitvinding van voornamelijk ongeletterde Palestijnse Joden uit de 1e eeuw. Het christendom is de ultieme religie uit het Midden-Oosten. De drie grote abaramitische religiën zijn even gevaarlijk, en het christendom bij uitstek binnen onze regio. Of Zijn we de kerstening al vergeten? Vergeleken met de holocaust was de impact daarvan nog groter. In tegenstelling tot de nazi's waren zij wel gewonnen.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 20:04   #5539
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En wat hebben De Palestijnen aan dat verdrag dan???

Dat wat hen is toegezegd door Israel en andere landen wordt verder ondermijnd door dit verdrag.
dus hoezo "zelfs tijdens het tekenen van dit verdrag"?



Jullie begrijpen er ook echt geen reet van , of weigeren te zien hoe logisch de reacties van de Palestijnen zijn. Tja, Dan kom je niet verder als goedkope demonisatie .
Wat is er logisch aan terreur aanslagen gericht op Israël daar waar Hamas niets te zien heeft met de beslissing van 2 staten om hun diplomatieke relaties te normaliseren ?

Trouwens, deze deal is helemaal niet zo vrijblijvend : wie een beetje tussen de regels kan lezen kan er niet naast kijken dat Netanyahu heeft toegegeven om zijn geplande annexatie van 30% van de westbank tot 2024 te bevriezen.
Het is de UAE die dit heeft weten te bewerkstelligen, in samenspraak met de VS.

Dat is 100 keer meer dan wat de terroristenclub uit Gaza, of de gescleroseerde subsidie-junkies zoals Saeb Erekat en bompa Mahmoud Abbas weten te realiseren.

De grootste arabische natie uit de regio (Egypte dus) noemt dit akkoord 'historisch'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 20:26   #5540
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik dacht dat mijn samenvatting net de hele miserie van de Palestijnen omschreef. Dat u dat naast de kwestie lullen noemt, spreekt boekdelen over uw participatie in dit topic.

Het is uw dada, dat morele van het verhaal.
Israël kan doen wat het doet omdat het verhaal klopt voor de Israëli.

Dat mag u denken. Het enige Israëli dat ik tot nu toe gekocht heb, op vrijwillige basis is een elektromotor.

U schrijft telkens dat Hamas en andere vrijheidsstrijders geen keuze hebben , en dat het dicht bevolkte Gaza altijd een human shield zal vormen.

Dus, waarom hebben Jordanië en Egypte gedurende decennia Palestijns gebied bezet?

De Palestijnse leiders van de West Oever hebben weinig op met Hamas.
Dat dit u ontgaat is me geen raadsel. Dat zijn kersen die u niet wil plukken.

Da's IDF volgens het officiële jargon.

Het IDF is letterlijk onstaan uit terreurgroepen, maddox weet dit of vergeet dit weer selectief.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be