Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2021, 20:44   #6521
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik maak geen claims. Ik spui alleen Israëli propaganda.
U maakt regelmatig ongenuanceerde claims die u nergens mee ondersteund.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 20:46   #6522
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U maakt regelmatig ongenuanceerde claims die u nergens mee ondersteund.
Dat is uw mening. net zoals Taman me onwetendheid aanwrijft. Eigenaardig genoeg voornamelijk als feiten aangereikt door sommigen hier u niet bevallen;
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 21:01   #6523
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waar ageer ik tegen Israëlische vergeldingsacties??
Nergens , en dat begrijp ik niet
U vind het wel begrijpelijk of veroordeeld het niet als scherpschutters op grote afstand op ongewapende demonstranten , medisch personeel , kinderen , pers mensen gaan knallen? met als resultaat honderden doden en een ongekend aantal gewonden (totaal ongv. 25000) waarvan duizenden permanent gehandicapt.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 21:28   #6524
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nergens , en dat begrijp ik niet
U vind het wel begrijpelijk of veroordeeld het niet als scherpschutters op grote afstand op ongewapende demonstranten , medisch personeel , kinderen , pers mensen gaan knallen? met als resultaat honderden doden en een ongekend aantal gewonden (totaal ongv. 25000) waarvan duizenden permanent gehandicapt.
Ik heb andere beelden gezien. Beelden van agressieve hooligans die de grens doorwilde.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 21:42   #6525
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Het geweld laait ondertussen ook weer op in Sheikh Jarrah .
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 21:43   #6526
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik heb andere beelden gezien. Beelden van agressieve hooligans die de grens doorwilde.
Maar neen, dat waren vreedzame wandelaars die totaal ongewild onder vuur genomen werden door een hoop bloeddorstige barbaren in een omgeving bekend voor rust en vrede onder de blauwe hemel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 21:44   #6527
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar neen, dat waren vreedzame wandelaars die totaal ongewild onder vuur genomen werden door een hoop bloeddorstige barbaren in een omgeving bekend voor rust en vrede onder de blauwe hemel.
Niet gaan slijmen nu, maddox. Jij bent Hasbara, daar waar atmosphere pallywood is. Jullie doen maar, hoor. Ik heb een leven
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 21:47   #6528
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Niet gaan slijmen nu, maddox. Jij bent Hasbara, daar waar atmosphere pallywood is. Jullie doen maar, hoor. Ik heb een leven
Eigenaardig dat u als absoluut neutrale waarnemer hetzelfde schrijft als wat ik geschreven heb.
Atmo heeft nooit gereageerd op de simpele vraag "De vreedzame betogers aan de Gaza-Israëli grens ,wat zou het resultaat zijn als de grens niet bemand was geweest?"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 21:51   #6529
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eigenaardig dat u als absoluut neutrale waarnemer hetzelfde schrijft als wat ik geschreven heb.
Atmo heeft nooit gereageerd op de simpele vraag "De vreedzame betogers aan de Gaza-Israëli grens ,wat zou het resultaat zijn als de grens niet bemand was geweest?"
Klopt. Maar ondertussen heb ik jou niets anders zien doen dan opkomen voor Israel.

Is ook maar gewoon een vrij maf landje , hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 22:06   #6530
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Klopt. Maar ondertussen heb ik jou niets anders zien doen dan opkomen voor Israël.
Hetgeen u van mij hebt gelezen is dat:
  • Israël een eigen volk eerst politiek voert.
  • Hun methode om de West Oever in te palmen nogal onsmakelijk is
  • Hun aanpak van de Gaza problematiek niet gericht is op het permanent verwijderen van het probleem.
Citaat:
Is ook maar gewoon een vrij maf landje , hoor.
Met een hoop corrupte politici en een groepje totaal doorgedraaide relidioten.

Maar ze importeren alleen hun eigen relidioten als het even kan. De export van dat soort pijpekrullertjes is ook betrekkelijk laag.
En ik heb een sterk gebrek aan aanslagen in naam van Jaweh. Wat idioteriën op de West Oever, en daar stopt het zowat bij.

Misschien dat Atmosphere duidelijkere voorbeelden wil leveren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 05:59   #6531
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Omdat Israëliërs zelf nogal aandacht opeisen, met hun gejank?? of omdat de NGO industrie een antisemitisch project is?

Het is een van de twee. We doen immers niet aan nuances.
Omdat de NGO industrie gemakkelijk en vooral heeel veel financiering kan krijgen voor de arme palestijntjes. Dat werkt als een geldmagneet. En de europese landen doen niet liever dan er geld naar toe gooien.

Met koerden of assyriërs te gaan helpen valt niets te verdienen, de gulle schenkende hand is er daar niet voor.

Follow the money trail.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 07:21   #6532
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hetgeen u van mij hebt gelezen is dat:
  • Israël een eigen volk eerst politiek voert.
  • Hun methode om de West Oever in te palmen nogal onsmakelijk is
  • Hun aanpak van de Gaza problematiek niet gericht is op het permanent verwijderen van het probleem.

Met een hoop corrupte politici en een groepje totaal doorgedraaide relidioten.

Maar ze importeren alleen hun eigen relidioten als het even kan. De export van dat soort pijpekrullertjes is ook betrekkelijk laag.
En ik heb een sterk gebrek aan aanslagen in naam van Jaweh. Wat idioteriën op de West Oever, en daar stopt het zowat bij.

Misschien dat Atmosphere duidelijkere voorbeelden wil leveren.
1: Nee. Ik heb van jou enkel pro-Israel geluiden gelezen. Zoals ik al zei.

2: Je hebt wel dagelijks last van Palestijnen in Vlaanderen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 07:23   #6533
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Omdat de NGO industrie gemakkelijk en vooral heeel veel financiering kan krijgen voor de arme palestijntjes. Dat werkt als een geldmagneet. En de europese landen doen niet liever dan er geld naar toe gooien.

Met koerden of assyriërs te gaan helpen valt niets te verdienen, de gulle schenkende hand is er daar niet voor.

Follow the money trail.
Arme Palestijntjes. Wanneer iemand met zoveel dedain over Joden zou spreken, zou jij het bestempelen als antisemitisme.

Wat het overigens ook zou zijn. Wat mij betreft. Maar jij maakt je hierboven dus ook schuldig aan anti-Palestijns racisme.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 22 juni 2021 om 07:26.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 08:40   #6534
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het geweld laait ondertussen ook weer op in Sheikh Jarrah .
...wat volkomen off-topic is in een draadje over Gaza versus israel

Neutrale waarnemers met zin voor nuance horen toch wel het verschil tussen Gaza en een intern israëlisch probleem te begrijpen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 juni 2021 om 08:42.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 08:58   #6535
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.798
Standaard

Nergens , en dat begrijp ik niet

Om dit te verdedigen is het noodzakelijk elke vorm van menselijk leed opzij te schuiven , schijt te hebben aan een bevolking en alleen maar over wat Israel wil, en wat hamas doet te praten. En dat doen Pandareus en Maddox . Israel doet alles heel heilig, plotseling, om haar burgers te beschermen, een emotioneel argument.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 09:09   #6536
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Arme Palestijntjes. Wanneer iemand met zoveel dedain over Joden zou spreken, zou jij het bestempelen als antisemitisme.

Wat het overigens ook zou zijn. Wat mij betreft. Maar jij maakt je hierboven dus ook schuldig aan anti-Palestijns racisme.
Mooie poging om mijn opmerking te omzeilen.

Heb ik ongelijk ? Voor palestijnen lijkt er wel een uitzonderingstatuut te bestaan. Een eigen VN vluchtelingen organisatie UNRWA met een gigantisch budget, en dat als enig resultaat heeft dat de groep 'vluchtelingen' nu exponentieel veel groter is dan toen het probleem ontstaan was. Een uitzonderingsstatuut dat nergens ter wereld voor andere vluchtelingen is toegestaan door de VN : afstammelingen zijn blijkbaar ook vluchtelingen. Men wil dus geen absorptie in de betrokken landen, maar men wil het probleem in stand houden. Hoe meer zielen, hoe meer donaties en budgetten, hoe meer NGO volkje een goedbetaalde job krijgt. Financiering ? No problem, de EU landen die staan altijd klaar om de UNRWA nog wat extra toe te stoppen.
Of de 135 aangesloten NGO's in koepelorganisatie PNGO die rijkelijke financiering vanuit Europa krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 juni 2021 om 09:10.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 09:40   #6537
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...wat volkomen off-topic is in een draadje over Gaza versus israel

Neutrale waarnemers met zin voor nuance horen toch wel het verschil tussen Gaza en een intern israëlisch probleem te begrijpen ?
Als neutrale waarnemer heb ik allang gezien dat dit gehele topic vol zit met offtopic discussies.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 09:41   #6538
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mooie poging om mijn opmerking te omzeilen.

Heb ik ongelijk ? Voor palestijnen lijkt er wel een uitzonderingstatuut te bestaan. Een eigen VN vluchtelingen organisatie UNRWA met een gigantisch budget, en dat als enig resultaat heeft dat de groep 'vluchtelingen' nu exponentieel veel groter is dan toen het probleem ontstaan was. Een uitzonderingsstatuut dat nergens ter wereld voor andere vluchtelingen is toegestaan door de VN : afstammelingen zijn blijkbaar ook vluchtelingen. Men wil dus geen absorptie in de betrokken landen, maar men wil het probleem in stand houden. Hoe meer zielen, hoe meer donaties en budgetten, hoe meer NGO volkje een goedbetaalde job krijgt. Financiering ? No problem, de EU landen die staan altijd klaar om de UNRWA nog wat extra toe te stoppen.
Of de 135 aangesloten NGO's in koepelorganisatie PNGO die rijkelijke financiering vanuit Europa krijgen.
Het is geen omzeiling van je punt. Slechts een toevoeging.

Beide landen krijgen buitenproportioneel veel aandacht in het westen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:10   #6539
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als neutrale waarnemer heb ik allang gezien dat dit gehele topic vol zit met offtopic discussies.
Het klopt dat we regelmatig enkele 'minder aandachtige lezertjes' moeten herinneren dat dit draadje over Hamas vs Israël gaat, en niet over westbank, jerusalem en andere niet-gerelateerde onderwerpen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 14:27   #6540
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het klopt dat we regelmatig enkele 'minder aandachtige lezertjes' moeten herinneren dat dit draadje over Hamas vs Israël gaat, en niet over westbank, jerusalem en andere niet-gerelateerde onderwerpen.
Alleen heeft uw scheiding van die gebieden niets met de werkelijkheid van doen zo bleek laatst weer toen Hamas reageerde op gebeurtenissen in de Westbank.
Hama=Gaza=palestijnen=westbank.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be