Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2006, 14:15   #21
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De foto's deden mij denken aan jagers op doortocht. Ze doen dit dan nog keurig met het geweer open. Ik kan niet zien op de foto of er nog patronen in de loop steken, maar ik vermoed van niet. Honden mogen inderdaad los lopen als het tijdens de jacht is.
Een typisch hagelschot draagt niet echt ver. Het zal wel 100 m vliegen maar is dan al zijn energie al kwijt. Geloof me, ik heb regelmatig lood in mijn richting gehad, meestal door stropers. Met de krachtigste patronen, die bv. tijdens de jacht op haas wordt gebruikt kom je misschien zo'n meter of 75 ver.
Vergelijk ook zeker niet de jacht op kleinwild en het hagelgeweer met de jacht op grootwild met de kogel. Bij jacht op grootwild zal je merken dat men op het moment van de jacht een gebied afzet, dit om te vermijden dat een verloren kogel iemand zou treffen.
Bovendien hoeft jacht niet elitair te zijn. Ik ken een aantal jagers die heel het jaar hun centjes sparen om enkele maanden te kunnen jagen.
Verder is het ook verboden met lood-of zinkhagel te schieten. Je vindt de nodige informatie over met welke wapens en welke munitie gewerkt kan worden, naast een boel andere bepalingen in 28 oktober 1987 - Besluit van de Vlaamse regering betreffende het gebruik van vuurwapens en munitie bij de jacht in het Vlaamse gewest. (Belg. Stbl. 14 november 1987).
Klopt volledig...waarom zijn het altijd de onwetenden die zo hard staan te roepen?!
Zoals ik al had gezegd...wees een beetje verdraagzaam.
En als u dan toch problemen heeft met deze mensen en je denkt dat ze iets tegen de wet doen neem dan contact op met de politie.
Dan zal je snel zien dat er geen vuiltje aan de lucht is. En als dat er wel moest zijn dan lossen deze mensen dat op.
En ipv foto's te liggen trekken vanuit uw woonkamer 'veilig' achter uw venster...maak toch eens een praatje met deze mensen! Zeg dat je het niet op prijs stelt dat ze over uw gazon lopen.
Wedden dat ze dit niet meer gaan doen?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 14:19   #22
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Klopt volledig...waarom zijn het altijd de onwetenden die zo hard staan te roepen?!
Zoals ik al had gezegd...wees een beetje verdraagzaam.
En als u dan toch problemen heeft met deze mensen en je denkt dat ze iets tegen de wet doen neem dan contact op met de politie.
Dan zal je snel zien dat er geen vuiltje aan de lucht is. En als dat er wel moest zijn dan lossen deze mensen dat op.
En ipv foto's te liggen trekken vanuit uw woonkamer 'veilig' achter uw venster...maak toch eens een praatje met deze mensen! Zeg dat je het niet op prijs stelt dat ze over uw gazon lopen.
Wedden dat ze dit niet meer gaan doen?
och Jurgen dezelfde discussie is al gevoerd in de thread de gek van de CD&V. Je zal hier een heleboel reacties op krijgen dat alle jagers Rambo's zijn en een boek vol van anecdotes over jagers die op kippen schieten op de was, poorten kapot doen enz... enz...

Maakt FN eigenlijk jachtwapens?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 14:42   #23
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Inderdaad, spreek ze eens aan. Natuurlijk niet agressief, maar rustig. Ik ben ervan overtuigd dat ze het niet meer zullen doen in het vervolg. Bij de meeste jachten is het er trouwens niet om te doen om zoveel mogelijk wild om te leggen. Het is eerder het samenzijn en het door de natuur wandelen onder vrienden dat primeert.

FN heeft bij mijn weten jachtwapens gemaakt en ook lopen voor andere fabrikanten.

Voor een kenner is het trouwens mogelijk te horen wat voor jagers er bezig zijn en dat wel op twee manieren:

- goede jagers schieten met caliber 20, de andere met caliber 12
- als je regelmatig 2 schoten achter elkaar hoort is dit ook een teken dat je met minder goede schutters te maken hebt, ze hebben immers 2 schoten nodig om te doden

De fijnste jacht die ik ooit heb meegemaakt was met enkele valkeniers. Ik kende enkele jagers waar ik regelmatig mee ging trakken. Een zondag hadden ze hun jacht uitgeleend aan deze valkeniers. Op een volledige zondag leverde dat een konijntje en een fazant op. Het was wel fantastisch om die vogels bezig te zien.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 14:50   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Op 250 m op een bewegend doelwit met ne revolver? Dan zijt ge ne straffe.
Het is niet omdat je theoretische mogelijkheden hebt met een wapen dat je die ook toepast.
Denk niet dat een kind in een tuin een doelwit is, maar eerder het slachtoffer van een gemist schot(verdwaalde kogel dus)

En het gaat idd niet over de theoretische reikwijte van een kogel en/of vuurwapen, maar over de door de fabrikant bewezen efficentie van hun wapen en minutie
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:01   #25
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Klopt volledig...waarom zijn het altijd de onwetenden die zo hard staan te roepen?!
...
Ik ken de jachtwetgeving niet uit het hoofd, maar je hoeft bij mijn weten niet gediplomeerd te zijn om hinder te ondervinden van deze vorm van vertier wat u zonder schroom 'natuurbeheer' durft te noemen. Dat er geen vuiltje aan de lucht is als je de politie erbij haald heb ik hier boven ook al geillustreerd Als de politie al zelf zegt dat het een kat en muis spel is waar de muis alle troeven in handen heeft, is het makkelijk om met een 'onozele' grijns tot achter de oren te komen vertellen 'dat er geen vuiltje aan de lucht is'. niet ?

het is nu ook nog afwachten op de cliché's dat wij als 'echte' jager zulke dingen niet doen en dat de 'stropers' de stouterikken zijn. Maar als je de politie erop afstuurt hebben die 'stopers' net zozeer een vergunning en zijn de formaliteiten ook in orde.

De moraal van het verhaal: Het plebs moet verdraagzaam zijn terwijl het vierkant wordt uitgelachen vanuit de lettelijk en figuurlijke toren waar de heren jagers zich verschuilen.
Sta me toe dat ik u arrogant vind, maar dat komt waarschijnlijk door al die frustraties die u en uw confrators me al bezorgd hebben. Iets waar u waarschijnlijk geen begip voor wil en kan tonen terwijl u druk bezich bent met het 'redden' van de natuur.
Zolang de onwetenden maar verdraagzaam zijn eh
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:05   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Klopt volledig...waarom zijn het altijd de onwetenden die zo hard staan te roepen?!
Zoals ik al had gezegd...wees een beetje verdraagzaam.
En als u dan toch problemen heeft met deze mensen en je denkt dat ze iets tegen de wet doen neem dan contact op met de politie.
Dan zal je snel zien dat er geen vuiltje aan de lucht is. En als dat er wel moest zijn dan lossen deze mensen dat op.
En ipv foto's te liggen trekken vanuit uw woonkamer 'veilig' achter uw venster...maak toch eens een praatje met deze mensen! Zeg dat je het niet op prijs stelt dat ze over uw gazon lopen.
Wedden dat ze dit niet meer gaan doen?
Ik ga niet zeggen dat alle jagers onmensen zijn en valkeniers en jagers met een handboog mogen van mij gerust hun hobby beoefenen.
Zij zullen idd toch nooit schieten zonder zeker te zijn en valkeniers zullen idd geen bos leegroven. En het is tenminste nog eerlijk tegenover de prooi.
Maar ik kan je verzekeren dat er jagers zijn die denken dat ze alles mogen en alle rechten hebben. Bij hen gaat het er om zich te kunnen bewijzen en zij voelen zich zeer sterk met hun vuurwapen in de hand.
En dat is het spijtige voor de echte bekwame, verantwoordelijke en sportieve jagers, dit soort mensen geven de jagers een slechte naam.

Ja, zelf ik die tegen wapenbezit en verkoop is durf gerust zeggen dat er ook goede en bekwame jagers zijn.

Maar hen zal je niet tegen komen op terreinen waar ze niet mogen jagen.
En hen zal je niet met een uitgepakt wapen zien rondlopen buiten hun jachtterrein.
En hen zal je idd niet binnen een veilige afstand van woningen zien met vuurklare wapens.

De andere soort jagers is niet vatbaar voor rede en wil enkel kunnen doden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:19   #27
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Een persoon die gaat jagen op een jachtgebied waar hij de pacht niet van heeft neemt men tot nader order een stroper. Dat zijn gasten die meestal schieten als ze je zien staan. Ik kan er van mee spreken, dat is me al een paar keer overkomen.
Een uitgepakt geweer is niet erg, zolang het open is, liefst nog zonder hagelpatronen erin. Bij het jachtexamen zit trouwens een belangrijk stuk over het correct gebruik van het jachtwapen.
Als er ergens jagers zitten die niet correct werken, politie erop af sturen en vaststellingen laten maken. De politie controleert jagers trouwens zeer frequent. Dit vooral om stropers te betrappen.

Dus een goede raad: gebruik de juiste terminologie een noem een jager geen stroper of omgekeerd.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:34   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Een persoon die gaat jagen op een jachtgebied waar hij de pacht niet van heeft neemt men tot nader order een stroper. Dat zijn gasten die meestal schieten als ze je zien staan. Ik kan er van mee spreken, dat is me al een paar keer overkomen.
Een uitgepakt geweer is niet erg, zolang het open is, liefst nog zonder hagelpatronen erin. Bij het jachtexamen zit trouwens een belangrijk stuk over het correct gebruik van het jachtwapen.
Als er ergens jagers zitten die niet correct werken, politie erop af sturen en vaststellingen laten maken. De politie controleert jagers trouwens zeer frequent. Dit vooral om stropers te betrappen.

Dus een goede raad: gebruik de juiste terminologie een noem een jager geen stroper of omgekeerd.
Ja, maar dat kan ik niet zien zonder bril hoor.
Nee, naast een domein waar een jachtpacht op is, ligt een domein waar de jacht met vuurwapens verboden is. En de scheiding is heel moeilijk te zien. Dus een jager die daar niet goed thuis is zit gemakkelijk op het verkeerde domein zonder dat hij het weet.
Als ik het zelf zie, ga ik hem daar ook vriendelijk op wijzen.
Maar zoals je zelf schrijft zijn er idd ook gangsters die niet luisteren of zelfs niet in orde zijn met hun vergunningen en dan loop je weleens de kans op hagel te worden onthaald. Mijn antwoord is dan ook blauwd gekleed. De gene die zich gewoon verontschuldigen, kunnen voor mij gerust gewoon terug naar het juiste domein gaan en verder hun plan trekken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 13:28   #29
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Er zou als partikulier een wettelijke mogelijkheid moeten bestaan om deze "natuurliefhebbers" ,die ze beweren te zijn, uit uw directe omgeving weg te houden. Menigeen heeft er geen boodschap aan dat de heren tot vlak bij hun deur gewapend mogen rondlopen en dat wapentuig zelfs, met de rug tegen uw gevel, mogen gebruiken.
Als de heren jagers dan toch de schoolvoorbeelden van verdraagzaamheid en burgerzin denken te zijn, dat ze hunn pleziertje dan zoeken waar NIEMAND er last van heeft, behalve het "wild" natuurlijk.....wat op zich al moreel verwerpelijk genoeg is.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 15:14   #30
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Er zou als partikulier een wettelijke mogelijkheid moeten bestaan om deze "natuurliefhebbers" ,die ze beweren te zijn, uit uw directe omgeving weg te houden. Menigeen heeft er geen boodschap aan dat de heren tot vlak bij hun deur gewapend mogen rondlopen en dat wapentuig zelfs, met de rug tegen uw gevel, mogen gebruiken.
Als de heren jagers dan toch de schoolvoorbeelden van verdraagzaamheid en burgerzin denken te zijn, dat ze hunn pleziertje dan zoeken waar NIEMAND er last van heeft, behalve het "wild" natuurlijk.....wat op zich al moreel verwerpelijk genoeg is.


Ik lees de anti reacties altijd graag se
Wat mij opvalt aan al de anti reacties en zeker die van jou lantjes, dat is dat heel onze maatschappij om zeep is (al goed dat er nog uitzonderingen zijn die nog iets of wat kunnen uitstaan).
Niets kunnen we nog van elkaar uitstaan, als de radio van de buren te hard staat dan bellen we de politie, als de hond te hard blaft bellen we de politie, als de hanen van de gebuur op bepaalde uren begint te kraaien bellen we de politie en ga zo maar door.

Het gaat hier duidelijk niet om de jagers zelf, maar om de onverdraagzaamheid die onze maatschappij overheerst.
Het is iedereen voor zich en niemand wil last hebben van iemand anders.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 15:54   #31
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Persoonlijk gezien gaat het mij wel degelijk om jagers zelf. Meerdere incidenten heeft mijn verdraagzaamheid ten opzichte van dit gespuis op nul gezet. Verder doet iedereen op zijn eigendom wat hij wil, zonder daarmee iemand anders te benadelen, wat ik overigens ook voor mezelf als regel hanteer. Mijn buur zijn haan mag kraaien, hij mag zijn gras op zondag afrijden, zijn kinderen mogen de godganse dag buiten lawaai maken....geen probleem, vorig weekend heb ik nog 500 mountainbikers achteraan over mijn tuin laten rijden. . Waar ik wel een probleem mee heb is de onwaarschijnlijke arrogantie van jagers, mr. notaris, advocaat en enkele "lijfeigenen", die de open ruimte dat er nog is terroriseren. Er een wapenwet komt die voor kaartjesschieters ongemeen streng is terwijl live-schieters tot tegen uw deur hun ding mogen doen. De logica in ontbreekt compleet in deze materie.
En persoonlijk? Een geluk dat ze, de jagers, af en toe nog eens op elkaar schieten, dat is er eentje minder, lig ik geen minuut wakker van of 't zou nagenietend van het bericht moeten zijn.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 16:37   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar er bijna geen wild zit in de bossen waar de jagers nog in mogen, moeten ze wel in de bebouwde kommen beginnen jagen.

De reeën, vossen, everzwijnen, konijnen en fazanten zullen wel in de tuinen van de mensen zitten nu zekers.
Of onze kideren zouden nu ook toegelaten wild zijn.
Maar die wet is er idd, 150meter van gebouwen en wegen.
Dat is volgens de wet de maxi dodelijke afstand van een vuurwapen.
Hmmhmmm waarde jantje....

Ik ben net oud genoeg om vast te stellen dat "de mensen" zijn gaan wonen op plaatsen waar vroeger patatten stonden,of,igv de "betere klasse" waar wel eens vossen ed pleegden te wonen....


Ik denk dat "jagers","vissers" en andere minderheidsgroepen amper een "probleem" kunnen genoemd worden,tenzij bij enkele keiharde "allesverbieders" waar ik jou NIET toe reken


Anderszijds,dat de "jachtwet" niet zou deugen.....misschien...maar euhh....ik zou onze volksvertegenwoordigers liever aan het werk zien aan relevante wetten aangaande rechtssystemen,economie enz.......er is genoeg te doen


noot: kelt is GEEN jager
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 16:48   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Wisten jullie dat een jager zeer kort bij je woning mag jagen??? Hij mag enkel niet binnen 150m van het huis in de richting van het huis schieten.
Verder kan alles. Geeft me wel een "veilig" gevoel.
Buiten dat ze de natuur kapot maken, ontnemen ze burgers ook hun veiligheids gevoel in eigen huis en tuin. Maar dat is de wet......moet er maar een kind geofferd worden wil men iets ondernemen. Dacht altijd dat elke burger recht heeft op een veilige thuis, zowel binnen als in hun tuin. Nee dus..............
Ik zie niemand jagen op uw foto's, jij wel ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 16:49   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar er bijna geen wild zit in de bossen waar de jagers nog in mogen, moeten ze wel in de bebouwde kommen beginnen jagen.

De reeën, vossen, everzwijnen, konijnen en fazanten zullen wel in de tuinen van de mensen zitten nu zekers.
Of onze kideren zouden nu ook toegelaten wild zijn.
Maar die wet is er idd, 150meter van gebouwen en wegen.
Dat is volgens de wet de maxi dodelijke afstand van een vuurwapen.
Ge bedoelt natuurlijk "hagelgeweren"
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 17:05   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hmmhmmm waarde jantje....

Ik ben net oud genoeg om vast te stellen dat "de mensen" zijn gaan wonen op plaatsen waar vroeger patatten stonden,of,igv de "betere klasse" waar wel eens vossen ed pleegden te wonen....


Ik denk dat "jagers","vissers" en andere minderheidsgroepen amper een "probleem" kunnen genoemd worden,tenzij bij enkele keiharde "allesverbieders" waar ik jou NIET toe reken


Anderszijds,dat de "jachtwet" niet zou deugen.....misschien...maar euhh....ik zou onze volksvertegenwoordigers liever aan het werk zien aan relevante wetten aangaande rechtssystemen,economie enz.......er is genoeg te doen


noot: kelt is GEEN jager
Men is idd alles aan het vol bouwen en nu er bijna geen plaats meer is in Vlaanderen, is men begonnen met Wallonië vol te gaan bouwen.
Ook dit werkt natuurlijk niet tot een grotere wildpopulatie.
Maar ja, wat wil je als men een halfopen renzen beleid voerd.

En onze volksvertegenwoordigers eindelijk eens iets zinnigs doen op welk vlak dan ook, euh.............. je hebt het hier wel over politici he, euhh.....Belgische politici die iets deftigs doen, 'k zou er niet op hopen.


Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit he. Er is dus nog een waterkansje.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 18:11   #36
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Persoonlijk gezien gaat het mij wel degelijk om jagers zelf. Meerdere incidenten heeft mijn verdraagzaamheid ten opzichte van dit gespuis op nul gezet. Verder doet iedereen op zijn eigendom wat hij wil, zonder daarmee iemand anders te benadelen, wat ik overigens ook voor mezelf als regel hanteer. Mijn buur zijn haan mag kraaien, hij mag zijn gras op zondag afrijden, zijn kinderen mogen de godganse dag buiten lawaai maken....geen probleem, vorig weekend heb ik nog 500 mountainbikers achteraan over mijn tuin laten rijden. . Waar ik wel een probleem mee heb is de onwaarschijnlijke arrogantie van jagers, mr. notaris, advocaat en enkele "lijfeigenen", die de open ruimte dat er nog is terroriseren. Er een wapenwet komt die voor kaartjesschieters ongemeen streng is terwijl live-schieters tot tegen uw deur hun ding mogen doen. De logica in ontbreekt compleet in deze materie.
En persoonlijk? Een geluk dat ze, de jagers, af en toe nog eens op elkaar schieten, dat is er eentje minder, lig ik geen minuut wakker van of 't zou nagenietend van het bericht moeten zijn.
Het is natuurlijk best mogelijk dat sommige jagers die een bepaald gebied in jou buurt in pacht hebben niet de regels toepassen.
Dan heb je natuurlijk groot gelijk dat je klaagt.
Maar spijtig genoeg wordt er altijd veralgemeend.
Daar ikzelf geen jager ben, maar er wel wekelijks mee in contact kom op de schietclub, weet ik dat er velen wel de regels van de kunst volgen.

En ik moet je spijtig genoeg bijtreden dat de gewone sportschutter, zoals ik, het leven enorm wordt zuur gemaakt met de 'Hans Van Temsche wet'.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 18:23   #37
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht


Ik lees de anti reacties altijd graag se
Wat mij opvalt aan al de anti reacties en zeker die van jou lantjes, dat is dat heel onze maatschappij om zeep is (al goed dat er nog uitzonderingen zijn die nog iets of wat kunnen uitstaan).
Niets kunnen we nog van elkaar uitstaan, ......
Voila daar hebben we die arrogante lach weer .

Voor de derde keer al in deze thread, tot hoever moet deze 'verdraagzaamheid' volgens u gaan ?

Terwijl u goed weet dat u met uw hobby de mensen in de gordijnen kan 'jagen' en u daar vervolgens met een glimlach compleet uw botten aan veegt. Waar is uw verdraagzaamheid dan als ik vragen mag ?

"De mensen zijn toch allemaal onverdraagzaam, dus kan ik er zelf evengoe ook stevig tegenaan vliegen" Goe bezig (met het bevestigen van de clichés)

Laatst gewijzigd door postbus24 : 24 november 2006 om 18:26.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 18:35   #38
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Wat in verschillende topics omtrent dit "gebeuren" opvalt is dat je nooit een niet-jager zal horen vertellen hoe tof hij dat vindt dat er naast zijn deur geschoten wordt. Dat hij het fascinerend vindt dat zijn kinderen een live slachtpartij kunnen meemaken. Het enige dat je kan lezen is de heren jagers die zichzelf en hun hobby verdedigen. Met andere woorden, er is GEEN maatschappelijk draagvlak om dit nog langer op deze schaal toe te laten. Weg ermee....
Dat de "heren" maar een afgesloten loods gaan kopen of huren waar ze hun agressie kunnen botvieren.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 18:41   #39
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Voila daar hebben we die arrogante lach weer .

Voor de derde keer al in deze thread, tot hoever moet deze 'verdraagzaamheid' volgens u gaan ?

Terwijl u goed weet dat u met uw hobby de mensen in de gordijnen kan 'jagen' en u daar vervolgens met een glimlach compleet uw botten aan veegt. Waar is uw verdraagzaamheid dan als ik vragen mag ?

"De mensen zijn toch allemaal onverdraagzaam, dus kan ik er zelf evengoe ook stevig tegenaan vliegen" Goe bezig (met het bevestigen van de clichés)
Blijkbaar moet deze verdraagzaamheid niet ver gaan bij u...
En je had mijn bovenstaande post moeten lezen...had al veel duidelijk gemaakt, ik ben geen jager. Maar wel een sportschutter, ik schiet niet op dieren.
Snap dus niet goed hoe ik bepaalde personen in de gordijnen zou jagen?!

Maar zoals ik al gezegd heb, voel je u niet gerust of weet ik veel...spreek ne keer met de betreffende jagers.
In mijn buurt wordt ook gejaagd en buiten wat geknal heeft niemand hier last van.
Dus laten we vanaf nu ook alle trouwers die met een kanon staan te schieten ook verbieden want da knalt nog veel harder.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 21:19   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wat in verschillende topics omtrent dit "gebeuren" opvalt is dat je nooit een niet-jager zal horen vertellen hoe tof hij dat vindt dat er naast zijn deur geschoten wordt. Dat hij het fascinerend vindt dat zijn kinderen een live slachtpartij kunnen meemaken. Het enige dat je kan lezen is de heren jagers die zichzelf en hun hobby verdedigen. Met andere woorden, er is GEEN maatschappelijk draagvlak om dit nog langer op deze schaal toe te laten. Weg ermee....
Dat de "heren" maar een afgesloten loods gaan kopen of huren waar ze hun agressie kunnen botvieren.
Ik vind het helemaal niet tof dat er naast mijn deur geschoten wordt, noch dat een boer zijn mest naast mijn deur gaat uitrijden noch dat …….
Maar ik weet dat ik niet alleen op deze wereld rondloop en de wereld mijn eigendom niet is.
Ik besef ook wat de voor en nadelen zijn van het wonen op het platte land of in de stad en kies daar zelf voor. Waarschijnlijk zijn de jagers er ook niet gelukkig mee dat we ons huisje in hun jachtgebied gaan neerpoten.
En voor uw kinderen is het leerzaam, zo zien ze dat hun biefstuk niet uit de fabriek komt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be