Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
|
Discussietools |
21 april 2024, 20:29 | #161 |
Secretaris-Generaal VN
|
Vorig jaar bezocht ik een centrum waar blindengeleidehonden opgeleid worden.
De blinde gids vertelde dat ze veel ervaring hadden in het selecteren van de dieren, zodat er geen geld en tijd gestoken wordt in de beestjes die dan toch niet door de hele opleiding geraken. Toch blijven ze streng. Zo hadden ze een hond die bijna helemaal op het einde van zijn opleiding, toch heel even een snap-beweging maakte (nog niet beet) en ... afgekeurd. Sommige honden bijten rapper dan andere. Sommige baasjes hun honden bijten rapper dan andere baasjes hun honden. Helaas kunnen die baasjes moeilijk geëuthanaseerd worden. En al zeker niet voor het te laat is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
22 april 2024, 09:26 | #162 |
Europees Commissaris
|
Bullshit. Politiehonden wordt aangeleerd om te bijten en sommigen laten dan wel meteen los. Honden zijn roedeldieren en gehoorzamen enkel als de begeleider als roedelleider de controle heeft en anders niet.
3 mei 2024, 23:11 | #163 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar het zijn intrinsiek geen vechthonden, vermist die pups naar een net zo'n liefhebbend gezin gaan, als andere honden, dan zijn ook zij niet gepredestineerd om zo te eindigen. |
|
31 augustus 2024, 08:14 | #164 |
Secretaris-Generaal VN
|
Sofie sluit dierenasiel na zwaar bijtincident: “Als ik alleen geweest was, had ik het niet kunnen navertellen”
Als je ziet wie en met wat er soms rondloopt ... fok de negatieve vrijheid ...
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen' |
1 september 2024, 19:15 | #165 |
Secretaris-Generaal VN
|
Naast het artikel 'gevaarlijke honden' botste ik op en ouder artikel wat het volgende blokletterde (Nederland...)
Je betaalt wel hondenbelasting, maar geen kattenbelasting en dat zit zo 27 januari om 11:00 • Aangepast 7 februari om 02:02 Om mijn artikl over robots elders wat kracht bij te zetten: Robot Dog Mensen die hun goed onderhouden voortuintjes en straat ondergescheten zagen worden toch nog even dit, de vakantie is gedaaaaaaaaaan!!!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 september 2024 om 19:23. |
1 september 2024, 19:34 | #166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2 september 2024, 02:08 | #167 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Sorry in dit geval is vuurwerk het probleem, ik wil waar voor mijn geld slapjanussen, doet die kut gemeente niks blijf ik dit doen, waar betaal belasting voor, tackle onze grootste ergernis vuurwerk, prutsers, dan praten we verder, geldwolven.... |
|
2 september 2024, 02:39 | #168 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb eerst onbewust, maar eigenlijk Boxers opgevoed sinds mijn geboorte en zij hebben mij ook leren omgaan met Boxers. De Boxer rond mijn 16e (kan 17) zijn geweest, heeft mijn vader, die zeker toen voor die honden, de natuurlijke leider was, mij hem als baasje laten opleiden, en Casper was echt mijn hond, helaas heeft hij ooit iets vergiftigd gegeten, en stierf hij op zijn 5e. Daders nooit gevonden, maar zal ze ook nooit vergeven, en als ze ook zo eindigen, tja boontje komt om zijn loontje. Sorry Casper was een witte Boxer, die hoewel enthousiast niemand kwaad deed, ja was een enthousiaste Boxer en omdat mijn vader toen een Volière had, joeg hij ook braaf katten weg van ons erf, en terecht, het was, we en later ik, zijn verhuisd, maar die katten hadden niks op ons erf te zoeken. Toch wil ik het niet daar zoeken, waar ik met mijn Casper liep werden veel honden uitgelaten en waren veel katten, het was een fietspad tussen twee woonerven en een straat, zie de teringleider maar te vinden, de dader ligt toch altijd op het kerkhof, dan nog vervloek ik ze voor het vergiftigen van mijn lieve hond, want dat heeft onderzoek nadien wel uitgewezen... |
|
2 september 2024, 09:49 | #169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier in Antwerpen alleszins is het afschieten van vuurwerk verboden, daar wordt in de praktijk eens goed mee gelachen. Het volstaat niet van wetten te maken, je moet die wetten ook kunnen afdwingen. Een wet die je niet kan afdwingen is geen wet. Anders was het gemakkelijk, dan werden er geen moorden gepleegd en dan werden er geen mensen doodgereden door zatlappen achter het stuur.
2 september 2024, 10:31 | #170 |
Secretaris-Generaal VN
|
Ironisch genoeg, als ik de laatste jaren zo'n "hond van een gevaarlijk ras" zie, dan hangt er zo'n precies uit Gaza ontsnapt bontkraaghyenaatje aan vast.
3 september 2024, 02:16 | #171 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zolang die zwakkelingen de echte daders niet kunnen aanpakken, ga ik ook niet veranderen, want ze doen enkel aan symptoom bestrijding, niet het probleem aanpakken. |
|
11 januari 2025, 00:22 | #172 |
Secretaris-Generaal VN
|
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen' |