Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2018, 05:53   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard Nederland produceerde in 2017 18,9 miljard aan drugs

Nederland produceerde in 2017 18,9 miljard aan drugs

Citaat:
Criminelen in Nederland hebben in 2017 voor minstens 18,9 miljard euro aan xtc en amfetamine geproduceerd. Hoogstwaarschijnlijk ligt de werkelijke omzet nog beduidend hoger
Stel ik mij steeds de vraag, wie slikt of spuit of rookt die rommel allemaal?

Ik zal het er maar bijschrijven, was het misschien een hoax bericht, ik heb er géén idee van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 10:08   #2
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

De NOS heeft het dit bericht ook, dus het zal wel kloppen. Althans, 18,9 miljard is uiteraard een schatting op grond van schaarse gegevens en extrapolatie. Het grootste deel van dat bedrag betreft de omzet van uitvoer van drugs. De omzet in Nederland wordt geschat op 'minimaal 3 tot 5 miljard Euro'. Dat is een zotte manier van taxeren, want men weet kennelijk niet wat minimaal is of betekent. Ook zegt het bericht dat de nederlandse justitie wel resultaten boekt in de strijd regen drugshandel maar weinig afweet van deze tak van criminaliteit. Belangrijker is volgens mij dat de Nederlander de drugshandel accepteert en de politie alleen verwittigt als hij if zij er persoonlijk hinder van ondervindt. Misschien geleid door angst voor de dealers. En zo gaan we Mexico achterna.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 19:45   #3
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De NOS heeft het dit bericht ook, dus het zal wel kloppen. Althans, 18,9 miljard is uiteraard een schatting op grond van schaarse gegevens en extrapolatie. Het grootste deel van dat bedrag betreft de omzet van uitvoer van drugs. De omzet in Nederland wordt geschat op 'minimaal 3 tot 5 miljard Euro'. Dat is een zotte manier van taxeren, want men weet kennelijk niet wat minimaal is of betekent. Ook zegt het bericht dat de nederlandse justitie wel resultaten boekt in de strijd regen drugshandel maar weinig afweet van deze tak van criminaliteit. Belangrijker is volgens mij dat de Nederlander de drugshandel accepteert en de politie alleen verwittigt als hij if zij er persoonlijk hinder van ondervindt. Misschien geleid door angst voor de dealers. En zo gaan we Mexico achterna.
Tja, hoe lang zijn de vrije jongens van de VVD al aan de macht? De VVD is sterk gelieerd aan liegebeesten en maffia achtige typen die geen last willen hebben van regels..
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 06:06   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Op dat vlak is Nederland verloren mogen we vaststellen?

Nederland het nieuwe Colombia: in 2017 18,9 miljard euro verdiend aan synthetische drugs


Ik vraag mij nog steeds af wie die rommel allemaal slikt.

Ben ik nu echt de enige die daar niet aankomt?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 08:47   #5
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op dat vlak is Nederland verloren mogen we vaststellen?

Nederland het nieuwe Colombia: in 2017 18,9 miljard euro verdiend aan synthetische drugs


Ik vraag mij nog steeds af wie die rommel allemaal slikt.

Ben ik nu echt de enige die daar niet aankomt?
Zolang de VVD aan de macht is doet men alleen maar aan symboolpolitiek. Ze zijn nu eenmaal liefhebber van een vrije markt zonder regels. En bij de regels die er zijn handhaven ze alleen maar voor de show.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 11:26   #6
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

tijd om dat allemaal te legaliseren en reguleren
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 11:42   #7
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
tijd om dat allemaal te legaliseren en reguleren
Nee, nee nee!
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 26 augustus 2018 om 11:42.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 13:14   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
tijd om dat allemaal te legaliseren en reguleren
Uiteraard . Reeds decennia dient de huidige aanpak tot niets. Integendeel er wordt steeds meer gebruikt en verhandeld. Drugs moeten worden aangepakt door volksgezondheid en niet door justitie. Voordien was dat het geval en waren de problemen met drugs veel overzichtelijker.

Men zou op zijn minst moeten decriminaliseren. Maar om één of andere reden lijkt dat (op een paar uitzonderingen na) niet te lukken. Ik denk dat ik de reden een beetje ken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be