Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: "wie wordt het meest uitgelacht!"
Joden 2 7,14%
Christenen (protestanten , khatolieken , orthodoxen..) 7 25,00%
Moslims 12 42,86%
Atheisten 1 3,57%
boedisten 0 0%
Andersdenkend 4 14,29%
Andere geloofsovertuigingen (met de nodige motivatie ) 2 7,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2004, 12:46   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "Met wie wordt het meest uitgelacht?"

Op dit forum !!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 oktober 2004 om 12:51.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 13:30   #2
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Met u.



Sorry Lincoln, moet je maar beter Nederlands posten.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 13:31   #3
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Toch een toffe en open topic, zijn we absoluut niet gewoon van een moslim.

Laatst gewijzigd door Darwin : 28 oktober 2004 om 13:31.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 13:36   #4
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Met u.



Sorry Lincoln, moet je maar beter Nederlands posten.

Euhum , tja je weet wel dat nederlands mijn zwakste kant is ...!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 14:06   #5
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Toch een toffe en open topic, zijn we absoluut niet gewoon van een moslim.
Een vooroordeel naar de prullenmand ?

Persoonlijk vind ik het altijd leuk als iemand denkt "DE" waarheid te kennen....
Ik mis dus de optie " DE ABSOLUTE WAARHEID ".
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 14:47   #6
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Zij die de domste peilingen opstellen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 17:02   #7
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Er wordt hier eigenlijk maar weinig gelachen met moslims, eerder met verwijten gesmeten of andere angstige praat.

Lincoln, ken je geen moslim-moppen? Ik heb me altijd afgevraagd of moslims hun eigen godsdienst kunnen relativeren zoals wij met paterkes en pastoors lachen.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 18:12   #8
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

op dit forum wordt is het 50/50 tussen Islam en Christendom (alhoewel er eigenlijk weinig te lachen valt, in tegendeel) Buiten dit forum is het reeds een jarenlange traditie om met het Christendom te lachen, no problemo Met grappen rond de Islam moet je echter opletten of je wordt op straat geëlimineerd.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 22:00   #9
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Er wordt hier eigenlijk maar weinig gelachen met moslims, eerder met verwijten gesmeten of andere angstige praat.

Lincoln, ken je geen moslim-moppen? Ik heb me altijd afgevraagd of moslims hun eigen godsdienst kunnen relativeren zoals wij met paterkes en pastoors lachen.
Om je eigen godsdienst te relativeren moet je beginnen met jezelf te relativeren.....
Moeilijk voor sommigen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:37   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Er wordt hier eigenlijk maar weinig gelachen met moslims, eerder met verwijten gesmeten of andere angstige praat.

Lincoln, ken je geen moslim-moppen? Ik heb me altijd afgevraagd of moslims hun eigen godsdienst kunnen relativeren zoals wij met paterkes en pastoors lachen.
Lachen met de Islam = doodstraf.

De profeet heeft zelfs eens één van z'n sexslavinnen laten ophangen omdat ze in een liedje een grapje maakte over de profeet.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:39   #11
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Nodeloos erbij te zeggen dat de meeste van z'n slavinnen nog in het stadium waren dat ze vroegen: "Waarom is de lucht blauw?".

Kwestie de vergevingsgezindheid nog eens extra in perspectief te zetten.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:58   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Op straffe doods toch een leuke vergelijking hieronder:

Wie is Allah eigenlijk? Allah kun je het beste zien als een soort Sinterklaas voor volwassenen. Een korte handleiding:


Allah bestaat niet, maar veel mensen geloven toch dat Allah echt is. Net als Sinterklaas belooft Allah cadeautjes aan de mensen die in hem geloven en zoet zijn geweest. Ook mogen de gelovigen (na hun dood) bij Allah op de knie zitten. Volgelingen van Allah dragen soepjurken en hoofddoekjes, je kunt ze het beste vergelijken met het legertje zwarte pieten van de Sint. Net als vroeger op de kleuterschool zijn er verhitte discussies over het bestaan van Allah/Sinterklaas. Daar komt vaak ruzie van. Sommige mensen zeggen dat Allah echt is omdat hun families al generaties lang in hem geloven.

Mensen die in Allah geloven noemen we -moslims-. Moslims vereren Allah in een soort kerk die -moskee- heet. In de moskee komen alle moslims bij elkaar om hun schoen te zetten. Vrouwen mogen niet in het mannelijke gedeelte van de moskee komen van Allah, en daarom mogen de mannen -twee- schoenen zetten bij de ingang van de moskee. Veel moslims hebben last van zweetvoeten en daarom moeten ze ook hun voeten wassen voordat ze naar binnen gaan. Als ze dat hebben gedaan mogen ze van de Imam (dat is een soort opper-Piet) op hun knietjes gaan liggen om Allah te smeken of hij alsjeblieft hun verlanglijstjes wil inwilligen.
Als ze daarmee klaar zijn gaan ze snel in hun schoen kijken, maar daar zit (behalve geurvreters of steunzolen) nooit wat in. Daarom worden de moslims vaak boos op andere mensen, waaronder hun vrouwen. Allah begrijpt de frustratie van de lege schoen en daarom mogen de moslim-mannen hun vrouwen slaan van hem. Maar ze mogen niet te hard slaan en ook niet in het gezicht, zegt Allah. Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe, dus.

De vergelijkingen klinken hier en daar wat vreemd in je oren misschien, maar de overeenkomsten tussen Sinterklaas en Allah zijn talrijker dan je denkt. Allah heeft de Koran, de Sint heeft zijn grote boek. Allah heeft zijn profeet Mohammed, de Sint heeft Zwarte Piet. Allah heeft het suikerfeest, de Sint heeft het Sinterklaasfeest. Allah heeft een witte geit, de Sint heeft een bijna wit paard. Allah zegt dat je vrouwen uit het zuiden moet halen, de Sint haalt zijn cadeautjes uit Spanje. Allah zegt dat je een pelgrimstocht naar Mekka moet maken, de Sint maakt elk jaar een tocht vanuit Spanje. Enzovoort.

Het maakt mij geen fuck uit of je nou in God, Allah, Sinterklaas, de Paashaas of andere sprookjes wilt geloven, mijn zegen heb je. Maar gebruik die onzin alsjeblieft niet om iemand te vermoorden als diegene niet jouw standpunten deelt of als diegene jou en je achterlijke geloof -in welke paashaas dan ook- belachelijk maakt. Stel je niet aan! Nederlanders slachten toch ook geen moslims af omdat ze niet in Sinterklaas geloven?

Simplisticly yours: Dicky !

----------------
http://volkomenkut.com/index.php?/weblog/comments/1417/
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 18:34   #13
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 november 2004 om 18:34.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 20:20   #14
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Met u.



Sorry Lincoln, moet je maar beter Nederlands posten.

inderdaad, ik zocht ook de optie "met mensen die niet goed Nederlands kunnen"

toch moet het gezegd, aanwezigheid op dit forum is volgens mij een stap in de richting van integratie
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 22:07   #15
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
inderdaad, ik zocht ook de optie "met mensen die niet goed Nederlands kunnen"

toch moet het gezegd, aanwezigheid op dit forum is volgens mij een stap in de richting van integratie
Is de kennis van een taal nu ook al een maatstaf ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 11:25   #16
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Lincoln, waar blijft die grap? Of misschien een kritisch woordje van een moslim? Je zou hier ECHT heel wat mensen tegen de lamp laten lopen, als blijkt dat moslims WEL kritisch durven nadenken over hun godsdienst. Iets in de trend van: De koran zegt dit, maar ik vind dat niet juist.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 12:13   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Weet je waarom westerlingen geen apenvlees eten ?
Ze denken dat ze van de apen afstammen.
Weet je waarom moslims geen varkensvlees eten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 12:28   #18
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Op straffe doods toch een leuke vergelijking hieronder:

Wie is Allah eigenlijk? Allah kun je het beste zien als een soort Sinterklaas voor volwassenen. Een korte handleiding:


Allah bestaat niet, maar veel mensen geloven toch dat Allah echt is. Net als Sinterklaas belooft Allah cadeautjes aan de mensen die in hem geloven en zoet zijn geweest. Ook mogen de gelovigen (na hun dood) bij Allah op de knie zitten. Volgelingen van Allah dragen soepjurken en hoofddoekjes, je kunt ze het beste vergelijken met het legertje zwarte pieten van de Sint. Net als vroeger op de kleuterschool zijn er verhitte discussies over het bestaan van Allah/Sinterklaas. Daar komt vaak ruzie van. Sommige mensen zeggen dat Allah echt is omdat hun families al generaties lang in hem geloven.

Mensen die in Allah geloven noemen we -moslims-. Moslims vereren Allah in een soort kerk die -moskee- heet. In de moskee komen alle moslims bij elkaar om hun schoen te zetten. Vrouwen mogen niet in het mannelijke gedeelte van de moskee komen van Allah, en daarom mogen de mannen -twee- schoenen zetten bij de ingang van de moskee. Veel moslims hebben last van zweetvoeten en daarom moeten ze ook hun voeten wassen voordat ze naar binnen gaan. Als ze dat hebben gedaan mogen ze van de Imam (dat is een soort opper-Piet) op hun knietjes gaan liggen om Allah te smeken of hij alsjeblieft hun verlanglijstjes wil inwilligen.
Als ze daarmee klaar zijn gaan ze snel in hun schoen kijken, maar daar zit (behalve geurvreters of steunzolen) nooit wat in. Daarom worden de moslims vaak boos op andere mensen, waaronder hun vrouwen. Allah begrijpt de frustratie van de lege schoen en daarom mogen de moslim-mannen hun vrouwen slaan van hem. Maar ze mogen niet te hard slaan en ook niet in het gezicht, zegt Allah. Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe, dus.

De vergelijkingen klinken hier en daar wat vreemd in je oren misschien, maar de overeenkomsten tussen Sinterklaas en Allah zijn talrijker dan je denkt. Allah heeft de Koran, de Sint heeft zijn grote boek. Allah heeft zijn profeet Mohammed, de Sint heeft Zwarte Piet. Allah heeft het suikerfeest, de Sint heeft het Sinterklaasfeest. Allah heeft een witte geit, de Sint heeft een bijna wit paard. Allah zegt dat je vrouwen uit het zuiden moet halen, de Sint haalt zijn cadeautjes uit Spanje. Allah zegt dat je een pelgrimstocht naar Mekka moet maken, de Sint maakt elk jaar een tocht vanuit Spanje. Enzovoort.

Het maakt mij geen fuck uit of je nou in God, Allah, Sinterklaas, de Paashaas of andere sprookjes wilt geloven, mijn zegen heb je. Maar gebruik die onzin alsjeblieft niet om iemand te vermoorden als diegene niet jouw standpunten deelt of als diegene jou en je achterlijke geloof -in welke paashaas dan ook- belachelijk maakt. Stel je niet aan! Nederlanders slachten toch ook geen moslims af omdat ze niet in Sinterklaas geloven?

Simplisticly yours: Dicky !

JE ZAL BRANDEN IN DE HEL!!!!!
EEUWIG EN VOOR ALTIJD!!!!
Gedenk maar eens EEUWIG is nog altijd langer dan ALLES WAT JE JE KAN VOORSTELLEN....
en een klokje tikt EUWIG-EEUWIG....EEUWIG-EEUWIG...
en je zal NOOIT GOD ZIEN....
NOOIT RIJSTPAP met GOUDEN LEPELTJES ETEN...

----------------
http://volkomenkut.com/index.php?/weblog/comments/1417/
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 13:47   #19
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Lincoln, waar blijft die grap? Of misschien een kritisch woordje van een moslim? Je zou hier ECHT heel wat mensen tegen de lamp laten lopen, als blijkt dat moslims WEL kritisch durven nadenken over hun godsdienst. Iets in de trend van: De koran zegt dit, maar ik vind dat niet juist.
Nou als je het mij vraagt , Ik heb er veel van gehoord maar ik zou het kort houden ; in deze tijd is de moslim opzich een grap geworden !!
Je weet wel wanneer de leeuw aan het slapen is dan dansen de muizen op zijn kop ! Ik hoef niet veel woorden op te doen ! Onze lijd is zo groot dat het één groot grap wordt ! Je weet wel , men zegt soms wanneer de lijd groot wordt dan verrandert de lijd in een schijnlach !! maar lachen is soms wel gezond dat verzacht soms de pijn !!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 9 november 2004 om 13:48.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 13:58   #20
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Nou als je het mij vraagt , Ik heb er veel van gehoord maar ik zou het kort houden ; in deze tijd is de moslim opzich een grap geworden !!
Je weet wel wanneer de leeuw aan het slapen is dan dansen de muizen op zijn kop ! Ik hoef niet veel woorden op te doen ! Onze lijd is zo groot dat het één groot grap wordt ! Je weet wel , men zegt soms wanneer de lijd groot wordt dan verrandert de lijd in een schijnlach !! maar lachen is soms wel gezond dat verzacht soms de pijn !!
ok, humor was misschien te veel gevraagd. Maar de wereld zou je dankbaar zijn als er hier eens een rasechte moslim zijn mening geeft over de Islam, maar dan niet zoals je dat altijd hoort, maar een kritische blik.

Mag een moslim kritiek hebben op de islam? Mag jij bijvoorbeeld vinden dat Mohammed een fout maakte door met een kindje van 9 jaar te trouwen? Of mag een moslim niet twijfelen?
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be