Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2008, 19:02   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Servische bisschop roept op tot oorlog:

Zal het beginnen met rellen en daarna uitmonden op een nieuwe balkanoorlog?
Deze conservatieve bisschop van de Orthodoxe Kerk roept in iedergeval op tot een oorlog.

Serbia must declare that Kosovo is an occupied territory and buy arms from Russia to get it back, said today the Serbian Orthodox Church Bishop Artemije in charge of the Raska-Prizren Eparchy, where Kosovo is included, for Serbian daily Glas Javnosti.

http://www.newkosovareport.com/20080...s-for-war.html
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:06   #2
alex2018
Partijlid
 
alex2018's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 276
Standaard

tja, hier vreesde ik al voor. De echte strijd gaat voor Kosovo(a) nu pas echt beginnen.
alex2018 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:06   #3
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Ik hoop dat deze man genegeerd wordt. Volgens verschillende bronnen wil de Servische regering het liefst zo snel mogelijk terug overgaan tot de orde van de dag, uit vrees hun kansen op toetreding tot de EU helemaal te verkijken. Maar ik vrees voor wat de radicale bewegingen van zin zijn.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:10   #4
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Tsja, Noord-Kosovo is Servisch en het is hun recht om onafhankelijkheid te eisen.

Zeggen de woorden Balkanisering u iets?

Zie ook:

__________________
Steun Groot Nederland!

Laatst gewijzigd door Daimanta : 17 februari 2008 om 19:11.
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:11   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik hoop dat deze man genegeerd wordt. Volgens verschillende bronnen wil de Servische regering het liefst zo snel mogelijk terug overgaan tot de orde van de dag, uit vrees hun kansen op toetreding tot de EU helemaal te verkijken. Maar ik vrees voor wat de radicale bewegingen van zin zijn.
Die bisschop schijnt een enorme invloed te hebben in Servie. Het is te hopen dat de partijen zich niet laten opjutten.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:16   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Tsja, Noord-Kosovo is Servisch en het is hun recht om onafhankelijkheid te eisen.

Zeggen de woorden Balkanisering u iets?

Zie ook:

Ik vind het moeilijk om partij te kiezen. Beide partijen hebben bewezen extreem geweld niet te schuwen.
Ik gun Kosovo zijn onafhankelijkheid, maar zie ook dat Kosovo erg belangrijk is voor de Serven.
Nog een balkanoorlog kan escaleren tot een internationaal conflict.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:19   #7
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Ik denk dat het voorlopig hierbij zal blijven (de Balkanoorlogen liggen nog te vers in het geheugen), maar dat na verloop van tijd de Serviërs wel zullen proberen hun land terug bijeen te rapen. Het is in ieder geval ondenkbaar dat deze situatie permanent is.
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:42   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik denk dat het voorlopig hierbij zal blijven (de Balkanoorlogen liggen nog te vers in het geheugen), maar dat na verloop van tijd de Serviërs wel zullen proberen hun land terug bijeen te rapen. Het is in ieder geval ondenkbaar dat deze situatie permanent is.
Zelfs na het Sovjet-tijdperk ging het in Pristina bijna mis:

"Het vliegtuig had een speciale missie: commando's en materieel afzetten op het vliegveld van Pristina om zo de Russische troepen vóór te zijn. Met deze bliksemactie moest op het allerlaatste moment worden voorkomen dat de Russen de luchthaven zouden bezetten. Volgens andere militaire bronnen waren er al Britse en Amerikaanse parachutisten bij Pristina gedropt. Ook werd de intocht van de NAVO-troepen in Kosovo een dag uitgesteld."



http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/02/0218R077.htm
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:44   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zal het beginnen met rellen en daarna uitmonden op een nieuwe balkanoorlog?
Deze conservatieve bisschop van de Orthodoxe Kerk roept in iedergeval op tot een oorlog.

Serbia must declare that Kosovo is an occupied territory and buy arms from Russia to get it back, said today the Serbian Orthodox Church Bishop Artemije in charge of the Raska-Prizren Eparchy, where Kosovo is included, for Serbian daily Glas Javnosti.

http://www.newkosovareport.com/20080...s-for-war.html
Mooi zo, meer van dat ! Kosovo mag nooit rust kennen !
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:48   #10
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Mooi zo, meer van dat ! Kosovo mag nooit rust kennen !
Wil jij de " Der Totale Krieg"?
__________________

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 17 februari 2008 om 19:49.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:53   #11
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Die bisschop schijnt een enorme invloed te hebben in Servie. Het is te hopen dat de partijen zich niet laten opjutten.
Kan die man niet afgezet worden?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:01   #12
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Kan die man niet afgezet worden?
Zelfs als dat zou kunnen, denk je dat de kerk dat zou riskeren, wetende dat dit allicht een verlies aan populariteit zou betekenen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:02   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Kan die man niet afgezet worden?
Ik las net op wiki dat Serven vooral door de religie verbonden zijn met elkaar en de Kosovoranen door taal.
Zo'n bisschop uit zijn ambt zetten is olie op het vuur gooien.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:05   #14
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik las net op wiki dat Serven vooral door de religie verbonden zijn met elkaar en de Kosovoranen door taal.
Zo'n bisschop uit zijn ambt zetten is olie op het vuur gooien.
Tja... Moeilijk geval, die bisschop.

Als er echt terug een serieuze crisis uitbreekt, en ik hoop en denk dat dat niet zal gebeuren, dan weten we toch al wie het in Den Haag mag komen uitleggen.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:07   #15
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Tja... Moeilijk geval, die bisschop.

Als er echt terug een serieuze crisis uitbreekt, en ik hoop en denk dat dat niet zal gebeuren, dan weten we toch al wie het in Den Haag mag komen uitleggen.
Het zal in ieder geval een Serviër zijn, zelfs al zou het een Albanees zijn die het eerste schot lost, of zelfs de meeste. En het zal zeker een Serviër zijn die in de media de schuld zal krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 17 februari 2008 om 20:18.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:20   #16
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Het zal in ieder geval een Serviër zijn, zelfs al zou het een Albanees zijn die het eerste schot lost, of zelfs de meeste. En het zal zeker een Serviër zijn die in de media de schuld zal krijgen.
Het oproer kraait al:


Police intervene in front of U.S. embassy


BELGRADE -- Two policemen were injured in clashes with several hundred young men who have blocked the U.S. embassy in Belgrade.


The protesters first shortly stopped in front of the Serbian government headquarters, to proceed toward the embassy. They are protesting Washington's policy toward Kosovo.

Police were out to secure the parameter, but although the organizers said the protest would be peaceful, cars are being demolished, while stones and lit flares are flying toward the embassy building and the officers themselves. Two policeman was injured most likely when someone in the crowd threw a stone at him.


http://www.b92.net/eng/news/politics...7&nav_id=47783
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 08:42   #17
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik las net op wiki dat Serven vooral door de religie verbonden zijn met elkaar en de Kosovoranen door taal.
Zo'n bisschop uit zijn ambt zetten is olie op het vuur gooien.
De Orthodoxe kerken hebben veel macht en de tijd heeft bij hun eeuwen stil gestaan.
Daarom zijn landen met die Kerken zoals Rusland ,Servie, Roemenie Bulgarije en Cyprus ,altijd anti Westers en achterlijk geweest en gebleven.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:09   #18
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wil jij de " Der Totale Krieg"?
Waarom niet, de eis van die immigranten dient niet ingewilligd te worden!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:20   #19
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Waarom niet, de eis van die immigranten dient niet ingewilligd te worden!

In dat geval stel ik voor dat u ook oprot en plaatsmaakt voor de genetische nakomelingen van de Menapiërs en Eburonen die hier tweeduizend jaar eerder woonden.

De Kosovo-Albanezen zijn geen gastarbeiders of migranten van eerste of tweede generatie, maar leven al net zo lang in Kosovo als de Serviërs. Die 90%-10% verhouding Kosovaren/Serviërs is historisch gegroeid, en dan spreek ik van een eeuwenlange evolutie. Zeuren over de factoren die die evolutie hebben veroorzaakt (Ottomaanse bezetting, volksverhuizingen einde 19e eeuw) is alleen voor historici nog relevant.

Hoe jij als volksnationalist een volk dat bijna homogeen een territorium sinds eeuwen bezit haar onafhankelijkheid wilt ontzeggen begrijp ik niet. Islamvreterij is belangrijker allicht?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:31   #20
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
In dat geval stel ik voor dat u ook oprot en plaatsmaakt voor de genetische nakomelingen van de Menapiërs en Eburonen die hier tweeduizend jaar eerder woonden.

De Kosovo-Albanezen zijn geen gastarbeiders of migranten van eerste of tweede generatie, maar leven al net zo lang in Kosovo als de Serviërs. Die 90%-10% verhouding Kosovaren/Serviërs is historisch gegroeid, en dan spreek ik van een eeuwenlange evolutie. Zeuren over de factoren die die evolutie hebben veroorzaakt (Ottomaanse bezetting, volksverhuizingen einde 19e eeuw) is alleen voor historici nog relevant.

Hoe jij als volksnationalist een volk dat bijna homogeen een territorium sinds eeuwen bezit haar onafhankelijkheid wilt ontzeggen begrijp ik niet. Islamvreterij is belangrijker allicht?

Helemaal niet, dit heeft niet rechtstreeks te maken met geloof. Feit is dat de volksverhuizingen van Turken en Albanezen ervoor gezorgd hebben dat het een grote vreemde islamitische boel geworden is. Servië hoeft niet te pikken dat er eerst grote volksverhuizingen plaatsvinden om daarna dan de onafhankelijkheid te eisen. Anders moet je de lijn doortrekken; zijn de immigranten in Borgerhout in de meerderheid en hebben zij dus recht op hun eigen Borgerhouts Kalifaat, ook zo voor sommige randgemeentes waar een meerderheid franstaligen woont.

Maar ik kan me voorstellen dat je Kosov"a" onafhankelijkheid gunt, Amerika kan dan de touwtjes in handen nemen en dat is alles wat onze neo-liberaaltjes vandaag de dag willen, niet?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be