Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2006, 11:50   #1041
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
we zijn er net enkel voor de agenda van de armen. en dus niet voor de agenda van de andersarmen. Katy bvb sluiten we niet uit. ze mag lid worden en mee komen wegen op onze besluitvorming. wat haar mening verder ook is. als het een echte arme is tenminste.
De postings in dit topic en de reactie op Katy's post, tonen echter wel het tegendeel aan. Een simpele, terechte opmerking levert haar al het label "trut" op, nog voor jullie nog maar weten wie ze is, wat ze doet, wat haar drijft en hoe ze daar gekomen is. Als organisatie die zegt voor de armen op te komen kan dat wel tellen. Jullie mogen er dan niet zijn voor de agenda van de "rijken" of middenstanders, voor de armen zijn jullie er evenmin.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 11:53   #1042
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja, Karma heeft het ondervonden wat het betekent... een mening mogen hebben (en dan startte hij nog een draad op om de armen te helpen)...

In de rode paradijzen zat onze koning in verzekerde bewaring...
ondertussen heb ik de moderator gevraagd of het mogelijk is om de titel nog te veranderen. De titel is vanaf nu dus gewoon "op zoek naar werk" (maar of dit technisch mogelijk is moet ik nog afwachten).

Laatst gewijzigd door Karma : 10 april 2006 om 11:55.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 11:58   #1043
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
ondertussen heb ik de moderator gevraagd of het mogelijk is om de titel nog te veranderen. De titel is vanaf nu dus gewoon "op zoek naar werk" (maar of dit technisch mogelijk is moet ik nog afwachten).
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 11:58   #1044
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik spreek slechts namens een 25 tal armen momenteel samen met de limburgse leeuw
Stop er dan ook mee met je te profileren voor alle armen, want dat is wat je vandaag doet; je werpt je op als de woordvoerder van de armen, terwijl je enkel woordvoerder bent van een 25-tal mensen...

Citaat:
Die naam kan niet slechter meer worden. Da s t voordeel van helemaal in de put zitten. Je kan dan enkel nog naar boven. Beneden is er niets meer. De reputatie vd dopper kan alleen maar beteren middels assertiviteit en stoutmoedigheid. Nederigheid is in een sociale emancipatorische strijd onwenselijk. Kijk maar naar de homo s en de vrouwen.
Wat jij veroont is agressiviteit, hetgeen niet hetzelfde is als assertiviteit. Je voeren dan ook geen emancipatiestrijd, maar een haat-campagne en daarmee schaad je inderdaad het imago van werklozen en armen door de negatieve beeldvorming te versterken ipv ze af te zwakken.
'k Denk dat jullie op dit forum al meer kwaads dan goeds gedaan hebben mbt het imago van werklozen en armen...

Citaat:
dus met andere woorden je deelt ook op in schuldige en onschuldige armen. weet je wat. Voor zover ik jouw ken ben je arm en niet ziek en ook niet oud. Dus als je die theorie van je toepast op jezelf is het ook je eigen schuld he. En dat is het probleem nu net. Doordat je de schuld bij jezelf legt wordt je door je schuldgevoel verlamd. Op die manier zal er nooit verandering kunnen komen.
Door de schuld sowieso bij een ander neer te leggen, zal je ook nooit grondoorzaken en dus de oplossingen vinden. Dat is net wat jullie(jij) doen

Citaat:
daarom is het zeer belangrijk voor alle armen dat er een groep van armen is die alle gene, schaamte en schuldgevoelens opzij zetten. De andere armen zullen dan vervolgens zien dat van je kloten maken werkt. En vervolgens zullen ze oook van hun kloten durven maken.
Ik denk dat de meeste armen aan plaatsvervangende schaamte lijden wanneer ze jullie bezig zouden zien; then again, echte armen hebben geen internet dus het is zo'n slechte zaak nog niet dat ze jullie niet bezig kunnen zien...
As said, jullie brengen meer schade aan dat dat jullie oplossingen aanbieden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:14   #1045
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De postings in dit topic en de reactie op Katy's post, tonen echter wel het tegendeel aan. Een simpele, terechte opmerking levert haar al het label "trut" op, nog voor jullie nog maar weten wie ze is, wat ze doet, wat haar drijft en hoe ze daar gekomen is. Als organisatie die zegt voor de armen op te komen kan dat wel tellen. Jullie mogen er dan niet zijn voor de agenda van de "rijken" of middenstanders, voor de armen zijn jullie er evenmin.
weet je wat er met zwarten gebeurde in zuid afrika die zich ten aanzien van de emancipatie van de zwarten profileerden zoals katy ? Ze trokken daar een autoband over en staken die in brand. Als debbie ze dus alleen maar trut noemt dan kan het toch niet zo moeilijk zijn dat te relativeren . Tenslotte als ik zie hoe jij al tekeer gaat hier omdat je als rijke ook eens gestigmatiseerd wordt zou ik jouw eens in onze plaats willen zien en zien hoe je dan tekeer zou gaan.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:17   #1046
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Stop er dan ook mee met je te profileren voor alle armen, want dat is wat je vandaag doet; je werpt je op als de woordvoerder van de armen, terwijl je enkel woordvoerder bent van een 25-tal mensen...
graag de quoot waar ik mij als woordvoerder zou opgeworpen hebben van alle armen. We steken evenwel niet onder stoelen of banken dat we met vws de ambitie hebben net zoals elke politieke belangenorganisatie om zoveel mogelijk armen te mogen vertegenwoordigen. Het eigenaarssyndicaat probeert ook zoveel mogelijk eigenaars te vertegenwoordigen. Als zij dat mogen waarom zouden wij dat dan niet mogen ? Weer ga je dus zonder het te beseffen uit van twee standen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 12:18.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:19   #1047
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Wat jij veroont is agressiviteit, hetgeen niet hetzelfde is als assertiviteit. Je voeren dan ook geen emancipatiestrijd, maar een haat-campagne en daarmee schaad je inderdaad het imago van werklozen en armen door de negatieve beeldvorming te versterken ipv ze af te zwakken.
'k Denk dat jullie op dit forum al meer kwaads dan goeds gedaan hebben mbt het imago van werklozen en armen...
wat franck van den broecke bvb doet in samenwerking met de bedrijfswereld dat is pure agressiviteit tav alle werklozen door ze te stigmatiseren als luiaards. door sectoren die dat in wezen niet zijn uit te roepen tot knelpuntsectoren enz. Alles doet hij om maar een beeld te kunnen ophangen van de werklozen als luiaards. Dit alles om maar niet te moeten toegeven dat hij er gewoon niet in slaagt jobs bij te maken. Ga dus tegen hem zagen over agressiviteit. Maar dat durf je wss niet natuurlijk - of nee dat is het niet - je hebt zelf belang bij het in stand houden van het werklozenstigma. Jij bent hier dus degene die hier enkel spreekt voor eigen winkel. Het beeld dat jij van ons tracht op te hangen dat is pure agressieve demagogie !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 12:22.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:29   #1048
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat franck van den broecke bvb doet in samenwerking met de bedrijfswereld dat is pure agressiviteit tav alle werklozen door ze te stigmatiseren als luiaards. door sectoren die dat in wezen niet zijn uit te roepen tot knelpuntsectoren enz. Alles doet hij om maar een beeld te kunnen ophangen van de werklozen als luiaards. Dit alles om maar niet te moeten toegeven dat hij er gewoon niet in slaagt jobs bij te maken. Ga dus tegen hem zagen over agressiviteit. Maar dat durf je wss niet natuurlijk - of nee dat is het niet - je hebt zelf belang bij het in stand houden van het werklozenstigma. Jij bent hier dus degene die hier enkel spreekt voor eigen winkel. Het beeld dat jij van ons tracht op te hangen dat is pure agressieve demagogie !
U moet toch nog te genezen zijn... Of niet?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:30   #1049
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Door de schuld sowieso bij een ander neer te leggen, zal je ook nooit grondoorzaken en dus de oplossingen vinden. Dat is net wat jullie(jij) doen
we steken ook de handen in eigen boezem. We doen dat echter natuurlijk niet op de manier dat jij dat zou willen. Lees mijn vorige postings maar eens terug aan katy. Daar wijs ik haar op onze verantwoordelijkheid als armen voor onszelf en alle armen ( het vb v pirard ) en alle armen van de toekomst.

Citaat:
Ik denk dat de meeste armen aan plaatsvervangende schaamte lijden wanneer ze jullie bezig zouden zien; then again, echte armen hebben geen internet dus het is zo'n slechte zaak nog niet dat ze jullie niet bezig kunnen zien...
As said, jullie brengen meer schade aan dat dat jullie oplossingen aanbieden.
en ook over deze schaamte had ik het in mijn psoting aan katy. het is net deze schaamte die de HOOFDOORZAAK is van het feit dat men de armen als groep klein kan houden. Er zal geen oplossing komen tenzij dat de armen deze schaamte overwinnen, de schaamte om te zijn wie ze zijn, zondermeer. Als assertieve arme is het mijn taak om zelf geen schaamte te vertonen teneiinde de anderen ertoe aan te zetten de schaamte ook te overwinnen. Door zelf hier beschaamd te gaan zijn omdat ik werkloos en arm ben ga ik daar niks aan kunnen veranderen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 12:30.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:33   #1050
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
U moet toch nog te genezen zijn... Of niet?
allee sfax en zeg nu zelf - met zo n mentaal minderwaardig geval als chipie wat moet je daar nu mee ?

Met jouw kan je dan nog tenminste inhoudelijk discussieren, je brengt argumenten aan. Tracht onze argumenten te ontkrachten enz

Maar chipie pfff

die doet hier het niveau van elke discussie om zeep met zijn mentaal minderwaardige stigma opmerkingen. Het enige dat hij kan is kwaliteiten opkleven die hij niet eens kan onderbouwen.

als ik mij eens wil afreageren dan maak ik dan ook dankbaar gebruik van de aanwezigheid van dit inferieure personage hier op politics. Op die manier is hij tenminste nog voor iets nuttig.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 12:35.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:34   #1051
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Het VWS streeft naar een onmogenlijk doel, met verkeerde middelen,en een contraproductieve houding.

Als er hier aanhangers van zijn, zijn ze goed gek.

Praatjes vullen geen gaatjes.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:36   #1052
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Het VWS streeft naar een onmogenlijk doel, met verkeerde middelen,en een contraproductieve houding.

Als er hier aanhangers van zijn, zijn ze goed gek.

Praatjes vullen geen gaatjes.
nog zo n mentaal minderwaardig geval dat blij mag zijn dat hij af en toe mag dienen voor de armen om zich eens goed op af te reageren.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:38   #1053
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

chipie en donkie maak juliie dus niet verder belachelijk, hou jullie stomme kop en laat de grote mensen discussieren. Laat je maar vertegenwoordigen door Sfax. Zoniet wekken jullie enkel maar plaatsvervangende schaamte op bij de andersarmen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 12:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:44   #1054
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Momenteel veel werklozen, vergrijzingsproblematiek, knelpuntberoepen, enz ...

In plaats van steeds op elkaar af te geven zou het misschien interessant zijn om eens te bekijken hoe iedereen op een deftige manier aan 't werk kan geraken.
Gelieve niet af te komen met "terugsturen naar land van herkomst" aub, want dat zit er toch niet in.
Er is een massa werk dat nu ofwel niet gedaan wordt ofwel door de mensen zelf i.p.v. beroep te doen op stielmannen of dienstensector.
Tweeverdieners kuisen hun kot vaak zelf, doen hun was zelf etc. omdat een kuisvrouw officieel betalen teveel kost.
De Gamma's, Brico's, Hubo's etc. doen gouden zaken, en lopen constant tsjokvol tuifelaars die zelf hun kot verfraaien en verbouwen i.p.v. het door een te dure stielman te laten doen.
De avondscholen leiden loodgieters, electriciens etc. op, die enkel de cursus volgen om hun eigen woning te voorzien van gas, electro, badkamer etc.

Zo zijn er tallloze voorbeelden te vinden van bestaand werk dat 'verdwijnt' en bijgevolg ook niet betaald wordt aan stielemans, en waar de staat onrechtstreeks ook aan verliest, want i.p.v. de stieleman te belasten, of via zijn bestedingen van het geld indirect belastingen te trekken, moeten ze hem nu, als hij werkloos is een leefloon o.i.d. uitbetalen.

Voor dergelijk werk is de boodschap: verlaag drastisch de belastingen op dergelijk kluswerk, zodat het betaalbaar wordt en opdat de mensen dat werk uitbesteden.

Zelfs voor studenten en scholieren bestaat er werk in overvloed (boodschappentassen vullen en dragen aan warenhuizen, fietstaxi spelen, seizoenarbeid in fruit of bloemen horeca,.......) Waarom zien velen ervanaf? Massa's papierwinkel, sop is de kool niet waard wegens allerhande fiscale beperkingen en reglementeringen,........

Opnieuw eenzelfde piste: schaf papierwinkel af, schaf overreglementering af, schaf de taxatie op dergelijke jobs af, en velen zullen gemotiveerd raken om voor loon naar werken aan de slag te gaan, en de mensen zullen niet langer gepluimd worden en de dienstverlener kunnen betalen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:49   #1055
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

In de loop der jaren heb ik veel zieligaards kunnen horen.
(beroepshalve)
Steeds de mond vol van "rechten", iedere kritiek op de eigen persoon wordt steevast ontkend.
Altijd zijn het de anderen.

Schrijf naar de minister. (Frank VDB - socialist)
Die is met de materie bezig en hij vindt dat er moet orde op zaken gezet worden.
Ik herhaal: Het is een socialist.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:52   #1056
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

een salonsocialist - wees gerust dat hij regelmatig van ons mails en commentaar ontvangt.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 13:02   #1057
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Wat hem gaat versterken in zijn overtuiging dat je een werkloze iets te doen moet geven.
Anders krijgt de betrokkene zotte denkbeelden.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 13:10   #1058
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Even terug naar "op zoek naar werk"

ik probeer een resume te maken van alle relevante antwoorden van de eerste tien bladzijden. Ik plaats ze hier in stukskes omdat het anders te moeilijk is om te volgen. Probeer de context te begrijpen of grijp terug naar het begin van de draad.

als iedereen die nu fulltime werkt halve dagen gaat werken kunnen er dubbel zoveel mensen aan de slag.
dan zal iedereen fijn veel vrije tijd hebben om te filosoferen, met kunst en cultuur bezig te zijn en zich mentaal te verrijken.
de mens werkt slechts zoveel als nodig om goed te kunnen leven, en wordt niet meer een slavenritme opgelegd om de winsten te maximaliseren.
dankzij de techniek hebben we de natuurlijke obstakels van het bestaan overwonnen en kunnen we eindelijk leven voor ons eigen plezier en genot.
de mens ziet het leven niet meer als een opeenvolging van werken en slapen, maar als iets waardevols waarin ook plaats is voor zijn zelfontplooiing op geestelijk en artistiek vlak.
een waardevolle ontwikkeling naar een existentieel hoger niveau, zoveel hoger dan de competitieve rat-race levensvisie uit de primitievere, barbaarse tijden.

32-urenweek zonder loonverlies.

Je kan iedereen aan het werk krijgen, als je iedereen aanwerft.

Je kan ook iedereen aan het werk krijgen, als je het bestaande werk eerlijk verdeelt.
Vandaar dat het werkloosheidsprobleem moet worden opgelost op zo'n manier dat er toch nog ruimte overblijft en dat men een deftig inkomen heeft.

de oplossing voor de werkloosheid is trouwens de invoering van een basisinkomen waarbovenop men uren kan bijdoen zoveel men wil.

ik ben er zeker van dat er in dat geval niemand meer zou zijn die in het geheel niet zou werken.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 13:11   #1059
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Indien een werkgever "slechts" werk heeft om bijvoorbeeld vijf man aan te werven zal die uiteraard toch geen tien man aanwerven.

als je de hoogste lonen iets verlaagd kom je er wel.

In de afgelopen twintig jaar is de Bel-
gische economie geëvolueerd naar een
diensteneconomie.

In de dienstensector zijn er 800.000
banen bijgekomen. Het aantal banen in
de industrie is met 200.000 geslonken.
Bron Teletekst VRT

enorme lijst, verschiet ik van.
even ter discussie: waarom zijn het knelpuntberoepen? Te weinig betaald? Te weinig vrije tijd? Te moeilijk? Te lastig? of mengelmoes van alles samen?
Vorig jaar begon ik een cursus houtbewerking (zuiver hobby). Ik herinner me wel dat de leerkracht op een bepaald moment vertelde hoeveel zo'n schrijnwerker verdiende en dat was echt gene vette. Verder was het, wat eerst wel een leuk beroep leek, eigenlijk maar saai in de grote bedrijven. Daar was alles stilaan een soort bandwerk geworden. De ene werknemer moest hele dagen tapkes insteken, de tweede moest hele dagen lijmen, de derde .... Eerlijk gezegd, als men daarvoor vier jaar avondschool moet volgen zou ik toch ook maar passen ondanks dat ik graag met hout werk.

voor sommige beroepen zijn er ook gewoon te weinig opgeleiden.
natuursteenbewerker, bijvoorbeeld.
kan men bijna nergens meer volgen op de scholen, en de vraag er naar is toch vrij groot.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 13:11   #1060
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Hoeveel is "gene vette"?
En bent U zeker dat men voor die grote bedrijven, waar men hele dagen tapkes moet insteken of hele dagen met lijmen, vier jaar avondschool moet volgen?

als je de hoogste lonen iets verlaagd kom je er wel.

Ben ik alvast voor gewonnen. Hoe realiseren we dat? Meer belasting op de hoogste weddes?

Zouden we eens moeten nagaan bij de werkgevers denk ik. Mambo, kosten twee halftimers evenveel als één fulltime?

Komt er min of meer op neer.
Belangrijk is voor kleine ondernemingen dat je er twee hebt voor dezelfde prijs min of meer waar je kan op steunen.
En ze krijgen een opleg van de dop boven hun loon, dus dat valt allemaal best wel mee.
Bovendien is het niet verboden extra uren in te schrijven waar nodig.
Voor diensten ondernemingen is dat een zeer veel voorkomende gewoonte, zelfs met uitzonderingen van dagcontracten en minder dan 20 uur per week ook.
Denk aan dienstencheque, dat zijn bijna allemaal part timers. Anders kan je die veel verschillende klanten op dezelfde momenten nooit tegemoet komen.

(t' is misschien daarom dat er zoveel jobs zijn, moest je al die dienstencheque's een samen tellen op hun uren kwamen we maar op 1/4 waarschijnlijk, of 1/5...1/6?)

voor sommige beroepen zijn er ook gewoon te weinig opgeleiden.
natuursteenbewerker, bijvoorbeeld.
kan men bijna nergens meer volgen op de scholen, en de vraag er naar is toch vrij groot.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be