Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Laurette Onkelincx hiervan een prioritaire zaak maken of niet?
Ja, omdat 12 100,00%
Neen, omdat 0 0%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2005, 07:32   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
De echtscheiding van mijn ouders heeft ook een goeie 10 jaar geduurd maar mijn moeder is dan ook zeer goed geholpen door haar advocaat t"heeft haar geld gekost maar ze heeft de scheidingszaak gewonnen maar ja feest vieren valt er hier niet bij

Zoiets zou in het voordeel van beide partijen nochtans op een maand of 3 opgelost moeten zijn.

Wat valt er nu te verdelen, ge hebt dit, en ge hebt dat, elk den helft, bonk, zo lang duurt dat.

Kinderen en huisdieren, daar kunde dan een paar uur over discusieren, maar dat is het dus ongeveer hé.

En als er huiselijk geweld aan te pas gekomen is, is het simpel, de geweldpleger krijgt niks.

Maar natuurlijk advocaat x en Y cashen elk per consultje, dus hoe meer consultjes, hoe beter, alle keren een extra optie bij voor de nieuwe porsche of BMW...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 08:31   #62
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Zoiets zou in het voordeel van beide partijen nochtans op een maand of 3 opgelost moeten zijn.

Wat valt er nu te verdelen, ge hebt dit, en ge hebt dat, elk den helft, bonk, zo lang duurt dat.

Kinderen en huisdieren, daar kunde dan een paar uur over discusieren, maar dat is het dus ongeveer hé.

En als er huiselijk geweld aan te pas gekomen is, is het simpel, de geweldpleger krijgt niks.

Maar natuurlijk advocaat x en Y cashen elk per consultje, dus hoe meer consultjes, hoe beter, alle keren een extra optie bij voor de nieuwe porsche of BMW...
Weer dat simpele beeld van de advocaten die procedures blijven rekken om er maar wat extra geld uit te kloppen. Het is nochtans zo dat elke stap die een advocaat onderneemt, door zijn cliënt gevraagd wordt. Echtscheidingen kunnen inderdaad op drie maanden geregeld worden, maar de verantwoordelijkheid om dat te doen ligt bij de scheidenden en niet bij hun advocaten. Zij zijn maar een juridisch verlengstuk van de eigen wensen en eisen van hun cliënten, geen op zichzelf opererende entiteiten.

Voor een "nette scheiding" is er nu eenmaal wat gezond verstand nodig, maar tegenwoordig verkiezen steeds meer scheidenden allebei het onderste uit de kan te halen en tot een zo zwaar mogelijke procedureslag over te gaan om toch die laatste euro alimentatie en 3% méér van de waarde van de fiets in de garage eruit te slepen. Wie een loodgieter laat komen en tien jaar aan het werk houdt met allerlei onnozeliteiten, betaalt daar ook een kapitaal voor. Waarom zou een advocaat dat dan niet doen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 15:22   #63
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron
heel de Belgische rechtsspraak is één grote "farce"
geleid door corrupte rechters
de kleine man is altijd het slachtoffer

gelukkig is er verandering op komst....


www.neutr-on.be
Ach ja? Komt sinterklaas?
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 15:25   #64
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Weer dat simpele beeld van de advocaten die procedures blijven rekken om er maar wat extra geld uit te kloppen. Het is nochtans zo dat elke stap die een advocaat onderneemt, door zijn cliënt gevraagd wordt. Echtscheidingen kunnen inderdaad op drie maanden geregeld worden, maar de verantwoordelijkheid om dat te doen ligt bij de scheidenden en niet bij hun advocaten. Zij zijn maar een juridisch verlengstuk van de eigen wensen en eisen van hun cliënten, geen op zichzelf opererende entiteiten.

Voor een "nette scheiding" is er nu eenmaal wat gezond verstand nodig, maar tegenwoordig verkiezen steeds meer scheidenden allebei het onderste uit de kan te halen en tot een zo zwaar mogelijke procedureslag over te gaan om toch die laatste euro alimentatie en 3% méér van de waarde van de fiets in de garage eruit te slepen. Wie een loodgieter laat komen en tien jaar aan het werk houdt met allerlei onnozeliteiten, betaalt daar ook een kapitaal voor. Waarom zou een advocaat dat dan niet doen?
Blijkbaar nog nooit met een advocaat in aanraking geweest.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 00:10   #65
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Blijkbaar nog nooit met een advocaat in aanraking geweest.
Hier moet ik eens héél hard mee lachen. Ik wil niet teveel privé-gegevens hier te grabbel gooien, maar ik sta dichter bij meer advocaten dan jij ooit in je leven zal ontmoeten. En ik heb het advocatenwerk al heel lang van dichtbij gevolgd...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 08:30   #66
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Hier moet ik eens héél hard mee lachen. Ik wil niet teveel privé-gegevens hier te grabbel gooien, maar ik sta dichter bij meer advocaten dan jij ooit in je leven zal ontmoeten. En ik heb het advocatenwerk al heel lang van dichtbij gevolgd...

als je zooooooooooooooo dicht bij de advocaten staat
en het advocatenwerk al heel laaaaaaaang volgt
ben je het dan met mij eens dat de Belgische rechspraak één grooooooooooot
gekluuuuuuuuuuuuuuungel is?

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 09:18   #67
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Hier moet ik eens héél hard mee lachen. Ik wil niet teveel privé-gegevens hier te grabbel gooien, maar ik sta dichter bij meer advocaten dan jij ooit in je leven zal ontmoeten. En ik heb het advocatenwerk al heel lang van dichtbij gevolgd...
Ik bedoel natuurlijk wel beroepsmatig en niet in het kader van vriendjes(politiek).
Veranderd overigens niets aan de zaak dat een wetgeving die zo ingewikkeld is gemaakt dat je er jaren universitaire studies voor moet doen naar corruptie stinkt.Waarom zou ze anders zo ingewikkeld moeten zijn. Ik weet perfekt wanneer ik iets doe wat niet mag. Daar heb ik zelfs geen wettekst voor nodig. Ik heb er alleen eentje nodig waneer ik toch iets wil doen wat niet mag.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 09:27   #68
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Naar aloude gewoonte weer een hele reeks aantijgingen en beschuldigingen en weinig of geen bewijzen. Op basis van één dossier, mogelijkerwijs dan nog één versie ervan, veroordeelt u zomaar even een ganse beroepscategorie.

Mag ik nog eens vragen u te onthouden van het gebruik van dit stuitend abusief nederlands?
Dat doen flaminganten toch ook met de "Walen", niet?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be