Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2014, 11:46   #1
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard Waarom zou u belgicist zijn? Ik zie geen enkele reden...

Waarom toch?

het is toch overduidelijk dat Wallonië op zich en Vlaanderen op zich elk een eenheid vormen, dan dat we België als eenheid nemen?

Overtuig mij, waarom moet ik in België geloven?
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:19   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Omdat de rode duivels de beste ploeg zijn van de wereld en onze lekkere chocolade en frietjes.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:23   #3
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Omdat de rode duivels de beste ploeg zijn van de wereld en onze lekkere chocolade en frietjes.
Akkoord, maar...

... Zou je echt enkel voor die publiciteitskenmerken België behouden?
... Kunnen we niet evengoed Gele leeuwtjes of Rode haantjes aanmoedigen?
... Als België splitst, wil dat dan zeggen dat we geen friet of chocolade meer eten?
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:32   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Akkoord, maar...

... Zou je echt enkel voor die publiciteitskenmerken België behouden?
... Kunnen we niet evengoed Gele leeuwtjes of Rode haantjes aanmoedigen?
... Als België splitst, wil dat dan zeggen dat we geen friet of chocolade meer eten?
Och, ik zie het zo: een verder van elkaar weg-evolueren is onvermijdelijk. Maar wat soort "splitsing" wordt het? Een of andere soort "confederatie"? Want voor de francofonen is dat ook "du separatisme"? Wat het ook moge worden, voor het dagelijks leven van de meeste Vlamingen zal er niet zo gek veel veranderen. De francofoontjes zullen ons nooit kunnen beletten om verder te gaan shoppen, theater bezoeken enz. in Brussel.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:33   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Akkoord, maar...

... Zou je echt enkel voor die publiciteitskenmerken België behouden?
... Kunnen we niet evengoed Gele leeuwtjes of Rode haantjes aanmoedigen?
... Als België splitst, wil dat dan zeggen dat we geen friet of chocolade meer eten?
Even elio bellen.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:51   #6
wingin
Burger
 
Geregistreerd: 26 juni 2014
Locatie: herzele
Berichten: 146
Standaard

Waarom je belgicist moet zijn? Het is niet omdat we een ramp zijn in de politiek dat we niets presteren he. Er is meer in het leven dan politiek. We zijn een mini-land, maar betekenen wel iets in de wereld, en daarom ben ik belgicist. Als je Belgie splitst, dan betekenen we niets meer. Kun je meteen ook hier een opstand hebben, want wie krijgt Brussel? Vlaanderen? Of wordt het een Waalse enclave? En hoe gaan de buurlanden reageren? Dan kunnen we weer het onbelangrijkste gebied in de wereld worden!
wingin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:55   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Waarom je belgicist moet zijn? Het is niet omdat we een ramp zijn in de politiek dat we niets presteren he. Er is meer in het leven dan politiek. We zijn een mini-land, maar betekenen wel iets in de wereld, en daarom ben ik belgicist. Als je Belgie splitst, dan betekenen we niets meer. Kun je meteen ook hier een opstand hebben, want wie krijgt Brussel? Vlaanderen? Of wordt het een Waalse enclave? En hoe gaan de buurlanden reageren? Dan kunnen we weer het onbelangrijkste gebied in de wereld worden!
Voila, la belgique is gedoemd te blijven bestaan of we kunnen geen chocolat meer eten.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:58   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Waarom je belgicist moet zijn? Het is niet omdat we een ramp zijn in de politiek dat we niets presteren he. Er is meer in het leven dan politiek. We zijn een mini-land, maar betekenen wel iets in de wereld, en daarom ben ik belgicist. Als je Belgie splitst, dan betekenen we niets meer. Kun je meteen ook hier een opstand hebben, want wie krijgt Brussel? Vlaanderen? Of wordt het een Waalse enclave? En hoe gaan de buurlanden reageren? Dan kunnen we weer het onbelangrijkste gebied in de wereld worden!
Als het Belgiekske nog iets betekent "in de wereld", dan is het dank zij Vlaanderen, niet door het stupiede "WalloBrux". Vlaanderen brengt het leeuwendeel van het BNP op en 83 % van de zogezegd "Belgische" export.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 13:02   #9
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
Standaard

De Zuidelijke Nederlanden zijn één van de belangrijkste "bakermatten" van de europese cultuur. "Europa" is overigens meer dan dit continent : je vindt kerkorgels gebouwd door vlaamse ambachtslui in gans Zuid-Amerika (om maar & dingetje te noemen)
...

België reduceren tot en reep chocolade en een 500tal soorten superieure bieren doet de invloed van de Zuidelijke Nederlanden groot onrecht aan... zonder ons agrarisch en technisch vernuft zou er nooit een industriële revolutie hebben plaatsgehad...

Maar ja dat was in een periode dat taalverschillen als onbelangrijk aanzien werden
en de echte wetenschap en filosofie in een "universele taal" gebeurde nl. het Latijn..

In deze tijd waar onze politieke leiders zich belachelijk maken met hun "steenkoolengels" (zie "De Morgen" van vandaag) zou het propageren van een nieuw Latijn nl. het neutrale gemakkelijk aan te leren Esperanto een nieuwe renaissance kunnen inluiden !
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" 

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 13:42   #10
wingin
Burger
 
Geregistreerd: 26 juni 2014
Locatie: herzele
Berichten: 146
Standaard

Ik lig er niet wakker van dat de ene Frans spreekt en ik Vlaams, net zoals zovelen. het zijn die paar mensen die Wallonie of Vlaanderen haten die alles in de war schoppen.

Vlaams-Belgie heeft een groot deel van Belgie gevormd, maar ook Franstalig Belgie heeft zijn steentje bijgedragen Belgie.
wingin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 16:35   #11
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Waarom je belgicist moet zijn? Het is niet omdat we een ramp zijn in de politiek dat we niets presteren he. Er is meer in het leven dan politiek. We zijn een mini-land, maar betekenen wel iets in de wereld, en daarom ben ik belgicist. Als je Belgie splitst, dan betekenen we niets meer. Kun je meteen ook hier een opstand hebben, want wie krijgt Brussel? Vlaanderen? Of wordt het een Waalse enclave? En hoe gaan de buurlanden reageren? Dan kunnen we weer het onbelangrijkste gebied in de wereld worden!
Enkel al het feit dat zo'n splitsing veel media-aandacht krijgen zal, maakt ons vanzelf belangrijk.

Vaak hoor je de mensen zeggen "Walen gaan naar zee en Vlamingen naar de Ardennen, das toch mooi?"
Ook al is dit eigenlijk geen reden om samen te blijven, toch wil ik daar aan toe voegen dat al het toerisme van België zich bijna allemaal in Vlaanderen afspeelt! Meer bepaald, in de Westhoek.

Enkel al door onze westhoek zullen we in de belangstelling blijven staan, of denkt u dat buitenlandse (Engelse) kinderen geen schoolreizen meer gaan maken naar daar omdat het nu tot Vlaanderen behoort en niet meer tot België?
Zeker dit jaar...

Eigenlijk is uw bericht een paradox, u beweerd dat hier opstanden kunnen komen, problemen met Brussel, reacties van buurlanden...En tegelijkertijd beweerd u dat we helemaal onbelangrijk worden...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 16:37   #12
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Ik lig er niet wakker van dat de ene Frans spreekt en ik Vlaams, net zoals zovelen. het zijn die paar mensen die Wallonie of Vlaanderen haten die alles in de war schoppen.

Vlaams-Belgie heeft een groot deel van Belgie gevormd, maar ook Franstalig Belgie heeft zijn steentje bijgedragen Belgie.
Inderdaad , het heeft een kiezelsteentje bijgedragen om vervolgens voor zichzelf de rotsblok te kunnen nemen die Vlaanderen had bijgedragen!

http://forum.politics.be/showpost.ph...18&postcount=1

lees maar eens de link

Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 9 augustus 2014 om 16:40.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 16:49   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het is een combinatie van: enerzijds vasthouden aan oude waanbeelden, angst voor verandering en links knuffelgedrag. Onverdraagzaamheid tegenover mensen die wel verandering willen en hersenloosheid. De nonsens die veel politici en media in dit land verkopen zijn natuurlijk ook koren op de Belgicistische molen.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 9 augustus 2014 om 16:49.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 17:04   #14
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Waarom toch?

het is toch overduidelijk dat Wallonië op zich en Vlaanderen op zich elk een eenheid vormen, dan dat we België als eenheid nemen?

Overtuig mij, waarom moet ik in België geloven?
Ik ben Belgicist omdat ik enorm kan genieten van leedvermaak.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 17:08   #15
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben Belgicist omdat ik enorm kan genieten van leedvermaak.
fijn
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 17:39   #16
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Omdat de rode duivels de beste ploeg zijn van de wereld en onze lekkere chocolade en frietjes.
Oei,straks wordt je duitsgezind want die zijn wereldkampioen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 18:50   #17
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Waarom toch?

het is toch overduidelijk dat Wallonië op zich en Vlaanderen op zich elk een eenheid vormen, dan dat we België als eenheid nemen?

Overtuig mij, waarom moet ik in België geloven?
Ik denk niet dat u overtuigd wil worden.

Mijn lievelingskleur is lucht blauw. Nee, ik ben geen liberaal, mijn lievelingskleur is echt blauw. Maar ik ga niet op een forum de vraag stellen: 'mijn lievelingskleur is blauw, wie kan mij overtuigen dat ik fout ben'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 19:27   #18
wingin
Burger
 
Geregistreerd: 26 juni 2014
Locatie: herzele
Berichten: 146
Standaard

AVV.VVK, jij spreekt over de buitenlandse media-aandacht als ons land splitst en over Engese schoolreisjes.

Die media-aandacht zal er zijn voor 2 maand, en daarna is het gedaan, en vallen we weg in de vergetelheid. De schoolreisjes zullen er zijn tot 2018, waarna ze weer stoppen.

Iedereen moet eens stoppen met te denken dat het Vlaanderen is die het land rechthoudt. Wij doen heel veel, en soms te veel, maar als Wallonie wegvalt zullen we nog verschieten denk ik.
wingin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 20:48   #19
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht

Iedereen moet eens stoppen met te denken dat het Vlaanderen is die het land rechthoudt. Wij doen heel veel, en soms te veel, maar als Wallonie wegvalt zullen we nog verschieten denk ik.
Inderdaad dan krijgen we elk jaar plots 16.000.000.000 € in de schoot geworpen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 21:02   #20
wingin
Burger
 
Geregistreerd: 26 juni 2014
Locatie: herzele
Berichten: 146
Standaard

Zoals ik al ergens anders zei: iedereen denkt dat ons het paradijs wacht na een splitsing. Geloof me, dat gaat echt niet zo zijn! Je hebt nog steeds de spanningen tussen links en rechts hoor, en niet iedereen is blij met een splitsing.
wingin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be