Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2006, 13:05   #41
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
niveanen lezen het pallieterke niet. Ze hebben liever Humo en De Morgen.
...en De Schandaard!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 13:16   #42
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
niveanen lezen het pallieterke niet. Ze hebben liever Humo en De Morgen.
Kranten die het vb ook graag leest
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 13:19   #43
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort Bekijk bericht
Kranten die het vb ook graag leest
Vervang "graag" door "kritisch". Probeer dat ook maar eens! Je zal er niet van sterven.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 13:21   #44
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Wij lezen ook die kranten kritisch

http://www.n-va.be/programma/nieuws/...ail.asp?ID=205

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 9 maart 2006 om 13:23.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 13:21   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Standaard 13 september:
"De petitie haalde uitgerekend gisteren het partijbestuur van het Belang. De partij besloot om de petitie te ondertekenen. Filip Dewinter: ,,En ik moet toegeven dat er in de tekst een aantal sneren in onze richting worden uitgedeeld.'' Volgens Vlaams Belang hadden ook N-VA-parlementsleden Mark Demesmaeker en Jan Loones de tekst onderschreven. Kortom, De Wever mocht dan wel een samenwerking dwarsbomen, zijn eigen partijleden leken een andere mening toegedaan.
Volgens Piet De Bruyn in 'De Morgen' heeft Robert Tondeleir de N-VA van in het begin omtrent zijn charter belogen.
Ik moet dat dus als de waarheid aannemen omdat 'De Morgen' het heeft geschreven?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 14:12   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil
als al de leden waren zoals de partij, dan zou ik niet op N-VA kunnen stemme, nu kan ik dat nog wel: de leden zijn nog wel zeer idealistisch, en plaatsen het Vlaams-nationalisme boven de machtspositie.
De leden mogen dan nog even idealitisch zijn als hun mandatarissen. De behandeling die Robert t zopas deelachtig werd bewijst voldoende hoe licht het gewicht is van deze mensen in een autoritaire partij.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 14:16   #47
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort Bekijk bericht
Waarom kunnen jullie alleen kritisch zijn als het over Koerden of Basken gaat en niet over het Vlaams Belang?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 14:42   #48
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De leden mogen dan nog even idealitisch zijn als hun mandatarissen. De behandeling die Robert t zopas deelachtig werd bewijst voldoende hoe licht het gewicht is van deze mensen in een autoritaire partij.
Ach, als je de interne werking van de andere partijen bekijkt, valt het binnen de N-VA nog best mee.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 14:52   #49
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Ik kan u zeggen dat onder het Charter NOOIT de namen van Demesmaeker of Loones hebben geprijkt! Deze mensen wisten zelfs niets af van het initiatief. Duidelijk genoeg?
... dus het Vlaams belang heeft gelogen. Wederom kiest het VB resoluut voor het partijbelang en schiet het de N-VA-leden die zich in lastig parket hebben gewaagd, in de rug.

Het Vb reikt de hand.
Ze grijpen elke kans aan om de N-VA een mes in de rug te steken

Laatst gewijzigd door Xenon : 9 maart 2006 om 14:56.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 16:24   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
... dus het Vlaams belang heeft gelogen.
Ofwel de krant die het schreef.
Wat denk je?
Heeft ' De Morgen' de waarheid vertelt die Piet De Bruyn haar vertelde of heeft De Morgen haar eigen 'waarheid' gebracht ,door te schrijven dat Robert t zijn partij van in het begin belogen had?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 17:07   #51
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
... dus het Vlaams belang heeft gelogen. Wederom kiest het VB resoluut voor het partijbelang en schiet het de N-VA-leden die zich in lastig parket hebben gewaagd, in de rug.

Het Vb reikt de hand.
Ze grijpen elke kans aan om de N-VA een mes in de rug te steken
Wie zegt dat het Vlaams Belang heeft gelogen?
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 17:13   #52
Juan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Berichten: 854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
niveanen lezen het pallieterke niet. Ze hebben liever Humo en De Morgen.
dat zijn tenminste kwaliteitsbladen, t pallieterke is het partijblad van het VuilBlok

ik steun knuppel: die ongelukkige passage moet eruit
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 17:16   #53
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ofwel de krant die het schreef.
Wat denk je?
Heeft ' De Morgen' de waarheid vertelt die Piet De Bruyn haar vertelde of heeft De Morgen haar eigen 'waarheid' gebracht ,door te schrijven dat Robert t zijn partij van in het begin belogen had?
Inderdaad! Nogmaals wijs ik op het interview van De Tijd met Jong N-VA voorzitter Luyten waar er volgens hem niet staat wat hij gezegd heeft. Dus wees ajb kritisch, óók als het gaat over iets anders dan de N-VA.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:15   #54
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Het is zeer duidelijk wat u schrijft, maar het is nog duidelijker wat ik zeg: u liegt. U vertelt zaken die niet kloppen. Het is niet omdat het in DS staat dat dit correct is (remember het interview in DeTijd afgenomen van Jong-N-VA voorzitter S.Luyten waar er ook dingen staan die hij beweert niet gezegd te hebben).
Ik kan u zeggen dat onder het Charter NOOIT de namen van Demesmaeker of Loones hebben geprijkt! Deze mensen wisten zelfs niets af van het initiatief. Duidelijk genoeg?
Dit begint héél ergerlijk te worden!

Lees nu eens AANDACHTIG wat er in dat artikel staat. De Standaard zegt niet dat die namen op het charter staan, het herhaalt de verklaring van het VB dat die namen erop staan. Niet meer, niet minder. Het VB heeft nadien NOOIT ontkend dat ze die verklaring heeft afgelegd bij De Standaard, dus De Standaard heeft niets verzonnen.

Ik herhaal dus mijn stelling: Er zijn twee mogelijke verklaringen:

A) OF Dewinter heeft glashard gelogen dat die namen erop staan, want ze stonden er niet op.

B) OF die namen stonden er wel op en dan heeft iemand ze erop gezet, en is de betrokken persoon een leugenaar. En dat zal dan wellicht diegene zijn die het Charter aan het VB bezorgd, in casu Verlonje.

Wil je dus NU zeggen of je dan uitgaat van A dan wel B in plaats van als een halve idioot rond de pot blijven te draaien?

Laatst gewijzigd door zorroaster : 9 maart 2006 om 18:18.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:17   #55
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Dit is pure laster! Schandalig!
Geef bewijzen voor zogezegd mollenwerk of hou in godsnaam op met deze degoutante zwartmakerij. U kent de personen in kwestie niet eens!
Dit is zeer laag bij de grond hoe u zich hier gedraagt, onaanvaardbaar en het zegt genoeg over de mentaliteit die er in de N-VA heerst om mensen die het niet meer eens zijn met de N-VA-koers na te trappen en zwart te maken: ZUM KOTSEN!
Bleiten moet ge in een hoekske doen of in uw bed. Hier moet je een discussie voeren, dus kan je mij ofwel die toch wel bizarre handelswijze van de betrokken personen verklaren, ofwel op een ander gaan janken?

Messiaen wordt TWEE WEKEN (moet ik dat hier nog honderd keer schrijven voor iemand er concreet op in durft te gaan) voor zijn overstap nog nationaal penningmeester bij Jong-N-VA.

Verlonje heeft Rober T en de andere initiatiefnemers van het Charter een serieuze loer gedraaid door dat document door te spelen aan Dewinter, waarna het VB opeens meldde dat er twee N-VA-verkozenen op stonden, hoewel de initiatiefnemers dat zelf ontkende. Ondertussen zit Verlonje ook bij het VB.

Wil je mij eens uitleggen hoe dat soort zaken te rijmen valt, in plaats van verontwaardigde kreetjes te slaken?

Laatst gewijzigd door zorroaster : 9 maart 2006 om 18:23.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:19   #56
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door zorroaster : 9 maart 2006 om 18:20.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:19   #57
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
niveanen lezen het pallieterke niet. Ze hebben liever Humo en De Morgen.
Tsja, we zijn niet allemaal blijven steken in 1950.

Nog weekbladen en kranten die op de Vlaams-nationale index dienen te staan? Tsss...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 9 maart 2006 om 18:20.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:25   #58
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Wie zegt dat het Vlaams Belang heeft gelogen?
Iemand heeft gefoefeld met dat Charter: Of het VB, of Verlonje, die ondertussen ook bij het VB zit. Maar als ik vraag aan de Belangers hier wie van de twee de schuld heeft, krijg ik nooit een deftig antwoord.

Of wil jij een poging wagen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:33   #59
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Dit begint héél ergerlijk te worden!

Lees nu eens AANDACHTIG wat er in dat artikel staat. De Standaard zegt niet dat die namen op het charter staan, het herhaalt de verklaring van het VB dat die namen erop staan. Niet meer, niet minder. Het VB heeft nadien NOOIT ontkend dat ze die verklaring heeft afgelegd bij De Standaard, dus De Standaard heeft niets verzonnen.

Ik herhaal dus mijn stelling: Er zijn twee mogelijke verklaringen:

A) OF Dewinter heeft glashard gelogen dat die namen erop staan, want ze stonden er niet op.

B) OF die namen stonden er wel op en dan heeft iemand ze erop gezet, en is de betrokken persoon een leugenaar. En dat zal dan wellicht diegene zijn die het Charter aan het VB bezorgd, in casu Verlonje.

Wil je dus NU zeggen of je dan uitgaat van A dan wel B in plaats van als een halve idioot rond de pot blijven te draaien?
U blijft met 2 maten en gewichten werken. Zegt Luyten niets over het feit dat De Tijd hem niet correct verwoordt: niets aan de hand. Zegt het VB niets over een bepaald afgenomen interview: totaal andere reactie.
Voor de zoveelste keer, ik heb geen idee wat het VB aan de pers mede gedeeld heeft, ik kan alleen maar zeggen dat er onder het Charter géén namen stonden zoals Demesmaeker en Loones. En het VB is indertijd duidelijk gemaakt op het feit dat we Demesmaekers (van Loones is geen sprake geweest) naam eronder w�*lden hebben. Wat niet gebeurd is.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:38   #60
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Verlonje heeft Rober T en de andere initiatiefnemers van het Charter een serieuze loer gedraaid door dat document door te spelen aan Dewinter, waarna het VB opeens meldde dat er twee N-VA-verkozenen op stonden, hoewel de initiatiefnemers dat zelf ontkende. Ondertussen zit Verlonje ook bij het VB.

Wil je mij eens uitleggen hoe dat soort zaken te rijmen valt, in plaats van verontwaardigde kreetjes te slaken?
Het Charter is doorgespeeld geweest naar Dewinter, dat klopt. Maar van anderen een loer draaien is hier tot�*�*l geen sprake! Er is toen inderdaad misschien een inschattingsfout geweest maar kwaad opzet zat hier absoluut niet in het spel.

Ik begin de constante zwartmakingen en beschuldigingen wel stilletjes aan beu te worden. Dus ik stel voor dat je ofwel met bewijs komt dat er mollenwerk geleverd is door overgestapte N-VA'ers, of dat je ophoudt met deze lastercampagne tegen mensen die een andere weg kozen dan die van jou en je partij.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be