Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb.
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb. Onlangs won Storme de Prijs voor de Vrijheid en werd daarmee door menig academicus gelauwerd voor zijn strijd voor de individuele (private) rechten. Die strijd kwam vooral tot uiting bij het aanvechten van de antidiscriminatiewet. Vorige week in het nieuws, nu in uw forum.

 
 
Discussietools
Oud 3 maart 2005, 14:19   #21
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
De enige "flow" aan partijtop-lieden is een OUTflow naar Spirit, VLD en Vlaams Belang, als resultaat rest er maar 1 groot kanon en dat is Geert -Alles voor het zitje- BoerSwa. Wat betreft die Outflow denk ik aan Professor Matthias Storme, en talloze andere intellectuelen die ofwel zijn opgestapt of zelfs uit- de partij geschopt.
namen ?
lievendr is offline  
Oud 3 maart 2005, 14:38   #22
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Onzinnige discussie tussen beide kampen. Wat mij primordiaal lijkt is niet hetgene wat ons scheidt, maar hetgene wat ons bindt, nl. de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Ik veronderstel dat we het daarover eens zijn. Al de rest is infantiel partijgelul dat alleen maar in de kaart speelt van onze tegenstrevers. Historisch beschouwd is de onderlinge verdeeldheid van de nationalisten de oorzaak van het feit dat we op het punt van eigen staat op dit ogenblik wel vorderingen maken maar het einddoel nog lang niet bereikt is.
robert t is offline  
Oud 3 maart 2005, 16:15   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.272
Standaard

Citaat:
Wat mij primordiaal lijkt is niet hetgene wat ons scheidt, maar hetgene wat ons bindt
Helemaal akkoord.
Of die mooie woorden ook nog in de praktijk worden gebracht is andere koek.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 maart 2005, 17:57   #24
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan Knuppel.

Inderdaad, maar ik zie toch tekenen van (enige) toenadering van de basis. Hoop doet leven.
robert t is offline  
Oud 3 maart 2005, 19:04   #25
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan Knuppel.

Inderdaad, maar ik zie toch tekenen van (enige) toenadering van de basis. Hoop doet leven.
Als Vlaams Belanger kan je perfect sympathiseren met het N-Va zonder consequenties... Als N-Va'er wordt je uit de partij gezet als je sympathiseert met het Vlaams Belang. Wat denkt jouw democratische knobbel daarvan?


Een voorbeeldje:

[size=3]
Citaat:
Deurnse N-VA'ers roepen op tot steun aan Morel

[/size]
Citaat:
di 18/05/04 - Enkele leden van de N-VA in Deurne hebben vanmiddag opgeroepen de oud-partijgenote en Vlaams Blok-kandidate Marie-Rose Morel te steunen. De N-VA-partijleiding reageerde meteen hard en waarschuwde de leden dat ze zich hiermee buiten de partij zetten.

Reden tot het ongenoegen van de Deurnese N-VA'ers is het kartel met CD&V. Daar hebben ze naar eigen zeggen nooit achter gestaan. "We zijn er niet mee akkoord en met onze steun aan Marie-Rose Morel willen daartegen protesteren", zegt René Frederickx, voorzitter van N-VA Deurne.

Maar, zo stelt Frederickx, de steun aan Morel betekent geen steun aan het Vlaams Blok, want Morel staat als onafhankelijke op de Blok-lijst. Deze mening wordt gedeeld door een vierde van de 50 N-VA-leden in Deurne. Die zullen de komende dagen nog wel folders in brievenbussen gooien, maar niet meer campagne voeren voor de CD&V-kandidaten.

Lang liet de partijleiding van N-VA niet op zich wachten om te reageren: als de N-VA'ers ermee doorgaan, worden ze uit de partij gezet. N-VA zegt dat de actie er komt op vraag van het Vlaams Blok en dat het Blok blijft mensen van N-VA benaderen.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 3 maart 2005, 20:45   #26
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan Raven.

Uw posting, die me trouwens bekend is, bevestigt wat ik zegde over de basis.
Trouwens, mocht de situatie omgekeerd zijn, zou vermoedelijk ook de top van het V.B. op dezelfde wijze reageren. U zult dat vermoedelijk ontkennen en zo kunnen we nog wel eventjes doorgaan, maar met welles-nietes spelletjes komen we er niet.
robert t is offline  
Oud 4 maart 2005, 11:18   #27
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Als Vlaams Belanger kan je perfect sympathiseren met het N-Va zonder consequenties... Als N-Va'er wordt je uit de partij gezet als je sympathiseert met het Vlaams Belang. Wat denkt jouw democratische knobbel daarvan?


Een voorbeeldje:

[b][size=3]
wat heet steunen?

als men oproept om voor een andere partij te stemmen, wat er hier op lijkt en ook in het geval-storme (naar de buitenwereld toe, storme had uiteraard zijn redenen), dan zet men zich idd buiten de partij.
dat zou overal zo zijn.
van die mensen in deurne weet ik het niet, maar storme is niet buiten de partij gezet. binnen een partij(bestuur) heb je niet de vrijheid die je als academicus wel hebt. dat is overal zo; en dat is een keuze die je moet maken.

Is er bij het Blok nog niemand buitengezet misschien?


en dat sprookje van de onafhanklijke kandidaten is toch wel helemaal hilarisch/belachelijk/hypocriet hé. (schrappen wat niet past)

Laatst gewijzigd door lievendr : 4 maart 2005 om 11:19.
lievendr is offline  
Oud 4 maart 2005, 21:00   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan Raven.

Uw posting, die me trouwens bekend is, bevestigt wat ik zegde over de basis.
Trouwens, mocht de situatie omgekeerd zijn, zou vermoedelijk ook de top van het V.B. op dezelfde wijze reageren. U zult dat vermoedelijk ontkennen en zo kunnen we nog wel eventjes doorgaan, maar met welles-nietes spelletjes komen we er niet.
Er is helemaal geen mogelijkheid tot welles-nietes spelletjes.

Feit is dat de N-Va je buitengooit als je een andere mening bent toegedaan dan dat het Vlaams Belang een bende racisten zijn waar een cordon rond moet. Zelfs als je niet akkoord gaat met de verkettering van Marie José Morel (wat begrijpelijk is als je voor haar gestemt had) krijg je de dreigbrief, alvorens de oprotbrief in ontvangst te mogen nemen.

Feit is dat het partijstandpunt van het Vlaams belang nog altijd een toenadering tot de N-Va, dus je kan hier onmogelijk voor uit de partij gezet worden.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 4 maart 2005, 21:07   #29
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr


Is er bij het Blok nog niemand buitengezet misschien?

Wat betreft uitschoppingen + schandaliseren & verkettering omdat leden het cordon Sanitaire niet onderschrijft, daar heeft de N-VA het patent op.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 4 maart 2005, 21:30   #30
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan Raven.

Ik heb op de partijvergaderingen van de N-VA al dikwijls mijn ongenoegen over het cordon sanitaire geuit. Niemand neemt me dit kwalijk, de meesten zijn het zelfs eens met mij. Mag ik je er ook aan herinneren dat Matthias Storme, wegens zijn oproep om voor het Belang te stemmen, weliswaar uit het partijbestuur maar niet uit de partij gezet is. Stel je even voor dat een vooraanstaand persoon uit het
Belang een oproep zou doen om voor de N-VA te stemmen, wat zou de reactie zijn
van de top van het Belang, denk je? Het is maar een hypothetische vraag, in werkelijkheid is dit gewoon ondenkbaar.
robert t is offline  
Oud 5 maart 2005, 12:27   #31
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
... de n-va die zelf al in het turks campagne voert...
Waar en wanneer?

Verleden jaar ook al opgedoken deze hardnekkige (Gentse) draak en nooit antwoord gekregen op die vraag toen. De huidige voorzitter van N-VA Oost-Vlaanderen en toendertijd voorzitter van Gent-Eeklo was in ieder geval op een gegeven ogenblik de enige die protesteerde tegen Turkse reclameborden in Gent, die het stadsbestuur VLD-SPArit blijkbaar normaal vond/vindt.

Of was uw eigen eerste zin misschien een verdoken waarschuwing dat we de rest niet ernstig moeten nemen?

Politiek correct denken, zo veel heb ik het niet tegengekomen in de N-VA. Ik dacht dat de PC (uw "linksen") naar Spirit waren en vond het dan ook prietpraat dat we na het kartel met de christendemocraten ineens ook "links" betiteld werden.

Vlaanderen mag best wat meer behouden wat goed is in gezin, godsdienst en samenleving. Ik zie niet in waarom enerzijds goede arbeidsvoorwaarden behouden, goed zou zijn vanwege de vakbond en anderzijds goede samenlevingsvormen en -normen behouden dan weer slecht zou zijn vanwege een katholiek. Ik steun een a-dogmatische behoudsgezindheid. Maar heb er geen zin meer in zoals 20 jaar geleden te discussiëren over bepaalde zaken, zoals bijv. moeten de gastarbeiders zich aanpassen of mogen ze integendeel apart blijven in een eigen zuiltje. Ik denk dat een erg grof algemeen onderscheid tussen VB en N-VA is, het nationalisme dat eraan genoeg heeft voor Vlaanderen te zijn en geen vijand nodig heeft. Het zal naar mijn bescheiden mening wel ongeveer samenvallen met de scheidingslijn tussen beide partijen, maar ik geef graag toe dat het geen messcherp onderscheid is.

Mvg,
h
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 5 maart 2005, 20:59   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.272
Standaard

Citaat:
Mag ik je er ook aan herinneren dat Matthias Storme, wegens zijn oproep om voor het Belang te stemmen, weliswaar uit het partijbestuur maar niet uit de partij gezet is.
Een hoogleraar die uit het partijbestuur wordt gezet is anders ook veelzeggend.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 7 maart 2005, 08:37   #33
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Een hoogleraar die uit het partijbestuur wordt gezet is anders ook veelzeggend.
ik denk dat storme zelf ook wel weet dat hij te vrijdenkend is om in een partij te functioneren.
in geen enkele partij - ook en zeker niet in het Belang- zeg je wat je wil.
lievendr is offline  
Oud 7 maart 2005, 08:39   #34
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Er is helemaal geen mogelijkheid tot welles-nietes spelletjes.

Feit is dat de N-Va je buitengooit als je een andere mening bent toegedaan dan dat het Vlaams Belang een bende racisten zijn waar een cordon rond moet. Zelfs als je niet akkoord gaat met de verkettering van Marie José Morel (wat begrijpelijk is als je voor haar gestemt had) krijg je de dreigbrief, alvorens de oprotbrief in ontvangst te mogen nemen.

Feit is dat het partijstandpunt van het Vlaams belang nog altijd een toenadering tot de N-VA, dus je kan hier onmogelijk voor uit de partij gezet worden.
Feit is dat storme opriep tot het Belang te stemmen.

Zien wat er gebeurt indien een Belanger zou oproepen op de VLD te stemmen. die zou zeker in de partij blijven . Dat is waar het om gaat.
lievendr is offline  
Oud 7 maart 2005, 08:39   #35
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Oorspronkelijk bericht door lievendr

Is er bij het Blok nog niemand buitengezet misschien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Wat betreft uitschoppingen + schandaliseren & verkettering omdat leden het cordon Sanitaire niet onderschrijft, daar heeft de N-VA het patent op.
allez kom, dat is toch geen antwoord op mijn vraag...
lievendr is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be