Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2016, 03:57   #41
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Prognoses zijn geen feiten , zeker niet wanneer ze over 2050 gaan.
Feit is wel dat er veel vluchtelingen volgens de verdragen niet teruggestuurd mogen worden, de oorlogsvluchtelingen.
Verder worden de effecten op onze samenleving stelselmatig overdreven en terrorisme en vluchteling haast onder één noemer gegooit.
Feit is dat die vluchtelingen volgens de geldende wetten Europa niet illegaal mogen binnenkomen en als ze dat toch doen ze in het eerste land waar ze voet aan grond zetten asiel moeten aanvragen. Daarover horen wij u echter niet piepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Als vluchtelingen niet via zee naar Europa kunnen komen ze over land , heel anders als bij Australië. Ik pleit er voor de oorzaken van de vluchtelingenstroom aan te pakken bij de bron.
U pleit er eerder voor om ze allemaal naar hier te halen en hen voorgoed een hangmat op onze kosten te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het aantal vluchtelingen dat in Griekenland aankomt per boot is dit jaar drastisch teruggelopen, terwijl men dit jaar toch steeds reddingsoperaties
uitvoerd. Ik ben niet overtuigd van de aanzuigende werking.
Door iedereen te weigeren , weiger je dus ook echte oorlogsvluchtelingen, met legitieme redenen om te vluchten. Nergens claim ik overigens dat het allemaal lievertjes zijn . U claimt echter wel dat ze allemaal het tegenovergestelde zijn.
Wij kunnen en moeten niet alle oorlogsvluchtelingen ter wereld opvangen. Niemand met ook maar een greintje verstand doet dat. U verdraait trouwens zijn woorden: hij zegt enkel dat het niet verstandig is om grote groepen vluchtelingen toe te laten tot een continent wat 100% correct is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 20:38   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Bootvluchtelingen ?
Moslims ?
Moskeeën ?
"Ik wil evenveel moskeeën in België als er katholieke kerken zijn in S. Arabië."
Jan de Nul, niet de eerste de beste...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2016, 02:04   #43
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.803
Standaard

Die zijn er al , deal with it .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2016, 02:32   #44
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Feit is dat die vluchtelingen volgens de geldende wetten Europa niet illegaal mogen binnenkomen en als ze dat toch doen ze in het eerste land waar ze voet aan grond zetten asiel moeten aanvragen. Daarover horen wij u echter niet piepen.
Ze vragen toch ook asiel aan , in Europa zelf. Dat een handje vol nabij gelegen landen ze allemaal moet opvangen slaat nergens op, zij hebben er al veel meer opgevangen.

Het zijn er dit jaar overigens al veel minder als voorgaande jaren

Citaat:
U pleit er eerder voor om ze allemaal naar hier te halen en hen voorgoed een hangmat op onze kosten te geven.
Niet mijn woorden , dat verzint u zelf. Ik pleit voor het aanpakken van de oorzaken,met als doel het vluchten te stoppen.
Citaat:
Wij kunnen en moeten niet alle oorlogsvluchtelingen ter wereld opvangen.
Vandaar mijn voorstel.
Citaat:
Niemand met ook maar een greintje verstand doet dat. U verdraait trouwens zijn woorden: hij zegt enkel dat het niet verstandig is om grote groepen vluchtelingen toe te laten tot een continent wat 100% correct is.
Hangt er vanaf hoe groot die groepen precies zijn, en waarom ze vluchten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2016, 05:05   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Vandaar mijn voorstel.
Ga naar ginds, helpen.

Hier zit U constant te zeveren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2016, 10:31   #46
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.803
Standaard

Ik doe precies dat waar dit forum voor bedoeld is.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2016, 11:09   #47
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
VS vangt vluchtelingen Australië op

Het is niet duidelijk wanneer de herplaatsing gaat gebeuren. Wel zegt de Australische premier Turnbull dat vrouwen, kinderen en gezinnen voorrang krijgen.

Turnbull heeft de afspraken gemaakt met de regering-Obama. Hij heeft ook telefonisch contact gehad met Donald Trump, maar wil niet zeggen of het akkoord toen ter sprake is gekomen. Bron.
Tja, wat moeten we daar nu weer van denken. Heeft Trump dan toch echt maar gelijk wat gezegd om president te worden en toegang tot macht en dollars te krijgen ? Is de middenklasse er weer ingetuind ?
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2016, 12:56   #48
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ze vragen toch ook asiel aan , in Europa zelf. Dat een handje vol nabij gelegen landen ze allemaal moet opvangen slaat nergens op, zij hebben er al veel meer opgevangen.
Nu vangen ze er inderdaad veel meer op omdat een dergelijke regeling is uitgewerkt (die ondertussen ook al niet meer nageleefd wordt. Ze hebben er echter veel te lang hun voeten aan geveegd en iedereen gewoon doorgelaten, wat kon het hen ook maar iets schelen dat West Europa overspoeld werd, geen enkele gelukszoeker wil asiel aanvragen in Oost en Zuid Europa omdat daar niks te rapen valt. U gelooft nog altijd in het predicaat van uw linkse/EU broodheren die dergelijke onzin verkondigen. Wij zijn helemaal tot niks verplicht, ze maken ons dat alleen maar wijs.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het zijn er dit jaar overigens al veel minder als voorgaande jaren

Momenteel wel nog maar Erdogan moet het maar in zijn bol krijgen en hij zet de sluizen wagenwijd open en wij worden letterlijk overspoeld. Met korte termijndenken zijn er al veel illusies doorprikt, dat is wat u nu doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Niet mijn woorden , dat verzint u zelf.

U verkoopt gewoon de dogma's van uw linkse politieke voorbeelden: "het zijn allemaal oorlogsvluchtelingen, we moeten ze allemaal opvangen we hebben toch genoeg geld..."

Daar zullen we ver mee komen, de pensioenen worden onbetaalbaar en dan zwijgen we nog over de rest. Mensen zijn het kots en kotsbeu om gelukszoekers op te vangen, zo simpel is het.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 13 november 2016 om 12:56.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 17:21   #49
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Nu vangen ze er inderdaad veel meer op omdat een dergelijke regeling is uitgewerkt (die ondertussen ook al niet meer nageleefd wordt. Ze hebben er echter veel te lang hun voeten aan geveegd en iedereen gewoon doorgelaten, wat kon het hen ook maar iets schelen dat West Europa overspoeld werd,
Hoezo, die landen hebben er zelf veel meer opgevangen . Wat hadden zij dan nog meer moeten doen?

Citaat:
geen enkele gelukszoeker wil asiel aanvragen in Oost en Zuid Europa omdat daar niks te rapen valt
U zou zelf met uw gezin kiezen voor een klote land met weinig toekomst?
Het enigste wat ik hoor is continu de demonisatie van vluchtelingen , zo generaliserend en lullig mogelijk doen over vluchtelingen zonder ook maar enig respect of inlevingsvermogen.

Citaat:
. U gelooft nog altijd in het predicaat van uw linkse/EU broodheren die dergelijke onzin verkondigen. Wij zijn helemaal tot niks verplicht, ze maken ons dat alleen maar wijs.
Wanneer we alle relevante verdragen aan de kant schuiven zijn we niets verplicht nee. Ik heb geen broodheren nodig om mijn mening te vormen.
Er bestaat ook geen links complot met als doel zo veel mogelijk vluchtelingen binnen te halen.




Citaat:
U verkoopt gewoon de dogma's van uw linkse politieke voorbeelden: "het zijn allemaal oorlogsvluchtelingen, we moeten ze allemaal opvangen we hebben toch genoeg geld..."
Nergens zeg ik dat. uw verzinsel.

Citaat:
Daar zullen we ver mee komen, de pensioenen worden onbetaalbaar en dan zwijgen we nog over de rest. Mensen zijn het kots en kotsbeu om gelukszoekers op te vangen, zo simpel is het.
"mensen"?? een van de bevolking, bedoeld u.
U weet kennelijk wat het precies kost allemaal.
Ik pleit er steeds voor iets te doen aan de oorzaak van de stroom vluchtelingen , en nergens zeg ik dat ze allemaal binnen mogen . Dat is ook niet het geval.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be