Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2006, 22:55   #41
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ja, dat was mijn vraag.Maar ook: is stelen eigenlijk het grondbeginsel van onze samenleving? met andere woorden, steelt eigenlijk iedereen , op een zekere manier...
En wat steelt U zoal?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 23:03   #42
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
de dader nam zelfs een hypotheek op mijn woning op haar naam zonder daarvan eigenaar te zijn

Bla.

Bla.

Bla.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 00:30   #43
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Bla.

Bla.

Bla.

misschien efkes de papieren doorsturen die dit bevestigen ???? europabank gent ----- vraag daar maar efkes op wiens naam de hypotheek op het eerder gegeven adres stond ---
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 00:31   #44
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

ik kan u verzekeren niet op de mijne
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 00:38   #45
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

maar ik ben wel voor de helkft eigenaar en voor de helft vruchtgebruiker op de woning de rest is van de kinderen van mijn overleden echtgenoot --- het huis was hypotheekvrij op het moment dat hij stierf want we betaalden al af van in 1989 en hij stierf in 1998 en al die tijd hebben mijn man en ik niet een extra lening bovenop de hypotheek genomen en er toch van alle veranderingen aan gedaan -----waarom zou ik dan ineens al die leningen aangegaan hebben --- ik had 30000 frank pensioen en verdiende +-400000 frank per jaar als toegelaten arbeid ---- ik drink niet ---rook met mate ga niet alle weken naar de kapper ---ben niet geinteresseerd in dure kleren ---kan niet in auto rijden ----enz enz ---al mijn geld verdween in de zakken van de bewuste dader --- ik ben geslagen vernederd gegijzeld en dat allemaal voor dat stomme geld --- nu wil ze ook nog een keer uit de verkoop van mijn woning haar voordeel halen
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 00:41   #46
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

en dan maar verwonderd zijn dat een mens gewoon kwaad wordt en op alle mogelijke manieren toch probeert te verhinderen dat dat ook nog gebeurt ---als jullie ideeen hebben graag want mijn iedeeeen zijn uitgeput zet mijn naam in uw computer adres en kijk maar een keer wat ik al allemaal afgeschreven heb in de laatste jaren in de hoop dat ik iemand kan vinden die dit kan stoppen ---geld voor een advokaat heb ik niet aangezien ik nu rondkom met enkel met mijn pensioen ---de schade die me is toegebracht duurt eigenlijk ook nu nog voort door derving van loon ----
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 00:47   #47
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
misschien efkes de papieren doorsturen die dit bevestigen ???? europabank gent ----- vraag daar maar efkes op wiens naam de hypotheek op het eerder gegeven adres stond ---
intressant...het probleem is NOBODY CARES
stop prive zaken openbaar te maken..
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 00:55   #48
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
intressant...het probleem is NOBODY CARES
stop prive zaken openbaar te maken..

if nobody cares in wat voor klotenwerledje leef je dan ---- heb je je dat al eens afgevraagd ?????

je al ooit eens afgevraagd hoeveel mensen zich net zo machteloos voelen ???

je al ooit eens afgevraagd of heel die mooie westerse wereld en al die glitter waarin we leven waarin mensen moeten presteren het allemaal wel waard is


want als nobody cares waaron leven we dan nog ----waarom doe je moeite om kinderen op te voeden ---waarom doe je moeite om je leven een klein beetje aangenaam te maken


als nobody cares kan je er beter gelijk een eind aan maken denk ik

i fucking care en dat telt want ik heb het ondervonden ik weet wat voor een pijn het doet en ik weet hoe het voelt als niemand je wil helpen en ik hoop verdomme dat je je nooit zo zult voelen want dat zou ik erg vinden ---- want i fucking care snap je
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 11:58   #49
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En wat steelt U zoal?
de inhoud van uw brandkast mischien, als ik te weten kom waar ge ze verstopt!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 12:05   #50
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
if nobody cares in wat voor klotenwerledje leef je dan ---- heb je je dat al eens afgevraagd ?????

je al ooit eens afgevraagd hoeveel mensen zich net zo machteloos voelen ???

je al ooit eens afgevraagd of heel die mooie westerse wereld en al die glitter waarin we leven waarin mensen moeten presteren het allemaal wel waard is


want als nobody cares waaron leven we dan nog ----waarom doe je moeite om kinderen op te voeden ---waarom doe je moeite om je leven een klein beetje aangenaam te maken


als nobody cares kan je er beter gelijk een eind aan maken denk ik

i fucking care en dat telt want ik heb het ondervonden ik weet wat voor een pijn het doet en ik weet hoe het voelt als niemand je wil helpen en ik hoop verdomme dat je je nooit zo zult voelen want dat zou ik erg vinden ---- want i fucking care snap je
beste marijke, wat ik niet begrijp is waarom u die persoon die u zo afbeulde, (niemand weet nog steeds niet wie dat wel is????)u het leven zo zuur maakte, niet eenvoudig vanaf in het begin halflam sloeg?Inplaats van hier te liggen janken?Weet je, met alle beste wil van de wereld zou ik niets voor je kunnen doen, behalve je deze goede raad geven:gebruik geweld om je te verdedigen tegen die geheimzinnige persoon.DAT is altijd lonend met zulke personnages...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 12:37   #51
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge honger hebt en geen eten, en ge kunt er niet aan geraken via een legale manier, dan moet ge wel gaan pikken. In princiepe is dat iets heel natuurlijks om te doen, het heet overleven.
Sex is een natuurlijke behoefte, zei de verkrachter.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:34   #52
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
misschien efkes de papieren doorsturen die dit bevestigen ???? europabank gent ----- vraag daar maar efkes op wiens naam de hypotheek op het eerder gegeven adres stond ---

U fantaseert er ongelooflijk op los.

Of u bent ongelooflijk dom. Zelfs ik (en ik ben dan nog niet eens advocaat) weet dat u geen hypotheek kunt laten vestigen op een huis dat het uwe niet is. Bijgevolg raad ik u een advocaat aan. Of u heeft nog een week of drie geduld tot ik mijn cursus 'zekerheden' van buiten heb geblokt en ik u alle details kan geven.

Bovendien vertelt u mij dat u vruchtgebruik heeft van het huis. Wel, ik vermoed dat het gaat om de erfenis van uw overleden echtgenoot. Dat vruchtgebruik geldt levenslang. Het huis mag dan nog verkocht worden. Dat is geen probleem. U mag erin blijven wonen. En wat betreft uw helft van de volle eigendom van het huis: zie vorige alinea.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:38   #53
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat is stelen eigenlijk juist? Een baas die iemand slecht betaald (uitbuit), is dat een dief?Als je zo iemand besteelt, is dat dan slecht, of "net goed voor hem"?Iedereen weet dat banken beheerd worden door dieven, profiteurs, die met de mensen hun geld aandelen kopen, en beleggingen doen, zich verrijken zonder moe te worden, op andermans kap.Is het dan slecht om geld-transporten te overvallen, of banken te beroven?
Zijn de dieven die opgesloten zitten in feite enkel degenen die het minste talent hebben, de grootste dieven zitten immers in ministerzetels, en in direktieburo's van multinationale bedrijven...Is stelen eigenlijk niet het grondbeginsel van de samenleving?
De Staat heeft al mijn spaargeld gestolen door overbelasting van mijn minimumweddde.

Mag ik nu de Staat terug bestelen?

Niet dat ik het antwoord afgewacht heb...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:41   #54
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
beste marijke, wat ik niet begrijp is waarom u die persoon die u zo afbeulde, (niemand weet nog steeds niet wie dat wel is????)u het leven zo zuur maakte, niet eenvoudig vanaf in het begin halflam sloeg?Inplaats van hier te liggen janken?Weet je, met alle beste wil van de wereld zou ik niets voor je kunnen doen, behalve je deze goede raad geven:gebruik geweld om je te verdedigen tegen die geheimzinnige persoon.DAT is altijd lonend met zulke personnages...

zo geheim is die persoon niet hoor tik maar eens mijn naam in in internet dan kom je er wel achter ---- ik heb intussen voor de tweeds keer klacht ingediend bij het parket maar de tijd begint te dringen ...ze wil mijn huis openbaar verkopen op 26 april samen met mijn kinderen ....en ik woon intussen in engeland ---en iemand terugkloppen die dubbel zo veel weegt als je zelf is pure zelfmoord daar had ik geen zin in...ik weeg 50 kg de persoon in kwestie over de 100

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 7 april 2006 om 13:42.
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:50   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat is stelen eigenlijk juist? Een baas die iemand slecht betaald (uitbuit), is dat een dief?Als je zo iemand besteelt, is dat dan slecht, of "net goed voor hem"?Iedereen weet dat banken beheerd worden door dieven, profiteurs, die met de mensen hun geld aandelen kopen, en beleggingen doen, zich verrijken zonder moe te worden, op andermans kap.Is het dan slecht om geld-transporten te overvallen, of banken te beroven?
Zijn de dieven die opgesloten zitten in feite enkel degenen die het minste talent hebben, de grootste dieven zitten immers in ministerzetels, en in direktieburo's van multinationale bedrijven...Is stelen eigenlijk niet het grondbeginsel van de samenleving?
Meestal krijg je wel iets voor je geld in de plaats, als je met banken of multinationals zaken doet. Je weet natuurlijk ook, dat ze u gaan proberen liggen hebben, maar ge moet gewoon slimmer zijn.

Ik heb daarnet de bankbediende nog eens zuur laten kijken door daar gewoon al mijn poen weg te halen... Ha waarom gaat u naar een andere bank, ... en welke bank is dat dan... ? Geef het geld gewoon maar cash. Nog een zure blik, ... (ikke nog wa meer plezier... )

kijk banken en dokters en verzekeraars, dat is voor mij net hetzelfde als den beenhouwer, als die slechte worsten verkoopt, ga ik daar ook nie meer.

We leven in een vrije markt dus het staat u vrij van te veranderen, of die andere nu een zure smoel trekken of nie, daar trek ik mij geen bal van aan.

De bediende van de andere bank, heeft met van alles geregeld, creditcards gratis, plafond optrekken, online etc... etc... allemaal geen probleem allemaal GRATIS... nu weet ik ook wel dat ze gaan proberen van mijn geld op een of andere manier toch vast te houden, maar ik beslis nog altijd zelf, en van zodra ik de impressie krijg da ze een beetje veel beginnen graaien, of hun best niet meer doen, 1 ste waarschuwing, een beleefd mailke, 2' waarschuwing een boos mailke, 3 de keer, ga ik lachend aan het loket mijne cash opnemen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 14:15   #56
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ja, dat was mijn vraag.Maar ook: is stelen eigenlijk het grondbeginsel van onze samenleving? met andere woorden, steelt eigenlijk iedereen , op een zekere manier...
1. hoe je iets noemt , in dit voorbeeld 'stelen' bepaalt al gedeeltelijk het antwoord op je vraag
2. we beroven andere wezens (planten, dieren) van het leven om te eten, stelen we hun levensenergie?
3. zolang je 's morgens jezelf kan aankijken in de spiegel zal hetgeen je van 'anderen' gestolen hebt voor jou een meerwaarde zijn, indien je begint te sukkelen met je geweten echter kan je beter stoppen met 'stelen' want dan loont het in de totaalafrekening niet meer.
__________________
Lutifer maakt werk van Het Mysterie !
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 14:27   #57
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
1. hoe je iets noemt , in dit voorbeeld 'stelen' bepaalt al gedeeltelijk het antwoord op je vraag
2. we beroven andere wezens (planten, dieren) van het leven om te eten, stelen we hun levensenergie?
3. zolang je 's morgens jezelf kan aankijken in de spiegel zal hetgeen je van 'anderen' gestolen hebt voor jou een meerwaarde zijn, indien je begint te sukkelen met je geweten echter kan je beter stoppen met 'stelen' want dan loont het in de totaalafrekening niet meer.
Dit zal voor velen een mysterie zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 14:33   #58
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dit zal voor velen een mysterie zijn...
__________________
Lutifer maakt werk van Het Mysterie !
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 14:46   #59
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
zo geheim is die persoon niet hoor tik maar eens mijn naam in in internet dan kom je er wel achter ---- ik heb intussen voor de tweeds keer klacht ingediend bij het parket maar de tijd begint te dringen ...ze wil mijn huis openbaar verkopen op 26 april samen met mijn kinderen ....en ik woon intussen in engeland ---en iemand terugkloppen die dubbel zo veel weegt als je zelf is pure zelfmoord daar had ik geen zin in...ik weeg 50 kg de persoon in kwestie over de 100
HUUR dan 2 knapen van elk 100 KG om de zaak voor jou op te knappen.Voor 100 euros elk, vind je zeker wel een paar brave jongens die een oude dame een handje ( of in dit geval 4 vuisten, en 4 goed geschoende voeten) willen toesteken
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 14:52   #60
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
1. hoe je iets noemt , in dit voorbeeld 'stelen' bepaalt al gedeeltelijk het antwoord op je vraag
2. we beroven andere wezens (planten, dieren) van het leven om te eten, stelen we hun levensenergie?
3. zolang je 's morgens jezelf kan aankijken in de spiegel zal hetgeen je van 'anderen' gestolen hebt voor jou een meerwaarde zijn, indien je begint te sukkelen met je geweten echter kan je beter stoppen met 'stelen' want dan loont het in de totaalafrekening niet meer.
wat indien je zo arm bent dat je je geweten moeten verkopen hebt?En daarna toch nog zo arm word , dat je niets meer te eten hebt?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be