Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Gaan ringtonebedrijven te ver met hun reclames
Ja 10 90,91%
Nee 1 9,09%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 16:57   #1
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard Betere wetgeving voor ringtonemaatschappijen

Degene die regelmatig JIM TV, MTV, TMF, Kanaal2 en VT4 bekijken of die op bepaalde sites surfen weten tot hun grote ergernis wel waarover ik het heb. JAMBA!, MOUSTIK zijn de ergste. Ringtonereclames die misleidend zijn en als enig doel te hebben kinderen zoveel mogelijk geld uit hun zakken te kloppen. De reclames worden niet één, niet twee maar drie keer óf meer per reclameblok uitgezonden. De ********* misvormde kikker Albert motar met zen irritante geluid spant de kroon.

Op tv horen kinderen wil jij nu die vent met dat gedoe hebben? Stuur dan J7 voor de mono J8 voor de poly of voor de keigravecoole real musicbeltoon J9 naar 3488. Ze zeggen er dan wel niet bij dat ze maandelijks x-aantal wallpapers, beltonen, toepassingen ed. krijgen. De kinderen denken dat ze alleen voor die beltoon betalen. Aangezien bovenop de gewone operatorkosten nog eens zoveel euro per verzonden én ontvangen SMS er bijkomt ben je rap failliet. Zo moest geloof ik iemand eens 75€ per maand betalen.

Dit is schandalig! Jamba en consoorten, stop met mensen op schandalige wijze hun geld af te troggelen.

Meer informatie:

Jamba! Actie en teken daar ook even de petitie

http://www.webwereld.nl/articles/31111
http://www.nu.nl/news/546717/50/Acti..._internet.html
http://retecool.com/comments.php?id=5838_0_1_0_C
http://mijnkindonline.web-log.nl/log/2798731
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 17:56   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Definitie van Tolerantie (anti-verzuring) volgens Vermeersch:

-> 1) Je ondervindt een schade aangebracht door derden. (dus hier de ringtone-maatschappijen die uw kind z'n geld aftroggelt)

-> 2) Je hebt de mogelijkheid er tegen te protesteren (je kan spreken, typen, websites opzetten, enz..)

-> 3) Maar je onderneemt stap 2 bewust niet.


Conclusie: Vercetti, je bent verzuurd. Wees eens wat toleranter![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Raven on 09-08-2005 at 18:56
Reason:
--------------------------------

Definitie van Tolerantie (anti-verzuring) volgens Vermeersch:

-> 1) Je ondervindt een schade aangebracht door derden. (dus hier de ringtone-maatschappijen die uw kind z'n geld aftroggelt)

-> 2) Je hebt de mogelijkheid er tegen te protesteren (je kan spreken, typen, websites opzetten, enz..)

-> 3) Maar je onderneemt stap 2 bewust niet.


Conclusie: Vercetti, je bent verzuurd. Wees eens wat toleranter![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Definitie van Toleratie volgens Vermeersch:

-> 1) Je ondervindt een schade aangebracht door derden. (dus hier de ringtone-maatschappijen die uw kind z'n geld aftroggelt)

-> 2) Je hebt de mogelijkheid er tegen te protesteren (je kan spreken, typen, websites opzetten, enz..)

-> 3) Maar je onderneemt stap 2 bewust niet.


Conclusie: Vercetti, je bent verzuurd. Wees eens wat toleranter![/size]
[/edit]
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 9 augustus 2005 om 17:56.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 21:15   #3
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

vercetti heeft groot gelijk...trouwens ik zou da zelf nog wa willen uitgebreider bekijken...het is niet enkel die ringtonemaatschapij,ik vind dat er nog tallozen zijn die misleidende reclame maken,en dan nog ze maken van alles zo een misleidend web,allé neem nu een gsm eender welke operator hoeveel verchillende mogelijkheden bieden die ne mens mogelijkheden te veel...allé kunde het nu nog goe volgen overlaatst kreeg ik een telefoontje van mijn operator met de uitleg die begint met de vraag,gebruikt er iemand in het gezin een herlaadkaart,ik zeg ja mijn zoon en mijn vrouw...vraagt die of ik het mogelijk zou maken dat ze kunnen herladen via mijn abo...ik antwoord dat mijn vrouw en mijn zoon maar verder doen hoe ze bezig zijn...

nu om verder te gaan over die ringtones,ik heb da es uitgetest...ik stuur zo een code(geld1),ik krijg meteen een berichtje terug...dat ik bedankt ben voor het aanschaffen van zo een toon(geld2)...kort daarop een tweede berichtje,met de melding dat ik naar een bepaalde pagina moet wappen(geld3)...ik wap naar daar(geld4)...ik download de toon(geld5)...ik krijg kort daarop een berichtje dat ik regelmatig op de hoogt word gehouden van nieuwe dingen(geld6)...als ik dit niet wil moet ik me uitschrijven en wappen naar t volgende adres(geld7)...ik wap natuurlijk naar da adres want ik wil die berichten ni en ik schrijf mij uit(geld8)
dus ge ziet dit is wel wa overdreven vind je ook niet???[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by pistoléke on 09-08-2005 at 22:16
Reason:
--------------------------------

vercetti heeft groot gelijk...trouwens ik zou da zelf nog wa willen uitgebreider bekijken...het is niet enkel die ringtonemaatschapij,ik vind dat er nog tallozen zijn die misleidende reclame maken,en dan nog ze maken van alles zo een misleidend web,allé neem nu een gsm eender welke operator hoeveel verchillende mogelijkheden bieden die ne mens mogelijkheden te veel...allé kunde het nu nog goe volgen overlaatst kreeg ik een telefoontje van mijn operator met de uitleg die begint met de vraag,gebruikt er iemand in het gezin een herlaadkaart,ik zeg ja mijn zoon en mijn vrouw...vraagt die of ik het mogelijk zou maken dat ze kunnen herladen via mijn abo...ik antwoord dat mijn vrouw en mijn zoon maar verder doen hoe ze bezig zijn...

nu om verder te gaan over die ringtones,ik heb da es uitgetest...ik stuur zo een code(geld1),ik krijg meteen een berichtje terug...dat ik bedankt ben voor het aanschaffen van zo een toon(geld2)...kort daarop een tweede berichtje,met de melding dat ik naar een bepaalde pagina moet wappen(geld3)...ik wap naar daar(geld4)...ik download de toon(geld5)...ik krijg kort daarop een berichtje dat ik regelmatig op de hoogt word gehouden van nieuwe dingen(geld6)...als ik dit niet wil moet ik me uitschrijven en wappen naar t volgende adres(geld7)...ik wap natuurlijk naar da adres want ik wil die berichten ni en ik schrijf mij uit(geld8)
dus ge ziet dit is wel wa overdreven vind je ook niet???[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

vercetti heeft groot gelijk...trouwens ik zou da zelf nog wa willen uitgebreider bekijken...het is niet enkel die ringtonemaatschapij,ik vind dat er nog tallozen zijn die misleidende reclame maken,en dan nog ze maken van alles zo een misleidend web,allé neem nu een gsm eender welke operator hoeveel verchillende mogelijkheden bieden die ne mens mogelijkheden te veel...allé kunde het nu nog goe volgen overlaatst kreeg ik een telefoontje van mijn operator met de uitleg die begint met de vraag,gebruikt er iemand in het gezin een herlaadkaart,ik zeg ja mijn zoon en mijn vrouw...vraagt die of ik het mogelijk zou maken dat ze kunnen herladen via mijn abo...ik antwoord dat mijn vrouw en mijn zoon maar verder doen hoe ze bezig zijn...

nu om verder te gaan over die ringtones,ik heb da es uitgetest...ik stuur zo een code(geld1),ik krijg meteen een berichtje terug...dat ik bedankt ben voor het aanschaffen van zo een toon(geld2)...kort daarop een tweede berichtje,met de melding dat ik naar een bepaalde pagina moet wappen(geld3)...ik wap naar daar(geld4)...ik download de toon(geld5)...ik krijg kort daarop een berichtje dat ik regelmatig op de hoogt word gehouden van nieuwe dingen(geld5)...als ik dit niet wil moet ik me uitschrijven en wappen naar t volgende adres(geld7)...ik wap natuurlijk naar da adres want ik wil die berichten ni en ik schrijf mij uit(geld8)
dus ge ziet dit is wel wa overdreven vind je ook niet???[/size]
[/edit]
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 9 augustus 2005 om 21:16.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 22:38   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Neen, mensen moeten maar zo dom niet zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 23:35   #5
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Neen, mensen moeten maar zo dom niet zijn.
Hoe zouden deze varen in een anarchie?
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 10:25   #6
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Neen, mensen moeten maar zo dom niet zijn.
Dom, groepsdruk heeft er ook vaak mee te maken hoor. Neem nu bv. Br3E4zAh sL3TjuHS. Die sms'en vaak 5€ per dag op en om een beetje mee te zijn moet je natuurlijk een coole gsm hebben zonder die standaard ringtone's met een wallpaper. Dan zien ze op hun favoriete zender (TMF, JIM) reclame voor ringtones, wallpapers of wat je maar wil en der zit 'toevallig' een ringtone bij die ze goed vinden. Bestellen denken ze dan, maar ze weten niet dat ze er een abbonnement bij aangesmeerd krijgen.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 10:28   #7
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Even gezien op ringtoneking.be (Jamba! kloon) 4€ per week. Neem aan dat als jongeren al van hun ouders 12€ per maand krijgen om op te bellen...
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be